Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

DiMensie

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door DiMensie »

vegan-revolution schreef:
pallieter schreef:Jij moest door de grond van zinken van schaamte voor hoe jij hier discussieert.
Welaan, kan meneer pallieter het ook wel eens mis hebben?
DiMensie schreef:Pallieter heeft daar gelijk in.
Wel dan, kun je mij dan uitleggen waar ik mij vergis?
Jawel, maar vanwege hoe jij hier discussieert doe ik dat niet, ga eerst maar zelf je tot vervelens toe herhaalde mantra waarmaken door voor TV uit te kramen en blaadjes uitdelen zoals je van Pallieter eist, ga maar openlijk en publiekelijk persoonlijk in Moskees van gematigde Moslims eisen dat ze exMoslim moeten worden omdat hun Mo een gewelddadige pedofiele terrorist was. Nadat je zulks zelf gedaan hebt wat je van een ander bij herhaling eist, daarna vraag ik jou "Is het nog steeds nodig dat ik je uitleg waar jij je vergiste?" Snap je? Pallieter heeft gelijk!
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

DiMensie schreef:voor TV uit te kramen en blaadjes uitdelen zoals je van Pallieter eist
Waar eis ik dat van pallieter? Nergens toch? Het enige dat ik geconstateerd heb is dat hij zei dat hij dat wel durfde. Niet meer en niet minder. Wel, als je dan zelf zo'n uitspraak doet dan verwacht ik dat je zoiets waarmaakt. Maar ik eis niets!
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

DiMensie schreef: De profeet Mohammed die een bordje vasthoudt met de tekst 'je suis Charlie'.
  • =D>
Die laten zich dus echt niet de mond snoeren!
.
mij lijkt het vooral een statement tegen het fundamentalisme/extremisme, een uitgestrekte hand naar de moslims.
zou de groene achtergrond toeval zijn?
DiMensie

Bericht door DiMensie »

appelfflap schreef:mij lijkt het vooral een statement tegen het fundamentalisme/extremisme,
een uitgestrekte hand naar de moslims.
Mo afbeelden met de bedoeling een hand uit te strekken naar de Moslims?
Zullen niet veel gematigden zulks als een klap in het gezicht ervaren dan?
.
DiMensie schreef:voor TV uit te kramen en blaadjes uitdelen zoals je van Pallieter eist
Waar eis ik dat van pallieter? Nergens toch? Het enige dat ik geconstateerd heb is dat hij zei dat hij dat wel durfde. Niet meer en niet minder. Wel, als je dan zelf zo'n uitspraak doet dan verwacht ik dat je zoiets waarmaakt. Maar ik eis niets!
Daar ga je weer, door middel van een potje mierenneuken om de hete brij heendraaien, ik reframe:

Ga eerst maar zelf je tot vervelens toe herhaalde mantra waarmaken door openlijk en publiekelijk persoonlijk in Moskees van gematigde Moslims te eisen dat ze exMoslim moeten worden omdat hun Mo een gewelddadige pedofiele terrorist was want als jij "zo'n uitspraak doet dan verwacht ik dat je zoiets waarmaakt. Maar ik eis niets!"

Daarna vraag ik jou "Is het nog steeds nodig dat ik je uitleg waar jij je vergiste?" Snap je?
Wil je echt weten waarom ik vind dat Pallieter gelijk heeft?

Zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 90#p451390
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

DiMensie schreef:
appelfflap schreef:mij lijkt het vooral een statement tegen het fundamentalisme/extremisme,
zie je hoe dat ze ook met jouw wereldbeeld rammelen? mo afbeelden en toch oproepen tot verzoening

ziet ge niet dat CH wel duidelijk een verschil maakt tussen de moslim en de extremist? als dat uit deze prent niet duidelijk is zult ge het nooit snappen vrees ik.
ik ben er zeker van dat een gematigde moslim dit sneller snapt als heel veel pegida aanhangers.

als ge natuurlijk denkt dat charlie hebdo de terroristen vergeeft omdat maar een halve redactie uitgeroeid werd, Mo hier huilt van plezier en dat plakaatje vast heeft om tijdens een demonstratie incognito een zelfmoord te plegen kan ik u natuurlijk ook niet van het tegendeel overtuigen
Laatst gewijzigd door appelfflap op 13 jan 2015 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
vegan-revolution
Superposter

DiMensie schreef:Ga eerst maar zelf
Waarom? Heb ik mijzelf, net als pallieter, op de borst geklopt als een durfal?
DiMensie

Bericht door DiMensie »

appelfflap schreef:
DiMensie schreef:
zie je hoe dat ze ook met jouw wereldbeeld rammelen? mo afbeelden en toch oproepen tot verzoening

ziet ge niet dat CH wel duidelijk een verschil maakt tussen de moslim en de extremist? als dat uit deze prent niet duidelijk is zult ge het nooit snappen vrees ik.
ik ben er zeker van dat een gematigde moslim dit sneller snapt als heel veel pegida aanhangers.

als ge natuurlijk denkt dat charlie hebdo de terroristen vergeeft omdat maar een halve redactie uitgeroeid werd, Mo hier huilt van plezier en dat plakaatje vast heeft om tijdens een demonstratie incognito een zelfmoord te plegen kan ik u natuurlijk ook niet van het tegendeel overtuigen
Ik denk meestal niet zo diep na over cartoons. Men laat met die cartoon demonstratief zien dat men er schijt aan heeft dat de Islam verbiedt dat Mo afgebeeld wordt, het is volgens mij op de eerste plaats een statement dat men pal blijft staan voor de vrijheid van meningsuiting. Waar is de handreiking naar de Moslims dan? Denk je echt dat men wil uitdragen dat Mo zelf geen gewelddadige extremist was, ondanks dat beschreven staat dat hij heel wat meer mensen over de kling heeft gejaagd dan het aantal slachtoffers welk tijdens de aanslagen in Parijs viel?
.
Ga eerst maar zelf je tot vervelens toe herhaalde mantra waarmaken door openlijk en publiekelijk persoonlijk in Moskees van gematigde Moslims te eisen dat ze exMoslim moeten worden omdat hun Mo een gewelddadige pedofiele terrorist was want als jij zo'n uitspraak doet dan verwacht ik dat je zoiets waarmaakt. Maar ik eis niets!"

Daarna vraag ik jou "Is het nog steeds nodig dat ik je uitleg waar jij je vergiste?" Snap je?
vegan-revolution
Superposter

DiMensie schreef:
Ga eerst maar zelf je tot vervelens toe herhaalde mantra waarmaken door openlijk en publiekelijk persoonlijk in Moskees van gematigde Moslims te eisen dat ze exMoslim moeten worden omdat hun Mo een gewelddadige pedofiele terrorist was want als jij zo'n uitspraak doet dan verwacht ik dat je zoiets waarmaakt. Maar ik eis niets!"

Nee, ik snap het niet, en ik snap ook niet waarom je in herhaling valt, terwijl toch duidelijk is dat ik heel andere uitspraken heb gedaan dan pallieter.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Boter bij de vis, kerel.

Toon mijn post waar ik stel dat ik cartoons ga uitdelen.

En als jij denkt dat ik niet op tv een debat wil aangaan met de prentjes erbij projecteer jij je eigen lafheid op mij.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
vegan-revolution
Superposter

pallieter schreef:
Boter bij de vis, kerel.

Toon mijn post waar ik stel dat ik cartoons ga uitdelen.
Ik heb niet beweerd dat jij beweerd hebt dat je cartoons zou gaan uitdelen. Maar je hebt wel beweerd dat je het durft. Of wil je beweren dat dit niet zo is?
pallieter schreef:En als jij denkt dat ik niet op tv een debat wil aangaan met de prentjes erbij projecteer jij je eigen lafheid op mij.
Ik denk wat dat betreft niets. Ik ga alleen maar af op wat jij zelf over jouzelf naar voren brengt.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 13 jan 2015 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ik heb niet beweerd dat jij beweerd hebt dat je cartoons zou gaan uitdelen. Maar je hebt wel beweerd dat je het durft. Of wil je beweren dat dit niet zo is?
Ik weet perfect wat ik geantwoord heb.

Zoek maar op.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
vegan-revolution
Superposter

pallieter schreef:
Ik weet perfect wat ik geantwoord heb.

Zoek maar op.
Waarom weer zo vaag antwoorden? Je kunt toch volstaan met "wel" of "niet"?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Stop met zeveren en geef een link naar mijn post die stelt dat ik wil plaatjes uitdelen aan moslims.
vegan-revolution
Superposter

pallieter schreef:
Stop met zeveren en geef een link naar mijn post die stelt dat ik wil plaatjes uitdelen aan moslims.
Ik heb toch niet gesteld dat ik van jou begrepen heb dat jij dat wilt? Het enige dat ik van jou begrepen meen te hebben is dat jij dat durft.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Zullen niet veel gematigden zulks als een klap in het gezicht ervaren dan?
Ik kan me voorstellen dat het wel of niet afbeelden van Mohammed binnen de moslimgemeenschap een issue is. Er zijn stromingen die dat geen probleem vinden en anderen vinden dat wel. Dat is een punt van discussie binnen de eigen gemeenschap, binnen het eigen geloof. Maar dit betekent niet dat anders-gelovigen of atheïsten niet Mohammed zouden mogen afbeelden. Wat jezelf gelooft en wat regels zijn binnen je eigen cultuur (die ook nog eens vallen binnen de wetten van het land) moet jezelf weten, maar leg dit niet op aan de rest van de bevolking. Wij hebben vrijheid van meningsuiting en nergens staat (ook in Frankrijk niet) dat het afbeelden van Mohammed door wie dan ook verboden is. Ik snap niet dat een moslim daarmee moeite zou kunnen hebben. Dan respecteer je niet de wetten van het land waar je woont.
Plaats reactie