Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Maar pas op Berjan!
Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo
Alles(!) is de schuld van Hamas. Israël treft geen blaam, want:
Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo
Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo
Alles(!) is de schuld van Hamas. Israël treft geen blaam, want:
Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
De aanwezigheid van buitenlanders is doorgaans geen reden om niet toe te slaan bij mijn weten. Het kan een gevaarlijke klus zijn. Wel zijn kolonisten terughoudend als er Israeli's zijn die de Palestijnen beschermen, en dat zijn er best wel veel.
Houd er ook rekening mee dat je waarschijnlijk een geldig visum en een speciale vergunning zult moeten hebben om legaal deel te nemen aan protesten of activiteiten, anders riskeer je uitzetting. Overigens is Israel een prachtig land en je zou ook gebruik kunnen maken van de gelegenheid een dagje Masada, Ejn Gedi en Dode Zee te doen (liggen vlak bij elkaar) en een ander dagje het oude Jaffa en het moderne Tel Aviv (liggen naast elkaar) en een dagje het prachtige meer van Galilea te combineren met omliggende historische dorpjes en natuurgebieden in het noorden. Ook kun je natuur- en woestijnexcursies plannen, bijvoorbeeld Mitzpe Ramon -- het indrukwekkende Ramon-krater natuurreservaat, of duiken in het beroemde koraal en tropisch onderwaterleven van Eilat aan de Rode Zee. Je zult ook overal in Israel genoeg mensen tegenkomen die jouw mening delen trouwens -- niet alleen onder de Palestijnen, maar ook onder de Joden, Druzen, Bedoeïenen en Circassiërs.
Zionist
ChaimNimsky schreef: ↑02 jun 2025 14:40De aanwezigheid van buitenlanders is doorgaans geen reden om niet toe te slaan bij mijn weten. Het kan een gevaarlijke klus zijn. Wel zijn kolonisten terughoudend als er Israeli's zijn die de Palestijnen beschermen, en dat zijn er best wel veel.
Heey ChaimNimsky,
weet jij of je Joods bent als een voorouder uit het verleden Joods was? Want dan zou ik dat in kunnen brengen als ik daar ben. En dan vallen ze misschien ook niet aan?
Ik ga daar ook niet heen om te protesteren maar om olijfbomen te planten en verzorgen. Het gaat dan een paar weken vrijwilligerswerk zijn.Houd er ook rekening mee dat je waarschijnlijk een geldig visum en een speciale vergunning zult moeten hebben om legaal deel te nemen aan protesten of activiteiten, anders riskeer je uitzetting.
En mocht er iets gebeuren, dan gebeurt het. Gebeurt er niets dan heb ik alsnog een leuke tijd in een mooie omgeving met mooi weer (in Oktober is het in NL meestal een stuk minder). Ik ga het ook zeker niet opzoeken. Daarvoor is het inderdaad te gevaarlijk, en met snipers die weleens mensen in hun hoofd schieten kan je beter niks geks doen.
Zeg je dit express?Overigens is Israel een prachtig land en je zou ook gebruik kunnen maken van de gelegenheid een dagje Masada, Ejn Gedi en Dode Zee te doen (liggen vlak bij elkaar) en een ander dagje het oude Jaffa en het moderne Tel Aviv (liggen naast elkaar) en een dagje het prachtige meer van Galilea te combineren met omliggende historische dorpjes en natuurgebieden in het noorden. Ook kun je natuur- en woestijnexcursies plannen, bijvoorbeeld Mitzpe Ramon -- het indrukwekkende Ramon-krater natuurreservaat, of duiken in het beroemde koraal en tropisch onderwaterleven van Eilat aan de Rode Zee. Je zult ook overal in Israel genoeg mensen tegenkomen die jouw mening delen trouwens -- niet alleen onder de Palestijnen, maar ook onder de Joden, Druzen, Bedoeïenen en Circassiërs.
Waarom zou ik Palestijnen willen steunen en dan naar Israel gaan voor mooie tochtjes en naar een prachtig meer? Dan zou ik me een verrader voelen.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Als je moeder Joods is, ben jij het ook. Een ander Joods familielid dan de moeder, maakt iemand niet Joods. Het Joods-zijn houdt de kolonisten trouwens niet weg, maar het Israelische staatsburgerschap. Veel van de gebieden waar aanvallen plaatsvinden, vallen formeel onder de Palestijnse Autoriteit (het Israelische leger zal je daarom waarschijnlijk ook niet helpen als er iets gebeurt), maar zodra er Israelische staatsburgers bij betrokken zijn, grijpt Israel in, en daar zijn kolonisten bang voor.
Het zijn gewoon schitterende gebieden die je kunt combineren met het steunen van Palestijnen. Er zijn ook zat Israeli's die Palestijnen steunen.Zeg je dit express?Overigens is Israel een prachtig land en je zou ook gebruik kunnen maken van de gelegenheid een dagje Masada, Ejn Gedi en Dode Zee te doen (liggen vlak bij elkaar) en een ander dagje het oude Jaffa en het moderne Tel Aviv (liggen naast elkaar) en een dagje het prachtige meer van Galilea te combineren met omliggende historische dorpjes en natuurgebieden in het noorden. Ook kun je natuur- en woestijnexcursies plannen, bijvoorbeeld Mitzpe Ramon -- het indrukwekkende Ramon-krater natuurreservaat, of duiken in het beroemde koraal en tropisch onderwaterleven van Eilat aan de Rode Zee. Je zult ook overal in Israel genoeg mensen tegenkomen die jouw mening delen trouwens -- niet alleen onder de Palestijnen, maar ook onder de Joden, Druzen, Bedoeïenen en Circassiërs.
Waarom zou ik Palestijnen willen steunen en dan naar Israel gaan voor mooie tochtjes en naar een prachtig meer? Dan zou ik me een verrader voelen.
Zionist
dan ben ik niet Joods. Want de moeder van mijn moeder stamt af van iemand die Salomon Levy heette (die bekend is geworden van de Kollumer oproer) maar die was getrouwd met een Friezin..ChaimNimsky schreef: ↑02 jun 2025 15:36 Als je moeder Joods is, ben jij het ook. Een ander Joods familielid dan de moeder, maakt iemand niet Joods.
helaas
als ik er heen ga zal ik het vragen aan de mensen waar ik ben. Als zij het niet erg vinden dan ga ik wel naar bepaalde gebieden.Het zijn gewoon schitterende gebieden die je kunt combineren met het steunen van Palestijnen. Er zijn ook zat Israeli's die Palestijnen steunen.
Het ligt er ook aan hoe het er dan aan toe gaat. Stel dat er eindelijk vrede is dan kan het wel, maar als het nog volop oorlog is..
Wat zou een Palestijn toch adviseren om te bezoeken in Gaza of Westoever?
Urbex fotografie?
Urbex fotografie?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Kan zijn, misschien liegen sommingen tegen me als die het tegendeel beweren,
maar los daarvan, als zulks jouw conclusie is:
- waarom blijf je me dan stalken? Wat is jouw doel daarmee?
ter beschikking hebt dankzij dat filter op je PC! Die tijd is aan mij niet besteed!
Zoekt en gij zult vinden: de gesloten Israël topics staan er vol mee enBerjan schreef:
Ik vroeg jou wat je bedoelde met "als menselijk schild dienen"
en jij reageert er niet op. Zou je sieren dat je dit kan uitleggen..
bovendien is er zoiets als de zoekfunctie!
Ik ga uiteraard niet mijn internettijd verkwisten, om voor jou klusjes op te knappen, zodat
jij meer tijd over zou houden vanwege jouw PCfilter die jou beperkt en daarmee beschermt!
Al was het maar om te voorkomen dat jij nog meer tijd kunt besteden aan mij te stalken!
BTW:
er zijn goede therapiën beschikbaar in de verslavingswereld om te leren omgaan
met hebbelijkheidjes van een ander, zoals gebuik van !! Dat is ook nodig, omdat zulke
ergernisjes vaak onbewust misbruikt worden als argument dat iets buiten zichzelf de
trigger is die zucht opwekt. Nee, ik ga daar verder niet over uitweiden.
Ook niet als jij vraagt wat ik bedoelde met:
- "goede therapiën beschikbaar in de verslavingswereld
om te leren omgaan met hebbelijkheidjes van een ander",
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
Volgens mij mag je dingen die elders in een topic geschreven zijn niet misbruiken in een ander topic?HierEnNu schreef: ↑02 jun 2025 17:40 Kan zijn, misschien liegen sommingen tegen me als die het tegendeel beweren,
maar los daarvan, als zulks jouw conclusie is:Ga in plaats zuinig om met de beperkte tijd die jij als recovering internet addict
ter beschikking hebt dankzij dat filter op je PC! Die tijd is aan mij niet besteed!
weer laat je zien enorm slecht te kunnen communiceren. En ik hoop dat mods hier ook wat mee doen..Zoekt en gij zult vinden: de gesloten Israël topics staan er vol mee en
Ik ga uiteraard niet mijn internettijd verkwisten, om voor jou klusjes op te knappen, zodat
jij meer tijd over zou houden vanwege jouw PCfilter die jou beperkt en daarmee beschermt!
Al was het maar om te voorkomen dat jij nog meer tijd kunt besteden aan mij te stalken!
Ik vraag aan jou wat je in een specifieke situatie bedoeld met menselijk schild. Namelijk, waarom zou ik als menselijk schild dienen als ik enkel en alleen op de Westbank oever mensen ga helpen met olijfbomen planten en onderhouden?
Dan heb ik niks aan een zoekfunctie op dit forum waar je kan lezen wat menselijk schild in het algemeen betekend.
Jij begon met "menselijk schild" dus dan moet je het ook precies uitleggen wat je in dit specifieke geval bedoeld..
En als het een slip of the tongue was is dat prima maar erken dit dan ook.
Ik zie niet zo goed wat therapieen in de verslavingswereld precies te maken hebben met hebbelijkheidjes van een ander?BTW:
er zijn goede therapiën beschikbaar in de verslavingswereld om te leren omgaan
met hebbelijkheidjes van een ander, zoals gebuik van !! Dat is ook nodig, omdat zulke
ergernisjes vaak onbewust misbruikt worden als argument dat iets buiten zichzelf de
trigger is die zucht opwekt. Nee, ik ga daar verder niet over uitweiden.
Ook niet als jij vraagt wat ik bedoelde met:want ik reageer daar dan niet op. Zie maar!
- "goede therapiën beschikbaar in de verslavingswereld
om te leren omgaan met hebbelijkheidjes van een ander",
De rest van je "betoog" (of is het een koortsdroom?) zie ik nu vooral als een warrig gebeuren waar ik kont noch kop aan kan ontwaren
Er zijn daar zelfs Nederlandse activisten op 'vrijwilligersvakantie' die vrijwilligChaimNimsky schreef: ↑02 jun 2025 14:40
De aanwezigheid van buitenlanders is doorgaans
geen reden om niet toe te slaan bij mijn weten.
Het kan een gevaarlijke klus zijn.
![]()
dienst doen als 'menselijk schild', letterlijk zo uitgesproken en zelfverklaard,
om aldoende Palestijnen te beschermen tegen extremistische kolonisten.
Dat is dus niet mijn interpretatie, maar dat zijn hun eigen woorden.
Ik weet dat juridisch gezien zij pas human shield zijn als militairen de boerderij aanvallen en de boerderij een legitiem militair doelwit is, maar los daarvan noemen zij zichzelf menselijk schild vanwege hun ervaring, dat extremistische kolonisten zich terugtrekken,
zodra zij ontdekken dat zich Europeanen op de boerderij bevinden.
En voor wie het gemist heeft of betwistte:
- ja, Nederlandse vrijwilligers benoemen zichzelf letterlijk als 'menselijk schild'.
Als je wilt kan ik je daar over wel een videolink toesturen, laat maar ff weten.
---------------
Ik misbruik niets, maar als zulks volgens jou niet mag: doe dat dan zelf niet !Berjan schreef: ↑02 jun 2025 17:58Volgens mij mag je dingen die elders in een topic geschreven zijnHierEnNu schreef: ↑02 jun 2025 17:40 Kan zijn, misschien liegen sommingen tegen me als die het tegendeel beweren,
maar los daarvan, als zulks jouw conclusie is:Ga in plaats zuinig om met de beperkte tijd die jij als recovering internet addict
niet misbruiken in een ander topic?
Zoekt en gij zult vinden: de gesloten Israël topics staan er vol mee en
Dat kan, maar ik wil helemaal niet met jou communiceren!Berjan schreef:weer laat je zien enorm slecht te kunnen communiceren.
Weet jij niet wat "Nee!" betekent? Zulks wordt grensoverschrijdend gedrag
genoemd als je na een duidelijk "Nee!" jezelf toch op blijft dringen!
Dus nogmaals voor alle duidelijkheid: "Nee!"
AHA! Het doel waaom je mij zo hardnekkig stalked: bedankt voor je eerlijkheid in deze!Berjan schreef:En ik hoop dat mods hier ook wat mee doen..
Daarmee legitimeer je zelf waarom ik niet met jou wens te communiceren.
Dus nogmaals voor alle duidelijkheid: "Nee!"
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
Vreemd dat de discussie over " menselijk schild" zo negatief gevoerd wordt. Het kan juist uitgesproken positief zijn als je aanwezigheid onschuldige burgers beschermt. Ongetwijfeld zal Israel liever geen doden willen maken onder Westerlingen.Berjan schreef: ↑01 jun 2025 15:29
Afgelopen februari kreeg ik nog een mail met de vraag of ik (samen met anderen) naar de Westbank wilde gaan, om mensen daar te helpen bij olijfbomen en hopelijk aanvallen van kolonisten af te weren. Die zouden namelijk bang zijn voor buitenlandse gasten die daar vrijwillig gingen werken.. Maar door gebrek aan tijd en geld kon ik er in April/Mei niet heen. Dus nu staat Oktober nog open. Ben er over aan het nadenken.. Twee weken in het zonnetje werken op de Westbank bij Palestijnen. Olijfbomen planten, water geven. Bruin worden..
Dat lijkt me zelfs de belangrijkste reden om naar zo'n gebied te gaan om olijfbomen te planten. Immers: er is enorme werkeloosheid dus er zijn al meer dan genoeg mensen die ook olijfbomen zouden kunnen planten.
Altijd mooi als iemand zich op zo'n manier wil inzetten voor een ideaal.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Kleine zondebok update (Hamas dit, Hamas dat...)
Ik lees:
Dat patiënten en ooggetuigen aan persbureau AP vertellen hoe ze zondag op weg naar een voedseldistributiepunt van alle kanten werden beschoten door tanks, drones, helikopters, schepen en soldaten. Er vielen tientallen doden en honderden gewonden. Het bloedbad is een nieuw dieptepunt in de dramatisch verlopen eerste week van voedseluitgifte door de door Israël en de VS opgezette Gaza Humanitarian Foundation (GHF).
Het Israëlische leger ontkent alle betrokkenheid en wijst Hamas aan als schuldige.
Maar verhalen van ooggetuigen, journalisten en hulpverleners spreken boekdelen. De afgelopen week werd getekend door chaos bij de distributiepunten en dodelijk ingrijpen door het Israëlische leger. Vorige week dinsdag werd een van de distributiepunten overlopen door duizenden wanhopige mensen, waarop het Israëlische leger naar eigen zeggen waarschuwingsschoten loste en zo'n vijftig mensen gewond raakten. Een dag later werden twee mensen bij een distributiepunt doodgedrukt. Maandag ging het opnieuw mis en vielen door Israëlisch vuur drie doden en meer dan dertig gewonden.
Heerlijk zo'n zondebok! Kun je lekker blijven schieten, want uiteindelijk is het de schuld van Hamas.
Ik lees:
Dat patiënten en ooggetuigen aan persbureau AP vertellen hoe ze zondag op weg naar een voedseldistributiepunt van alle kanten werden beschoten door tanks, drones, helikopters, schepen en soldaten. Er vielen tientallen doden en honderden gewonden. Het bloedbad is een nieuw dieptepunt in de dramatisch verlopen eerste week van voedseluitgifte door de door Israël en de VS opgezette Gaza Humanitarian Foundation (GHF).
Het Israëlische leger ontkent alle betrokkenheid en wijst Hamas aan als schuldige.
Maar verhalen van ooggetuigen, journalisten en hulpverleners spreken boekdelen. De afgelopen week werd getekend door chaos bij de distributiepunten en dodelijk ingrijpen door het Israëlische leger. Vorige week dinsdag werd een van de distributiepunten overlopen door duizenden wanhopige mensen, waarop het Israëlische leger naar eigen zeggen waarschuwingsschoten loste en zo'n vijftig mensen gewond raakten. Een dag later werden twee mensen bij een distributiepunt doodgedrukt. Maandag ging het opnieuw mis en vielen door Israëlisch vuur drie doden en meer dan dertig gewonden.
Heerlijk zo'n zondebok! Kun je lekker blijven schieten, want uiteindelijk is het de schuld van Hamas.
Geen idee wat betreft de betrouwbaarheid van bron "Joop" maar dit geeft weldenkende humane mensen te denken.
Ik vind het te schokkend hieruit citaten te plakken.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/i ... calisering
Ik vind het te schokkend hieruit citaten te plakken.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/i ... calisering
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik zou het bijzonder op prijs stellen als julie wat minder zouden klagen over elkaars reacties en wat meer zouden zeggen over wat er daadwerkelijk gebeurt in het Midden Oosten.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat klopt de Zionisten willen daarom Hamas niet volledig vernietigen, wat ze gemakkelijk in een maand hadden kunnen doen.
Nu kunnen met de Hamas zondebok de Palestijnen terroriseren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Wederom gevalletje Hamas' schuld.
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html
Bij beschietingen rond een voedselpunt van de omstreden Gaza Humanitarian Foundation zijn dinsdag opnieuw meer dan twintig Palestijnen gedood.
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html
Bij beschietingen rond een voedselpunt van de omstreden Gaza Humanitarian Foundation zijn dinsdag opnieuw meer dan twintig Palestijnen gedood.