Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 16 okt 2023 06:42
Je hebt werkelijk geen idee wat mensen tot wanhoop kan drijven hè?
En nee! Hiermee praat ik de actie niet goed. Het gaat erom zoals Peter probeert uit te leggen dat velen in dat gebied desperaat zijn.
Aan jou de vraag: Hoe zou dat nou kunnen?
Er zijn volkeren in nog miserabelere omstandigheden die geen jihadistisch regime hebben dat lukraak gezinnen gaat uitmoorden.

Het gevoel dat extreem geweld de enige uitweg is, wordt gevoed door een gruwelijke ideologie. Het had heel anders kunnen gaan. Palestijnen waren op weg naar zelfbestuur en krijgen een berg steun vanuit het Westen. Maar Hamas houdt vast aan haar doel: het vernietigen van Israël, zoals ze recent hebben aangetoond.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 16 okt 2023 04:26
Peter van Velzen schreef: 16 okt 2023 03:41Velen zullen zich afvragen wat Hamas bezielde, om een dergelijke geweldsuitbarsting te doen plaatsvinden, wetende wat Israel waarschijnlijk zou doen in reactie daarop. Het lijkt zinloos. Maar dat is alles wat Hamas - eigenlijk kán doen. Alles lijkt even zinloos. Ze vertonen het onbeperkte geweld dat het gedrag van Desperado's kenmerkt. Zij zijn desperaat. Dat wil zeggen, ook als ze niets doen, hebben ze geen enkel uitzicht. Dat is was men bereikt als men geweldadige personen, geen enkele uitweg meer biedt. Desperaat gedrag.
Die lafaards zullen zichzelf desnoods kleden in niets dan een luier die ze bewust zullen beschijten om zich voor te doen alsof ze zelf onschuldige hulpbehoevende slachtoffers van Hamas zijn en net doen alsof zij in Gaza vredesactivisten waren ...
... om aldus als opportunistische ratten het zinkende schip te kunnen verlaten!
En nee! Hiermee praat ik de actie niet goed. Het gaat erom zoals Peter probeert uit te leggen dat velen in dat gebied desperaat zijn.
De uitleg dat het uit wanhoop geboren is is de meest lachwekkende uitleg die men maar kan geven, net als jouw eerdere uitleg dat wat Hamas deed begrijpelijk is.

Wanhopige mensen doen zelfmoord. Hamasstrijders die jarenlang een aanval voorbereiden, wapens verzamelen, een paramilitaire opleiding krijgen en het daarna uitvoeren door civielen in koele bloede dood te schieten, babies te onthoofden, kinderen dood te schieten, kinderen mee te nemen als gijzelaars, zijn mensen die het slachtoffer zijn van 75 jaar prediking van ideologische haat, gekoppeld aan de religieuze prediking dat ze er in een hiernamaals voor beloond worden wanneer ze in de heilige oorlog sterven.

Indien de helft van de bevolking in Gaza beneden de 18 is dan betekent het dat de afgelopen 18 jaar het tegendeel is geweest van een bevolking die in wanhoop leeft. 1500 hamasstrijders deden mee aan een barbaarse terroristenaktie. Stel dat het hamasleger tien maal zo groot is, nee twintigmaal zo groot, 30.000. Indien 1,3% van de Gazanen zogenaamd wanhopig waren mag men zich met recht afvragen hoezo, aangezien 98,7% dat niet was.
Overal op de wereld zijn er miljoenen mensen die in veel ellendiger omstandigheden leven dan de Gazanen.
Gaza had een nieuw Singapore van voorspoed kunnen worden. Israel verliet Gaza voorgoed en gaf het volledig zelfbestuur in 2005, het westen heeft miljarden aan Gaza geschonken.

De redenering dat ze wanhopig waren is net zo zot als wanneer meneer Breivik wordt uitgelegd als begrijpelijk, of wanneer men een school shooting gaat uitleggen als begrijpelijk aangezien de dader zogenaamd uit wanhoop handelde.
Born OK the first time
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 16 okt 2023 09:08
Er zijn volkeren in nog miserabelere omstandigheden die geen jihadistisch regime hebben dat lukraak gezinnen gaat uitmoorden.

Het gevoel dat extreem geweld de enige uitweg is, wordt gevoed door een gruwelijke ideologie. Het had heel anders kunnen gaan. Palestijnen waren op weg naar zelfbestuur en krijgen een berg steun vanuit het Westen. Maar Hamas houdt vast aan haar doel: het vernietigen van Israël, zoals ze recent hebben aangetoond.
Kregen ze zelfbestuur in het omringde Texel?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

gerard_m schreef: 16 okt 2023 09:08
Je hebt ook rokers die 90 worden. Dat men op uitzonderingen kan wijzen, spreekt niet tegen dat de miserabele omstandigheden een belangrijke rol spelen.
gerard_m schreef: 16 okt 2023 09:08 Het gevoel dat extreem geweld de enige uitweg is, wordt gevoed door een gruwelijke ideologie. Het had heel anders kunnen gaan. Palestijnen waren op weg naar zelfbestuur en krijgen een berg steun vanuit het Westen. Maar Hamas houdt vast aan haar doel: het vernietigen van Israël, zoals ze recent hebben aangetoond.
Misschien dat het gewoon komt door rond te kijken. Hoeveel van die volkeren in miserabele omstandigheden die niet tot extreem geweld zijn overgegaan, zitten nog steeds in die miserabele omstandigheden?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rere, hoe zelfvoorzienend ben je als je zelf geen controle hebt over watertoevoer, elektriciteit en het in en uit je "land" kunnen gaan?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mullog schreef: 16 okt 2023 09:43
Rereformed schreef: 16 okt 2023 09:22 ..., babies te onthoofden, ...
https://www.factcheck.org/2023/10/what- ... ar-claims/

https://english.almayadeen.net/news/pol ... ering-babi
Hopelijk is bovenstaande link waar. Ik kom echter ook dit tegen.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wedstrijdje wie de meest gruwelijke media kan plaatsen?
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 16 okt 2023 04:26
Peter van Velzen schreef: 16 okt 2023 03:41 Als er onder de Hamasleden nog waren, die dachten levend te kunnen ontkomen, dan kunnen ze dat waarschijnlijk op hun buik schrijven met een wakizashi.
Die lafaards zullen zichzelf desnoods kleden in niets dan een luier die ze bewust zullen beschijten om zich voor te doen alsof ze zelf onschuldige hulpbehoevende slachtoffers van Hamas zijn en net doen alsof zij in Gaza vredesactivisten waren ...
... om aldus als opportunistische ratten het zinkende schip te kunnen verlaten!
De zoveelste intens hatelijke opmerking van jouw hand aan mijn adres:
dankjewel! Bedankt voor de bevestiging van mijn ToM ten aanzien van jou!
  • ff Klikken op ToM als je wilt weten wat ik BEDOEL met ToM!
    Extra service van me, niets te danken: ik schrijf graag ZELF wat ik BEDOEL!
Volgens jouw daadwerkelijk geuite mening [zwart-op-wit op dit forum!]
ben ik inmiddels een soort van Adolf Netanyahu EN
ben ik iemand die werkelijk geen idee heeft wat mensen tot wanhoop kan drijven ...

:shock: #-o :? :( :x

Ken Jij Mij? Weet jij mij beter dan ik?

:idea:

Maar jawel hoor, ik weet wel degelijk wat mensen tot wanhoop kan drijven, want mensen die discussiëren op de wijze zoals jij dat doet lukt het al regelmatig om mij tot een bepaalde mate van wanhoop te drijven! :mrgreen:

Bijvoorbeeld zoals nu ook weer door uit te gaan leggen
dat Peter niet zou bedoelen wat hij daadwerkelijk schrijft:
  • "Als er onder de Hamasleden nog waren,
    die dachten levend te kunnen ontkomen"
maar dat hij met hetgeen hij daadwerkelijk schrijft bedoelt wat jij er graag in leest:
  • "velen in dat gebied"
[-X

mijns inziens bedoelde Peter gewoon
wat hij ook daadwerkelijk schreef: " Hamasleden",
en dáár reageerde ik op!

dikkemick schreef:En nee! Hiermee praat ik de actie niet goed.
Kennelijk {?Ik betwijfel het inmiddels!] ben jij je daar niet van bewust:
maar je doet zulks voortdurend met hetgeen je daadwerkelijk schrijft!
dikkemick schreef:Het gaat erom zoals Peter probeert uit te leggen dat velen in dat gebied desperaat zijn.
[-X
Heel vies[!] demagogisch hoe jij Peter woorden in de mond legt,
en zulks slechts in een slechte poging om een puntje te scoren tijdens de discussie ...
BahBah! Aan jou de vraag: hoe zou dat nou kunnen?

Je denkt mij te kennen?
Word je in plaats eindelijk bewust van je eigen innerlijk en
de projecties die jij van daaruit in de wereld om je heen waarneemt!

En vervolgens mag je eindelijk ook wel eens in ogenschouw nemen
waarom je van alles daadwerkelijk schrijft wat je niet bedoelt,
en van een ander veronderstellen EN eisen:
  • "Jij weet best wat ik bedoel!"
in plaats van gewoon ZELF datgene SCHRIJVEN wat jij daadwerkelijk bedoelt!
Of is dat lastig voor je, daadwerkelijk datgene schrijven wat je bedoelt?
Weet je wel,
  • "Een man een man, een woord een woord!" :idea:

Wat mij betreft: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

[Ik BEDOEL :mrgreen: met die daadwerkelijke streep: "Streep eronder!"

• Disclaimer:
    • Ik heb het bovenstaande vanuit Liefde geschreven,
      niet vanuit de door jou veronderstelde haat,
      doe er mee wat jij wilt, en jawel hoor:
      ik [h]erken het 'Goddelijk Goede' ook in jou!

Namasté!

Tot volgende maand of zo ... hmmm ... :?:
... of wellicht tot volgend jaar ofzo!
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 16 okt 2023 10:16 Rere, hoe zelfvoorzienend ben je als je zelf geen controle hebt over watertoevoer, elektriciteit en het in en uit je "land" kunnen gaan?
Net zo zelfvoorzienend als Duitsland in haar energiebehoefte.
Vraag aan Egypte waarom Gazanen daar niet welkom zijn.
Born OK the first time
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Rereformed schreef: 16 okt 2023 10:33
dikkemick schreef: 16 okt 2023 10:16 Rere, hoe zelfvoorzienend ben je als je zelf geen controle hebt over watertoevoer, elektriciteit en het in en uit je "land" kunnen gaan?
Op welke manier is dat laatste van belang? Als ik zo rond kijk zie ik zowat overal in de wereld dat mensen uit het ene land niet welkom zijn in een specifiek ander land. Misschien dat Egypte gewoon geen zin heeft om vluchtelingenkampen op te zetten?
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Rereformed
Moderator
Contacteer:

axxyanus schreef: 16 okt 2023 10:41 Op welke manier is dat laatste van belang? Als ik zo rond kijk zie ik zowat overal in de wereld dat mensen uit het ene land niet welkom zijn in een specifiek ander land. Misschien dat Egypte gewoon geen zin heeft om vluchtelingenkampen op te zetten?
Inderdaad. Geen idee waarom het van belang zou zijn. Blijkbaar begrijpt dikkemick iets niet dat nogal gemakkelijk te begrijpen is.
Hij heeft vaker last van zaken niet begrijpen. Toen hij aan dit topic begon wist hij nog niet dat Hamas de opheffing van de staat Israel in haar devies heeft. En na 40 maal hem dat te vertellen weet hij het blijkbaar nog niet.
Egypte wil zoiets uiteraard ook niet binnen haar grenzen huisvesten, ze weet dat Hamas een zijtak is van de Muslim Brotherhood.
Born OK the first time
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 16 okt 2023 10:42
axxyanus schreef: 16 okt 2023 09:59:scissors:
Je hebt ook rokers die 90 worden. Dat men op uitzonderingen kan wijzen, spreekt niet tegen dat de miserabele omstandigheden een belangrijke rol spelen.
Hoeveel rokers van 90 ken jij
die vanwege hun miserabele omstandigheden vanwege het roken
babies gingen onthoofden, bejaarden vermoorden en mensen ontvoeren?
Je mist het punt. Als je rokers op de schadelijke gevolgen van rokers wijst, is er altijd wel iemand die op de roker van 90 wijst alsof daarmee de schadelijke gevolgen van roken weerlegd zijn --- quod non.

Op dezelfde manier weerlegt het bestaan van volkeren in miserabale omstandigheden die niet tot exteem geweld zijn overgegaan, niet dat miserabele omstandigheden een beduidende factor zijn bij mensen die tot extreem geweld overgaan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

axxyanus schreef: 16 okt 2023 10:54 Op dezelfde manier weerlegt het bestaan van volkeren in miserabale omstandigheden die niet tot exteem geweld zijn overgegaan, niet dat miserabele omstandigheden een beduidende factor zijn bij mensen die tot extreem geweld overgaan.
Je premisse, dat de Gazanen zich in een miserabele toestand bevonden, is niet correct.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 16 okt 2023 10:33
Nee! Zowel in Gaza als de westbank woont geen tevreden groep inwoners in alle vrijheid. Israël bepaalt en beheerst bijna alles. En dAt kunnen ze met hulp van het westen en een enorm militair overwicht. Bibi heeft zich nu alleen iets misrekent. Er waren te veel Israëliërs met de westbank bezig om t annexeren in goede banen te leiden.
En de Duitsers....die zouden alle kanten op kunnen. Duitsland is, voor zover ik weet, niet ommuurd.
Einstein/Mick
Gesloten