Jongerenpastoraat Nederland

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: Jongerenpastoraat Nederland

Bericht door Erik »

HJW schreef:De opmerking van HJW dat hij zelfs het belachelijk maken van pastafarianisme niet goedkeurt is vreemd, aangezien dat juist is uitgevonden met als doel om belachelijkheid voor iedereen duidelijk te maken.
Maar HJW kan niet anders dan dit standpunt innemen, het is de enige manier waarop hij kan voorkomen dat hij zijn eigen godsbeeld balachelijk moet maken.
Het verbaast mij overigens zeer dat HJW de kernboodschap van het pastafarianisme niet begrijpt. :shock:
Voor wat betret het algemeen belachelijk maken van godsbeelden en bijbehorende belachelijke fantasieverhalen geldt .... aanstoot neemt men het wordt niet gegeven.
Het belachelijk maken van religieuze ideeën en de (soms) overdreven en dodelijke reactie daarop toont nog altijd het gevaar van die ideeën aan.
Iets wat "behoudende/gematigde" gelovigen maar al te graag af doen als verkeerde interpretaties van extremisten waarbij ze vergeten dat die extremisten dezelfde kern/basis gebruiken als de "gematigden".
De scheidslijn tussen gematigd en extreem is flinterdun!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ideeën en overtuigingen mag je ridiculiseren, mensen liever niet. Helaas vereenzelvigen mensen zich doorgaans met hun ideeën.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HJW
Diehard

Bericht door HJW »

Erik schreef: Maar HJW kan niet anders dan dit standpunt innemen, het is de enige manier waarop hij kan voorkomen dat hij zijn eigen godsbeeld balachelijk moet maken.
Altijd makkelijk roeptoeteren.
Het is beter een licht te ontsteken dan de duisternis te vervloeken
HJW
Diehard

Bericht door HJW »

dikkemick schreef:Ideeën en overtuigingen mag je ridiculiseren, mensen liever niet. Helaas vereenzelvigen mensen zich doorgaans met hun ideeën.
Wat vind jij er dan van dat mensen psychisch in de war worden genoemd ?
En dat de volksgezondheid vooruit gaat als religie wordt afgeschaft ?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

HJW schreef:
dikkemick schreef:Ideeën en overtuigingen mag je ridiculiseren, mensen liever niet. Helaas vereenzelvigen mensen zich doorgaans met hun ideeën.
Cognitief dissonant in ieder geval wel, ik spreek uit evaring, weet je.
http://politiek.tpo.nl/column/cognitiev ... ormen-aan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HJW schreef:
Of dat laatste waar is weet ik niet. heb ik dat ooit beweerd? Ik denk dat religie heel breed is en dat veel mensen er iets aan hebben. Alleen op dit forum gaat het er doorgaans om of iets wel of niet (naar alle waarschijnlijkheid) waar is.
En als mensen dan hardop durven beweren dat Adam en Eva onze genetische voorouders zijn, dan zijn ze psychisch niet helemaal gezond. Ook zij kunnen kennis nemen dat de ET en alle bewijzen die er voor het oprapen liggen. Om dan toch te blijven volharden in 2000 jaar oude fantasieën, schaar ik dat onder psychisch in de war zijn.
Dat klinkt naar de persoon toe niet erg vriendelijk. Dat ben ik me bewust. Maar als iemand griep heeft, zeg ik toch echt: "Je bent ziek" Ik kan ook zeggen: "Je bent fysiek niet helemaal 100%. Het komt op hetzelfde neer.
Als je tegen alle bewijzen en logica in in onbewezen zaken blijft geloven (Adam Eva), ben je geestelijk niet helemaal 100%. Ik kan dan zelfs nog gaan uitleggen hoe dat komt (dat iemand dat gelooft) omdat wel bekend is hoe en waar indoctrinatie plaatsvindt en dat cognitieve dissonantie op de loer ligt, maar het zal de gelovige worst wezen.
En dat noem ik psychisch niet helemaal in orde zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HJW
Diehard

Bericht door HJW »

dikkemick schreef: Of dat laatste waar is weet ik niet. heb ik dat ooit beweerd?
Jij niet, anderen op dit forum wel.
Ik denk dat religie heel breed is en dat veel mensen er iets aan hebben.
Lijkt mij ook.
Alleen op dit forum gaat het er doorgaans om of iets wel of niet (naar alle waarschijnlijkheid) waar is.
Nou......er zijn er een aantal die behoorlijk doorschieten.
En als mensen dan hardop durven beweren dat Adam en Eva onze genetische voorouders zijn, dan zijn ze psychisch niet helemaal gezond.
Dus als iemand een onjuiste overtuiging heeft, dan is die niet gezond ?
Dat vind ik weer zo'n jammere uitspraak.
Overbodig ook.
Ook zij kunnen kennis nemen dat de ET en alle bewijzen die er voor het oprapen liggen. Om dan toch te blijven volharden in 2000 jaar oude fantasieën, schaar ik dat onder psychisch in de war zijn.

Dus de paus is psychisch in de war ?
Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand »

HJW schreef: Dus de paus is psychisch in de war ?
Dat klopt inderdaad. [-o<
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Of hij bedondert de boel.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HJW
Diehard

Bericht door HJW »

Of hij gelooft oprecht
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

HJW schreef:
Ook zij kunnen kennis nemen dat de ET en alle bewijzen die er voor het oprapen liggen. Om dan toch te blijven volharden in 2000 jaar oude fantasieën, schaar ik dat onder psychisch in de war zijn.

Dus de paus is psychisch in de war ?
De paus heeft geen probleem met de evolutietheorie maar laat hierbij god niet buitenspel zetten :)
https://www.trouw.nl/home/de-paus-accep ... ~a5266765/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

De Encyclopedist schreef: Die arme Pasi is natuurlijk ongeneeslijk kankzinning, waarbij ik hoop dat dit de ergste symptomen zijn.
Och heden. Ik ging uit nieuwgierigheid via google even kijken hoe het tegenwoordig met Pasi gaat, en kwam te weten dat hij in 2007 of 2008 overleed, oftewel vier jaar na dat verhaal, op 39-jarige leeftijd. Hij werd in een moeras, dichtbij woningen in de stad Tampere (waar ik woon), op 2 april 2008, dwz op het eind van de winter, toen de sneeuw wegsmolt, bij toeval gevonden door twee twaalfjarige meisjes die in dat moerasbos hun eerder gebouwde hutje van dennentakken gingen bezoeken. Hier een foto van de plek. De meisjes zagen een schoen, en kwamen tot hun schrik een verrot lijk tegen. Pas een maand later werd het lijk geïdentificeerd. Hij was tussen kerst en nieuwjaar van het vorige jaar aangemeld als vermist. Er is geen sprake geweest van verdwalen, noch van misdaad, maar voor de rest is zijn dood een mysterie. Zijn fans debatteren er op het internet over of het zelfmoord geweest is, of misschien te maken heeft met aliens.
Hij had volgens zijn fans een evengroot charisma als Elvis.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HJW schreef:Of hij gelooft oprecht
O zeker. Dat denk ik tenminste wel. Dat die paus oprecht gelooft in een bovennatuurlijke werkelijkheid/God. Maar zou de paus geloven dat hij echt onfeilbaar is als hij iets ex cathedra uitspreekt? Gelooft hij werkelijk in de onbevlekte ontvangenis van Maria of apologeert hij zich hier inmiddels uit? Zou de paus misschien op de hoogte zijn van geheimen in het Vaticaan die het daglicht niet verdragen waardoor zijn geloof zich misschien op een heel ander level bevindt dan alle katholieken bij elkaar? Zouden pausen door de jaren heen niet heel anders zijn gaan geloven?
Maar zouden ze zich verdiepen in alle feiten of komt traditie hier ook om de hoek kijken? Zou hij geestelijk open staan voor alle argumenten die goden totaal onaannemelijk maken? Staat hij open voor vergelijkende godsdienstwetenschap en godsdienstpsychologie? Zou de paus ook door hebben dat er steeds minder katholieken de kerk bezoeken? Als anderen kunnen twijfelen aan dit oprechte geloof, kan de paus dit misschien ook?
Maar je moet er wel open voor staan. En dat vereist een flexibel brein. Is de paus grootgebracht met "hoe" te denken, of "wat" te denken?
Einstein/Mick
HJW
Diehard

Bericht door HJW »

doctorwho schreef: De paus heeft geen probleem met de evolutietheorie maar laat hierbij god niet buitenspel zetten :)
https://www.trouw.nl/home/de-paus-accep ... ~a5266765/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat klopt.
Hij gelooft echter wel (staat ook in de link) dat Adam en Eva echt bestaan hebben. En dan ben je blijkbaar volgens enkelen hier, psychisch niet in orde.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Vergeet niet dat Pausen hun theologische opleiding minimaal vijftig jaar geleden hebben gehad, en dat zij theologisch ook in een zelfbevestigende bubbel zitten, de critici verlaten de kerk. Ik wacht op de eerste Paus die openlijk van zijn geloof valt.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plaats reactie