Zegt degene die spot met de "zwartekousenkerk" omdat hij zich superieur voelt vergeleken met andere stromingen dan de zijne.Henoch schreef:Daar gaat het wel om. Wie zegt dat ik satanisten niet liefheb? Stop eens met die presumptions van je! Ik zal volgens jullie maatstaven altijd "in gebreke" blijven, dus dat zal nog wel een tijdje duren Sararje.Sararje schreef:Jongen, Henoch, lees nou eens! Daar gaat het helemaal niet om! Het gaat erom dat als je iedereen lief zou moeten hebben, zoals jij zegt van Jezus, dan zou je ook die mensen (Satanisten dus) moeten liefhebben die jou niet liefhebben. En nu kappen met op de man spelen, gewoon de discussie voeren volgens de regels van dit forum. Er wordt je herhaaldelijk iets gevraagd en je blijft herhaaldelijk in gebreke.
En het is een doodnormale vraag: Is Samante een Satanist of een Vrijdenker? Of beiden tegelijk? Of een Vrijmetselaar? Ik mag dat toch gewoon vragen, om inzicht in desbetreffende persoon en ideologie te verkrijgen? Dus als iemand mij vraagt: Ben jij een Christen dan? Dan speelt die persoon op de man? Vreemde gedachtegang! Nee, dan beantwoord je die vraag gewoon met ja of nee!
Dus nogmaals: Samante, ben jij een Satanist, omdat jij het te berde brengt
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Martha
Ik kan Henoch al een stukje beter.Henoch schreef:Ik ga niet op jullie gezwalk overal op antwoorden, Erik.>Edwin< schreef:En er zijn trouwens nog steeds aardig wat vragen en commentaren van mij aan jouw adres onbeantwoord gebleven.
Komt er nog wat van of zwalk je er uit taktische overweging maar omheen?
Hetgeen hij "gezwalk" noemt is voor hem helaas hetgeen dat door jullie ingebracht is, maar waartoe hij niet competent is om te beantwoorden.
en ja... dan krijg je definities van hem als: gezwalk... en voelt hij zich persoonlijk aangevallen...
in het nauw gedreven.
martha
Martha
Martha
Ach Biajas: Henoch is typisch een mannetje waar jouw vader een zeer terechte opmerking over heeft (je weet wel welke ik bedoel, zijn motivatie om niet naar de kerk te gaan). En om daar even op door te gaan: ik ben het, zoals je vast wel weet, niet in alles eens met jouw vader, maar deze analyse deel ik volledig.
Laatst gewijzigd door Sararje op 21 okt 2007 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Leest en uw vraag zal beantwoord worden.Henoch schreef:Oh ja? En welke compromisvolle inhoudelijke reakties heeft Martha jullie allemaal gegeven?Sararje schreef:Henoch: Ze was er eerder dan jij en itt jouw bjidragen geeft Martha tenminste wel inhoudelijke reacties.
Ik moet zeggen dat ik jou intellectueel op hetzelfde niveau als Bartuz durf te schatten.Henoch schreef:Niet één joh? Nu krenk jij mij weer diep. Wat is dat toch nu met jou? Ik vind wel dat je mij onderschat hoor! Dus ik heb niet één nuttig antwoord gegeven? Zo zo; dus jullie reageren eigenlijk op niets? Dat vind ik knap, echt waar! Ik ben dan ook geen 'vrij'denkend mens, maar een religieus denkend mens, dus dat kan je echt niet van mij verwachten hoor!Sararje schreef:Jij hebty me tot dusver nog niet één inhoudelijke reactie gegegeven waarbij jij blijk gaf van zelfkritisch inzicht of enige vorm van vrijdenkend inzicht, uitsluitend religieus inzicht maar die verschilde geen klap met al jouw voorgangers (o.a. Bartuz en vele voorgangers).
Beste Erik,Henoch schreef:Natuurlijk niet!>Edwin< schreef:Je hebt op bijna alle vragen nog geen concrete, ter zake doende antwoorden gegeven.Henoch schreef:Ik ga niet op jullie gezwalk overal op antwoorden, Erik.
dit valt met 1 simpel woord te verklaren:
incompetent
Martha
Martha
Martha
Doet mij denken aan de discussie over de "maagdelijke"bevalling van Maria, omdat Jezus in de ogen van henoch rein ter wereld moest komen...>Edwin< schreef:Er is je niet gezegd dat je antwoorden moet geven die hier in het straatje passen, er wordt je gevraagd inhoudelijke en verdiepender antwoorden te geven.Henoch schreef:Oh ja? En welke compromisvolle inhoudelijke reakties heeft Martha jullie allemaal gegeven?Sararje schreef:Henoch: Ze was er eerder dan jij en itt jouw bjidragen geeft Martha tenminste wel inhoudelijke reacties.
Doch valt een bevalling onder de onreinheid van de vrouw, en is de geworden moeder voor bepaalde tijd onrein... een onreine mams, die haar niet onrein kunnen wordende Zoon, de borst geeft....
Auw... daar gaat weer een ideaalbeeld.
Martha
Martha
Martha
hoe ging die ook alweer?Sararje schreef:Ach Biajas: Henoch is typisch een mannetje waar jouw vader een zeer terechte opmerking over heeft (je weet wel welke ik bedoel, zijn motivatie om niet naar de kerk te gaan). En om daar even op door te gaan: ik ben het, zoals je vast wel weet, niet in alles eens met jouw vader, maar deze analyse deel ik volledig.
De grootste schoften zitten voorin de kerk, onder de preek alweer te bedenken hoedat zij anderen zonder enige genade de grond in kunnen stampen...
Die was het toch?
Martha
Martha
Hoe behandelt Henoch andersdenkenden op zijn forum?
Leest en huivert:
HenochAdmin
Site Admin
User is Offline
Geplaatst: Vr Okt 12, 2007 11:46 am Onderwerp:
Ja, dat moet ik, omdat de bijbel het juiste referentiekader is. Ook denk ik zelf nog na! Ik weet dat dat in uw ogen een contradictie is; maar daar heb ik verder niet zoveel mee te maken. U heeft alleen uw klein en feilbare intellect, maar wij hebben Gods wijsheid en Geest erbij.
"Niet ik leef, maar Christus leeft in mij..." (Galaten 2:20).
Naar boven
· Profile · PM · Bekijk de homepage
Geplaatst: Di Jul 31, 2007 3:24 pm Onderwerp:
Sorry, ik heb de Veda's gelezen, maar zij zijn niet de Waarheid [waar Hetty zo'n hekel aan heeft). De Veda's zijn mythologische verhaaltjes, die niet waar gebeurd zijn. Geheel anders dan de bijbel!
De bijbel heeft mij de ogen geopend voor de waarheid, en de waarheid is Jezus Christus alleen!
Henoch.
Naar boven
Geplaatst: Wo Aug 01, 2007 9:13 pm Onderwerp:
Ik wil je één ding vragen, geliefde Bob; maar één ding! Zoals ik al zei: Ik heb o.a. ook de Bhagavad-Gita gelezen, maar het lezen van de Bijbel heeft pas echt mijn leven op z'n kop gezet. Mijn leven is 180graden gedraaid door het Woord van Jezus de Christus, de Apostelen & de profeten. Daarvan getuig ik op dit forum! De Waarheid in de Bijbel is niet "subjectief" zoals in alle Oosterse religies, maar een Persoon en absoluut!
Mijn enige vraag en liefdevol advies is: Wil je de Bijbel zelf gaan lezen!
Het zal je leven totaal veranderen, en je bevrijden en genezen.
Henoch.
Quote:
"Jezus antwoordde en zeide tot haar: Een ieder, die van dit water drinkt, zal weder dorst krijgen; maar wie gedronken heeft van het water, dat Ik hem zal geven, zal geen dorst krijgen in eeuwigheid, maar het water, dat Ik hem zal geven, zal in hem worden tot een fontein van water, dat springt ten eeuwigen leven." (Johannes 4:13,14)
Naar boven
Geplaatst: Do Aug 02, 2007 8:00 pm Onderwerp:
Ach ja, opvoeding is ook niet alles, en werkt vaak averechts (zoals bij jou waarschijnlijk het geval was). Zo zie je maar weer, Pinkstergemeente's maken ook niet zalig! Alleen de heer Jezus doet dat!
Ook zgn. "Eye-openers zeggen mij niet veel; zie Dries van Agt, die vroeger pro-Israël was, en nu ook zgn. 'verlicht' is, en veranderd is in juist een vijand van Israël.
Nee, het gaat erom: Heb je de levende opgestane Heer Jezus ontmoet? Ken en spreek je met God als een vriend, zoals Mozes?
Henoch.
Naar boven
Geplaatst: Di Aug 07, 2007 9:06 pm Onderwerp:
Beste Hetty,
Je weet dat ik het helaas opgegeven heb, om in een theologische discussie met jou te verzanden. Dit is meestal de uitkomst met mensen die de vrijzinnige leer, en de Joodse orthodoxie omarmen.
Ik bid wel voor degenen die ik daarin ontmoet.
Maar aangezien er met woorden en discussies geen steek verder gekomen wordt, laat ik het werk over aan de Heilige Geest!
Verder laat ik je vrij, om jouw mening op dit forum te ventileren, alhoewel ik er in de meeste gevallen [geestelijk] niet mee eens ben.
Het artikel dat ik plaatste m.b.t. Johannnes de Doper en Elia is duidelijk genoeg!
Henoch.
Naar boven
Geplaatst: Di Aug 28, 2007 9:54 pm Onderwerp:
Ik weet niet of het aan mij ligt? Maar ik vind dit laatste nogal zwaar gereformeerd en wat angstig overkomen!
H.
Naar boven
de afgebeelde foto hierbij?

Geplaatst: Di Sep 04, 2007 9:45 pm Onderwerp:
Ik heb de mensen van de zwarte-kousen kerk lief, en ik geloof dat veel van hen het woord liefhebben. Dat zij niet meer in de maagdelijke geboorte geloofden wist ik niet; maar dat kan weer door de infectie van vrijzinnige theologen van weer een andere afscheiding zijn. Donderpreken over de vreze Gods en het angst inspreken, dat een mens maar ternauwernood gered kan worden, heeft velen van het Christendom doen afvallen. En daarom heb ik een boodschap voor de mensen in deze kerken:
God heeft u lief, en Jezus houdt van u! Hij wil met zijn Geest in u wonen, en u zekerheid van uw redding schenken! Bid daarom om de Heilige Geest; en hij zal u, en het Woord levend maken! Stromen van levend water zullen uit u binnenste komen.
Heeft u geen dorst? Kom daarom tot Jezus, en u zal nooit meer dorst hebben!
Henoch.
Naar boven
Geplaatst: Di Sep 11, 2007 6:22 pm Onderwerp:
Wat ik zo fout vind aan de mensen, die vinden dat genezingsdiensten fout zijn, is het feit dat ze verkeerd ingelicht worden, betreffende de enkele gevallen waar de genezing 'terugvalt'.
Wat hen niet verteld wordt, zijn bijvoorbeeld de mensen die nadat de genezing heeft plaatsgevonden, wederom naar occulte middelen en zaken terug grijpen, zoals helderziendheid, magnetisme, tarot, yoga, etc, i.p.v. hun vertrouwen op de Here Jezus te houden. Dan is het niet gek dat de klachten des te heviger terugkomen.
Wie zich na het ervaren van het Licht, wederom met de duisternis in laat....
H.
Naar boven
Mijn conclusie:
Henoch voelt zich op zijn "geweldige" forum surerieur wanneer hij zich vergelijkt met de andere members daar.
[/img]
Leest en huivert:
HenochAdmin
Site Admin
User is Offline
Geplaatst: Vr Okt 12, 2007 11:46 am Onderwerp:
Ja, dat moet ik, omdat de bijbel het juiste referentiekader is. Ook denk ik zelf nog na! Ik weet dat dat in uw ogen een contradictie is; maar daar heb ik verder niet zoveel mee te maken. U heeft alleen uw klein en feilbare intellect, maar wij hebben Gods wijsheid en Geest erbij.
Naar boven
Geplaatst: Di Jul 31, 2007 3:24 pm Onderwerp:
Sorry, ik heb de Veda's gelezen, maar zij zijn niet de Waarheid [waar Hetty zo'n hekel aan heeft). De Veda's zijn mythologische verhaaltjes, die niet waar gebeurd zijn. Geheel anders dan de bijbel!
De bijbel heeft mij de ogen geopend voor de waarheid, en de waarheid is Jezus Christus alleen!
Henoch.
Naar boven
Geplaatst: Wo Aug 01, 2007 9:13 pm Onderwerp:
Ik wil je één ding vragen, geliefde Bob; maar één ding! Zoals ik al zei: Ik heb o.a. ook de Bhagavad-Gita gelezen, maar het lezen van de Bijbel heeft pas echt mijn leven op z'n kop gezet. Mijn leven is 180graden gedraaid door het Woord van Jezus de Christus, de Apostelen & de profeten. Daarvan getuig ik op dit forum! De Waarheid in de Bijbel is niet "subjectief" zoals in alle Oosterse religies, maar een Persoon en absoluut!
Mijn enige vraag en liefdevol advies is: Wil je de Bijbel zelf gaan lezen!
Het zal je leven totaal veranderen, en je bevrijden en genezen.
Henoch.
Quote:
"Jezus antwoordde en zeide tot haar: Een ieder, die van dit water drinkt, zal weder dorst krijgen; maar wie gedronken heeft van het water, dat Ik hem zal geven, zal geen dorst krijgen in eeuwigheid, maar het water, dat Ik hem zal geven, zal in hem worden tot een fontein van water, dat springt ten eeuwigen leven." (Johannes 4:13,14)
Naar boven
Geplaatst: Do Aug 02, 2007 8:00 pm Onderwerp:
Ach ja, opvoeding is ook niet alles, en werkt vaak averechts (zoals bij jou waarschijnlijk het geval was). Zo zie je maar weer, Pinkstergemeente's maken ook niet zalig! Alleen de heer Jezus doet dat!
Ook zgn. "Eye-openers zeggen mij niet veel; zie Dries van Agt, die vroeger pro-Israël was, en nu ook zgn. 'verlicht' is, en veranderd is in juist een vijand van Israël.
Nee, het gaat erom: Heb je de levende opgestane Heer Jezus ontmoet? Ken en spreek je met God als een vriend, zoals Mozes?
Henoch.
Naar boven
Geplaatst: Di Aug 07, 2007 9:06 pm Onderwerp:
Beste Hetty,
Je weet dat ik het helaas opgegeven heb, om in een theologische discussie met jou te verzanden. Dit is meestal de uitkomst met mensen die de vrijzinnige leer, en de Joodse orthodoxie omarmen.
Ik bid wel voor degenen die ik daarin ontmoet.
Maar aangezien er met woorden en discussies geen steek verder gekomen wordt, laat ik het werk over aan de Heilige Geest!
Verder laat ik je vrij, om jouw mening op dit forum te ventileren, alhoewel ik er in de meeste gevallen [geestelijk] niet mee eens ben.
Het artikel dat ik plaatste m.b.t. Johannnes de Doper en Elia is duidelijk genoeg!
Henoch.
Naar boven
Geplaatst: Di Aug 28, 2007 9:54 pm Onderwerp:
Ik weet niet of het aan mij ligt? Maar ik vind dit laatste nogal zwaar gereformeerd en wat angstig overkomen!
H.
Naar boven
de afgebeelde foto hierbij?

Geplaatst: Di Sep 04, 2007 9:45 pm Onderwerp:
Ik heb de mensen van de zwarte-kousen kerk lief, en ik geloof dat veel van hen het woord liefhebben. Dat zij niet meer in de maagdelijke geboorte geloofden wist ik niet; maar dat kan weer door de infectie van vrijzinnige theologen van weer een andere afscheiding zijn. Donderpreken over de vreze Gods en het angst inspreken, dat een mens maar ternauwernood gered kan worden, heeft velen van het Christendom doen afvallen. En daarom heb ik een boodschap voor de mensen in deze kerken:
God heeft u lief, en Jezus houdt van u! Hij wil met zijn Geest in u wonen, en u zekerheid van uw redding schenken! Bid daarom om de Heilige Geest; en hij zal u, en het Woord levend maken! Stromen van levend water zullen uit u binnenste komen.
Heeft u geen dorst? Kom daarom tot Jezus, en u zal nooit meer dorst hebben!
Henoch.
Naar boven
Geplaatst: Di Sep 11, 2007 6:22 pm Onderwerp:
Wat ik zo fout vind aan de mensen, die vinden dat genezingsdiensten fout zijn, is het feit dat ze verkeerd ingelicht worden, betreffende de enkele gevallen waar de genezing 'terugvalt'.
Wat hen niet verteld wordt, zijn bijvoorbeeld de mensen die nadat de genezing heeft plaatsgevonden, wederom naar occulte middelen en zaken terug grijpen, zoals helderziendheid, magnetisme, tarot, yoga, etc, i.p.v. hun vertrouwen op de Here Jezus te houden. Dan is het niet gek dat de klachten des te heviger terugkomen.
Wie zich na het ervaren van het Licht, wederom met de duisternis in laat....
H.
Naar boven
Mijn conclusie:
Henoch voelt zich op zijn "geweldige" forum surerieur wanneer hij zich vergelijkt met de andere members daar.
[/img]
Martha
Martha
-
Samante
Je mag het me vragen en het is geen geheim.Henoch schreef:Is Samante een Satanist of een Vrijdenker? Of beiden tegelijk? Of een Vrijmetselaar? Ik mag dat toch gewoon vragen, om inzicht in desbetreffende persoon en ideologie te verkrijgen?
Dus nogmaals: Samante, ben jij een Satanist, omdat jij het te berde brengt?
Ik ben pantheïst aan de ene kant en agnost aan de andere kant. Ik ben er niet zeker van dat er een God bestaat, maar als die wel bestaat is het volgens mij een pantheïstische God.
Ik had ook nog enkele vragen voor jou openstaan waar ik niet echt een duidelijk antwoord op heb gekregen:
Hoe is het mogelijk dat zaken geschieden tegen de wil van een almachtige God?
Hoe is het mogelijk dat een almachtige God gekwetst kan worden, een almachtige God is toch onkwetsbaar?
Waarom zou een God die liefde is zoiets scheppen als de hel?
Waarom zou een almachtige God nog iets van de mens behoeven?
De meest zuivere liefde is onvoorwaardelijk, dergelijke liefde verlangt niets terug en stelt dus geen voorwaarden. Als God die meest zuivere liefde IS, hoe kan het dan zijn dat er geboden en verboden zijn en zoiets als zonde kan bestaan?
Als jij nu ook sportief bent geef je een inhoudelijk antwoord op deze vragen die ik eerder al stelde. Gewoon recht voor de raap als het kan, zonder er omheen te draaien.
-
Theoloog
Henoch schreef:Is Samante een Satanist of een Vrijdenker? Of beiden tegelijk? Of een Vrijmetselaar? Ik mag dat toch gewoon vragen, om inzicht in desbetreffende persoon en ideologie te verkrijgen?
Je hoeft toch maar naar die gifgroene tronie en dat duivelsrode mutsje van Samante te kijken om te weten op welke diepte zijn zwarte hartje is gebakken
en hoe diep gaat dat dan?Theoloog schreef:Henoch schreef:Is Samante een Satanist of een Vrijdenker? Of beiden tegelijk? Of een Vrijmetselaar? Ik mag dat toch gewoon vragen, om inzicht in desbetreffende persoon en ideologie te verkrijgen?
Je hoeft toch maar naar die gifgroene tronie en dat duivelsrode mutsje van Samante te kijken om te weten op welke diepte zijn zwarte hartje is gebakken![]()
Martha
Martha
- MOODY BLUE
- Diehard
zwartgallig is ie zeker
maar heb hem nog niet online gezien op zijn eigen site
maar heb hem nog niet online gezien op zijn eigen site
Martha
Martha
-
Samante
Hehehe.....Theoloog schreef:Henoch schreef:Is Samante een Satanist of een Vrijdenker? Of beiden tegelijk? Of een Vrijmetselaar? Ik mag dat toch gewoon vragen, om inzicht in desbetreffende persoon en ideologie te verkrijgen?
Je hoeft toch maar naar die gifgroene tronie en dat duivelsrode mutsje van Samante te kijken om te weten op welke diepte zijn zwarte hartje is gebakken![]()