atheistische ideologie(ën)

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: atheistische ideologie(ën)

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: 28 sep 2021 13:03 Voor de rest heb ik nog weinig zin om steeds opnieuw erop te moeten wijzen dat je met een stroman bezig bent.
welke? op welke manier maak ik van je argument een karikatuur?

de sovjet-unie was, volgens sommige hier, een atheïstische staat omdat Stalin een atheist was.
mja, Stalin was ook een heteroseksueel, man, had een snor en was een rus.
achter al die persoonskenmerken ideologie zetten houdt steek? Ik denk het niet

ik discussieer niet
ik probeer oprecht je standpunt te snappen
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Appelfflap, ALS Stalin had gewild dat iedere Rus een snor had laten staan, dan hadden we kunnen spreken van een snor-ideologie. Tenminste, dat begrijp ik hieruit. Dan vergeten we gewoon de rest van al zijn macabere ideeën. Dan dekt "snor" evengoed de lading als "atheistische"
En dan moet maar duidelijk zijn wat bedoeld wordt met een snor-ideologie.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 28 sep 2021 13:19 Axxyanus

Zou je me dan eens uit willen leggen wat jij bedoelde met een verzameling van ideeën als we over een ideologie spreken? Ik zou heel graag zien dat je het communisme als voorbeeld neemt.
Welke verzameling van ideeën is karakteristiek voor de voormalige USSR?
Neem je me nu helemaal in de maling? Waarom zou ik daar tijd in steken als dat daarna waarschijnlijk in de ogenschijnlijke bodemloze put van je onbegrip verdwijnt. Afgaande op je reacties in het verleden zou je daar binnen de kortse keren weer met een stroman op reageren.

Wat mij betreft is de situatie duidelijk: Jouw (buik)gevoel laat je niet toe om deze zaak op een normale manier te bekijken en de betekenis achter die combinatie volgens de normale nederlandse regels te achterhalen. Zolang jij het niet nodig vind om je buikgevoel onder controle te krijgen zodat je op zijn minst kan ophouden met steeds opnieuw de zelfde stroman te voorschijn te halen, ga ik echt geen extra moeite nog doen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 28 sep 2021 13:30 Appelfflap, ALS Stalin had gewild dat iedere Rus een snor had laten staan, dan hadden we kunnen spreken van een snor-ideologie. Tenminste, dat begrijp ik hieruit.
Mij goed als je deze richting wil uitgaan.
dikkemick schreef: 28 sep 2021 13:30Dan vergeten we gewoon de rest van al zijn macabere ideeën.
En daar hebben we al weer de non-sequitur en stroman.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nee Axxyanus
Dit gaat alle fatsoensnormen te buiten.

Een snorren-ideologie staat taalkundig gelijk aan een atheistische ideologie omdat JIJ komt met een VERZAMELING aan ideeën die een ideologie maakt wat het is. Het is netjes als je antwoord geeft op vragen. Nu ga je het weer op de man spelen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 28 sep 2021 13:42 Nee Axxyanus
Dit gaat alle fatsoensnormen te buiten.
Ik ben akkoord. Het tempo waaraan jij stromannen produceert gaat alle fatsoennormen te buiten.
dikkemick schreef: 28 sep 2021 13:42Een snorren-ideologie staat taalkundig gelijk aan een atheistische ideologie omdat JIJ komt met een VERZAMELING aan ideeën die een ideologie maakt wat het is.
Uw punt zijnde? Ik heb niet geprotesteert tegen de snorren-analogie.
dikkemick schreef: 28 sep 2021 13:42Het is netjes als je antwoord geeft op vragen. Nu ga je het weer op de man spelen.
Het is netjes om de bijdragen van anderen aandachtig te lezen om te vermijden dat je een stroman produceert. Dat heb jij nu al meer dan dertig pagina's niet weten op te brengen. En ja ik ga op de man spelen. Zuiver op de bal spelen, werkt duidelijk niet bij jou. Het geeft je blijkbaar de indruk dat je toch op een of andere manier goed bezig bent hoe vaak men ook wijst op de problemen in je denken. Dus ja als ik uit jouw gedrag ondersteunbare besluiten kan trekken over jouw karakter, dan wil ik op die manier wel op de man spelen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het enige dat ik van je verlang is de verschillende ideeën te poneren die een ideologie communistisch maken. Want je bent met me eens dat communisme meer is dan alleen maar atheïsme.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 28 sep 2021 14:01 Het enige dat ik van je verlang is de verschillende ideeën te poneren die een ideologie communistisch maken. Want je bent met me eens dat communisme meer is dan alleen maar atheïsme.
Jij kan verlangen wat je wil. Jij hebt mijn goede wil ten op zichte van jou opgebruikt. Ik zie dus geen enkele reden om op jouw verlangen in te gaan. Je hebt voldoende kansen gekregen waar je iets uit kon leren. Je kan die kansen nog steeds benutten door wat meer aandacht te besteden aan de bijdragen die reeds geplaatst werden. Op dit moment zie ik echt het nut niet in om nog een extra kans voor jou te creëren.

Je gedrag tot nu toe was grotendeels het gedrag van een trol. Ik heb je tot nu toe het voordeel van de twijfel gegund. Dat is voorbij. Het addagio is: Gelieve de trol niet te voeren,
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ach, je bent moderator en mag doen wat je niet laten kunt (elders ook al een pre-waarschuwing te pakken...lekker makkelijk!).
Maar wel jammer als ik met serieuze on-topic vragen kom (n.a.v. n.b. jouw opmerking over verschillende ideeën) omdat we immers nog steeds van mening verschillen.

Jij bent de baas!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 28 sep 2021 14:16 Ach, je bent moderator en mag doen wat je niet laten kunt (elders ook al een pre-waarschuwing te pakken...lekker makkelijk!).
Maar wel jammer als ik met serieuze on-topic vragen kom (n.a.v. n.b. jouw opmerking over verschillende ideeën) omdat we immers nog steeds van mening verschillen.
Wat je nu vertoont is verder trollengedrag. Je merkt dat anderen je door beginnen te krijgen en dus kom je met enkele bijdragen die hen weer moeten verleiden om te geloven dat je in de toekomst redelijk zal blijven reageren. Maar de kans is groter dat eens je weer de aandacht hebt, je volledig vervalt in het produceren van stromannen en andere drogredeneringen.

Als je wil dat ik weer geloof in je goede wil, steek dan de nodige tijd in het herlezen van dit topic en kom met een bijdrage waarin je duidelijk maakt wat je hebt bijgeleerd, zoniet is wat mij betreft elke verdere poging om jou iets bij te brengen, paarlen voor de zwijnen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

je protesteert nergens nog tegen, je noemt alles gewoon stroman en de kous is af.
zo wordt het wel heel makkelijk natuurlijk,
reacties op jou ga je nu ook al afdoen als trollen.
Pak het laatste woord en doe het dan gewoon op slot

ik zie trouwens nu pas dat de topictitel een meervoud is
blijkbaar zijn er dus meerdere "atheistische ideologieën" :)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 28 sep 2021 14:32
blijkbaar zijn er dus meerdere "atheistische ideologieën" :)
=D>
Doe maar een slotje want zoals Appelfflap al aangeeft, alles is ad... en off topic en/of zwakzinnig/stroman. Maar JIJ begon over verschillende ideeën.

p.s Nog 1 vraag: Waarom zou ik t(na zoveel jaar forum) trollen???
Laatst gewijzigd door dikkemick op 28 sep 2021 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 28 sep 2021 14:32
je protesteert nergens nog tegen, je noemt alles gewoon stroman en de kous is af.
Inderdaad, daarmee is de kous af. Je kan niet eindeloos stromannen produceren en verwachten dat mensen daar inhoudelijk op blijven ingaan. Als je het na meer dan dertig pagina's nog steeds het standpunt van de ander niet redelijk kan weergeven, is er geen reden om verder te doen.

appelfflap schreef: 28 sep 2021 14:32ik zie trouwens nu pas dat de topictitel een meervoud is blijkbaar zijn er dus meerdere "atheistische ideologieën" :)
Inderdaad er zijn er meerdere. Net zoals er meerdere theïstische ideologiën zijn. Maar die laatste opmerking zal wel weer over je hoofd heengaan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 28 sep 2021 14:38 =D>
Doe maar een slotje
Fijn dat je om een slotje vraagt. Het lijkt vele anderen ook het beste.

Topic gesloten.
Born OK the first time
Gesloten