Fish,Fish schreef: Nadat [de rebellen] drie dagen en nachten bewijs verwijderd hadden. En, niet de video's gezien van separatisten die de onderzoekers van de OVSE bedreigden die eerste dagen?
Ik hoef ook geen gelijk te hebben maar gaf alleen maar aan dat de meest voor de hand liggende oorzaak ook dikwijls de juiste is.
Willem van Ockham's scheermes.
Het is vooralsnog allemaal koffiedik kijken, maar ik hou er terdege rekening mee dat onze pers zwaar bewerkt wordt om het NAVO-verhaal op te hangen.
De OVSE zijn geen onderzoekers maar waarnemers.
Er was een filmpje met een dikke man met sigaret die zei "niemand komt hier voorbij", maar waarop en waarna dit een antwoord was is niet getoond.
Wel zagen we de OVSE-verantwoordelijke in dezelfde uitzending verklaren dat hij geen klachten had.
Dat men drie dagen lang bewijs verwijderd heeft heb ik nergens gelezen. Heb jij daar een beetje objectieve bron voor?
Over de onderzoeksteams die vandaag moesten terugkeren "op bevel van de rebellen" is de juiste weergave dat de rebellen de onderzoekers begeleidden naar de plek van het ongeluk, dat ze op 30 km genaderd beschoten werden door het Oekraïense leger, en ze daarop moesten terugkeren, een noodzaak die door de leider van het team bevestigd werd.
Als men je iets wil opspelden is Ockham je beste vriend niet...
Dit alles omwille van het evenwicht. Zelf heb ik er niets aan welke partij fout is.