De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door siger »

Fish schreef: Nadat [de rebellen] drie dagen en nachten bewijs verwijderd hadden. En, niet de video's gezien van separatisten die de onderzoekers van de OVSE bedreigden die eerste dagen?

Ik hoef ook geen gelijk te hebben maar gaf alleen maar aan dat de meest voor de hand liggende oorzaak ook dikwijls de juiste is.

Willem van Ockham's scheermes.
Fish,

Het is vooralsnog allemaal koffiedik kijken, maar ik hou er terdege rekening mee dat onze pers zwaar bewerkt wordt om het NAVO-verhaal op te hangen.

De OVSE zijn geen onderzoekers maar waarnemers.
Er was een filmpje met een dikke man met sigaret die zei "niemand komt hier voorbij", maar waarop en waarna dit een antwoord was is niet getoond.
Wel zagen we de OVSE-verantwoordelijke in dezelfde uitzending verklaren dat hij geen klachten had.
Dat men drie dagen lang bewijs verwijderd heeft heb ik nergens gelezen. Heb jij daar een beetje objectieve bron voor?
Over de onderzoeksteams die vandaag moesten terugkeren "op bevel van de rebellen" is de juiste weergave dat de rebellen de onderzoekers begeleidden naar de plek van het ongeluk, dat ze op 30 km genaderd beschoten werden door het Oekraïense leger, en ze daarop moesten terugkeren, een noodzaak die door de leider van het team bevestigd werd.

Als men je iets wil opspelden is Ockham je beste vriend niet...

Dit alles omwille van het evenwicht. Zelf heb ik er niets aan welke partij fout is.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Fenomeen schreef:Oekraïne zou niet bombarderen vandaag in de buurt van dat vliegtuig, dat zei Timmermans lees ik.
De praktijk is net even anders.
Zal ik het een Oekraïense leugen noemen, Cluny? ;)

Oekraine kan ook moedwillig het vliegtuig uit de lucht hebben geschoten. En dan de Russen de schuld maar geven ;-)
Overigens is dit het enige scenario waarbij opzet in het spel kan zijn geweest.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Zover wilde ik helemaal niet gaan, Lanier. (alles mbt dat vliegtuig kan, heb ik de gedachte laten passeren maar het wordt zo gauw Niburu niveau)
Ik verwoordde een beetje wat de journalist ter plekke in het RTL 4 Nieuws zei.
's Middags had ik nog ergens gelezen dat ze (Oekraine) niet zouden bombarderen.
Het kan verkeren.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat weet ik vandaar ;-)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Overigens zo tussendoor, ik meen dat dit naast De splitsing van Oekraïne, ook hét vliegtuigtopic en tevens ons hoe vlieg ik veilig topic is.
Dus niet meer over Irak, of het de KLM was weet ik niet meer, in ieder geval was het iemand.
Ik heb de flightradar24 namelijk ontdekt, dat is geweldig stoned, en ik vroeg dus me al af of die vluchten die nu via Turkije over Irak vliegen dan wel zo verstandig zijn. :?
En als dit een mondiale trend gaat worden, kunnen we ver omvliegen straks.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Eigenlijk is dit een zie je nou wel dat je beter geen Russische minderheid in je land kunt hebben topic.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef: Heb jij daar een beetje objectieve bron voor?
Ik moet het ook doen met wat journalisten zeggen. En als meerdere journalisten iets zeggen kunnen ze elkaar ook nog napraten.
Dus wat weten we:
Ze hebben meerdere vliegtuigen neergehaald, hebben ze zelf bevestigd.
Ze hebben luchtafweer geschut bemachtigd uit ingenomen kazernes, hebben ze zelf bevestigd.
Er is een tweet geweest waarop ze aankondigden een vliegtuig neergeschoten te hebben direct na het neerschieten van vlucht ML 17, die tweet werd kort daarop verwijderd. (kan fake zijn?)
Als je gaat aannemen dat Oekraïne er achter zit ga je jezelf opzadelen met CT denken.
Begin ik voorlopig niet aan. Dat is namelijk (ze weten daar ook dat er militaire satellieten het gebied in de gaten houden) nogal ingewikkeld en daar zijn teveel mensen bij betrokken om zoiets verschrikkelijks geheim te houden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
siger

Bericht door siger »

Fish schreef:Als je gaat aannemen dat Oekraïne er achter zit ga je jezelf opzadelen met CT denken.
Begin ik voorlopig niet aan. Dat is namelijk (ze weten daar ook dat er militaire satellieten het gebied in de gaten houden) nogal ingewikkeld en daar zijn teveel mensen bij betrokken om zoiets verschrikkelijks geheim te houden.
Wat is CT denken?
Als ik je goed begrijp hebben ze alles op satelliet. Waarom worden die opnames dan niet publiek gemaakt?
Maar goed, als de waarheid niet geheim te houden is hoeven we alleen maar even te wachten, en ons in de tussentijd niet te veel laten wijsmaken.
Dat lijkt me beter dan partij te kiezen voor een partij die ons al met Irak en Syrië heeft voorgelogen, en ook hier weer betrokken is.
siger

Bericht door siger »

Ik heb inmiddeld gevonden dat CT bedoelt "Complot Theorie".

Begrijp ik het nu goed dat je de mogelijkheid dat van de twee strijdende partijen, die partij die met stelligheid de wapens ervoor bezat het schot heeft gelost? Ik zeg niet dat zoiets gebeurt is, maar waarom zou je dat een CT noemen?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

siger schreef:Ik heb inmiddeld gevonden dat CT bedoelt "Complot Theorie".

Begrijp ik het nu goed dat je de mogelijkheid dat van de twee strijdende partijen, die partij die met stelligheid de wapens ervoor bezat het schot heeft gelost? Ik zeg niet dat zoiets gebeurt is, maar waarom zou je dat een CT noemen?
Een complot theorie is een theorie die er van uitgaat dat er stiekum plan is. In een complottheorie worden niet per ongeluk burgerdoelen geraakt maar expres. In een complottheorie wordt alle informatie die met de theorie overeen stemt als bewuste misleiding gezien. Dus ook als de juiste dader wordt aangewezen, kan het nog altijd een complotthoerie zijn. Omdat men alleen informatie vertrouwd die er op wijst dat er een stiekum plan was. Dit betekent niet dat er geen stiekum plan was. Het betekent slechts dat men de ogen sluit voor de mogelijkeheid dat dat er niet was.
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Met een CT zul je in veel gevallen mis schieten, hetgeen niet wil zeggen dat je met een CT nooit raak kunt schieten.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef:Met een CT zul je in veel gevallen mis schieten, hetgeen niet wil zeggen dat je met een CT nooit raak kunt schieten.
JAmmer genoeg kun je ook met een SAM raak schieten. . .
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

vegan-revolution schreef:Voor wat het waard is, hier een in het Nederlands vertaald Amerikaans artikel dat vraagtekens plaatst bij "de Russen hebben het bijna zeker gedaan" versie :

Wat zagen VS-spionagesatellieten in Oekraïne..??
vegan-revolution schreef:Met een CT zul je in veel gevallen mis schieten, hetgeen niet wil zeggen dat je met een CT nooit raak kunt schieten.
Iets geraakt, VR?

Vergeten wordt dat bij het inzetten van een complottheorie de allerbelangrijkste reden om de Bullshit Crackpot rotzooi in de discussie te gooien bijna zonder uitzondering is dat de waarheid hun niet bevalt.
Complottheoristen met hun vaak heel achterlijke en bijna even vaak verachterlijke theoriëen zijn niet uit op waarheidsvinding maar juist het tegenovergestelde.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

Peter van Velzen schreef:
Jammer genoeg kun je ook met een SAM raak schieten. . .
Weet ik eindelijk wat een CT is, moet ik weer naar SAM op zoek.

Maar goed, als twee partijen mekaar beschieten, is het dat een CT als men meldt dat een van beide een burgerdoel raakt? Als het zo is zijn er meer CT's dan oorlogshandelingen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Uiteindelijk gaat deze kwestie de EU heel veel geld kosten en zal er uiteindelijk weer een marionet van Rusland aan het bewind zijn. Er wordt getornd aan het machtsevenwicht in de wereld. De EU flirt al yijden met de Oekraine zoals oefeningen met de NAVO, meer handel en er zijn zelfs Euro Parlementariers die toetreding tot de EU willen, waar Oekraine overigens niet snel aan kan voldoen. Who's next? Wit Rusland? Staan we zo op de stoep vsn Moskou. Dat zal Rusland niet toelaten. Ze hebben nu nog poppetjes aan het bewind van voormalige SU staten. Zou hetzelfde gebeuren in Oezbekistan dan wordt dat een islamitische staat en staan we op onze achterste benen. Over een jaar of 4 tot 6 is dit verworden tot een farce en zijn we tientallen miljarden armer. Geld wat uiteindelijk gedeeltelijk in Rusland terecht komt dus van die sancties gaan ze weinig last krijgen.
Plaats reactie