Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

@dikkemick
Onmacht. Een dictator die onder toeziend oog van wereldmachten zijn gang kan gaan.
Dat is de wereld waarin je nu leeft. [-o<
¥¥
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 16 mei 2024 16:02 Probleem is dat Israël vrij spel heeft. Amerika zegt: "Nu is het genoeg" maar de wapenleveranties en steun gaan dus onvoorwaardelijk door.
Israel heeft gelukkig vrij spel en we kunnen het ook heel goed stellen zonder Amerikaanse wapens, aangezien Israel een enorm goede eigen wapen-industrie heeft.
1000 meer of minder Palestijnen, who cares?
Over slachtoffers maak jij je hier alleen druk als er Joden bij betrokken zijn. Bij de veel vreselijkere oorlogen met aanzienlijk meer slachtoffers dan die enkele tienduizenden die ook nog vallen omdat Israel strijdt tegen terroristen die hun infrastructuur nauwer dan elders ter wereld heeft verweven met de civiele infrastructuur, waar terroristen ópzettelijk in burger opereren en gebaat zijn bij zoveel mogelijk burgerslachtoffers voor hun PR-oorlog. Ik vind slechts 100.000 een geweldige prestatie.
Ja de (burger) protesten laten zien dat er nog menselijkheid in sommigen schuilt
Pro-Pallies is ergerlijk tuig dat voor gek staat en terrecht wordt gearresteerd en geschorst van de universiteiten.
Weerzinwekkend!
Jij wilt van Hamas af, maar accepteert niet eens 100.000 slachtoffers, terwijl je er alleen herrie over maakt als er Joden bij betrokken zijn. Dát is pas weerzinwekkend.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, doe nou aub eens normaal!!
Ik citeer:
Over slachtoffers maak jij je hier alleen druk als er Joden bij betrokken zijn.
WEER DIE ANTISEMITISME -KAART.

KAPPEN DAARMEE! IK BEN GEEN ANTISEMIET!

IK HERHAAL:

IK BEN GEEN ANTISEMIET

Ik ben ontzettend tegen Hamas maar inmiddels ook ontzettend tegen het Israëlisch BELEID (jood of geen jood).
Ik ben ongelooflijk tegen het annexeren en ik ben ontzettend tegen het menen te kunnen uitroeien van het Hamas gedachtegoed. Dat lukt niet.
Het meest ben ik tegen al die burgerslachtoffers die gemaakt worden onder het mom van collateral damage. Die burgerslachtoffers die al in een openlucht gevangenis zaten.

Maar ik ben GEEN ANTISEMIET

Is dat duidelijk Chaimnimsky??
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 16 mei 2024 17:18 Chaimnimsky, doe nou aub eens normaal!!
Ik citeer:
Over slachtoffers maak jij je hier alleen druk als er Joden bij betrokken zijn.
WEER DIE ANTISEMITISME -KAART.

KAPPEN DAARMEE! IK BEN GEEN ANTISEMIET!

IK HERHAAL:

IK BEN GEEN ANTISEMIET

Ik ben ontzettend tegen Hamas maar inmiddels ook ontzettend tegen het Israëlisch BELEID (jood of geen jood).
Ik ben ongelooflijk tegen het annexeren en ik ben ontzettend tegen het menen te kunnen uitroeien van het Hamas gedachtegoed. Dat lukt niet.
Het meest ben ik tegen al die burgerslachtoffers die gemaakt worden onder het mom van collateral damage. Die burgerslachtoffers die al in een openlucht gevangenis zaten.

Maar ik ben GEEN ANTISEMIET

Is dat duidelijk Chaimnimsky??
Leg dan eens uit waarom je alleen zo gigantisch veel herrie maakt over een oorlog of een beleid als er Joden bij betrokken zijn, maar veel ergere oorlogen en wreder beleid met meer slachtoffers nauwelijks of geen aandacht schenkt?
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 16 mei 2024 17:18Maar ik ben GEEN ANTISEMIET

Is dat duidelijk
Nee, vanwege diverse uitingen jouwerzijds, en ik heb inmiddels reeds jaren teruggelezen op uitingen die onder jouw naam op dit forum staan, is voor mij niet duidelijk dat jij geen antiSemiet bent.

Je mag het gerust als compliment opvatten, maar jij doet mij wat dat betreft aan Dries van Agt denken, ook ooit een fervent Jodenfan maar toen hem duidelijk werd dat ook Joden mensen zijn en niet 'het uitverkoren volk Gods', kon ook Dries niet verkroppen dat zelfs Joden niet kunnen, en ook niet hoeven[!], voldoen aan hogere eisen dan die aan andere volkeren worden gesteld.
  • ff Ter zijde:
    • Hogere [morele] eisen stellen aan de Joden
      dan aan omringende volkeren
      is mijns inziens antiSemitisme!
Ook Dries kon heel boos en verdrietig worden zodra hij werd aangesproken op specifieke uitlatingen zijnerzijds en ook kon hij dan zijn diepe teleurstelling niet verbergen dat wat hij ooit zag als 'het uitverkoren volk Gods' gewoon mensen zijn zoals jij en ik.

Steeds maar weer heel hard roepen dat je iets niet bent op een moment dat niemand jou als zodanig benoemd, vestigt wel heel hard [juist vanwege dat hard roepen!] de aandacht op de vraag:
  • "Waarom denkt hij zelf dat anderen hem als zodanig benoemen?"
Vandaar mijn vraag aan jou:
  • Waarom denk jij zelf dat anderen jou als zodanig beschouwen?
Nee, ik noem jou geen antiSemiet en wil ook niet insinueren dat jij dat bent, ff los van dat ik er het mijne van denk. Ik heb het jou al eerder gevraagd en zal waarschijnlijk ook nu weer geen antwoord krijgen, maar niet geschoten is sowieso mis:
  • kan en/of wil jij überhaupt verschil maken tussen deze 3:
    1. antiSemiet ZIJN
    2. antiSemitische uitingen 'er uit flappen'
    3. bewust antiSemische retoriek in een betoog verwerken
      :?: :?: :?:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

ChaimNinsky schreef:Leg dan eens uit waarom je alleen zo gigantisch veel herrie maakt over een oorlog of een beleid als er Joden bij betrokken zijn, maar veel ergere oorlogen en wreder beleid met meer slachtoffers nauwelijks of geen aandacht schenkt?
Een vraag die mij al sinds 8 oktober bezig houdt. Dat betreft natuurlijk niet alleen Dikkemick maar bijvoorbeeld ook de mensen die universiteiten bezetten, op dodenherdenking actie voeren of Joodse kinderen bedreigen. Geruststellend natuurlijk om te weten dat het niets met antisemitisme te maken heeft. Maar wat is het dan wel dat deze oorlog zo anders maakt dan alle andere, veel grotere oorlogen waar geen Joden bij betrokken zijn?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 16 mei 2024 18:25
ChaimNinsky schreef:Leg dan eens uit waarom je alleen zo gigantisch veel herrie maakt over een oorlog of een beleid als er Joden bij betrokken zijn, maar veel ergere oorlogen en wreder beleid met meer slachtoffers nauwelijks of geen aandacht schenkt?
Een vraag die mij al sinds 8 oktober bezig houdt. Dat betreft natuurlijk niet alleen Dikkemick maar bijvoorbeeld ook de mensen die universiteiten bezetten, op dodenherdenking actie voeren of Joodse kinderen bedreigen. Geruststellend natuurlijk om te weten dat het niets met antisemitisme te maken heeft. Maar wat is het dan wel dat deze oorlog zo anders maakt dan alle andere, veel grotere oorlogen waar geen Joden bij betrokken zijn?
OMDAT HET TOPIC: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog! IS
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 16 mei 2024 18:25
In vogelvlucht:
De bijbel staat vol met belevenissen van Joden. WO2 met de afgrijslijke dingen die Duitsers bedachten.
Ons geloof behalve hier op het forum, voor een deel onze cultuur.
Israëli die zo fenomenaal in dat kleine stukje land herstelden, de tientallen jaren belevenissen daar met die
'lastige Palestijnen, hier en daar verdreven van huis en haard weliswaar, maar toch..,
Hoe goed Israëlieten het in de wereld hebben gedaan tot aan Einstain toe of Paul Simon voor mijn part etc.
Een Westers bruggenhoofd ook nog in Midden Oosten. Verbazend.

Zoiets.

Het is toch logisch dat de wereld begaan is met Israël? En die bekende dreiging.. nooit weg...
Israël lijkt wel een soort familielid van de rest van de wereld. Misschien houden veel mensen wel min of meer
van Israël.

En juist dat familielid gaat nu wel heel ver in 'zelfverdediging'. (Het was al eerder kantje boord, maar ook dat
herstelde enigermate.) Hoe dan ook.. Het is echt anders, denk ik, Gerard_m.
¥¥
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu
Waarom denk jij zelf dat anderen jou als zodanig beschouwen?
Omdat jij blijkbaar het verschil niet weet tussen antisemiet en anti-zionist en anti- Netanyahu.

Ik schijt werkelijk op de annexaties en daar maak ik geen geheim van. En of joden, Jordanezen, DikkeMicken of Palestijnen dit doen, maakt me niet uit.

Ik schijt op t feit dat nu ook de Nederlandse ambassade (net als de Amerikaanse) verplaatst gaat worden uit Tel Aviv naar Jeruzalem
https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... gle.com%2F

Ik schijt op Netanyahu en zijn regering,
maar dus ook op Hamas.

Maar als jij en Chaimnimsky perse willen dat ik antisemiet ben, so be it. Blijf dat denken. Schrijf dit zoveel als je wilt.

Ik (en anderen hier) weten beter. Blijven jullie maar lekker met antisemitische stront gooien.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 16 mei 2024 18:54
Omdat jij blijkbaar het verschil niet weet tussen antisemiet en anti-zionist en anti- Netanyahu.
Of ze het niet weten betwijfel ik.

Wel is dit gelijkschakelen al meer dan 3/4 eeuw een vast deel van de Zionistische propaganda.

Heeft heel lang gewerkt, maar nu niet meer en dat frustreert de Zionisten, zoals je hier steeds opnieuw kunt lezen.

We zijn echter in goed gezelschap hoor:
Piet Nak die zijn sporen tijdens de bezetting had verdient en Anton Constance door de Duitsers opgesloten waren volgens veel Zionisten anti-Semieten.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 16 mei 2024 18:54 HierEnNu
Waarom denk jij zelf dat anderen jou als zodanig beschouwen?

Terwijl ik jou het voordeel van de twijfel gun, maakt dat volgens jou,
  • "omdat ik het verschil niet weet
    tussen antisemiet en anti-zionist en anti- Netanyahu"

BTW: dat verschil weet ik wel hoor!
dat anderen[!] jou als zodanig beschouwen?
Dat klinkt niet samenhangend en bepaald niet doordacht!

dikkemick schreef:Ik schijt werkelijk op de annexaties en daar maak ik geen geheim van. En of joden, Jordanezen, DikkeMicken of Palestijnen dit doen, maakt me niet uit.

Ik schijt op t feit dat nu ook de Nederlandse ambassade (net als de Amerikaanse) verplaatst gaat worden uit Tel Aviv naar Jeruzalem
https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... gle.com%2F

Ik schijt op Netanyahu en zijn regering,
maar dus ook op Hamas.

Maar als jij en Chaimnimsky perse willen dat ik antisemiet ben, so be it. Blijf dat denken. Schrijf dit zoveel als je wilt.

Ik (en anderen hier) weten beter. Blijven jullie maar lekker met stront gooien.
Zoals blijkt uit het door mij groen gemaakte in jouw reactie,
ben juist jijzelf degene die hier met stront rondsmijt!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 16 mei 2024 19:16We zijn echter in goed gezelschap hoor
Wie dan? Jouw vriendjes Trump en Putin waar je het altijd voor opneemt?
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 16 mei 2024 19:24
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 16 mei 2024 19:16We zijn echter in goed gezelschap hoor
Je hebt opzettelijk mijn bericht verminkt om deze gore opmerking te kunnen plaatsen.
Je bent zelfs het melden niet meer waard.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 16 mei 2024 19:27
HierEnNu schreef: 16 mei 2024 19:24
Je hebt opzettelijk mijn bericht verminkt om deze gore opmerking te kunnen plaatsen.
Je bent zelfs het melden niet meer waard.
Verminkt? Ik vermink niks!
Ik reageer op wat je letterlijk schrijft met quote EN verwijzing naar de context!
Daar kan iedereen jou antiIsraëlpropagande lezen.
Bovendien, wat ik schrijf is waar: je neemt het altijd op voor Trump en Putin!

Waarom zou ik datgene waar ik niet op reageer moeten herhalen?
Ik wil jou geen podium geven voor jouw antiIsraëlpropaganda,
die ik niet kan onderscheiden van antiSemitische uitingen.
  • Dat jij volgens jouw zelf geen antiSemiet bent bestrijd ik niet!
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 16 mei 2024 19:38 Verminkt? Ik vermink niks!
Dat doe je dus wel en dat doe je met kwaadaardige bedoelingen.

Nogmaals ik neem niet eens de moeite om het te melden, wat jij vast en zeker wel zou hebben gedaan.
Gesloten