Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

De VN halveert het aantal vrouwen en kinderen
dat 'geïdentificeerd' is als gedood in Gaza met meer dan de helft.

Hier had ik overheen gelezen:
  • Het Gaza Ministerie telt iedereen onder de 18 als kinderen, terwijl commentatoren opmerken dat er een aanzienlijk aantal strijders in hun tienerjaren zijn.
BRON: Times Of Israel 13 May 2024, 1:11 am
UN cuts by more than half the number of women, children ‘identified’ as killed in Gaza
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 mei 2024 20:06Hamas (het gedachtegoed) roei je niet uit door 100000 Palestijnen te vermoorden en verjagen.
Vermoorden EN verjagen?
In dat geval gaan die Israëliërs echt te ver hoor!
Wie gaat nou vermoorde Palestijnen verjagen? Poe, poe ... [ Poe :wink: ]
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Reeds 450,000 Gazanen geëvacueerd uit RafaH!

Dat schiet al aardig op.
  • Israel has urged residents of some neighborhoods in the city, which the IDF has called the last major Hamas stronghold in Gaza, to evacuate over the past week. The United Nations’ agency for Palestinian refugees says that around 450,000 Palestinians have left Rafah since then, as the IDF has escalated its operations in the southernmost Gazan city.
BRON: Times Of Israel Today, 3:12 pm
Israeli tanks move deeper into Rafah, Palestinians say, as 450,000 flee
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 14 mei 2024 20:13
dikkemick schreef: 14 mei 2024 20:06Hamas (het gedachtegoed) roei je niet uit door 100000 Palestijnen te vermoorden en verjagen.
Vermoorden EN verjagen?
In dat geval gaan die Israëliërs echt te ver hoor!
Wie gaat nou vermoorde Palestijnen verjagen? Poe, poe ... [ Poe :wink: ]
Ik ben soms best in voor een grapje, maar deze cynische opmerking schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Het doet je echt niets he?
10, 100, 100.000 Palestijnen. Whatever?! Als Hamas maar uitgeroeid wordt is alles geoorloofd, terwijl je dit gedachtegoed helemaal
niet kunt uitroeien!!!

Je ziet nu al wereldwijd wat dit uitroeien voor gevolgen heeft. Overal ontstaan protesten TEGEN Israel. En die protesten hebben niets met
antisemitisme te maken (want daar teert Israel nu na 40-45 nog op). Maar Israel is inmiddels veel meer dan gevluchte Holocaust-Joden. Israel is verworden tot een nare dictatuur waarbij het er steeds meer op gaat lijken dat ALLE PALESTIJNEN er het beste weg zouden gaan. 1 Groot Israel voor de Israëliërs. Gazanen naar de woestijn en op de westelijke Jordaanoever doorgaan met treiteren, arresteren en eigendommen verwoesten (onder toeziend oog van het leger).
Ik zeg dan niet dat jij dit goedkeurt (je zal het misschien tegenspreken), maar je geeft toch werkelijk die indruk. De wereldopinie slaat om en hoewel dat niet alles zegt, lijkt het mij op z'n minst een signaal.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 14 mei 2024 20:33
Reeds 450,000 Gazanen geëvacueerd uit RafaH!

Dat schiet al aardig op.
  • Israel has urged residents of some neighborhoods in the city, which the IDF has called the last major Hamas stronghold in Gaza, to evacuate over the past week. The United Nations’ agency for Palestinian refugees says that around 450,000 Palestinians have left Rafah since then, as the IDF has escalated its operations in the southernmost Gazan city.
BRON: Times Of Israel Today, 3:12 pm
Israeli tanks move deeper into Rafah, Palestinians say, as 450,000 flee
Kun je me ook vertellen naar welke veilige plek ze gevlucht zijn? En wil je dan ook svp mededelen hoe vaak ze al gevlucht zijn en hoeveel familieleden ze in de tussentijd verloren hebben?

Dank.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 mei 2024 20:51Kun je me ook vertellen naar welke veilige plek ze gevlucht zijn? En wil je dan ook svp mededelen hoe vaak ze al gevlucht zijn en hoeveel familieleden ze in de tussentijd verloren hebben?

Dank.
Voor €150/h kun jij me inhuren: extra laag tarief omdat jij het bent!
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 14 mei 2024 21:06
dikkemick schreef: 14 mei 2024 20:51Kun je me ook vertellen naar welke veilige plek ze gevlucht zijn? En wil je dan ook svp mededelen hoe vaak ze al gevlucht zijn en hoeveel familieleden ze in de tussentijd verloren hebben?

Dank.
Voor €150/h kun jij me inhuren: extra laag tarief omdat jij het bent!
Wat grappig dat je juist 150 noemt!
https://rightsforum.org/israel-sloopte- ... zend-euro/

Israël sloopte sinds 7 oktober 2023 Nederlandse hulpprojecten ter waarde van 150 duizend euro

Opnieuw blijken Nederlandse hulpprojecten in bezet Palestijns gebied door Israël te zijn verwoest. Wat de slooppraktijken de Nederlandse belastingbetaler in totaal hebben gekost is nooit uitgezocht. Laat staan dat de schade op Israël is verhaald.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 mei 2024 20:50Het doet je echt niets he?
Niet dat het zin heeft dergelijke vragen van jou te beantwoorden, maar
wat probeer jij te bewerkstelligen met voortdurend op deze manier te discussiëren?

En ook dat voortdurend aanhalen van de wereldopinie ...
... zulks diskwalificeert jou volledig als Vrijdenker,
want jij laat jouw denken leiden en bepalen door de wereldopinie!

Hoezo wereldopinie? Nu het jou goed uitkomt zijn rellende studenten en andere oproerkraaiers die universiteiten vernielen en de politie bekogelen, ordinaire straatterreur dus, plotseling zo belangrijk voor jou dat het 'de creators van jouw evangelie' zijn: DE wereldopinie [ JOUW opinie!], terwijl in ieder ander topic jij als eerste klaar staat om de politie toestemming te geven om dergelijke straatterroristen ter plekke hun knieschijven kapot te schieten/slaan zodat ze zulks nooit meer kunnen uitvreten. Het kan verkeren ...

Ik zag recent onze minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Pieter Adema, op nationale TV verklaren wat zijn mening was over dat crapuul welk volgens jouw overtuiging momenteel de wereldopinie uitdraagt. "Kritiek op Israël moet toch kunnen?" vroeg de reporter waarop Adema zonder enige terughoudenheid dat hele gedoe correct bestempelde als:
  • "Met kritiek op Israël heeft dat niets te maken, het is puur antiSemitisme!"
Ik laat mijn opinie niet bepalen door Adema en denk er het mijne van,
maar JOUW[!] wereldopinie wordt [mede] gevormd door mensen wiens knieschijven jij kapot wil zien om wat ze daadwerkelijk doen! Laat dat dan ook maar tot je doordringen:
  • die wereldopinie [van JOUW!] doet mij inderdaad helemaal niets! Helder?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lieve HierEnNu. Lees je de volgende keer iets beter in wat betreft die protesten en vernielingen. Dan kan ik serieus op je uitkraamsel ingaan.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 mei 2024 22:16 Lieve HierEnNu. Lees je de volgende keer iets beter in wat betreft die protesten en vernielingen. Dan kan ik serieus op je uitkraamsel ingaan.
Niet op elkaar ingaan was en is een beter plan!
.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 14 mei 2024 22:16 Lieve HierEnNu. Lees je de volgende keer iets beter in wat betreft die protesten en vernielingen. Dan kan ik serieus op je uitkraamsel ingaan.
Grappig, maar eigenlijk ook niet! Dus jij keurt de zogenaamde Pro Palestijnse demonstraties bij en in de UVA gewoon goed? Dat maak ik tenminste op uit je post! Hier & nu heeft gewoon een punt met deze post! Je speelt altijd de moraalridder in de posts die we allemaal kennen. Je maakt je er met bovenstaande post er wel heel makkelijk mee vanaf! Of mag de politie bij de zogenaamde demonstraties bij de UVA wel op knieschijven schieten? Maar ik denk dat je niet eens door hebt dat het bij de demonstraties bij de UVA helemaal niet om de Palestijnen in Gaza gaat! En dat Nederland en Israel hun academische banden hierdoor gaan verbreken! Het is gewoon een klote vorm van anarchisme, gedaan door gelukszoekers die niet eens een normale baan hebben! Of vind je Greta Thunberg toevallig ook nog actueel? Gewoon de zoveelste anarchist die het niet gaat redden omdat er nog nadenkende hollanders bestaan! En helaas, ik heb het idee dat jij daar steeds minder bij betrokken bent!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

HierEnNu schreef: 14 mei 2024 23:05
Niet op elkaar ingaan was en is een beter plan!
Mensen die veel praten maar niets zeggen kun je inderdaad beter (in dit geval), links laten liggen! Niets begrijpelijk lezen en toch reageren is ook een soort van ziekte! Duurt meestal een mensenleven!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 14 mei 2024 18:54 Concertgebouw blaast optreden Joods orkest af https://www.concertgebouw.nl/concerten/ ... lt-debussy
Hoe begon dit ook allemaal weer, oh ja, een islamitisch georiënteerde terreurgroep met uiteindelijk wereldwijde Kalifaatambities richtte een massaslachting aan op zeven oktober 2023 onder Israëlische burgers...
In februari werd in Den Haag een concert van hetzelfde Israëlische strijkkwartet verstoord door pro-Palestijnse activisten die een kaartje voor het optreden hadden gekocht. De pro-Pallies vernielen universiteiten, bekogelen de politie met vuurwerk en bakstenen, schreeuwen en verstoren concerten. Het is tuig van de onderste richel.
HierEnNu schreef: 14 mei 2024 22:07 Ik zag recent onze minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Pieter Adema, op nationale TV verklaren wat zijn mening was over dat crapuul welk volgens jouw overtuiging momenteel de wereldopinie uitdraagt. "Kritiek op Israël moet toch kunnen?" vroeg de reporter waarop Adema zonder enige terughoudenheid dat hele gedoe correct bestempelde als:
  • "Met kritiek op Israël heeft dat niets te maken, het is puur antiSemitisme!"
De minister van Landbouw heeft hier gelijk. Het is antisemitisme.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wat context bij alle ellende in 020: How The Left Turned On The Jews door een professor, een Britse dame https://youtu.be/WzBrRd88ZAo?si=J_vssdgOn9IAApVF
Gesloten