Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

siger

Re: Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Bericht door siger »

Bonjour schreef:Is het een beter idee om een maximaal aantal responces per bericht in te stellen. Dan hoeft niemand zich buitengesloten te voelen. Of direct de opmerking alleenop nr 1, 2, of 3 te regeren.
Als er een duidelijk topic is, en men in de buurt van dat topic blijft, is dat probleem ook opgelost.

Wat is het topic hier feitelijk?
Het lijkt wel "vrij spel voor gelovigen"
Roald
Banned

Bericht door Roald »

siger schreef:
Bonjour schreef:Is het een beter idee om een maximaal aantal responces per bericht in te stellen. Dan hoeft niemand zich buitengesloten te voelen. Of direct de opmerking alleenop nr 1, 2, of 3 te regeren.
Als er een duidelijk topic is, en men in de buurt van dat topic blijft, is dat probleem ook opgelost.

Wat is het topic hier feitelijk?
Het lijkt wel "vrij spel voor gelovigen"
Maak je geen zorgen, je wens om het vrije spel van zo'n gelovige als ik te beperken is onlangs ingewilligd door de ingrijpende actie van Lanier. En maak je ook geen zorgen over je eigen vrije spel, want daar mag je gewoon mee doorgaan.

Maak je verder ook geen zorgen dat jij als ongelovige hier gediscrimineerd wordt, want dat wordt hier expliciet als voorbeeld vermeld bij meldpunten. Dat dat op zichzelf discriminerend is (ongelovigen mogen kennelijk niet gediscrimineerd worden, maar gelovigen wel) heeft men niet eens in de gaten.

Deze en veel andere door mij veelvuldig aangetoonde vertrekpunten/redeneringen van atheïsten zijn allemaal schoolvoorbeelden van meten met twee maten.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
Jinny

Bericht door Jinny »

Roald, je insinueer weer een hele hoop.
Zou ik wat mee oppassen nu Lanier een waarschuwing heeft gegeven.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Let wel dat atheïsten de si eenheden opgesteld hebben. Wij weten hoe je moet meten. :)

Het gaat erom dat een situatie waarin 10 atheïsten één gelovige wil slaan onbevredigend is vor allen. De gelovige wordt bont en blauw en trekt zich vaak terug. De atheïsten balen omdat ze zo lang moeten wachten voordat ze merken dat een klap is aangekomen. Het is gewoon niet handig voor de discussie.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

Jim schreef:Roald, je insinueer weer een hele hoop.
Je meet met twee maten, Siger insinueert ook dat er vrij spel voor gelovigen is. Maar ik moet nu gaan oppassen voor Lanier omdat ik insinueer. Ik mag hopen dat hier geen terreurregime aan de macht is.

Sinds wanneer is een hele hoop insinueren een zonde in jouw ogen? Zeker alleen als het om insinuaties van gelovigen gaat? Of is die insinuatie van mij ook weer een zonde in jouw ogen?

Hoe dan ook, dan loop ik maar het risico om gebanned te worden. Ik laat mij het vrije woord en het aan de kaak stellen van huichelarij niet ontnemen onder dreiging van censueer of anderszins.
Laatst gewijzigd door Roald op 23 feb 2011 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Roald schreef:
BadAssChick schreef: je komt nu bij mij in een gevaarlijke hoek.... jij bent zeer zeker niet superieur aan Jim

geen enkel mens is superieur boven een ander mens ,wij zijn allen gelijk

en dat zou jij als gelovige al helemaal moeten weten,want heeft Jesus niet gezegd dat we allen broeders zijn
Ik kom bij jou in een gevaarlijke hoek, moet ik bang worden van je foto? Uiteraard ben ik niet superieur aan Jim, dat was niet serieus gemeend.

Wel grappig hoe je dat serieus zegt: "jij bent zeer zeker niet superieur aan Jim" waarmee je bijna lijkt te insinueren dat Jim superieur is aan mij. Maar dat spreek je daarna weer tegen door te zeggen dat wij allen gelijk zijn. Op dit forum poneren jullie atheïsten (of gnostici, whatever) je mening wel als superieur, ik heb daar geen problemen mee, andersom doe ik dat ook, maar daar hebben jullie overduidelijk wel problemen mee.

En nee, Jezus heeft niet gezegd dat wij allen broeders zijn. "Dann werden alle Menschen Bruder", en Jezus was ook geen Duitse componist die het uit de werken van Zoarasta heeft geciteerd.

In ieder geval, het feit dat er bij "meldpunten" al geschreven wordt dat het als meldpunt is bedoeld voor "discriminatie van ongelovigen" is op zichzelf al discriminerend ten opzichte van gelovigen. Dus kennelijk mogen ongelovigen hier niet gediscrimineerd worden, maar gelovigen wel, en juist dat is discriminatie.

Jullie doen alsof je vrijdenkers zijn, maar jullie vertonen ten top dictatoriale trekjes hier, bijna allemaal zonder uitzondering. Het enige verschil is dat je geen mitrailleur in de hand hebt.

ik bemerk dat je selectief antwoord geeft...ik vroeg je ook nog om zonder de bijbel te gebruiken te bewijzen dat God bestaat....die vraag heb je genegeerd

en ten 2e aangezien jij een gelovige bent ,zal je de bijbel als waarheid beschouwen dus vraag ik je vriendelijk lees matheus 23:8-12 is door

8 Jullie moeten je niet rabbi laten noemen, want jullie hebben maar één meester, en jullie zijn elkaars broeders en zusters. 9 En noem niemand op aarde vader, want jullie hebben maar één vader, de Vader in de hemel. 10 Laat je ook niet leraar noemen, want jullie hebben maar één leraar, de messias. 11 De belangrijkste onder jullie zal jullie dienaar zijn. 12 Wie zichzelf verhoogt zal worden vernederd, en wie zichzelf vernedert zal worden verhoogd. <Staten-vertaling>

Doch gij zult niet Rabbi genaamd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.Noch zult gij meesters genoemd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus.
Maar de meeste van u zal uw dienaar zijn.
En wie zichzelven verhogen zal, die zal vernederd worden; en wie zichzelven zal vernederen, die zal verhoogd worden.<de nieuwe bijbelvertaling>

nog meer vertalingen nodig...??

Jesus heeft dus WEL gezegd dat we allen broeder zijn !!!!

ik ben GEEN ATHEIST....duidelijk??
en als ik pissig word kan ik heel erg irritant worden ,en helemaal als je je zelf boven een ander stelt...daar hou ik niet van,sterker nog ik heb er een scheithekel aan<sorry voor m,n groffe taal gebruik admin :D >vooral niet als het om vrienden van mij gaat
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

Roald schreef:
Jim schreef:Roald, je insinueer weer een hele hoop.
Je meet met twee maten, Siger insinueert ook dat er vrij spel voor gelovigen is. Maar ik moet nu gaan oppassen voor Lanier. Ik mag hopen dat hier geen terreurregime aan de macht is.

Dan loop ik maar het risico om gebanned te worden. Ik laat mij het vrije woord en het aan de kaak stellen van huichelarij niet ontnemen onder dreiging van censueer of anderszins.
Roald, ik meet niet met twee maten, en dat doet Lanier ook niet.
Er zijn regels op dit forum.
Ze staan op de forumpagina.
Siger loopt desgewenst ook een risico op een officiele waarschuwing als jij nu gehad hebt, net als ik.
Echter, vestig je eenmaal de aandacht, net als vroeger op school, dan zul je even wat moeten dimmen.

Ik waarschuw je maar even vooruit, als je strakjes een ban krijgt weet dan dat het aan jou en alleen aan jouzelf heeft gelegen.
Ik heb je eerste post in dit topic nog eens gelezen, ik vond toen al dat je bepaald zware materie tevoorschijn trok.
Ik vroeg me toen inwendig ook af of je het zou kunnen handelen, mi heb je daar de grootst mogelijke problemen mee.

Jammer, misschien moet je eerst eens je religieuze kap afzetten en eens door een frisse bril naar de wereld kijken.

Mijn kwartje, doe ermee wat je wilt.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

BadAssChick schreef:
ik bemerk dat je selectief antwoord geeft...ik vroeg je ook nog om zonder de bijbel te gebruiken te bewijzen dat God bestaat....die vraag heb je genegeerd

en ten 2e aangezien jij een gelovige bent ,zal je de bijbel als waarheid beschouwen dus vraag ik je vriendelijk lees matheus 23:8-12 is door

8 Jullie moeten je niet rabbi laten noemen, want jullie hebben maar één meester, en jullie zijn elkaars broeders en zusters. 9 En noem niemand op aarde vader, want jullie hebben maar één vader, de Vader in de hemel. 10 Laat je ook niet leraar noemen, want jullie hebben maar één leraar, de messias. 11 De belangrijkste onder jullie zal jullie dienaar zijn. 12 Wie zichzelf verhoogt zal worden vernederd, en wie zichzelf vernedert zal worden verhoogd. <Staten-vertaling>

Doch gij zult niet Rabbi genaamd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.Noch zult gij meesters genoemd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus.
Maar de meeste van u zal uw dienaar zijn.
En wie zichzelven verhogen zal, die zal vernederd worden; en wie zichzelven zal vernederen, die zal verhoogd worden.<de nieuwe bijbelvertaling>

nog meer vertalingen nodig...??

Jesus heeft dus WEL gezegd dat we allen broeder zijn !!!!

ik ben GEEN ATHEIST....duidelijk??
en als ik pissig word kan ik heel erg irritant worden ,en helemaal als je je zelf boven een ander stelt...daar hou ik niet van,sterker nog ik heb er een scheithekel aan<sorry voor m,n groffe taal gebruik admin :D >vooral niet als het om vrienden van mij gaat
"Jullie zijn elkaars broeders en zusters", aan wie waren Jezus' woorden toen gericht? Het welbekende "wij zijn allen broeders" is niet door Jezus uitgesproken.

Ik noemde speciaal voor jou "gnostici of whatever" er bij. Ik heb het over "jullie atheïsten" omdat ik met velen aan het debateren ben, dat heb ik al eerder uitgelegd.

Over bestaan (van evolutie en God) en over bewijs en bewijslast heb ik al uitvoerig gesproken. Verdiep je eerst eens in deze thread. Bovendien mogen wij (lees ik) van Lanier hier niet meer over debateren in deze thread.

Je kunt nog zo "pissig" en "irritant" zijn of worden, mij intimideer je daarmee niet.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

siger schreef:Het lijkt wel "vrij spel voor gelovigen"
Overigens is het ook al zotteklap hetgeen je hierboven schrijft, omdat er hier nauwelijks gelovigen aan het woord zijn, grotendeels atheïsten e.d. Dus vrij spel voor welke gelovigen is de vraag.
Laatst gewijzigd door Roald op 23 feb 2011 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Je meet met twee maten, Siger insinueert ook dat er vrij spel voor gelovigen is. Maar ik moet nu gaan oppassen voor Lanier omdat ik insinueer. Ik mag hopen dat hier geen terreurregime aan de macht is.
Je moet niet doen alsof ik je persoonlijk aanval, dat doe ik niet. Ik leg je de regels uit waaraan iedereen zich moet houden. Of ik of andere Admins of Mods die regels je moet uitleggen doet niet terzake. Ik ga ze niet nogmaals uitleggen en ik ga je niet nogmaals erop wijzen dat je de regels hoort te kennen.
Ik wil graag zien dat je kapt met je vooroordelen en termen als 'ik mag hopen dat hier geen terreurregime aan de macht is'.
De volgende regels wil ik je nog wel even uitleggen:
Blijf je op dezelfde voet doorgaan dan krijg je een waarschuwing; na drie waarschuwingen volgt een ban.

Heb je nog iets te melden over over hypocrisie, terreurregimes, meten met twee maten en soortgelijke termen, dan kun je die aan mij richten in een PB. Ik wil dat niet meer terugzien in de discussie.

Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
BadAssChick
Ervaren pen

als het hier al zo fel aan toegaat tussen gelovigen en niet-gelovigen is het wel duidelijk waarom al vele duizenden jaren mensen worrden afgeslacht uit naam van God,Allah en alle anderen Goden die ze bedacht hebben
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.

Roald
Banned

Bericht door Roald »

BadAssChick schreef:als het hier al zo fel aan toegaat tussen gelovigen en niet-gelovigen is het wel duidelijk waarom al vele duizenden jaren mensen worrden afgeslacht uit naam van God,Allah en alle anderen Goden die ze bedacht hebben
Je schrijft dat het er fel aan toe gaat tussen gelovigen en niet-gelovigen. Volgens mij ben ik in deze discussie hier zo'n beetje de enige gelovige (naar de terminologie van wat een gelovige volgens jullie opvatting is). En daaruit trek je dan de conclusie dat daarom duizenden jaren mensen worden afgeslacht uit naam van God, terwijl je zelf notabene aangeeft dat je "pissig" bent. Erg overtuigend...

Bovendien moet je het dan ook hebben over de gelovigen die bij miljoenen zijn afgeslacht door atheïsten als Mao Zedong en Stalin.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Afgezien dat daar nog een heel verhaal aanvast zit en dat je echt niet kan stellen dat die slachting (voor zover die er is geweest) op atheïstische gronden is gedaan, heb je wel eens afgevraagd hoe angstig miljarden zijn geweest op hun stervensbed voor een hel die er niet is?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

Bonjour schreef:Afgezien dat daar nog een heel verhaal aanvast zit en dat je echt niet kan stellen dat die slachting (voor zover die er is geweest) op atheïstische gronden is gedaan, heb je wel eens afgevraagd hoe angstig miljarden zijn geweest op hun stervensbed voor een hel die er niet is?
Die slachting is er geweest, daar is geen twijfel over mogelijk, en ze zijn in ieder geval verricht door atheïsten op o.a. religieuze mensen. En daar gaat het om. Want evenzo kan ik zeggen dat slachting van mensen door religieuzen op zogenaamde religieuze gronden ook niet op daadwerkelijk religieuze gronden is geweest, maar bijvoorbeeld op basis van hang naar macht en rijkdom e.d.

Het gaat er om dat alleen de nare geschiedenis van religieuzen wordt opgesomd en bijvoorbeeld niet de vele armenzorg die de kerk in de loop der eeuwen heeft veriicht, en bijvoorbeeld ook niet de wandaden van atheïsten.
BadAssChick
Ervaren pen

Roald schreef:
BadAssChick schreef:als het hier al zo fel aan toegaat tussen gelovigen en niet-gelovigen is het wel duidelijk waarom al vele duizenden jaren mensen worrden afgeslacht uit naam van God,Allah en alle anderen Goden die ze bedacht hebben
Je schrijft dat het er fel aan toe gaat tussen gelovigen en niet-gelovigen. Volgens mij ben ik in deze discussie hier zo'n beetje de enige gelovige (naar de terminologie van wat een gelovige volgens jullie opvatting is). En daaruit trek je dan de conclusie dat daarom duizenden jaren mensen worden afgeslacht uit naam van God, terwijl je zelf notabene aangeeft dat je "pissig" bent. Erg overtuigend...

Bovendien moet je het dan ook hebben over de gelovigen die bij miljoenen zijn afgeslacht door atheïsten als Mao Zedong en Stalin.

je voelt je persoonlijk aangesproken ,maar ik had het toch echt in het algemeen bedoeld

mijn pissig zijn op jou kwam omdat je persoonlijk begon aan te vallen op een zeer goede vriend van mij ,met als excuus,was maar een grapje...

Mao Zedong was een bhoedist
en Stalin was een communist en daarnaast Orthodox-katholiek

Plaats reactie