Aton schreef:Enkel ontken je dat er een historische figuur gediend heeft om er een mythe op te verzinnen.
Zeker niet. Ik ben bezig met een boeiende zoektocht en laat de uiteindelijk waarheid erover in het midden als een onopgeloste zaak.
In de discussie laat ik enkel zien dat je argumentatie niet sterk genoeg is om me daartoe naar over te laten hellen.
Het is vreselijk vermoeiend op te merken dat niets wat ik zeg bij je aankomt.
Dan moet je vast van goede huize zijn om deze site te ontkennen waar nu net dezelfde cluster namen te vinden zijn waarop men deze mythe heeft geschreven. En voor alle misverstanden te vermijden: dit is niet mijn claim hoor. Dat zou teveel eer zijn.
Eer is er nu niet te behalen hoor. Richard Carrier liet al weten dat de naam die men zou kunnen zien als een verwijzing naar Maria Magdalena op foutief lezen van de tekst berust:
"It’s even more discrediting that Tabor still stands by the “Jesus Tomb Wingnut Team” interpretation of an inscription in the other Talpiot tomb as “Mariamene” (as supposedly a variant of Mariamne, supposedly a distinctive spelling of Mary Magdalene), when it is unmistakably Mariamê kai Mara, “Miriam and Mara,” one very common Jewish name, the other unconnected to Jesus. An earlier epigrapher confused a single letter as nu (N) which is actually kappa [K], the one being an upside down version of the other (a common mistake even for an expert to make who might be getting tired trudging through hundreds of inscriptions).
This is so glaringly obvious there can be no reasonable dispute in the matter."
http://freethoughtblogs.com/carrier/archives/425" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat de letter waar het om gaat een
kappa is en geenszins een
nu is voor een ieder duidelijk die de foto ervan bekijkt.
Voorts is nu duidelijk geworden dat ook "zoon van Jozef" niet tot de oudste christelijke traditie behoort.
Daarmee vallen al twee namen uit jouw cluster weg. Om het nog maar niet te hebben over de derde naam, die van de zogenaamde zoon van Jezus, waarvan zelfs de kleinste hint in de christelijke geschiedenis niet te bespeuren is.
Waarom jij mij om de haverklap beschuldigt van niet lezen, terwijl jij je daar juist zelf voortdurend aan schuldig maakt is mij een raadsel, maar voegt aan dit topic wel wat humor toe.