Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
 - Site Admin

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Ik vraag me af of heropenen een goed idee was.
Er zijn nu meer zinvolle reacties, maar die slaan grotendeels op ons aller onvermogen, niet op de toestand in de Levant.
Probeer in elk geval extreme standpunten (en daarmee scheldpartijen daarover) te vermijden.

Er zijn nu meer zinvolle reacties, maar die slaan grotendeels op ons aller onvermogen, niet op de toestand in de Levant.
Probeer in elk geval extreme standpunten (en daarmee scheldpartijen daarover) te vermijden.
Ik wens u alle goeds

- 
				ChaimNimsky
 - Superposter

Zojuist zag ik een videootje genaamd "Dit is het geavanceerde, meerlaagse verdedigingssysteem van Israël" (welliswaar in het Spaans) waar zeer bondig de gelaagdheid en slagvaardigheid van het Israelische luchtafweersysteem in wordt beschreven: eerst is er de Ma'arechet haHetz (de Pijl), een geavanceerd raketafweersysteem ontwikkeld om Israel te beschermen tegen ballistische raketten buiten de atmosfeer en gebruik maakt van verschillende radarsystemen, een raketsysteem en geavanceerde software voor doelidentificatie en raketgeleiding.
Daarna komt Matzneach David (David's Katapult) om middellangeafstandsraketten en drones te onderscheppen en te vernietigen en het Pijl-systeem aanvult door een extra laag van bescherming te bieden. Op de achtergrond is er nog steeds het Patriot-systeem, een vrij oud systeem uit de VS om vliegtuigen, raketten en andere projectielen te onderscheppen en te vernietigen.
De derde laag is Kipat haBarzel (de IJzeren Koepel), een raketafweersysteem ontwikkeld door Israel, bedoeld om kortetermijnraketten te onderscheppen en te vernietigen door middel van geavanceerde radartechnologie en raketsystemen om inkomende raketten te detecteren en te onderscheppen voordat ze schade kunnen aanrichten op de grond. Het is uitgebreid getest in een echtee oorlogsomgeving, heeft met groot succes veel levens en eigendommen beschermd tijdens raketaanvallen vanuit Gaza en nu dus ook uit Iran.
En de absolute akers op de taart is Keren haBarzel (de IJzeren Straal), een geavanceerd lasersysteem dat is ontworpen om korteafstandsraketten en drones te onderscheppen en te vernietigen. Deze laatste is zeer succesvol getest en heeft veel voordelen ten opzichte van conventionele raketafweersystemen, waaronder een hogere snelheid van reactie, de mogelijkheid om meerdere doelen tegelijkertijd uit te schakelen en kan ook worden ingezet in gebieden waar conventionele raketverdedigingssystemen minder effectief zijn, zoals dichtbevolkte stedelijke gebieden.
Uiteindlijk zijn er nog de Israelische straaljagers die boven Jordanië eveneens actief betrokken waren bij het uitschakelen van drones en raketten vanuit Iran, samen die van de VS, het VK en Frankrijk boven Irak.

Daarna komt Matzneach David (David's Katapult) om middellangeafstandsraketten en drones te onderscheppen en te vernietigen en het Pijl-systeem aanvult door een extra laag van bescherming te bieden. Op de achtergrond is er nog steeds het Patriot-systeem, een vrij oud systeem uit de VS om vliegtuigen, raketten en andere projectielen te onderscheppen en te vernietigen.
De derde laag is Kipat haBarzel (de IJzeren Koepel), een raketafweersysteem ontwikkeld door Israel, bedoeld om kortetermijnraketten te onderscheppen en te vernietigen door middel van geavanceerde radartechnologie en raketsystemen om inkomende raketten te detecteren en te onderscheppen voordat ze schade kunnen aanrichten op de grond. Het is uitgebreid getest in een echtee oorlogsomgeving, heeft met groot succes veel levens en eigendommen beschermd tijdens raketaanvallen vanuit Gaza en nu dus ook uit Iran.
En de absolute akers op de taart is Keren haBarzel (de IJzeren Straal), een geavanceerd lasersysteem dat is ontworpen om korteafstandsraketten en drones te onderscheppen en te vernietigen. Deze laatste is zeer succesvol getest en heeft veel voordelen ten opzichte van conventionele raketafweersystemen, waaronder een hogere snelheid van reactie, de mogelijkheid om meerdere doelen tegelijkertijd uit te schakelen en kan ook worden ingezet in gebieden waar conventionele raketverdedigingssystemen minder effectief zijn, zoals dichtbevolkte stedelijke gebieden.
Uiteindlijk zijn er nog de Israelische straaljagers die boven Jordanië eveneens actief betrokken waren bij het uitschakelen van drones en raketten vanuit Iran, samen die van de VS, het VK en Frankrijk boven Irak.
					Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 16 apr 2024 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Zionist

Ja.... Bijna grappig te noemen.
En het feit dat wetenschappers zich druk maken over een mogelijke komeetinslag. Een komeet hebben we niet nodig om de aarde te verzieken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick

Einstein/Mick
- lost and not found yet!
 - Bevlogen

Een mooi stuk van Leon de Winter, maar ik weet dat ik partij trek maar schiet maar raak!
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/11802 ... ijks-brood

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/11802 ... ijks-brood
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!

Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
 - Bevlogen

Voor degenen die geen abonnement hebben:

Voor de mullahs in Teheran is Jodenhaat hun dagelijks brood
Laatst dacht ik aan een sarcastisch lied uit 1931 van de Duits-Joodse liedjesmaker Friedrich Hollaender. Het heet: ’De Joden zijn aan alles schuldig.’
Dit is het refrein:
Aan alles zijn de Joden schuldig!
De Joden zijn aan alles schuldig!
Waarom, waarvoor zijn ze toch schuldig?
Kind, dat snap jij niet, ze zijn gewoon schuldig.
En ook voor mij, ja, zij zijn schuldig!
De Joden zijn, ze zijn en blijven schuldig!
En geloof je ’t niet, zijn zij schuldig,
Aan alles, alles zijn de Joden schuldig!
Het maakt niet uit wat Joden wel of niet doen, schuldig zijn ze altijd. Voor de mullahs in Teheran is Jodenhaat hun dagelijks brood. Joden zijn de eeuwige vijand die deze theocratie nodig heeft om de zonden van de mensheid te verklaren. In de Koran worden de Joden vervloekt, en de grondlegger van de Islamitische Republiek Iran, Ayatollah Khomeini, was een onversneden Jodenhater. Voor hem stond vast dat de islamitische heerschappij over de wereld pas kon worden gevestigd wanneer de Joden zouden zijn uitgeroeid.
In een gebouw naast de Iraanse ambassade in Damascus bevond zich een kantoor van de Revolutionaire Garde van Iran waar vol overgave aan die uitroeiing werd gewerkt. Israëlische woordvoerders waren stellig over het feit dat dat gebouw geen ambassade en evenmin een consulaat was. Israël blaast dat pand op, inclusief een groep Iraanse generaals. Waarom? Die generaals zijn terroristenleiders. Zij stuurden Hezbollah en Hamas en de Jemenitische Houthi’s aan. Die generaals waren medeverantwoordelijk voor de opleiding, de bewapening, de financiering van de terroristen die op 7 oktober hele Joodse families in hun huizen verbrandden.
Bizarre Iraanse aanval
Na de bizarre Iraanse aanval van afgelopen weekend (die niet stopte: Hezbollah vuurt dagelijks raketten af) met honderden drones, ballistische- en kruisraketten, een mix van Levantijns theater en barbaarse moordlust, lees ik in de Volkskrant over Israëls verdediging: ’Dit is precies waar Netanyahu de Amerikanen graag ziet: zij aan zij met de Israëliërs, onwrikbaar tegen Iran, Hezbollah, de Houthi’s en Hamas.’
Bibi Netanyahu, de hoofdman van de foute Joden, is volgens die krant schuldig aan het smeden van een alliantie tegen onschuldige padvinders. Het verschil tussen wel of geen alliantie zijn vele duizenden Joodse doden – maar Netanyahu is schuldig, altijd. Want de Joden, sinister als ze zijn, zijn aan alles schuldig, ook als ze doden willen voorkomen.
Duizenden raketten
In 2005 droeg Israël de Gaza Strip over aan de Gazanen. Met geweld nam Hamas het bestuur over. Vanaf dat moment vuurden ze duizenden raketten af op Israël, lieten ballonnen op met vuurkorven in de hoop daarmee de landbouwvelden van de Joodse buurdorpen in brand te steken. Terwijl Israël zich verdedigde, maakte de wereldgemeenschap miljarden over naar het terroristenstaatje, dat een ondergrondse tunnelstad van formaat bouwde en tegelijkertijd de schuld van de bovengrondse armoede bij de Joden legde. En veel media en journalisten namen die Joodse schuld over. De tirannen van Hamas, in samenwerking met Iran, hielden de armoede in stand, maar was dat een reden om de Joden niet de schuld te geven?
Vroeger, vóór Netanyahu, was het anders, zeggen ze, vroeger hield iedereen wel van Israël. Onzin, die tijd heeft nooit bestaan. Op het internet staat een interview met premier Golda Meir uit 1970. Zij was leidster van de Israëlische PvdA en onze PvdA was dol op haar. Onbeschoft werd zij in dat interview door een Britse journalist ondervraagd; het lijkt wel een interview met Bibi. De journalist vroeg bijvoorbeeld waarom Israël bewust de buitenwijken van Caïro bombardeert en burgers wil treffen, implicerend: die Joden bombarderen graag onschuldige burgers. We zijn vierenvijftig jaar later en niets is veranderd: de journalist eist antwoorden op absurde vragen, en Golda blijft rustig, net als Bibi nu, en legt uit wat de journalist niet wil horen. Golda is briljant en soeverein, maar maakte het wat uit? De Joden waren toen al schuldig.
De staat Israël
Vóór de stichting van de staat Israël brulden de Jodenhaters: Joden, rot op NAAR dat land tussen de rivier en de zee! Nu roepen ze: Joden, rot op UIT dat land tussen de rivier en de zee! De Joden zijn schuldig als ze hier zijn, daar zijn, het maakt niet uit, overal zijn ze aan alles schuldig en moeten ze weg.
Friedrich Hollaender:
Als het regent, als het hagelt
Als het sneeuwt of als het bliksemt
Als het ochtend wordt, als het dondert
Als je bevriest of als je zweet
Als de zon schijnt of als het bewolkt is
Als het dooit of als het zeikt
Als het miezert, als het druppelt
Als je hoest of als je niest:
De Joden zijn aan alles schuldig!
Waar hij ook was, Friedrich Hollaender schreef liedjes. Op tijd ontkwam hij naar Amerika. Hij schreef onder meer de tekst en melodie van Ich bin von Kopf bis Fuß auf Liebe eingestellt. Marlene Dietrich zong het over de hele wereld.
We will dance again!

- Bevlogen

Wat is je eigen standpunt hierin eigenlijk? Als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen natuurlijk.Peter van Velzen schreef: ↑16 apr 2024 01:22 Ik vraag me af of heropenen een goed idee was.
We will dance again!

- VseslavBotkin
 - Diehard

Ik stel me een alternatief universum voor waar iedere keer dat Zuid-Afrika kritiek kreeg het ging janken over "Afrikanerfobie". Dit is weer typische zionistische propaganda, "iedereen die het niet met me eens is is een antisemiet!". Totale onzin natuurlijk. Chomsky, Pappé, Finkelstein; allemaal joden die extreem kritisch zijn op Israel. 
Ik heb dit handige Venn-diagram gemaakt voor mensen die het niet begrijpen. De idee dat zionisme het jodendom als zodanig is is populair onder nazi's trouwens.

Ik heb dit handige Venn-diagram gemaakt voor mensen die het niet begrijpen. De idee dat zionisme het jodendom als zodanig is is populair onder nazi's trouwens.
- 
				ChaimNimsky
 - Superposter

Is er hier iemand die dit beweert? Het lijkt erop dat je een karikatuur neerzet en die vervolgens zelf belachelijk maakt.VseslavBotkin schreef: ↑16 apr 2024 21:42Dit is weer typische zionistische propaganda, "iedereen die het niet met me eens is is een antisemiet!".
Zionist

- VseslavBotkin
 - Diehard

Zit toch verpakt in die sneer naar de Volkskrant in die Televaag-column.ChaimNimsky schreef: ↑16 apr 2024 22:54Is er hier iemand die dit beweert? Het lijkt erop dat je een karikatuur neerzet en die vervolgens zelf belachelijk maakt.VseslavBotkin schreef: ↑16 apr 2024 21:42Dit is weer typische zionistische propaganda, "iedereen die het niet met me eens is is een antisemiet!".
- 
				ChaimNimsky
 - Superposter

Nee, dat staat er niet in, tenzij je het zelf tussen de regels stopt.VseslavBotkin schreef: ↑17 apr 2024 00:04Zit toch verpakt in die sneer naar de Volkskrant in die Televaag-column.ChaimNimsky schreef: ↑16 apr 2024 22:54Is er hier iemand die dit beweert? Het lijkt erop dat je een karikatuur neerzet en die vervolgens zelf belachelijk maakt.VseslavBotkin schreef: ↑16 apr 2024 21:42Dit is weer typische zionistische propaganda, "iedereen die het niet met me eens is is een antisemiet!".
Zionist

- VseslavBotkin
 - Diehard

Onzin.

De laatste zin is een sarcastische imitatie van de Volkskrantredactie. De implicatie is hier vrij ondubbelzinnig dat de Volkskrant Netanyahu bekritiseert omdat ze Joden als sinister en inherent schuldig zien.[ik las] in de Volkskrant over Israëls verdediging: ’Dit is precies waar Netanyahu de Amerikanen graag ziet: zij aan zij met de Israëliërs, onwrikbaar tegen Iran, Hezbollah, de Houthi’s en Hamas.’
Bibi Netanyahu, de hoofdman van de foute Joden, is volgens die krant schuldig aan het smeden van een alliantie tegen onschuldige padvinders. Het verschil tussen wel of geen alliantie zijn vele duizenden Joodse doden – maar Netanyahu is schuldig, altijd. Want de Joden, sinister als ze zijn, zijn aan alles schuldig, ook als ze doden willen voorkomen.
- Peter van Velzen
 - Site Admin

Mijn standpunt is niet zo belangrijk. Ik ben niet in staat om wie van de acteurs in dit drama ook te beïnvloeden.lost and not found yet! schreef: ↑16 apr 2024 21:05Wat is je eigen standpunt hierin eigenlijk? Als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen natuurlijk.Peter van Velzen schreef: ↑16 apr 2024 01:22 Ik vraag me af of heropenen een goed idee was.
Alles wat het geweld en de ontberingen zo snel mogelijk doen afnemen, ben ik voor.
Twee staten of één seculiere staat, beiden mag van mij. Mijn voorkeur heeft de seculiere staat, niet zozeer omdat zulks meer in overeenstemming is met vrijdenken, maar vooral omdat twee staten tot een onderlinge oorlog in staat zijn. Maar de seculiere staat zal wel iets moeten regelen, voor Joden en Palestijnen, die er momenteel buiten verblijven. Beide groepen moeten mijns inziens welkom zijn. Dat vereist een buitengewone grondwet, en garanties dat deze niet wordt overtreden.
Makkelijk zal het niet zijn, maar het voornaamste probleem is dat geen der geweld plegende organisaties er toe bereid lijken te zijn. Vooral hun daden bewijzen dat.
Ik wens u alle goeds

- 
				ChaimNimsky
 - Superposter

Leon de Winter illustreert op knappe wijze de vooringenomenheid van de Volkskrant, zonder impliciet te beweren of zelfs maar te suggereren dat het oneens zijn met dit standpunt gelijkstaat aan antisemitisme. Desonanks kom je weer met een reactie die de ernst van de zaak bagatelliseert en deze lafhartig demagogisch afschildert als een simpele strategie van zionistische propaganda om critici de mond te snoeren, zonder recht te doen aan de importantie van het probleem.VseslavBotkin schreef: ↑17 apr 2024 00:53 Onzin.De laatste zin is een sarcastische imitatie van de Volkskrantredactie. De implicatie is hier vrij ondubbelzinnig dat de Volkskrant Netanyahu bekritiseert omdat ze Joden als sinister en inherent schuldig zien.[ik las] in de Volkskrant over Israëls verdediging: ’Dit is precies waar Netanyahu de Amerikanen graag ziet: zij aan zij met de Israëliërs, onwrikbaar tegen Iran, Hezbollah, de Houthi’s en Hamas.’
Zionist

- Peter van Velzen
 - Site Admin

Zover ik me kan herinneren waren alle Nederlandse nieuwsbronnen (inclusief de Volkstkrant) in mijn jeugd, positief over Israël. Dat begon pas te veranderen, na de moord op, Rabin en de opkomst van de Likoed partij. Hoe het in het verenigd Koninkrijk was, weet ik niet. Maar Netanyahu is niet de ontwerper van de politiek, om elke aanslag door Palestijnen op Israelische militaire of burgers, te beantwoorden, met geweld waarbij er steevast meer Palestijnen omkwamen dan er Israeliërs waren omgekomen. Netanyahu heeft deze trend slechts voortgezet.
Het enige verschil is dat op 7 october minstens 100 keer zoveel Israelies omkwamen als ooit tevoren en dus sindsdien ook meer dan 100 keer zoveel Palestijnen als ooit tevoren. En nu begint de orde van grootte van het verschil in het aantal slachtoffers (een factor 20) iedereen op te vallen.

Het enige verschil is dat op 7 october minstens 100 keer zoveel Israelies omkwamen als ooit tevoren en dus sindsdien ook meer dan 100 keer zoveel Palestijnen als ooit tevoren. En nu begint de orde van grootte van het verschil in het aantal slachtoffers (een factor 20) iedereen op te vallen.
Ik wens u alle goeds

Volgens mij bagatelliseert niemand hier de kwestie en is hier ook niemand antisemiet. 
Daarbij behoort een krant neutraal te berichten (muv columnisten of ingezonden brieven) en is de situatie gewoon volkomen ruk en onmenselijk.
Iedereen ziet wat agressie opwekt. En dan kan zijn van annexatiedrift tot een stenen gooiende Palestijn.

Daarbij behoort een krant neutraal te berichten (muv columnisten of ingezonden brieven) en is de situatie gewoon volkomen ruk en onmenselijk.
Iedereen ziet wat agressie opwekt. En dan kan zijn van annexatiedrift tot een stenen gooiende Palestijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick

Einstein/Mick