Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Fish »

MaartenV schreef: 18 aug 2018 17:21 Wat je vooral ziet bij sceptici is ridiculisering en een soort desinteresse.
Die mijnheer Blumenthal heeft het over materiaal dat het Pentagon zou hebben en niet thuis kan brengen. Is er ook een officiele uitspraak daarover van het Pentagon of is wat Blumenthal beweert het enige wat we hebben?
Ik zou daar graag foto's van zien en hoe en waar ze, het Pentagon, in het bezit van dat materiaal zijn gekomen.
En dan nog, het Pentagon heeft goedkeuring gegeven? Waarom geen persconferentie?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

MaartenV schreef: 18 aug 2018 17:21 Wat je vooral ziet bij sceptici is ridiculisering en een soort desinteresse. Terwijl men juist gealarmeerd zou moeten zijn wanneer dergelijke onidentificeerbare objecten in ons luchtruim zich op dergelijke wijze verplaatsen en onze beste en snelste militaire vliegtuigen overklassen. Er zouden wereldwijd alarmbellen moeten afgaan. De passieve ridiculiserende houding van wetenschappers en sceptici naar de waarnemers toe is daarom totaal onbegrijpelijk en zelfs irrationeel.
Je kunt helemaal niets zeggen over wat een UFO is, immers het gaat om een object wat niet geindentificeerd is. Het wil helemaal niet zeggen dat het object gemaakt is door een intelligent wezen. En dat gebeurt permanent ook nu weer door jou zelf. Anderen zijn nuchterder en denken dat het eerder gaat om een natuurverschijnsel, afwijkingen in metingen, etc.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

lanier schreef: 18 aug 2018 19:46Je kunt helemaal niets zeggen over wat een UFO is, immers het gaat om een object wat niet geindentificeerd is. Het wil helemaal niet zeggen dat het object gemaakt is door een intelligent wezen. En dat gebeurt permanent ook nu weer door jou zelf. Anderen zijn nuchterder en denken dat het eerder gaat om een natuurverschijnsel, afwijkingen in metingen, etc.
Precies. Helemaal waar. Ze 'weten niet wat het is'. Of gedeeltelijk hoe het mogelijk werkt. En daarom wil men het onderzoeken. En dat is wat AATIP deed en nog steeds doet. En waar TTSA publiekelijk mee verder gaat omdat er kennelijk besloten is dat het publiek moet worden voorgelicht. Of desnoods voorgelogen. Een goed uitgedachte misleiding waar we in tuimelen. Maar dan komen we direct aan in het gebied van de conspiracy. Dan wijken we af van de informatie die rechtstreeks tot ons komt, en gaan we raden wat er mogelijk aan de hand is. Ook leuk.

Elizondo verklaarde op jl 27-7-'18 bij MUFON dat AATIP nooit gestopt is met het onderzoek.
Laatst gewijzigd door Labyrint op 18 aug 2018 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Prima dat men onderzoekt wat er aan de hand is en dat alles mogelijk is. Maar er zijn mensen die pertinent stellen dat het gaat om buitenaards leven en dan mag 'de wetenschap' bewijzen dat het niet zo is. Zo werkt het natuurlijk niet. Veel verschijnselen zijn niet wetenschappelijk gemeten maar toevallig vastgelegd met fototoestel of videocamera. Dan moet je al eerst uitsluiten dat het mogelijk om een vervalsing gaat, wat tegenwoordig steeds moeilijker is. Je kunt de bewijslast omdraaien en vragen waar die ruimtewezens vandaan komen en welke technologie ze gebruiken. Maar uiteraard kan men daar niets zinnigs over zeggen, uitegesloten de ruimteprofeten... Niet omlullig te doen maar je komt dan een beetje terecht in een naieve hoek die neigt naar het belijden van een soort van geloof.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Fish.

Dat is een goeie. Een persconferentie hierover. Tja je kan het maar gehad hebben. :D

De voor zover ik weet huidige officiële verklaring die disclosure activist Steve Bassett van het Witte Huis ontvangen heeft in 2011.
"The U.S. government has no evidence that any life exists outside our planet, or that an extraterrestrial presence has contacted or engaged any member of the human race," Phil Larson of the White House Office of Science & Technology Policy wrote in a statement published Friday (Nov. 4). "In addition, there is no credible information to suggest that any evidence is being hidden from the public's eye."
1 bron van meer: https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-15635612

Senator Reid ziet Congressional Hearings graag komen.

Nick Pope riep kortgeleden ook al op om Congressional Hearings

Het Witte Huis reageert er tot op dit moment op ongeveer deze manier op

Het is een wat ongemakkelijk onderwerp.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

lanier schreef: 18 aug 2018 20:48 Prima dat men onderzoekt wat er aan de hand is en dat alles mogelijk is. Maar er zijn mensen die pertinent stellen dat het gaat om buitenaards leven en dan mag 'de wetenschap' bewijzen dat het niet zo is. Zo werkt het natuurlijk niet.
Maar wie zeggen dat dan? Is dat in dit topic ook maar ergens aan de orde geweest dat iemand dit ergens pertinent stelt? Er naar gissen is wat we kunnen. En ik zou het geweldig vinden als aliens aantoonbaar blijken te bestaan. Wie niet in dit topic. Maar weten doe ik natuurlijk niets. Het gaat niet om het algemene riedeltje van Venus, moerasgas, en de Goodyear ballon maar het gaat om vooruitgeschoven piloten van FA-15 Superhornets, en materiaal.
lanier schreef: 18 aug 2018 20:48Veel verschijnselen zijn niet wetenschappelijk gemeten maar toevallig vastgelegd met fototoestel of videocamera. Dan moet je al eerst uitsluiten dat het mogelijk om een vervalsing gaat, wat tegenwoordig steeds moeilijker is.
Deze werden weken lang door FA-15 Superhornets na-gejaagd en opgezocht.
lanier schreef: 18 aug 2018 20:48Je kunt de bewijslast omdraaien en vragen waar die ruimtewezens vandaan komen en welke technologie ze gebruiken. Maar uiteraard kan men daar niets zinnigs over zeggen, uitegesloten de ruimteprofeten... Niet omlullig te doen maar je komt dan een beetje terecht in een naieve hoek die neigt naar het belijden van een soort van geloof.
Het kan me niet lullig genoeg zijn hier.
Het gaat niet om ruimtewezens maar om objecten die men niet herkent.
Dan kan het voorkomen dat iemand oppert: "ruimtewezens?"
In die volgorde.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrint schreef:Je denkt nu dat het een vervalsing is?

Want dan:

1.Misleiding
2.Vervalsing

Daartegenover staat dat wanneer jij ze belt TTSA waarschijnlijk zal gaan beweren dat ze echt zijn.

Zoals gezegd. Het gewicht in dit verhaal en wat het van anderen onderscheid ligt er in dat het geen klokkenluiders betreft maar vooruitgeschoven piloten. En dat legaal guncam-footage is gedeclassificeerd met ondertekende toestemming van het Pentagon zelf. Onder andere daarover had ik nog een trailer geplaatst als update. Vooralsnog naar mijn overtuigende idee kortzichtig aangemerkt als inhoudsloze kleutervideo.
Labyrint,

Nee, dat denk ik niet en daar ben ik duidelijk over gewesst.
Namelijk dat ik niets heb aan ook onvervalste videos.

Dat het gaat om vooruitgeschoven piloten ook niet omdat daarmee geen verklaring wordt gegeven, maar jij en anderen daar erg opgewonden over blijken te blijven.

Kleutervideo
Dat noemde ik een kleutervideo omdat er niets in werd getoond dan een rit van Luis en wat gescharrel met een koffertje en bubbelfolie.
Terwijl jij dat als "update" naar voren schoof.
Er werd niets "ge-update", we werden zoet gehouden. Kleuter-TV.

Van Kathy Mack heb je voldoende aan haar status en vanzelf aan haar twitter-commentaar dat plezierig veel op het mijne hier lijkt:
"I'm not trying to be a buzzkill here. Just wanna make sure you're sufficiently excited when we see ACTUAL SOLID EVIDENCE of non-Earth life."
Namelijk dat de huidige opwinding groter lijkt dan de kunde om materiaal als exotisch te kunnen herkennen.

Stars-Academy moet dus haar klusje uitvoeren:
Het aanleveren van ACTUAL SOLID EVIDENCE, van wat ook.

De rest is tot dan "haagse bluf".*)

Onmiskenbaar "exotisch" materiaal overdragen, waarvoor ik ze de ruimte tot 1 sept 2020 gun om alsnog te bepalen of het een veel tam-tam-hobbyclub is of een serieuzer onderneming.

Roeland
*)
Haagse Bluf
https://www.boodschappen.nl/recept/haag ... sisrecept/
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Fish schreef: 18 aug 2018 19:28
MaartenV schreef: 18 aug 2018 17:21 Wat je vooral ziet bij sceptici is ridiculisering en een soort desinteresse.
Die mijnheer Blumenthal heeft het over materiaal dat het Pentagon zou hebben en niet thuis kan brengen. Is er ook een officiele uitspraak daarover van het Pentagon of is wat Blumenthal beweert het enige wat we hebben?
Ik zou daar graag foto's van zien en hoe en waar ze, het Pentagon, in het bezit van dat materiaal zijn gekomen.
En dan nog, het Pentagon heeft goedkeuring gegeven? Waarom geen persconferentie?
Dat zijn terechte vragen. Het is jou dus in elk geval dus ook niet ontgaan dat men info hierover lijkt achter te houden. Er ontbreekt informatie, die inderdaad normaal gezien doorsijpelt naar de pers. Hoe komt dat? Goeie vraag. Impliceert dit niet doorsijpelen van informatie naar de pers en het grote publiek, dat de halve berichtgeving erover dan plots ongeloofwaardig wordt? (wat jij suggereert) De bronnen die de informatie lekken zijn hoogst betrouwbaar: het hoofd van een onderzoeksgroep binnen het Pentagon. Wat we dus in elk geval met zekerheid kunnen stellen is dat de Amerikaanse overheid informatie hierover liefst summier en geheim houdt en niet in zijn volledigheid aan de pers meedeelt. Wat jij wil is volledige openheid. Ik wil dat ook. Helaas worden wat betreft UFO-materiaal de zaken al jaren geheimgehouden voor het grote publiek. En dat zou bij jou en andere sceptici al alarmbellen moeten doen afgaan. Dus als je antwoorden wil op al die interessante vragen, die mensen zich begrijpelijkerwijze stellen na het vernemen van de halve waarheden, kan je best eens naar de Amerikaanse overheid schrijven en hopen dat ze jou meer uitleg kunnen geven. En misschien ook vragen waarom ze de informatie zo summier aan de wereld meedelen. (dat is mede deel van het probleem)
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

heeck schreef: 19 aug 2018 09:10Dat noemde ik een kleutervideo omdat er niets in werd getoond dan een rit van Luis en wat gescharrel met een koffertje en bubbelfolie. Terwijl jij dat als "update" naar voren schoof. Er werd niets "ge-update", we werden zoet gehouden. Kleuter-TV.
Het ging me niet om dat filmpje van Elizondo. Wat overigens wel een update is om te laten zien waar ze zeggen mee bezig te zijn. Maar ik heb het over de inhoudelijke argumenten van Hal Puthoff in het filmpje daaronder die gaan over de piloten en de waargenomen objecten. Wat dus vrijwel zeker betekend dat je het helemaal niet hebt gezien. Het verbaasd me niet. https://www.youtube.com/watch?v=VdDl041QIxw

Ergo: Het gewicht in dit verhaal en wat het van anderen onderscheid is dat het legaal guncam-footage betreft dat is gedeclassificeerd met ondertekende toestemming van het Pentagon zelf.

Ik heb vragen over jullie geloof in een eventuele Pentagon en TTSA opzet van misleiding en vervalsing:

Is er al meer bekend van deze geopperde Hollywood, amerikaans, tv-dominee style, sensatie, angstverspreidende, "misleidings-conspiracy" waarin men kennelijk niet bestaande UFO's promoot? Wil men (binnen deze gedachte) de wereld overnemen? Ik ben benieuwd naar de argumenten ervoor.Mogelijk is het nuttig deze conspiracy informatie op Freethinker in dit topic te delen. Voor een goed evenwichtig geheel.

Ikzelf ga gewoon voor de verklaringen van TTSA maar wil graag ook jullie meningen en argumentatie de kans geven. Wel zo eerlijk.

Ik vraag me dan wel af wie dan toch mogelijk de aanstichters en daders zijn in het Pentagon? Wat is binnen deze conspiracy-gedachte precies dan precies de bedoeling van deze criminele "misleidings- onderneming" waarin men "tuimelen" kan? Hoe komen we precies aan deze ideeën?
Van Kathy Mack heb je voldoende aan haar status en vanzelf aan haar twitter-commentaar
Jouw AstroKaty spreekt helemaal nergens over deze kwestie. Heb je een link naar een commentaar of lezing, publicatie, (bestaat er überhaupt ook maar enige argumentatie) dus waar ook maar IEMAND spreekt over dit onderwerp en de gun-cam video's? Heeft AstroKaty ergens op het wereldwijdeweb ook maar iets gezegd over TTSA of over de uitleg van bijvoorbeeld de piloot David Fravor?
"I'm not trying to be a buzzkill here. Just wanna make sure you're sufficiently excited when we see ACTUAL SOLID EVIDENCE of non-Earth life."
Ging het bovenstaande over het Pentagon en TTSA? Je kan er niets over vinden? Tegen wie, en in welke context en in welk jaar, tegen welke/wat voor UFO bewering heeft zij dit bovenstaande gezegd? Heeft ze kortgeleden nog gesproken met de mensen binnen TTSA. Heb je daar een linkje van?
VNamelijk dat de huidige opwinding groter lijkt dan de kunde om materiaal als exotisch te kunnen herkennen.
De opwinding wil men (nog) niet groot. Dat kan zeer gevaarlijk zijn. Keyword: confirmation. Men wil “confirmation” meer niet.
Stars-Academy moet dus haar klusje uitvoeren:
Het aanleveren van ACTUAL SOLID EVIDENCE, van wat ook.
De rest is tot dan "haagse bluf".*)
Yes additional details and fidelity will be forthcoming but one thing we have to make sure we do.
There is a difference between putting out information right, and putting out information right now.
And I know people want information right now but sometimes that’s not the best solution. (Luis Elizondo)

Heb je het eindelijk door? TTSA zegt eigenlijk: Rustaaaaaahhhg!

:D
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Labyrint schreef: 18 aug 2018 21:10

Ja, je wil je kiezers niet voor dom of lichtgelovig uitmaken.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Fish schreef: 19 aug 2018 13:06
Labyrint schreef: 18 aug 2018 21:10

Ja, je wil je kiezers niet voor dom of lichtgelovig uitmaken.
De kiezers willen eveneens, uit respect het Witte Huis en haar aankleef door de jaren heen, niet voor dom en lichtgelovig uitmaken.

Het is een wat ongemakkelijk onderwerp

:D

Ps. Onderschrijf jij ook een conspiracy theory van misleiding door het Pentagon en TTSA?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrint,

Jij wilt het telkens over de video's hebben en ik niet.
Dat heb ik overduidelijk aangegeven: >>

08 aug: viewtopic.php?p=554872#p554872
09 aug: viewtopic.php?p=554886#p554886 NB een weddenschap om mijn wantrouwen te onderstrepen.
12 aug: viewtopic.php?p=554972#p554972 Verzet tegen getuigenissen en video-onderzoek
12 aug.: viewtopic.php?p=554985#p554985 Nogmaals

14 aug: viewtopic.php?p=555049#p555049 en weer zeggen dat materiaal verzamelen het punt is
15 aug: viewtopic.php?p=555067#p555067 het gaat (mij en de Academy om "aliën materiaal"
15 aug: viewtopic.php?p=555093#p555093 weer over MATERIAAL en niet video's
17 aug: viewtopic.php?p=555147#p555147 Hopelijk definitief oren uitspuiten.

Valse hoop want je spring als een badeendje telkens weer naar je video's, politiek en meer van alles wat een platte bewijsvoering in de weg staat.
Bijna zou ik vragen of je hier aandelen in To the Stars Academy wilt slijten of een franchise-onderdak versiert.

Zíj stellen tenminste dat ze aliën materiaal willen verzamelen en zijn ondertussen niet verder dan nieuwe video('s) uitgeven.

Roeland
PS
Nog ruim 24 maanden tot 1 sept 2020 met dan een mogelijk ontnuchterende no-show van de To the Stars Academy

PPSS
its-never-aliens-until-it-is/
Laatst gewijzigd door heeck op 19 aug 2018 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

heeck schreef: 19 aug 2018 14:42Bijna zou ik vragen of je hier aandelen in To the Stars Academy wilt slijten of een franchise-onderdak versiert.----- Nog ruim 24 maanden tot 1 sept 2020 met dan een mogelijk ontnuchterende no-show van de To the Stars Academy
Onderschrijf jij ook een conspiracy theory van misleiding door het Pentagon en TTSA?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrint schreef: 19 aug 2018 14:47
heeck schreef: 19 aug 2018 14:42Bijna zou ik vragen of je hier aandelen in To the Stars Academy wilt slijten of een franchise-onderdak versiert.----- Nog ruim 24 maanden tot 1 sept 2020 met dan een mogelijk ontnuchterende no-show van de To the Stars Academy
Ps. Onderschrijf jij ook een conspiracy theory van misleiding door het Pentagon en TTSA?
QED, want weer van het onderzoeks(schema) af.
R.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

heeck schreef: 19 aug 2018 14:49
Labyrint schreef: 19 aug 2018 14:47
QED, want weer van het onderzoeks(schema) af.
R.
Dat is het hem nu juist. Ik kan daar geen chocola van maken. Wij begrijpen elkaar daar blijkbaar steeds verkeerd.
Ergo mijn vraag: Onderschrijf jij een conspiracy theory en/of enige vorm van misleiding door het Pentagon en/of TTSA?
Plaats reactie