Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 22 mar 2024 16:50Hopelijk voorbij?
Dit MOET stoppen, wil er ooit vrede komen.
Spreek maar een toverformule uit dan!

De Levant is al eeuwen een spil in de geopolitiek van heersende grootmachten door de tijd heen en altijd al, keer op keer opnieuw, het centrum van opstand en oorlog geweest. Ik zou al teVREDEn zijn als de oorlog voorbij zou zijn zonder verdere burgerslachtoffers en zowel Hamas&Co en Netanyahu&Co al dan niet vrijwilig ophouden met hun eigen volk te offeren voor hun eigen belang!
Uitgaande van het hier en nu daar en de dreigende nabije toekomst daar,
zou zulks al een hele grote stap voorwaarts zijn.

Als er ooit in de Levant echte vrede uitbreekt, dan zal daar waarschijnlijk een verschikkelijke natuurramp plaats vinden die het hele gebied vernietigt. Vergeet niet dat daar gelijkertijd
JHWH, Allah en God zitten te pokeren met de bewoners daar als levende fiches ... :angel12:

Om daar duurzame vrede te laten ontstaan moeten mijns inziens eerst ALLe Goden aldaar samensmelten en vervolgens een nieuwe religie stichten, maar als zulks ooit gebeurt, dan zullen er op aarde weinig Atheïsten overblijven vermoed ik ...
... they would come to get us!
  • Is jou dat die vrede daar waard? Mij niet!

dikkemick schreef:Ook Palestijnen hebben rechten, zeker en vooral
omdat het de oorspronkelijke bewoners van het gebied waren,
En hoppa, terug op zijn stokpaardje! Same shit on both sides all over again!
Echter: dinosaurussen, dat waren de oorspronkelijke bewoners daar! :wink:
dikkemick schreef:totdat Israël het kreeg van de Britten.
Beloofd door de Britten, toegekend door de VN in en door Israël ZELF gesticht en vervolgens bevochten en veroverd,
[HERoverd volgens menigeen!], tijdens de

dikkemick schreef:Eerlijk zullen we alles delen. Weet niet van wie die wijze woorden waren.
Dat is de lijfspreuk van de volgelingen van de samengesmolten 'JHWH, Allah en God'
en die lijfspreuk betekent in de praktijk:
  • Eerlijk zullen we alles delen
    maar ik wel een beetje meer dan jou en
    we verdelen verder ALLes onder de armen:
    • te weten MIJN linker- EN rechterarm! :twisted:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 22 mar 2024 18:06
Berjan schreef: 22 mar 2024 18:03 Er zijn al geruchten dat Israel vooruit kijkt op de tijd dat zij het land voor zichzelf hebben. En zo winnen de zionisten.
Laten we het hopen dat je geruchten ditmaal kloppen.
Helemaal niet. Dan zouden we over 50 jaar weten dat het een groot complot was. Zowel het toestaan van de aanval op zeven oktober als de rest..
En dan hebben wij gelijk gekregen en jij niet..

Dan deed Israel ook geen verdedigingspolitiek (zoals ze nu nog steeds beweren "Israel mag zich toch verdedigen") maar een uitroeiings en verdrijvingspolitiek...
En dat zou walgelijk zijn, vooral omdat de Wereld het maanden heeft toegestaan en nu Amerika een beetje tegengas geeft, nu het te laat is.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 20 mar 2024 23:50 We weten allebij [SIC] dat we van mening verschillen.
Ik ken jouw mening, maar ik weet niet waar jij jouw mening op baseert.
Ik ken mijn mening en weet waar mijn mening op gebaseerd is.

Fijn dat je niet scheldt ondanks dat je van mijn mening gruwelt, op die basis wil ik best verder:
  • op welke feiten baseer jij jouw mening?
    • Vervolgens zal ik een poging wagen
      om feiten naar voren te brengen waar ik mijn mening op baseer ...
      ...als jij daar überhaupt behoefte aan hebt.

Dat de Mossad wilde onderhandelen en dat zij zijn teruggefloten door de Israelische oorlogslobby is al lang en breed bekend hoor. Dat heb ik geen bronnen voor nodig..

Het was in de tijd dat er al gegijzelden vrijgelaten werden door Hamas en "gevangenen" door Israel. Dus ze waren op de goede weg om het op de politieke manier te regelen. Maar Israel wilde liever blijven met bommen gooien..

Vooral Netanyahu geeft niks om de gegijzelden. Hij ziet liever iets in de algehele vernietiging van Hamas. Wat nooit gaat gebeuren, want Hamas is een idee, een gedachte. Een gedachte die gestaafd word door het gedrag van Israel de afgelopen vier maanden.. Hoe denken mensen ooit dat Palestijnen vrede willen met Israhel?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Berjan schreef: 22 mar 2024 18:09 Als Amerika het geld stopzet wat ze Israel al jaren geven dan is het klaar voor ISrael.. De band tussen ISrael en VS is tweeerlei..
Zij krijgen geld wat ze weer in de Amerikaanse wapenindustrie moeten uitgeven. Dat is zelfs contractueel vastgelegd.
Zo'n 90% van het Amerikaanse geld voor Israel gaat naar militaire bijstand en dat wordt steeds minder relevant, gezien de Israelische wapen-industrie al op eigen benen staat en het ook alleen kan stellen. Israel ontvangt jaarlijks miljarden dollars aan militaire bijstand van de Verenigde Staten voor onder meer financiële steun voor de aankoop van Amerikaanse wapensystemen, militaire training voor Amerikaanse wapens en gezamenlijke militaire oefeningen -- goed voor de wapen-industrie van de VS, maar niet meer noodzakelijk voor Israel. Hoewel de economie van Israel over het algemeen sterk is, gaat de rest naar ontwikkelingsprojecten en sociaal-economische programma's.

De VS heeft echter Israel hard nodig in het Midden Oosten om meerdere redenen die ik reeds heb gegeven en waarvan je er geen hebt weerlegd met je ad-hominems.
En je laatste alinea is echt lachwekkend. Waarschijnlijk denk je te groot van het kleine Israel. Je bent een fan van Israel die verliefd is en niks verkeerd kan zien. Tevens denk je zoals de Russen "indien het in het belang is van Israel dat Trump president word dan word hij president".. Wie denk je wel dat Israel is? Het land dat door God zelf is uitverkoren en dat de geschiedenis van de mensheid bepaalt?

Eerst was je zo normaal en nuchter,...
Iedereen ziet dat Biden dankzij Israel in een lastig parket zit en het zich bij de verkiezingen niet kan veroorloven kiezers te verliezen die hij zal verliezen indien hij zich niet tegen Israel uitspreekt en ook indien hij zich wel tegen Israel uitspreekt. Jammer, want ik ben erg tegen Trump en zie liever Biden nogmaals president worden. Israel speelt helaas een beslissende rol bij de presidentsverkiezingen, maar kan deze wel uitbuiten.
wat is er precies in je gevaren?
7 oktober.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 22 mar 2024 18:19Dat de Mossad wilde onderhandelen en dat zij zijn teruggefloten door de Israelische oorlogslobby is al lang en breed bekend hoor. Dat heb ik geen bronnen voor nodig..
OK, dan geloof ik je op je woord!
Berjan schreef:Het was in de tijd dat er al gegijzelden vrijgelaten werden door Hamas en "gevangenen" door Israel. Dus ze waren op de goede weg om het op de politieke manier te regelen. Maar Israel wilde liever blijven met bommen gooien..
Zoals ik het me herinner was het Hamas die dat tijdelijk staakt-het-vuren schond
door weer raketten af te gaan schieten.
Berjan schreef:Vooral Netanyahu geeft niks om de gegijzelden.
Hij ziet liever iets in de algehele vernietiging van Hamas.
Zo goed ken ik die Maffiabaas Netanyahu niet, maar volgens mij
denkt Netanyahu allereerst aan diens eigen belang.
Berjan schreef:Wat nooit gaat gebeuren, want Hamas is een idee, een gedachte. Een gedachte die gestaafd word door het gedrag van Israel de afgelopen vier maanden..
Jij hebt het graag over Nazi's, waarom neem je die nou ook niet als 'voorbeeld'?
  • Het Nazigedachtengoed leeft ook nog steeds voort
    terwijl de Nazi's toch echt verslagen hoor zijn!

Berjan schreef:Hoe denken mensen ooit dat Palestijnen vrede willen met Israhel?
Palestijnen zijn toch ook mensen? Gewone mensen die verlangen naar wat meer welvaart en welzijn? Waarom zouden ze dan geen vrede willen met Israël? Palestijnen zijn toch niet allemaal gehersenspoelde Hamasvolgelingen die bereid zijn te sterven voor het Hoge Doel:
  • dat de Hamasleiders ten koste van de Palestijnse burgers in weelde kunnen leven,
    terwijl de Palestijnse burgers mogen rondmodderen in de HamasHel.
Mocht jij gelijk hebben en alle Palestijnen geen vrede willen met Israël,
dan zouden ze zelf de enig overgebleven 'oplossing' over zichzelf afroepen ...
... ik geef de voorkeur aan de optie om voor vrede te kiezen, jij niet dan?
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

IDF is bezig met voorbereiding evacuatie Gazanen!
  • De Israelische strijdkrachten bouwen een groot complex in de Gazastrook om ontheemde Palestijnen te inspecteren die terugkeren naar het noorden van de enclave, meldt de publieke omroep Kan.

Volgens het rapport heeft het complex de grootte van twee voetbalvelden en bevindt het zich nabij de kust langs de Netzarim Corridor die dwars door Gaza loopt van oost naar west.

Naast veiligheidscontroles overweegt Israël volgens Kan ook om het complex te gebruiken voor het huisvesten van humanitaire hulp die naar Gaza wordt gestuurd.
BRON: Times Of Israel 21 March 2024, 11:49 pm
Israel said building large facility to check Palestinians returning to northern Gaza
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 22 mar 2024 20:18
  • De Israelische strijdkrachten bouwen een groot complex in de Gazastrook om ontheemde Palestijnen te inspecteren die terugkeren naar het noorden van de enclave, meldt de publieke omroep Kan.

Volgens het rapport heeft het complex de grootte van twee voetbalvelden en bevindt het zich nabij de kust langs de Netzarim Corridor die dwars door Gaza loopt van oost naar west.

Naast veiligheidscontroles overweegt Israël volgens Kan ook om het complex te gebruiken voor het huisvesten van humanitaire hulp die naar Gaza wordt gestuurd.
Israel said building large facility to check Palestinians returning to northern Gaza
Twee voetbalvelden groot?

Voor fucking meer dan een miljoen ontheemden? Nou, chapeau...

Westerbork was groter
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 22 mar 2024 18:30 Zo'n 90% van het Amerikaanse geld voor Israel gaat naar militaire bijstand en dat wordt steeds minder relevant, gezien de Israelische wapen-industrie al op eigen benen staat en het ook alleen kan stellen. Israel ontvangt jaarlijks miljarden dollars aan militaire bijstand van de Verenigde Staten voor onder meer financiële steun voor de aankoop van Amerikaanse wapensystemen, militaire training voor Amerikaanse wapens en gezamenlijke militaire oefeningen -- goed voor de wapen-industrie van de VS, maar niet meer noodzakelijk voor Israel. Hoewel de economie van Israel over het algemeen sterk is, gaat de rest naar ontwikkelingsprojecten en sociaal-economische programma's.

De VS heeft echter Israel hard nodig in het Midden Oosten om meerdere redenen die ik reeds heb gegeven en waarvan je er geen hebt weerlegd met je ad-hominems.
Eerste alinea bevestigt precies mijn probleem met Israel en VS... Die kunnen niet zonder elkaar, dus de VS zal Netanyalul nooit terugfluiten..Behalve dan een lippendienst zoals een week geleden..

Voor de rest is het vooral "Israel is groot" wat de klok slaat wat jouw opmerkingen betreft. Zo denken de Russen waarschijnlijk ook over Rusland, omdat ze maar eenzijdig nieuws kijken.
Iedereen ziet dat Biden dankzij Israel in een lastig parket zit en het zich bij de verkiezingen niet kan veroorloven kiezers te verliezen die hij zal verliezen indien hij zich niet tegen Israel uitspreekt en ook indien hij zich wel tegen Israel uitspreekt. Jammer, want ik ben erg tegen Trump en zie liever Biden nogmaals president worden. Israel speelt helaas een beslissende rol bij de presidentsverkiezingen, maar kan deze wel uitbuiten.
:^o

Je ziet toch ook wel in dat dit een "koe in de kont kijken geval" gaat zijn? Als Biden wint dan kan je zeggen "dat komt door hoe hij met Israel omgaat en dat hij de juiste keuzes heeft gemaakt". En als Trump wint dan zeg je vice versa...

De lobby's van Israel zijn mij bekend. Ik vind het kwalijk en zorgelijk. Als je voor Israel eens Rusland of China zou zeggen dan weet je dat het kwalijk kan zijn..
In Nederland heb je CIDI, ook al zo'n eenzijdige kijk en blik op de Wereld. Enkel joodse belangen behartigen, de rest doet er niet toe..

7 oktober.
Dus vanwege 1200 doden ben je geworden hoe je geworden bent?
En dan geen oog en mededogen hebben met mensen welk volk 30.000 doden te verwerken heeft. En dan denken dat die mensen vrede willen?
Met je voeten in andermans schoenen staan dan zou je beter weten..
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Berjan schreef: 22 mar 2024 21:19
ChaimNimsky schreef: 22 mar 2024 18:30 Zo'n 90% van het Amerikaanse geld voor Israel gaat naar militaire bijstand en dat wordt steeds minder relevant, gezien de Israelische wapen-industrie al op eigen benen staat en het ook alleen kan stellen. Israel ontvangt jaarlijks miljarden dollars aan militaire bijstand van de Verenigde Staten voor onder meer financiële steun voor de aankoop van Amerikaanse wapensystemen, militaire training voor Amerikaanse wapens en gezamenlijke militaire oefeningen -- goed voor de wapen-industrie van de VS, maar niet meer noodzakelijk voor Israel. Hoewel de economie van Israel over het algemeen sterk is, gaat de rest naar ontwikkelingsprojecten en sociaal-economische programma's.

Eerste alinea bevestigt precies mijn probleem met Israel en VS... Die kunnen niet zonder elkaar, dus de VS zal Netanyalul nooit terugfluiten..Behalve dan een lippendienst zoals een week geleden.
Exact, de VS zal Israel nooit kunnen laten vallen, terwijl Israel best zonder de VS kan.
De lobby's van Israel zijn mij bekend. Ik vind het kwalijk en zorgelijk. Als je voor Israel eens Rusland of China zou zeggen dan weet je dat het kwalijk kan zijn..
In Nederland heb je CIDI, ook al zo'n eenzijdige kijk en blik op de Wereld. Enkel joodse belangen behartigen, de rest doet er niet toe.
De lobby is geheel legaal en het is vanzelfsprekend dat het Centrum Informatie en Documentatie Israel, dat is opgericht voor de belangenbehartiging van Israel en het Joodse volk, zich niet zo bezighoudt met Turken in Frankrijk, Deense boeren of Spaanse huisvrouwen.
Dus vanwege 1200 doden ben je geworden hoe je geworden bent? En dan geen oog en mededogen hebben met mensen welk volk 30.000 doden te verwerken heeft.
Het aantal is voor mij ondergeschikt aan de intentie. Een terroristische organisatie die erop uit is doelbewust Joden af te slachten op een zo pijnlijk mogelijke wijze, is ethisch onevenredig met de jacht op deze organisatie waarbij ongewild helaas veel onschuldige burgerslachtoffers vallen.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 22 mar 2024 22:11Exact, de VS zal Israel nooit kunnen laten vallen, terwijl Israel best zonder de VS kan.
in je fucking dromen misschien...

Ik denk dat als de VS Israel laat vallen zij de strijd gaan verliezen van Iran, geholpen door Hezbollah en Hamas..
Zelfs tegen Hamas kunnen de gastjes van IDF niet op in een een tegen een battle..
Wel alles platgooien, daar zijn de IDF-ers heer en meester in.

De lobby is geheel legaal en het is vanzelfsprekend dat het Centrum Informatie en Documentatie Israel, dat is opgericht voor de belangenbehartiging van Israel en het Joodse volk, zich niet zo bezighoudt met Turken in Frankrijk, Deense boeren of Spaanse huisvrouwen.
Dat de lobby legaal is kan mij mijn reet roesten..
Dan zal de lobby van China en de lobby van Rusland ook wel legaal zijn.
Ethisch is het verwerpelijk.

En CIDI is wat Open Doors voor christenen is. Propaganda van hier tot Tokio en weer terug.

Het aantal is voor mij ondergeschikt aan de intentie. Een terroristische organisatie die erop uit is doelbewust Joden af te slachten op een zo pijnlijk mogelijke wijze, is ethisch onevenredig met de jacht op deze organisatie waarbij ongewild helaas veel onschuldige burgerslachtoffers vallen.
Die pijnlijke mogelijke manier van afslachten is een propagandapraatje van Israel. Maar heeft met de werkelijkheid weinig van doen.
Misschien moet je eens niet Israelische media bekijken. Dan kom je tot een meer gebalanceerde mening dan die praatjes waar jij dit forum iedere keer mee bevuilt..
Veel dingen die jij roept over 7 oktober zijn allang gedebunked..

Israel is doelbewust erop uit om zoveel mogelijk Palestijnen te doden. Ze gebruiken fosfor, vallen ziekenhuizen aan en binnen, plegen een oorlogsmisdaad door verkleed als verpleegsters gewonde hamas terroristen te vermoorden.

En wij, de meesten van het "beschaafde" Westen staan het toe.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Kijk en huiver :roll:

Dit zijn de echte zionisten en kijk hoe ze het innemen van Gaza al plannen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 22 mar 2024 11:35 Ik zou daar al vóór 10 maart zijn vertrokken met mijn kids,
tenzij ik er voor zou kiezen om als Human Shield te dienen ... :idea:
Waar zou jij heen gaan met je kids?
Waar je ook heen gaat, Hamas zou er ook waarschijnlijk ook heen gaan, en de IDF zou die plek dus ook aanvallen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Berjan schreef: 23 mar 2024 00:12

Kijk en huiver :roll:

Dit zijn de echte zionisten en kijk hoe ze het innemen van Gaza al plannen.
Dat is een true scotsman fallacy.
Het zijn de meest extremistische zionisten, en zelfs die willen - zover ik weet - net zo min alle Palestijnen uitroeien als dat Hamas alle Joden wil uitroeien. Beiden willen echter geen eigen staat voor die bevolkingsgroep. Omdat Israël bestaat en Palestina niet, wordt het standpunt van Hamas in het Westen gedemoniseerd, en het standpunt van de (vaak ook gematigde) zionisten slechts in niet westerse landen. (possession is 9/10 of the law)
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 22 mar 2024 21:11
HierEnNu schreef: 22 mar 2024 20:18

Twee voetbalvelden groot?

Voor fucking meer dan een miljoen ontheemden? Nou, chapeau...

Westerbork was groter
Lees eerst goed en kom eindelijk eens los van je Nazifascinatie,
misschien begrijp je dan wel wat daar staat geschreven?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 23 mar 2024 02:44
HierEnNu schreef: 22 mar 2024 11:35 Ik zou daar al vóór 10 maart zijn vertrokken met mijn kids,
tenzij ik er voor zou kiezen om als Human Shield te dienen ... :idea:
Waar zou jij heen gaan met je kids?
Waar je ook heen gaat, Hamas zou er ook waarschijnlijk ook heen gaan, en de IDF zou die plek dus ook aanvallen.
Is Hamas volgens jou inmiddels zo bang dat ze met de broek vol
achter hun Human Shield aankruipen?

Ik zou naar de kust langs de Netzarim Corridor die dwars door Gaza loopt gaan. De Israelische strijdkrachten bouwen daar een groot complex in de Gazastrook om ontheemde Palestijnen te inspecteren die terugkeren naar het noorden van de enclave. Daar komt ook een complex voor het huisvesten van humanitaire hulp die naar Gaza wordt gestuurd.

Als Hamas daar ook heen gaat hoeft de IDF die plek niet aan te vallen want die zijn al daar om iederen te checken en dan kan de IDF die Hamassers meteen neutraliseren.
Gesloten