Vilaine schreef:Sommige schattingen geven aan, dat rond 2050 de meerderheid in Europa islamitisch is.
De vraag is, of dat nu zo erg is na 1000 jaar christendom en 50 jaar secularisatie.
Als de meerderheid islamitisch is, dan kan ze democratisch de sharia en het kalifaat invoeren. En dat heeft ook zo z'n voordelen.
Sharia is de wet van God/Allah. Een vast gegeven. je bent dan af van al die veranderende menselijke wetten, die afhangen van mens en tijdsgewricht.
Aan het hoofd een kalief, aangesteld door een raad van islamitische geestelijken. De kalief is een burgerlijk regent, die er voor moet zorgen, dat dat de mensen volgens de islam en sharia leven. Zo lang hij zijn werk goed doet, kan hij levenslang aanblijven. Wat veel rust geeft in de maatschappij. Doet hij het niet goed, dan kan hij afgezet worden door de raad van geestelijken en een betere kan aangesteld worden. Je bent dan ook af van al dat verkiezings-gedoe. Geen wirwar van partijen. Geeft ook rust in de samenleving.
De sharia mag streng lijken, handen er af, lijfstraffen, doodstraf. Maar als die uitgevoerd wordt, zal op den duur niemand het meer in zijn/haar hoofd halen te stelen of te moorden. Vrouwen en mannen zullen elkaar niet meer bedriegen. Niemand zal zich druk maken om homo's, want die zullen er niet meer zijn. Misdaad is uitgebannen.
Mensen zullen weer in vrede samenleven en elkander steunen en helpen. Niemand zal meer honger lijden of dakloos zijn.
Kortom, de hoogtijdagen van de kalifaten onder de Arabieren en Turken kunnen terugkeren.
Wat kun je daar tegen hebben? Gewoon een kwestie van even doorbijten.
Cynisch maar correct. Alles berust immers op menselijke denkbeelden. Denkbeelden en afspraken. Want welke wet bepaalt dat een democratie beter (?) is dan een theocratie? Neem als voorbeeld de upperclass, middleclass en lower class. Je weet waar je aan toe bent en wat er (niet) van je verwacht wordt. Pak dan de stelling dat alle mensen gelijk zijn. Klinkt geweldig, maar is dit ook zo? Zijn alle mensen (lees dieren) gelijk? Ik weet het niet. Het blijven afspraken.
Ik verkies een democratie boven een theocratie. maar is een democratie superieur aan een theocratie?
Zijstraatje uiteraard, want ik zie liever een democratie. Maar! Stel dat we in onze Nederlandse democratie een IP (Islamitische Partij) krijgen en deze krijgt de meeste stemmen en de minister president wordt kalief der Nederlanden. Dan is dit (God en Allah verhoede dit) democratisch gekozen.
En dan krijgen we een hele andere set van regels en wetjes en zijn wij ineens het buitenbeentje. Wij zijn dan de schuld van de goddeloze armoede in het land. Misschien gaan wij zelfs dan wel aanslagen plegen....
Mijn punt: We moeten iets verzinnen waarmee we weer met elkaar om tafel kunnen gaan zitten. De huidige generatie zal dit hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken. Maar de jeugd...die heeft de toekomst. Onderwijs dus! Islam (of christendom) wordt niet meer vanaf het eerste levensjaar door de strotten van de kindjes geduwd. Onderwijs begin nl. al vroeg in de jeugd. Er is hoop!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick