Roald schreef:BadAssChick schreef:
je komt nu bij mij in een gevaarlijke hoek.... jij bent zeer zeker niet superieur aan Jim
geen enkel mens is superieur boven een ander mens ,wij zijn allen gelijk
en dat zou jij als gelovige al helemaal moeten weten,want heeft Jesus niet gezegd dat we allen broeders zijn
Ik kom bij jou in een gevaarlijke hoek, moet ik bang worden van je foto? Uiteraard ben ik niet superieur aan Jim, dat was niet serieus gemeend.
Wel grappig hoe je dat serieus zegt: "jij bent zeer zeker niet superieur aan Jim" waarmee je bijna lijkt te insinueren dat Jim superieur is aan mij. Maar dat spreek je daarna weer tegen door te zeggen dat wij allen gelijk zijn. Op dit forum poneren jullie atheïsten (of gnostici, whatever) je mening wel als superieur, ik heb daar geen problemen mee, andersom doe ik dat ook, maar daar hebben jullie overduidelijk wel problemen mee.
En nee, Jezus heeft niet gezegd dat wij allen broeders zijn. "Dann werden alle Menschen Bruder", en Jezus was ook geen Duitse componist die het uit de werken van Zoarasta heeft geciteerd.
In ieder geval, het feit dat er bij "meldpunten" al geschreven wordt dat het als meldpunt is bedoeld voor "discriminatie van ongelovigen" is op zichzelf al discriminerend ten opzichte van gelovigen. Dus kennelijk mogen ongelovigen hier niet gediscrimineerd worden, maar gelovigen wel, en juist dat is discriminatie.
Jullie doen alsof je vrijdenkers zijn, maar jullie vertonen ten top dictatoriale trekjes hier, bijna allemaal zonder uitzondering. Het enige verschil is dat je geen mitrailleur in de hand hebt.
ik bemerk dat je selectief antwoord geeft...ik vroeg je ook nog om zonder de bijbel te gebruiken te bewijzen dat God bestaat....die vraag heb je genegeerd
en ten 2e aangezien jij een gelovige bent ,zal je de bijbel als waarheid beschouwen dus vraag ik je vriendelijk lees matheus 23:8-12 is door
8 Jullie moeten je niet rabbi laten noemen, want jullie hebben maar één meester, en jullie zijn elkaars broeders en zusters. 9 En noem niemand op aarde vader, want jullie hebben maar één vader, de Vader in de hemel. 10 Laat je ook niet leraar noemen, want jullie hebben maar één leraar, de messias. 11 De belangrijkste onder jullie zal jullie dienaar zijn. 12 Wie zichzelf verhoogt zal worden vernederd, en wie zichzelf vernedert zal worden verhoogd. <Staten-vertaling>
Doch gij zult niet Rabbi genaamd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.Noch zult gij meesters genoemd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus.
Maar de meeste van u zal uw dienaar zijn.
En wie zichzelven verhogen zal, die zal vernederd worden; en wie zichzelven zal vernederen, die zal verhoogd worden.<de nieuwe bijbelvertaling>
nog meer vertalingen nodig...??
Jesus heeft dus WEL gezegd dat we allen broeder zijn !!!!
ik ben GEEN ATHEIST....duidelijk??
en als ik pissig word kan ik heel erg irritant worden ,en helemaal als je je zelf boven een ander stelt...daar hou ik niet van,sterker nog ik heb er een scheithekel aan<sorry voor m,n groffe taal gebruik admin

>vooral niet als het om vrienden van mij gaat