Zo goed?
Moderator: Moderators

En/of mogelijkerwijs die ooit tot het oude keizerrijk hebben behoord.
Dat zal best, maar jij hoeft dan ook geen dag of nacht van je leven te besteden aan wat jij morgen gaat doen als ze de grens over steken.Joost_de_groot schreef: ik lees de berichten hier weer met gekromde tenen
Maakt dit je wat rustiger of geruster?Rereformed schreef: ↑03 mar 2022 23:19[..]
Ik merk dat ik zelfs midden in de nacht van deze spanning wakker word. Vanavond had ik ook moeite met eten. Nooit heeft men in Finland in de 45 jaar dat het ook mijn land is de dreiging van Rusland zo sterk gevoeld als nu.
Dat zal best, maar jij hoeft dan ook geen dag of nacht van je leven te besteden aan wat jij morgen gaat doen als ze de grens over steken.Joost_de_groot schreef: ik lees de berichten hier weer met gekromde tenen
Vroeger toen ik nog Nederlander was dacht ik ook op de manier van jou. Mijn gedachte was toen altijd om zo snel mogelijk met mijn gezin het land uit de vluchten. Nu ben ik al decennia lang Fin, en al die tijd geoefend op die vraag die hier nooit verdwijnt, en weet ik inmiddels zeker dat ik niet alleen blijf maar ook net zo zal handelen als de dappere Oekraïeners die nooit een geweer in handen hebben gehad, maar nu vragen of ze er ook één mogen hebben. Liever dood dan ooit onder gezag van de Russen.
[..] After twenty years of arm-wrestling, the mutual defence clause – the EU’s equivalent of the famous fifth article of NATO’s charter – finally saw the light of day along with the Lisbon Treaty in 2009. The wording of the clause is taken directly from the old Brussels treaty which, for many decades, provided the basis for the Western European Union. The clause obligates the member states to offer ‘aid and assistance by all the means in their power’ towards a member state which is a ‘victim of armed aggression on its territory’. [..]
ZELFS de Chinezen dus... die eerst wat timide reageerden.In sign of rising worry over the conflict in Ukraine, China’s foreign minister expressed concern over civilian casualties and said that preventing further escalation was a “top priority” during a phone call with his Ukrainian counterpart.
Wang Yi’s remarks were some of the sharpest China has made about Russia’s invasion of Ukraine, which Beijing has been loath to directly criticize. While Wang told Ukrainian Foreign Minister Dmytro Kuleba there has been no change in China’s stance, he did dwell more on the loss of life than in other recent statements from Beijing, as well as the potential for further harm to civilians.
“China deplores the outbreak of conflict between Ukraine and Russia, [..]
Word een keertje wakker
Het over ons heen rollende nieuws maakte deze vraag al irrelevant voordat die beantwoord kan worden.Gerard R. schreef: ↑04 mar 2022 00:12 Maakt dit je wat rustiger of geruster?
https://www.fiia.fi/sv/publikation/mutu ... he-eu?read[..] After twenty years of arm-wrestling, the mutual defence clause – the EU’s equivalent of the famous fifth article of NATO’s charter – finally saw the light of day along with the Lisbon Treaty in 2009. The wording of the clause is taken directly from the old Brussels treaty which, for many decades, provided the basis for the Western European Union. The clause obligates the member states to offer ‘aid and assistance by all the means in their power’ towards a member state which is a ‘victim of armed aggression on its territory’. [..]
ook gelezen en blijkbaar meoten we nu allemaal blij zijn, zijn we ondertussen zo ver heen en vd realiteit verwijderd geraakt?Rereformed schreef: ↑04 mar 2022 06:31 Op dit moment is blijkbaar het ergste wat gebeuren kan nog niet geschied. Het vuur schijnt niet een reaktor te zijn, maar een bijgebouw.
Men heeft er nooit echt afstand van genomen, dus kunnen ze nog steeds worden opgevoerd.doctorwho schreef: ↑03 mar 2022 17:39Deze historische misstanden spelen geen rol bij de huidige beoordeling van Rusland inzake de inval in Oekraïne.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 14:12 Oh.
Hoeveel indianen zijn er wel niet afgeslacht in naam van de vrijheid.
Hoeveel doden kostte de burgeroorlog?![]()
je kunt dan net zo goed over Congo en de Belgen beginnen of wat Nderland uitgestoken heeft in IndonesiëTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 mar 2022 09:06 Men heeft er nooit echt afstand van genomen, dus kunnen ze nog steeds worden opgevoerd.
Dat lijkt me niet, het gaat immers om iets wat wereldwijd speelt.appelfflap schreef: ↑04 mar 2022 09:28je kunt dan net zo goed over Congo en de Belgen beginnen of wat Nderland uitgestoken heeft in IndonesiëTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 mar 2022 09:06 Men heeft er nooit echt afstand van genomen, dus kunnen ze nog steeds worden opgevoerd.
allemaal redelijk irrelevant en naast de kwestie en off-topic zoals ze zo mooi zeggen
Volgens de voorstanders van Kernenergie zijn ze absoluut veilig.appelfflap schreef: ↑04 mar 2022 09:05ook gelezen en blijkbaar meoten we nu allemaal blij zijn, zijn we ondertussen zo ver heen en vd realiteit verwijderd geraakt?Rereformed schreef: ↑04 mar 2022 06:31 Op dit moment is blijkbaar het ergste wat gebeuren kan nog niet geschied. Het vuur schijnt niet een reaktor te zijn, maar een bijgebouw.
Moet ik nu de lokale Russische generaal met lof overladen omdat hij geen vacuumbommen op de reactor heeft losgelaten?
of blij zijn met zijn empathie dat de brandweer mochtt blussen?
De Russen vallen kernereactoren aan? wat als de stroom uitvalt en die dingen niet meer gekoeld kunnen worden?