De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

DiMensie

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door DiMensie »

Fish schreef:
DiMensie schreef: En je bent ook bezig met CT als je die mogelijkheid bijvoorbaat uitsluit.
Ik sluit die mogelijkheid niet bij voorbaat uit, al lijkt hij mij zeer onwaarschijnlijk.
Zeker als iemand als Alex Jones zich er sterk voor gaat maken.
Ik snap die opmerking heel goed,
maar inhoudelijk is er op de link die ik plaatste weinig daarvan te merken hoor,
integendeel: de vinger wordt zorgvuldig op de zere plekken gelegd
.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

DiMensie schreef:
Fish schreef:
DiMensie schreef: En je bent ook bezig met CT als je die mogelijkheid bijvoorbaat uitsluit.
Ik sluit die mogelijkheid niet bij voorbaat uit, al lijkt hij mij zeer onwaarschijnlijk.
Zeker als iemand als Alex Jones zich er sterk voor gaat maken.
Ik snap die opmerking heel goed,
maar inhoudelijk is er op de link die ik plaatste weinig daarvan te merken hoor,
integendeel: de vinger wordt zorgvuldig op de zere plekken gelegd
.
Ga je de zere plekken nog noemen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fenomeen schreef:Emotionele felheid.
Ik ga voorlopig voor gewone felheid. Later kom ik hier nog wel even op terug.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er is eigenlijk maar 1 soortgelijk incident geweest:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iran_Air-vlucht_655" onclick="window.open(this.href);return false;

Een luchtdoelraket van een Amerikaans marineschip schiet per een Iraans burgertoestel uit de lucht. Volgens Amerika een vergissing hoewel er nooit openheid van zaken is gegeven.

Waar gevochten wordt worden wapens geleverd, wordt veel geld verdiend en des te langer het duurt des te meer geld er wordt verdiend. Het Westen levert vaak de ene psrtij en Rusland of China de andere partij. Iran is overigens hoofdleverancier van wapens in Afrika.
In een aantal gevallen wordt er veel geld verdiend aan het leveren van defensiematerieel. Aan landen die xich willen bewapenen en versterken vanwege spanningen in de regio. Een goede reden om geen diplomatieke oplossing te zoeken. Ook daar spelen bepaalde mensen een sleutelrol. Er zijn dan ook weinig leiders van grote landen met schone handen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Heel interessant die ouwe peer die je naast de appel legt.
Maar ik heb nog steeds geen zin om belegen off-topic peren met actuele on-topic appels te gaan vergelijken.
2014, boven Oekraïne, Russische raket, Russisch raketteam, burgervliegtuig met gewone burgers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:Heel interessant die ouwe peer die je naast de appel legt.
Maar ik heb nog steeds geen zin om belegen off-topic peren met actuele on-topic appels te gaan vergelijken.
2014, boven Oekraïne, Russische raket, Russisch raketteam, burgervliegtuig met gewone burgers.

Dat jij de vergelijking ziet ligt aan jou niet aan mij. Je wilt trouwens geen enkele vergelijking zien, je hebt je oordeel al klaar. Dit topic gaat niet over jou. Heb je niets zinnigs te melden reageer dan niet. Neem anders een koude douche...
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Cluny schreef:Rusland valt zijn buurland Oekraïne van binnenuit aan en het is oorlog.
Blijkbaar willen behoorlijk wat inwoners van Oekraïne bij Rusland horen.
Wie zijn wij om voor die mensen hun keuze te verbieden. Politiek is nu eenmaal smerig.
Rusland schiet een verkeersvliegtuig afgeladen met vooral Nederlanders uit de lucht.
Dat is een aanname zonder enige onderbouwing. Dat het vliegtuig is neergeschoten is bijna zeker, door wie moet het nog bewezen worden. En waarom geeft ons het inzicht wie verantwoordelijk is en dan kan pas vervolging plaats vinden.
Daar kan ik ook niets aan doen.
Misschien een cursus volgen?
Dit is wel een goede begin:
http://www.rijnlandmodel.nl/achtergrond ... ologie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is vreemd dat je mij liefde voor oorlog in de schoenen wilt schuiven terwijl je zelf staat te juichen bij elk Russisch succesje en als er een leugenpropagandastukje van het oorlogszuchtige Rusland op internet verschijnt ben jij er als de kippen bij om een link in die richting op FT te plaatsen.
Liefde voor deze oorlog zit m.i. ongezond veel in jou en daarbij wat even kwalijk is, liefde voor de vijandige agressor op wereldveroveringstocht, jouw vriend Rusland.
Grappig, ik plaats de links om 13:08 en om 13:18 heb je al geconcludeerd dat het propaganda films zijn.
De films samen zijn ruim 2 uur. Wonderbaarlijk?!
Laat mij toch eens zien dat ik partij zou kiezen voor Rusland.
Zonder jouw overdreven walging voor Poetin zal ik niet eens gereageerd en in het conflict verdiept hebben.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Ga je de zere plekken nog noemen?
Dankjewel dat je me op mijn nalatigheid wijst, ik meende die vermeld te hebben,
maar ik schreef slechts dat er feiten tegen het licht werden gehouden,
maar goed, alsnog:

In de docu wordt de Westerse propaganda helder naar voren gebracht.
Het is met name een waarschuwing om ons niet opnieuw een oorlog in te laten foetelen.
En komt met argumenten waarmee de mogelijkheid van een False Flag wordt aangetoond.
Onder andere:
  • Westerse propaganda vermeldde vrijwel meteen dat MH17 door Boek-raketsysteem van de separatisten was neergehaald, terwijl het (nog steeds!) helemaal niet zeker is of de separatisten wel een Boek-raketsysteem ter beschikking hebben, zeker is wel dat het Oekraïense leger Boek-raketsysteem ter beschikking heeft!(zie 7.00min)
  • Zeker is ook dat het Oekraïense leger al eerder, in 2001, een burgerpassagiersvliegtuig heeft afgeknald en dat in eerste instantie heel lang bleef ontkennen (zie 7.30min)
    zie ook: Siberia Airlines-vlucht 1812
  • Het bericht van de Oekraïense overheid met daarin het afgetapte gesprek waarin de rebellen commandant doorgeeft aan een Russische commandant dat ze een vliegtuig hebben neergehaald werd kennelijk een dag vóór de crash van MH17 gecreëerd (zie 12.45min), de Oekraïense overheid was dus een dag vóór de crash van MH17 al bezig bewijs te 'verzamelen' (te creëren?)
  • Kennelijk werd MH17 bewust over dat gebied gedirigeerd door Oekraine Air Traffic Control en ook geïnstrueerd om lager te vliegen (zie 14.15min)
  • Er zijn kennelijk Tweets uitgegaan van een AirController die zich in de toren bevond van Kiëv Airport die vermeldde dat MH17 enkele minuten voorafgaand aan de crash door straaljagers werd vergezeld en dat Kiëv de MH17 had neergehaald (zie 17.45min) en (zie 23.15min)
  • We moeten begrijpen dat het zijn tijd nodig heeft alvorens de waarheid aan het licht komt en ons zeker niet vóór die tijd ergens in laten trekken(zie 28.30min)
DiMensie schreef:
Fish schreef:Als je nu gaat denken dat de Oekraïnse regering (eventueel met medewerking van de amerikanen) een burgerluchtvaart vliegtuig opzettelijk uit de lucht schiet om de separatisten de schuld te geven ben je ook bezig met een CT.
En je bent ook bezig met CT als je die mogelijkheid bijvoorbaat uitsluit.
Waarom niet zoveel mogelijk feiten voor het licht houden:

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Wat mij opvalt is dat in het lijstje van de amerikaanse (pathologische?) complottheorist wel heel erg veel kennelijk is.
Nieuwe (complot)theoriën heb ik niet kunnen ontdekken. Ik ga mijn energie niet in herhalingen stoppen.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Wat mij opvalt is dat in het lijstje van de amerikaanse (pathologische?) complottheorist wel heel erg veel kennelijk is.
Nieuwe (complot)theoriën heb ik niet kunnen ontdekken. Ik ga mijn energie niet in herhalingen stoppen.
Met iets als kennelijk te benoemen wordt aangegeven dat zulks nog niet vast staat.
Lijkt mij heel gezond en bepaald niet pathologisch.
Pathalogisch past meer bij door 'emotionele felheid' gedreven reacties die de situatie éénzijdig en zonder nuances voorstellen en daarbij ver over de schreef gaan door mensen als rat te benoemen.

Er zijn nu verschillende CTs aangaande MH17:
  • De separatisten schoten MH17 uit de lucht
  • het Oekraïense leger schoot MH17 uit de lucht
  • De Russen schoten MH17 uit de lucht
Waar blijven de aangekondigde bewijzen? Tot nu toe niets anders dan propaganda!

Dat Poetin een despoot is hoefde allang niemand meer aan te twijfelen, maar wie nog steeds denkt dat de VS en de Oekraïense uit lieverdjes bestaat die niet zonder pardon burgers opoffert, zelfs de eigen burgers, die heeft een hele dikke plank voor de kop
.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mijn inspiratiebron is pathologische leugenaar.
De verschijningsvorm van een pathologische leugenaar heeft veel overeenkomsten met een pathologische complottheorist. Bijvoorbeeld Alex Jones
Vandaar.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:Mijn inspiratiebron is pathologische leugenaar.
De verschijningsvorm van een pathologische leugenaar heeft veel overeenkomsten met een pathologische complottheorist. Bijvoorbeeld Alex Jones
Vandaar.
Je bedoelt dus eigenlijk politicus in het algemeen.

Ben benieuwd waar je die mening op hebt gebaseerd. Is er een psychologisch of psychiatrisch verslag van Poetin? Wel is er een boek verschenen over Poetin, e.e.a. is al hier te lezen: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... acht.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is het boek: http://www.amazon.com/Fragile-Empire-Ru ... 0300181213" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:
Vandaar.
Nee, dat bedoel ik eigenlijk dus niet.
Je mag jouw peer weer opbergen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

lanier schreef:Er is eigenlijk maar 1 soortgelijk incident geweest:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iran_Air-vlucht_655" onclick="window.open(this.href);return false;

Een luchtdoelraket van een Amerikaans marineschip schiet per een Iraans burgertoestel uit de lucht. Volgens Amerika een vergissing hoewel er nooit openheid van zaken is gegeven.

Waar gevochten wordt worden wapens geleverd, wordt veel geld verdiend en des te langer het duurt des te meer geld er wordt verdiend. Het Westen levert vaak de ene psrtij en Rusland of China de andere partij. Iran is overigens hoofdleverancier van wapens in Afrika.
In een aantal gevallen wordt er veel geld verdiend aan het leveren van defensiematerieel. Aan landen die xich willen bewapenen en versterken vanwege spanningen in de regio. Een goede reden om geen diplomatieke oplossing te zoeken. Ook daar spelen bepaalde mensen een sleutelrol. Er zijn dan ook weinig leiders van grote landen met schone handen.

Het enige verschil met vluch 665 van Iran Air is dat daarvan zeker was (en ook is toegegeven) dat de Amerikanen het toestel uit de lucht hebben geschoten. In het geval van MH-17 is nog steeds niet duidelijk wie het heeft gedaan en of het een vergissing is. Dit biedt ruimte tot speculatie, wilde theorieën en een vooringenomen houding. Mocht er ooit een filmpje opduiken van de daders die met hun handen in het haar langs de brokstukken lopen en zeggen dat het een vreselijke vergissing was, dan worden er plots heel wat meningen bijgesteld. Maar zo was er ook geen filmpje van het marineschip en de lui aan boord die vlucht 665 uit de lucht schoten.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:
lanier schreef:
Vandaar.
Nee, dat bedoel ik eigenlijk dus niet.
Je mag jouw peer weer opbergen.

BORING! Verzin eens wat nieuws, of liever hou je bezig met de discussie.

Dus iedere politicus vertelt altijd de waarheid? Heb je soms een lijstje voor me met pathalogische leugenaars in de politiek? Waarom vergelijk je Jones met Poetin, is dat soms niet .... met .... vergelijken? Stuur me je adres even, krijg je van mij een fruitmand, of liever nog dit: Afbeelding
Plaats reactie