Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef:Blah blah blah, over een stelletje kinderachtige mensen gesproken, maar goed; wat is de hoogste daad van liefde? Dat is wanneer een mens zijn leven inzet voor een ander. Dat heeft Jezus (God de Zoon) voor ons gedaan; Hij heeft zijn leven ingezet voor velen. Dat jullie dit niet begrijpen is ongelooflijk! Maar ook, dat jullie niet openstaan voor deze opofferende en onvoorwaardelijke liefde en er zo'n antipathie tegen hebben, is erg vreemd. Dit geloof wordt je toch gegeven denk ik.
Je denkt niet lang genoeg erover na, Henoch. Ontelbare mensen hebben over dit gegeven juist diep nagedacht. Het christendom zet de mens neer als een zak ellende, waarop God vertoornd is. En hiervoor geeft Jezus zijn leven. Maar zoiets is helemaal geen antwoord. Het laat de mens voor eeuwig in dezelfde ellende (zie jouw uitspraken over de bewieroking van onkunde, onwetendheid, blinde gehoorzaamheid, onderwerping aan absurd geloof) en zet slechts een streep door de ingebeelde toorn van God die ons zogenaamd boven het hoofd zou hangen. Dus een minachten van het verstand waarmee een mens daadwerkelijk verlossing kan gaan bewerkstelligen voor zijn aardse kwalen, ten behoeve van een ingebeeld, volkomen verzonnen en dus volkomen overbodig probleem.

Dat jij in dit volkomen absurde geloof verzeild geraakt ben is jou niet bepaald gegeven door die ingebeelde God. Je stond psychisch zwak in het leven, bent wetenschappelijk en intellectueel niet erg ontwikkeld, en was er dus eenvoudig het beste slachtoffer voor: It's easier to be born again than to grow up.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch de goedgelovige christen schreef:
Socratoteles schreef:Zeg Henoch,vrijdenkers lok je met goede argumenten.
Jullie hebben geen argumenten nodig, maar het Woord van God, als ieder ander. Als vrijdenkers menen dat argumenten hen over de schreef zouden trekken, en dan tot het geloof bewogen zouden kunnen worden, dan zouden er al een hoop tot Christus gekomen zijn, omdat zij evenwel heel goed de Bijbel kunnen beargumenteren, en tot conclusie van de waarheid gekomen zouden zijn. Volg je mij? Daar hebben jullie de argumentatie van ene Henoch echt niet voor nodig!

Wat ik hier eenvoudigweg tegenkom, is een enorme zelfingenomendheid en hoogmoedigheid van de vermogens van het verstand, terwijl God gedenkt dat wij enkel stof zijn! Die gedachtengang [die tegen de kennis van Christus wordt opgeworpen] moet verbroken worden. Dan kunnen er ook "vrijdenkers/andersdenkenden" tot geloof komen!
Stel nu dat jij een voorbeeldig moslim geweest zou zijn. Je tekst zou dan met uitzondering van een enkel woord precies eender zijn:
Abdullah de goedgelovige moslim schreef:
Socratoteles schreef:Zeg Abdullah,vrijdenkers lok je met goede argumenten.
Jullie hebben geen argumenten nodig, maar het Woord van Allah, als ieder ander. Als vrijdenkers menen dat argumenten hen over de schreef zouden trekken, en dan tot het geloof bewogen zouden kunnen worden, dan zouden er al een hoop tot Allah gekomen zijn, omdat zij evenwel heel goed de Koran kunnen beargumenteren, en tot conclusie van de waarheid gekomen zouden zijn. Volg je mij? Daar hebben jullie de argumentatie van ene Abdullah echt niet voor nodig!

Wat ik hier eenvoudigweg tegenkom, is een enorme zelfingenomendheid en hoogmoedigheid van de vermogens van het verstand, terwijl Allah gedenkt dat wij enkel stof zijn! Die gedachtengang [die tegen de kennis van de Koran wordt opgeworpen] moet verbroken worden. Dan kunnen er ook "vrijdenkers/andersdenkenden" tot geloof komen!
Geconfronteerd met deze religieuze kletspraat (blind geloof) op aarde móet een mens wel scepticisme en verstand en rationeel denken erbij halen om enigszins gezond door het leven te gaan. Je vlieger stort dus onvermijdelijk naar beneden en komt terecht op je eigen hoofd.
Jij zou de conclusie moeten trekken dat alles wat jij zegt om een ongelovige te bekeren wat door een moslim ook gezegd kan worden geen enkel hout snijdt.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:En rereformed: voordat je gaat klagen: het gaat me nu niet om te gaan muggeziften over bijbelteksten :D Het gaat mij erom hoe een vertaling tot stand komt en dat dat voor bijbelvertalingen (zowiezo voor vertalingen uit een andere taalfamilie) soms heel lastig kan zijn.
Uiteraard ga ik hierover niet klagen, want iemand die al dertig jaar Fins praat in het dagelijks leven weet maar al te goed hoe het is met vertalen uit een taal die tot een volkomen andere taalfamilie behoort. Jij laat slechts zien dat Henochs flauwe opmerking over gebrek aan bijbelkennis volkomen ongegrond is.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

"....maar, door de Heilige Geest gedreven [geïnspireerd], hebben mensen [de schrijvers van de Bijbel] van Godswege gesproken [en geschreven]." (2 Petrus 1:20,21)
"....maar, door de Geest van Bijgeloof, de Geest van Slavernij, de Geest van Fanatisme, de Geest van Hysterie, de Geest van Bangmakerij, de Geest van Verdeeldheid en Tweespalt, de Geest van Autoritaire Machtswellust, de Geest van de Mannelijke Arrogantie, hebben mensen van Godswege maar wat uitgekraamd." (kritisch commentaar van Rereformed)
"Heel uw woord is de waarheid, al uw rechtvaardige verordeningen zijn voor eeuwig." (Psalm 119:160)
"Niets van het religieuze woord is waarheid, al de goddelijke verzinsels zijn voor slechts de tijd van domheid en goedgelovigheid."
"En wij achten het (profetische) woord [Gods] (daarom) des te vaster,...." (2 Petrus 1:19a)
"En Rereformed acht het (profetische) woord [Gods] (daarom) des te ziekelijker,...."
Verzekerd zijn [van religie] is nog sterker dan alleen weten.
Inderdaad, het staat gelijk aan niet meer voor rede vatbaar te zijn.
Trouwens Kitty, heb jij iets met kapsalons, haarverzorging?

Henoch.
Heb jij iets met lange oren?
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef: Ik spreek de waarheid in liefde, omdat ik niet wil dat één van jullie voor eeuwig verloren gaat, maar allen eeuwig leven krijgen! Dat is het Vaderhart van God; dat iedereen hier op dit forum tot bekering [tot geloof] komen in Jezus Christus!
Jij spreekt de leugen in onnozelheid, omdat jij niet wil dat iemand het ook maar beter heeft op aarde dan jij! Dat is het zielige kleine hart van jou; dat iedereen net zo zielig wordt als jij, opdat je met een gerust hart de leugen mag geloven.
Henoch schreef:Wat heeft jou doen afwijken?
Kennis te maken met de Rede die zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot geestelijke gezondheid dan door mij.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:Het lijken contradicties voor de ongelovigen, maar voor de insiders van het Vaderhart van God [de Bijbel], zijn ze dat absoluut niet! Maar het heeft verder weinig nut om dit uit te gaan leggen aan sketische en ongeestelijke mensen, omdat het toch niet door jullie geaccepteerd/aanvaard wordt:
"Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest [van Jezus/God] geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is." (1 Korinthiërs 2:13,14)
Jij een insider van het hart van God? :-&

Hierop past slechts een commentaar van Rereformed:

"Christenen spreken dan ook veelal met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door verziekte geesten verzonnen zijn, die het geestelijke synoniem gemaakt hebben voor het onware. Een rationeel gezond mens aanvaardt uiteraard niet hetgeen met de ziekelijke inbeelding over God verzonnen is, want het is enkel dwaasheid en hij kán het daarom niet verstaan, omdat het enkel door verziekte geesten te geloven is." (Rereformeds commentaar op 1 Korinthiërs 2:13,14)
Born OK the first time
P. de Boskabouter
Geregelde verschijning

Bericht door P. de Boskabouter »

Aan @ Rereformed

Ik neem aan dat je met het “menselijk verstand” het volkomen eerlijk kijken naar de werkelijkheid, ipv proberen recht te praten, wat voor alles wat rede in ons is, krom blijkt, met argumentaties als ”Gods wegen zijn ondoorgrondelijk”

Ik neem aan de je met het “menselijk verstand” niet slechts het analytisch vermogen van het menselijk denken bedoelt, aangezien dat inzichzelf begrenst is door alleen dat wat begrenst is betekenis toe te kennen en dat wat geen grens heeft op te delen om er vervolgens schijnbare betekenis eraan te geven.

We moeten dus een onderscheid maken in het “menselijk verstand” tussen het analytisch vermogen [het denken] en een ander aspect van de mens wat helemaal niet met denken te maken heeft.
Noem het bewustzijn.
En in dat bewustzijn huist, of beter, dat is de liefde en de rede [logos], dat wat Goddelijk en heilig genoemd kan worden.
In het bewustzijn huizen alle dingen, dus ook gedachten ....als planeten in de grenzeloze ruimte.
Doch is iedere gedachte inzichzelf begrenst zoals iedere planeet en elk ding.
[ ik hoop niet dat ik te zweverig word]

Ik vindt het werkelijk prachtig wat je allemaal opschrijft, zeker hoe je de zielige bekrompenheid van de schriftreligie beschrijft. Ik kan er erg om lachen en werkt ook voor mij nog bevrijdend.
Alleen kan ik dan weer niet meegaan dat je de wetenschap en het menselijk denken vervolgens benoemt al ware het de weg de waarheid en het leven. Alsof dat de bovenmens in ons zou uitbroeden. [ of bedoel je met de rede waar het verstandelijk denken uit voortvloeit? ]
Wij zijn de weg de waarheid en het leven en daarvan is de wetenschap en het verstandelijk denken een minuscuul aspect en kan zijn praktische functie hebben voor een aantal zaken, maar ze zegen niets over wie wij zijn. Nl het leven zelf.
God

En wanneer we dat geconcludeerd hebben kunnen we stellen dat het beschouwen van ons mensen als minderwaardig, zondig en slecht de reinste Godslastering is.

Hoezo zou het nederig zijn om te beweren dat wij schuldig en zondig zijn in Gods ogen ?!
De aanname dat wij God kunnen aanvallen en de werkelijkheid konden veranderen, en daardoor schuldig zijn, is juist het toppunt van Arrogantie.
Dat arrogante idee is de zonde aangezien wij ons op deze manier schuldig wanen naar het leven zelf, en zo de voorwaarde creëren om ons te isoleren van het geheel en het leven dan zelfs als onze vijand zien!
Kan [het bijbelse] leven in de leugen of in de duisternis een andere betekenis hebben?
En wat zou dan de waarheid zijn die vrijmaakt?
Het wrange is dat miljoenen christenen zo de leugen [ de illusie] tot waarheid verheffen en zichzelf zo gevangen houden.
De enigste Zonde zou zijn dat wij onszelf zondig achte, waar bij Zonde een vorm van Krankzinnigheid geworden is. En dat laatste hebben wij als mensheid wel bewezen, een slaaptoestand waar we nu maar eens uit wakker moeten worden en gelukkig gebeurt dat ook.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

P. de Boskabouter schreef:Aan @ Rereformed

Ik neem aan dat je met het “menselijk verstand” het volkomen eerlijk kijken naar de werkelijkheid, ipv proberen recht te praten, wat voor alles wat rede in ons is, krom blijkt, met argumentaties als ”Gods wegen zijn ondoorgrondelijk”
Uiteraard behoort dit ertoe.
Je verstand te gebruiken op psychologisch of religieus gebied staat het gelijk aan jezelf te ontmaskeren. Je zou het de hoogste vorm van religie kunnen noemen.
Ik neem aan de je met het “menselijk verstand” niet slechts het analytisch vermogen van het menselijk denken bedoelt, aangezien dat inzichzelf begrensd is door alleen dat wat begrensd is betekenis toe te kennen en dat wat geen grens heeft op te delen om er vervolgens schijnbare betekenis eraan te geven. We moeten dus een onderscheid maken in het “menselijk verstand” tussen het analytisch vermogen [het denken] en een ander aspect van de mens wat helemaal niet met denken te maken heeft.
Noem het bewustzijn.
Hier volg ik je niet geheel. Mijn verstand begrijpt inderdaad dat er een grens is waar mijn verstand niet bijkan.
Ik zie niet in hoe 'bewustzijn' van het verstand of van het denken gescheiden zou kunnen worden en hoe het een meerwaarde zou kunnen geven aan wat mijn verstand weet.
Een mens is in wezen gelijk aan een hond of een aap. Wij hebben allemaal een mate van bewustzijn oftewel verstand. En zoals ik begrijp dat een hond en een aap een heleboel verstand mist, wat ik wél heb, zo begrijp ik ook dat er een hoop verstand zou kunnen zijn dat in mij afwezig is.
En in dat bewustzijn huist, of beter, dat is de liefde en de rede [logos], dat wat Goddelijk en heilig genoemd kan worden.
Hoezo 'huist'? Bewustzijn, verstand, denken, het is wat mij betreft in principe allemaal hetzelfde.
Waarom zou men dat goddelijk en heilig moeten noemen? Mijn hond is vanwege het verstand en bewustzijn dat hij heeft, gehecht aan knagen, snuffelen en het uitbundig tonen van liefde voor mij wanneer hij me 's morgens na het wakker worden ziet. Heilig gedrag? Goddelijke liefde, goddelijke rede? Zoals ik glimlach over mijn hond, zo kan men ook glimlachen over elk mens indien men maar wat verder ontwikkeld zou zijn (en dat zal de mens over tienduizend jaar dan ook beslist doen als hij/zij aan ons denkt). Maar met God heeft dit alles niets te maken.
In het bewustzijn huizen alle dingen, dus ook gedachten ....als planeten in de grenzeloze ruimte.
Prachtig mystieke woorden, een overblijfsel uit de religieuze en dichterlijke tijd waarin men altijd maar bezig was met en genoot van voelen, en zich niet bekommerde om de realiteit (of eigenlijk nog erger: men dácht dat dit met realiteitszin te maken had).
In het bewustzijn van mijn hond huist pertinent niet alle dingen. Er is daarom geen enkele reden aan te nemen dat dit wel het geval zou zijn in mijn bewustzijn. Alweer laat mijn verstand me zien dat ik nederiger moet worden.

Toch is iedere gedachte inzichzelf begrensd zoals iedere planeet en elk ding.
[ ik hoop niet dat ik te zweverig word]
In deze laatste zin juist niet, zou ik zeggen. Je zet jezelf weer met de beide benen op de grond. Gefeliciteerd.
Ik vindt het werkelijk prachtig wat je allemaal opschrijft, zeker hoe je de zielige bekrompenheid van de schriftreligie beschrijft. Ik kan er erg om lachen en werkt ook voor mij nog bevrijdend.
Alleen kan ik dan weer niet meegaan dat je de wetenschap en het menselijk denken vervolgens benoemt al ware het de weg de waarheid en het leven. Alsof dat de bovenmens in ons zou uitbroeden. [ of bedoel je met de rede waar het verstandelijk denken uit voortvloeit? ]
Ah, hier wilde je eigenlijk op inhaken! Mijn uitspraak was in de eerste plaats gemaakt omdat het herhaaldelijk zien van die akelige 2000 jaar herkauwde clichee's van de bijbel bij mij altijd de niet niet te weerstane drang oproept ze opnieuw te formuleren, ze finaal tegen te spreken en in de regel het omgekeerde te laten zeggen. Het is een sport van me. Als je ooit met die bijbel een klap van de molenwiek hebt gehad kun je er beter nog maar wát van maken, dan het allemaal als verspilde tijd en moeite en volkomen onbruikbaar te moeten zien. Maar ik bedoel het echt niet neer te zetten alsof mijn uitspraak met de zelfde absoluutheid en bekrompenheid gelezen moet worden als de oorspronkelijke uitspraak.
Wij zijn de weg de waarheid en het leven en daarvan is de wetenschap en het verstandelijk denken een minuscuul aspect en kan zijn praktische functie hebben voor een aantal zaken, maar ze zeggen niets over wie wij zijn. Nl het leven zelf.
God
Wetenschap is uiteraard een minuscuul aspect van het menszijn. Maar de Rede, ons verstandelijk bewustzijn, strekt zich uit tot het hele menszijn. Ook de liefde is ondergeschikt aan de rede, ook je begrip voor muziek, kunst en poëzie, ook je gevoelens van weerzin wanneer er wordt gedood, ook je euforie bij het zien van een landschap of je angst bij het onderwater vertoeven.
Ons verstand vertelt ons alles wat er over onszelf te weten is en wat er over wie wij zijn te weten zou zijn, en dus is het onze weg, onze waarheid en ons leven. Maar aangezien de mens steeds verandert, verandert ook zijn weg, zijn waarheid en zijn leven voortdurend. Via ons verstand zullen we uiteindelijk op de Bovenmens moeten uitkomen.
En wanneer we dat geconcludeerd hebben kunnen we stellen dat het beschouwen van ons mensen als minderwaardig, zondig en slecht de reinste Godslastering is.

Hoezo zou het nederig zijn om te beweren dat wij schuldig en zondig zijn in Gods ogen ?!
De aanname dat wij God kunnen aanvallen en de werkelijkheid konden veranderen, en daardoor schuldig zijn, is juist het toppunt van Arrogantie.
Dat arrogante idee is de zonde aangezien wij ons op deze manier schuldig wanen naar het leven zelf, en zo de voorwaarde creëren om ons te isoleren van het geheel en het leven dan zelfs als onze vijand zien!
Kan [het bijbelse] leven in de leugen of in de duisternis een andere betekenis hebben?
En wat zou dan de waarheid zijn die vrijmaakt?
Het wrange is dat miljoenen christenen zo de leugen [ de illusie] tot waarheid verheffen en zichzelf zo gevangen houden.
De enigste Zonde zou zijn dat wij onszelf zondig achte, waar bij Zonde een vorm van Krankzinnigheid geworden is. En dat laatste hebben wij als mensheid wel bewezen, een slaaptoestand waar we nu maar eens uit wakker moeten worden en gelukkig gebeurt dat ook.
Met deze opmerkingen ben ik het van harte eens. En zoals je ziet zijn ook deze redeneringen die een rechte weg, pijnlijke waarheid en gezond menselijk leven aanwijzen, gebaseerd op de rede.
Ik heb zelf vaak gedacht dat openbaringsgeloof gemakkelijk gezien kan worden als het toppunt van godslastering. Met dezelfde gedachte kom je uit op een atheïst te zien als de vroomste mens, omdat een atheïst als enige inziet dat alle godsbeelden van de mens God verkrachten. :wink:
Je kan dezelfde gedachte ook zo neerzetten: minachting van de menselijke rede is mensvijandig, is menslastering.
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

De enige die hier pathetisch is, zoals a.r. over mij schreef, is rereformed met zijn distorted view upon God! Ik heb gezien aan Christopher Reeve wat wetenschap en veel geld voor hem betekent heeft. Hij is zo dood als een pier, en er zijn nog lang geen scientific oplossingen in zicht voor mensen met spinal injuries [dwars-laesies]. Maar neem nu mensen als ik, met ongeneeselijke zenuw-spierzieken, waar geen artsen ter wereld ooit iets aan zullen kunnen doen [behalve dan om een ongeboren kind met deze erfelijke afwijking niet geboren te laten worden], die een levensverwachting hebben van hooguit 30 jaar [in mijn geval dan], waar blijft die fantastische wetenschap van jullie dan?

Nee, door de genade van God [enkel door zijn genade], ga ik deo volente in november mijn 44ste verjaardag vieren. Het zou jullie sieren als jullie tot erkenning kwamen, dat de mensheid maar tot kleine dingen in staat is, en zich nooit zal kunnen vergelijken met God, ondanks dat wij als gelovigen weten dat wij zijn kinderen zijn, en Hij ons bijna goddelijk gemaakt heeft! Ja, zelfs de ongelovigen als jullie leven bij de genade Gods, want zonder zijn genade, zouden jullie niet eens adem kunnen halen, dan was er geen regen waardoor het voedsel groeide, en geen zon die opkwam.

Ook heeft God mij in het verleden zonder mes geopereerd van galstenen, toen de chirurg weigerde mij daarvan te helpen, omdat het risico van een operatie te groot was.

Ik kan enkel maar zeggen: God is goed, en goed voor hen die Hem liefhebben!

Henoch.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Je lijkt op een gehypnotiseerde kip die zich zelf nog vlug pluimt met zijn laatste krachten vooraleer in de kooppot van zijn heer te duiken ....
waar blijft die fantastische wetenschap
Waar blijft uw liefhebbende goede god ... die u heeft opgescheept met dat "foutje "
en
waardoor je bent uitgegroeid tot een verbitterde , het verstand de rationaliteit en het
( weliswaar zeer beperkte ) kunnen van de mens meent te moeten bekladden ?

Waarom moet je zonodig jezelf verder verminken door je hersenen en verstand uit te schakelen ?----die je trouwens ook door je god ( weliswaar ook misschien in beperkte mate in jouw geval ) zijn toebedeeld

WAT VOOR EEN MINACHTING HEBT GIJ VOOR UW MEDEMENSEN ... waarvan er velen eveneens gekluisterd zitten aan hun ziekbedden en moeten leven met bijvoorbeeld kanker of andere (vooralsnog) vreselijke ongeneeslijke en degeneratieve aandoeningen ....

Wat waant gij uzelf toch verheven over al die anderen die geen godje nodig hebben om hun miserabele toestand manmoedig te dragen zonder te janken en iedereen te willen overtuigen van UW grote gelijk .... terwijl je niet kunt laten deze mensen n og eventjes te bedreigen met het komende hellevuur ...

Wat heb gij mensen te bedreigen en te oordelen ....dat is het privilegie ,van uw god toch ?
en of Hij u zal redden of niet , moet ge ook afwachten ; is uw god immers niet ondoorgrondelijk ? .... Bovendien stel eens dat het toch " Ganesha" is , en je , je kansen hebt vergooid aan de verkeerde .

.P.S.
Gelukkig leef je nu ( misschien wel miserabel en vol woede , wat ik zeer jammer vind en ik NIEMAND toe-wens ) maar ik denk dat je pakweg driehonderd jaar geleden reeds lang op natuurlijke wijze uit uw lijden zou zijn verlost ....en dus ook veel vlugger in het paradijs zou zijn opgenomen geworden ...

Dat je verder een zeker soelaas moge vinden in je toestand door je geloof wens ik je verder van harte toe ... Iedereen is echter NIET gediend met hetzelfde simplistische placebootje ....
Best mogelijk dat jij het een valabel alternatief vind , maar om het maar meteen als eenheidsworst aan te bevelen is een jammerlijke gedachte die uw geloofsvrienden , voorgangers en omgeving wel degelijk kunnen gebruiken voor hun eigen agenda... en waarvan jij natuurlijk denkt dat het de enigen zijn die u daadwerkelijk willen en/of kunnen helpen ?
Ik hoop dat u mij het vergeeft ... maar ik kan mensen die in zulk een uitzonderlijke fysische en mentale toestand moeten verder leven , onmogelijk als nuchtere en objectieve deelnemers aan een debat of wat dan ook voor onbevooroordeelde diskussie ...beschouwen ...

Het spijt me .... je lijkt nooit meer echt volwassen( laat staan zelfstandig ) te zullen worden ....

Dood moeten we allemaal : de een vroeg de andere laat , de ene plots , de andere slepend ... en of je schreeuwend, vol woede of berustend en of seniel vertrekt kan niemand voorspellen ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 20 okt 2007 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
a.r.

Bericht door a.r. »

Henoch schreef:De enige die hier pathetisch is, zoals a.r. over mij schreef, is rereformed met zijn distorted view upon God! Ik heb gezien aan Christopher Reeve wat wetenschap en veel geld voor hem betekent heeft. Hij is zo dood als een pier, en er zijn nog lang geen scientific oplossingen in zicht voor mensen met spinal injuries [dwars-laesies]. Maar neem nu mensen als ik, met ongeneeselijke zenuw-spierzieken, waar geen artsen ter wereld ooit iets aan zullen kunnen doen [behalve dan om een ongeboren kind met deze erfelijke afwijking niet geboren te laten worden], die een levensverwachting hebben van hooguit 30 jaar [in mijn geval dan], waar blijft die fantastische wetenschap van jullie dan?

Nee, door de genade van God [enkel door zijn genade], ga ik deo volente in november mijn 44ste verjaardag vieren. Het zou jullie sieren als jullie tot erkenning kwamen, dat de mensheid maar tot kleine dingen in staat is, en zich nooit zal kunnen vergelijken met God, ondanks dat wij als gelovigen weten dat wij zijn kinderen zijn, en Hij ons bijna goddelijk gemaakt heeft! Ja, zelfs de ongelovigen als jullie leven bij de genade Gods, want zonder zijn genade, zouden jullie niet eens adem kunnen halen, dan was er geen regen waardoor het voedsel groeide, en geen zon die opkwam.

Ook heeft God mij in het verleden zonder mes geopereerd van galstenen, toen de chirurg weigerde mij daarvan te helpen, omdat het risico van een operatie te groot was.

Henoch.
Beste Henoch,

Hoewel ik het voor een groot deel absoluut niet eens bent met wat je in bovenstaande post schrijft zie ik eindelijk menselijke emotie in je schrijven, dat miste ik en ik denk wij allen al 33 pagina's lang. Eindelijk geen bijbelteksten gespam, maar de mens achter Henoch!
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Henoch schreef:De enige die hier pathetisch is, zoals a.r. over mij schreef, is rereformed met zijn distorted view upon God! Ik heb gezien aan Christopher Reeve wat wetenschap en veel geld voor hem betekent heeft. Hij is zo dood als een pier, en er zijn nog lang geen scientific oplossingen in zicht voor mensen met spinal injuries [dwars-laesies]. Maar neem nu mensen als ik, met ongeneeselijke zenuw-spierzieken, waar geen artsen ter wereld ooit iets aan zullen kunnen doen [behalve dan om een ongeboren kind met deze erfelijke afwijking niet geboren te laten worden], die een levensverwachting hebben van hooguit 30 jaar [in mijn geval dan], waar blijft die fantastische wetenschap van jullie dan?
Waar blijft die Almachtige en Liefhebbende Vader-God van jou dan, zou voor jou eerder de vraag moeten zijn. Hij geeft immers gul en rijkelijk genezing aan hen die Hem liefhebben? Als God zo vriendelijk was je van je galstenen te verlossen, waarom dan niet van jouw conditie?

De wetenschap claimt geen almacht. Atheïsten claimen ook niet dat deze werkelijkheid volmaakt zou zijn. Evolutie door random mutatie en natuurlijke selectie levert precies het resultaat op dat we zien in deze wereld: organismen die goed genoeg zijn om te overleven. Een Almachtige en Algoede God zou hele andere resultaten boeken.
a.r.

Bericht door a.r. »

Nee, door de genade van God [enkel door zijn genade], ga ik deo volente in november mijn 44ste verjaardag vieren. Het zou jullie sieren als jullie tot erkenning kwamen, dat de mensheid maar tot kleine dingen in staat is, en zich nooit zal kunnen vergelijken met God, ondanks dat wij als gelovigen weten dat wij zijn kinderen zijn, en Hij ons bijna goddelijk gemaakt heeft
Hebben de artsen dan al die jaren niets voor jou gedaan ? Zij zijn degenen die dus al 44 jaar samen met jou knokken om je op een dragelijke manier in leven te houden. De medicijnen die je krijgt, zijn menselijke vindingen. Dat de wetenschap nog niet in staat is om jouw ziekte of de ziektes van anderen te genezen, wil niet zeggen dat ze dat over 1, 5, 10 of 100 jaar niet zouden kunnen. De mensheid maakt slechts kleine stapjes voorwaarts idd, maar ieder stapje is er één en jij wilt alleen maar terug in de tijd, terug naar de tijd waarin je idd direkt bij je geboorte zou zijn overleden omdat er geen medische wetenschap was die je had kunnen redden.
a.r.

Bericht door a.r. »

Je had dus galstenen en de chirurg dufde het niet aan je te opereren, omdat het risico dat je op de operatietafel zou komen te overlijden te groot was. Wat heeft jouw god in jouw ogen gedaan dat je van die galstenen verlost bent ?

http://www.mlds.nl/pages/aandoeningen.p ... 134&char=G
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:De enige die hier pathetisch is, zoals a.r. over mij schreef, is rereformed met zijn distorted view upon God!
Als je engels wilt gebruiken, schrijf het dan goed. "View of God" zou kunnen, maar geen "view upon God". Je kan deze opmerking van mij uiteraard pathetisch noemen, en dan geef ik je enigszins gelijk. :wink:
Ik heb gezien aan Christopher Reeve wat wetenschap en veel geld voor hem betekent heeft. Hij is zo dood als een pier, en er zijn nog lang geen scientific oplossingen in zicht voor mensen met spinal injuries [dwars-laesies]. Maar neem nu mensen als ik, met ongeneeselijke zenuw-spierzieken, waar geen artsen ter wereld ooit iets aan zullen kunnen doen [behalve dan om een ongeboren kind met deze erfelijke afwijking niet geboren te laten worden], die een levensverwachting hebben van hooguit 30 jaar [in mijn geval dan], waar blijft die fantastische wetenschap van jullie dan?
Dus om jou instant gratificatie te geven moet men de eeuwenoude en nog eeuwenlang voort te zetten tocht om wetenschappelijke kennis te vermeerderen maar minachten en een duik nemen in absurd geloof? Hoe kleinzielig kun je zijn?
Ieder mens zou van zichzelf kunnen gaan jammeren: "ik arm mens met een ongeneeslijke celziekte die een eind aan m'n leven maakt na pakweg 80 jaar", maar daarom gaan geestelijk gezonde mensen nog niet het leven verachten en al hun hoop op een gefantaseerd hiernamaals richten.
Maar het is erger nog: jouw God heeft je evenmin geholpen, waar blijven die fantastische beloften dat je alles aan hem kan vragen en hij het je zal geven? Zijn beloften worden nooit uitgevoerd; maar de beloften die de wetenschap in zich bergt leidt ons menselijk ras daadwerkelijk naar iets beters. Ik zou er alles voor over hebben er deel van uit te maken ons menselijk ras verder te brengen (en Christopher Reeves was zo'n man. Ik herinner me dat ik in Time over hem las. Hij was een grote levensinspirator). Dat ik daaraan zelf ten onder zou gaan zou me niets deren, (net zoals het Reeves niets kon schelen), dat is zelfs de zin van mijn leven.
Nee, door de genade van God [enkel door zijn genade], ga ik deo volente in november mijn 44ste verjaardag vieren.
Welnee, in jouw optiek moet het de duivel zijn die je leven zo lang rekt op aarde. Indien je een ongeneeslijke ziekte hebt en God je niet wil genezen maar je lang laat leven zou het een sadistische en folterende God zijn.
Het zou jullie sieren als jullie tot erkenning kwamen, dat de mensheid maar tot kleine dingen in staat is,
Dat is juist wat ieder gezond denkend mens erkent. We gaan met zeer kleine stapjes verder.
en zich nooit zal kunnen vergelijken met God, ondanks dat wij als gelovigen weten dat wij zijn kinderen zijn, en Hij ons bijna goddelijk gemaakt heeft!
Wij vergelijken ons helemaal niet met God. God is het produkt van de fantasie. Een gezond denkend mens is bezig met de realiteit.
Maar wees nu eens eerlijk: te denken dat de mens bijna goddelijk is, is de arrogantie die juist in de bijbel wordt uitgesproken en jij klakkeloos overneemt!
Ja, zelfs de ongelovigen als jullie leven bij de genade Gods, want zonder zijn genade, zouden jullie niet eens adem kunnen halen, dan was er geen regen waardoor het voedsel groeide, en geen zon die opkwam.
Ik heb er absoluut geen last van gehad er niet te zijn voordat ik ter wereld kwam. Ik was best tevreden met het niet bestaan wat ik tevoren had, en ik ben er dus ook weer net zo tevreden mee wanneer dit bestaan uitgeblazen wordt. Ik heb dus geen enkele reden tot dankzegging aan één of andere God. Indien hij wil dat ik doodval op dit moment, dan zij het zo. Ik ben niet gehecht aan het leven.
En je verhaaltje van de regen en de zon is uiteraard erg kinderlijk, daar ga ik niet eens op in. Ga eens naar school zou ik zeggen.
Dus God is beter dan een bepaalde chirurg die wat bang was? Maar niet zo goed om je spierziekte op te knappen? Houd toch op met je geleuter.
Ik kan je dan uit ervaring iets bijleren: hij is net zo goed voor hen die Hem niet liefhebben, die zelfs niet in Hem geloven!
Laatst gewijzigd door Rereformed op 20 okt 2007 17:58, 7 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Gesloten