Een Arabische lente

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Re: Een Arabische lente

Bericht door siger »

Fish schreef:Gaan we de piramide's ook verliezen?
http://www.raymondibrahim.com/11973/cal ... mids-begin" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dit een ernstige bron zijn? Er wordt ook melding gemaakt van sodomie tussen jihadi's om hun anus te verwijden, zodat er ter zijner tijd meer explosieven in gestopt kunnen worden. Alles kan natuurlijk....
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Als je een denkbeeldige lijn trekt tussen The Buddhas of Bamiyan en Djinguereber Mosque ligt Gizeh precies op het midden van die lijn.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Bedoel je dat de Egyptische piramides (als behorende tot een niet-islamitische cultuur) als volgende aan de beurt zijn om met de grond gelijk gemaakt te worden?

Ik denk maar zo: zolang er daarbij geen mensenlevens op het spel staan kunnen we rustig verder slapen. Wat zijn die piramides immers waard?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

vegan-revolution schreef:De vraag is of islamisten überhaupt malen om inkomstenbronnen in verhouding tot het zo wijdverspreid mogelijk invoeren van de shariah.
Iedereen heeft imkomsten nodig, ook Islamisten.
Zonder geld geen voedsel, en geen wapentuig.
vegan-revolution schreef:Islamisten streven vooralsnog naar een wereldwijd kalifaat. In dat geval heb je ook een vorm van globalisatie.
Nee, globalisatie draait op middelen.
Niet op een enkel idee.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef:Zou dit een ernstige bron zijn? ....
Dat vraag ik mij ook af.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vegan-revolution
Superposter

Jagang schreef:
vegan-revolution schreef:De vraag is of islamisten überhaupt malen om inkomstenbronnen in verhouding tot het zo wijdverspreid mogelijk invoeren van de shariah.
Iedereen heeft imkomsten nodig, ook Islamisten.
Zonder geld geen voedsel, en geen wapentuig.
Afgaande op waartoe ze in landen als bijvoorbeeld Pakistan in staat zijn, denk ik niet dat islamisten van het westen afhankelijk zijn voor het fabriceren en/of verkrijgen van wapentuig.

Met die wapens kunnen ze vervolgens het westen volledig leegroven en/of voedseltransporten kapen.
Jagang schreef:
vegan-revolution schreef:Islamisten streven vooralsnog naar een wereldwijd kalifaat. In dat geval heb je ook een vorm van globalisatie.
Nee, globalisatie draait op middelen.
Niet op een enkel idee.
Oh, die middelen zullen er dan ook nog wel zijn hoor, maar dan niet in de vorm van westers geld.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 14 jul 2012 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
siger

Bericht door siger »

vegan-revolution schreef:Ik denk maar zo: zolang er daarbij geen mensenlevens op het spel staan kunnen we rustig verder slapen. Wat zijn die piramides immers waard?
Ze zijn geen mensenlevens waard, maar hoe verdraagzaam voor andersdenkenden vandaag kunnen mensen zijn die niet eens andersdenkenden van duizenden jaren geleden verdragen?
vegan-revolution
Superposter

siger schreef:
vegan-revolution schreef:Ik denk maar zo: zolang er daarbij geen mensenlevens op het spel staan kunnen we rustig verder slapen. Wat zijn die piramides immers waard?
Ze zijn geen mensenlevens waard, maar hoe verdraagzaam voor andersdenkenden vandaag kunnen mensen zijn die niet eens andersdenkenden van duizenden jaren geleden verdragen?
Ach, het is toch allemaal ver van jouw bed en mijn bed. Gewoon ogen dicht en er niet op letten. Ons Europees paradijs zal daar heus niet op korte termijn (binnen enkele decennia) van gaan wankelen. Zolang wij het hier goed hebben, waar zouden we ons dan druk over maken? Laat die islamisten daar maar lekker stoeien, hoor! Liefst met steun van de NAVO en/of de VN ter bevordering van de plaatselijke (islamistische) democratie.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Wat stel je voor? Overigens laat Libië zien dat een islamistische overwinning niet noodzakelijk is.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
vegan-revolution
Superposter

Luck schreef:Overigens laat Libië zien dat een islamistische overwinning niet noodzakelijk is.
Dat niet, maar dat belet Libië niet straks alsnog een evolutie-richting te volgen die dezelfde is als die van Turkije in de afgelopen 10 jaar.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

@ Vegan: Het gaat om olie.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Jagang schreef:@ Vegan: Het gaat om olie.
Ja, èn ?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

vegan-revolution schreef:
Jagang schreef:@ Vegan: Het gaat om olie.
Ja, èn ?
Als die op of te duur is is, wordt er nog maar weinig getransporteerd.
Dat geldt ook voor terrorisme.

Einde globalisatie = einde/marginalisering van het internationale terrorisme.
Geen olie-geen inkomen.

Niet voor de landen waar de olie wordt geproduceerd, en niet voor de mensen die hun dagelijkse broodwinning zien drijven op olie.
Zij geraken binnen de kortste keren aan de bedelstaf, en daar verandert hun al dan niet zelf geproduceerde wapentuig niet zo heel veel aan.
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Voor de islamisten is er dus waarschijnlijk nog wel voldoende olie om hun jihad te voltooien. En voordat de olievoorraad ten einde loopt is er met de hoeveelheid zonneënergie die in islamitische landen overvloedig aanwezig is en met nieuwe technieken nog wel wat anders te verzinnen.

Met energie en techniek en voldoende land kun je ook voedsel produceren. Zie hoe Israël dat midden in de woestijn deed.
siger

Bericht door siger »

vegan-revolution schreef:Zie hoe Israël dat midden in de woestijn deed.
Hopla! Krijg jij ook tien cent voor elke keer je "Israel" zegt?

Israel heeft alleen de woestijn vruchtbaar gemaakt in blatante propagandefilmpjes. In de werkelijkheid waarin jij en ik leven heeft Israel vooral vruchtbare, bewerkte grond gestolen. Ik zeg het maar even.

Het deugt niet om de islam aan te vallen met Israel als argument. Ik ben tegen christenen, moslims en joden.

Laten we verder Israel uit dit topic laten. Al wie wil kan er topics over openen.

Zo, ik heb weer 40 cent verdiend.
Plaats reactie