De TONO/PROVEA klaagbox!

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Buddyjoy1969

Re: De TONO/PROVEA klaagbox!

Bericht door Buddyjoy1969 »

Provea stuurt mij onterecht pakketjes met zowel sokken en ondergoed en incasseren zonder dat er een handtekening is gezet bedragen van mijn bank af. Het zijn gewoon oplichters van eerste kwaliteit. Ik heb al verschillende mailtjes naar hun gestuurd, maar geven er nooit geen reactie op en blijven gewoon incasseren
van mijn bank af. Ik storneer die incasso's steeds, maar schrijven het er toch weer af.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

-
ff Contact opnemen met je bank en hen opdracht geven
om het rekeningnummer van Provea te blokkeren dan kunnen die er niet meer bij.
Buddyjoy1969 schreef:... ..
Ik storneer die incasso's steeds, maar schrijven het er toch weer af.
Schrijf Provea een net briefje dat je vanaf heden al de door hun toegestuurde pakketjes zult opslaan tot hun ze bij jou af komen halen. Je hebt dan nog een maand of drie gratis sokken waarna je van hen af bent, hoewel ze dan waarschijnlijk een incasso bureau inschakelen. Daar moet je dan uiteraard wel ff meteen duidelijk reageren hoe de vork in de steel zit anders loop je het risico dat het incasso bureau je laat registreren bij de BKR.

-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Dit heb ik ruim 10 jaar geleden ook gehad, met een neefje had ik allerlei gratis dingen besteld en dit bleek niet zo heel erg gratis. Gelukkig begrepen ze dat het sturen van een incasso bedrijf naar iemand van 11 of 12 geen goed idee was. :D
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Incassobedrijven moet men niet overschatten.
Die kunnen niet zoveel, behalve een beetje dreigen.

Pas wanneer het een deurwaarder wordt, wordt het opppassen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
tymotih

Bericht door tymotih »

Veelgestelde vragen

Ik wil geen nieuwe aanbiedingen van exclusieve ondergoedartikelen meer ontvangen.

U kunt op elk moment opzeggen op de klantenpage van onze website door op "Beëindiging van uw abonnement" te klikken.

Helaas vindt ik deze klantenpage nergens terug. Nog meer oplichterij dus, als iemand deze klantenpage weet staan gelieve dit dan door te geven =)
Sunshine

Bericht door Sunshine »

Vandaag een incasso vordering ontvangen van Intrum NV Martelaarslaan 53, B-9000GENT België

Dossiernummer:
96979693
Datum:
07/11/2013
Mededeling bij betaling:
+++309/6979/69368+++
Men geeft acht aan het gebruik van de cijfers: voer voor psychologen en het VOLT-programma op de VRT!
1ste cijfer 9 komt 8-maal voor!
2de cijfer 6 komt 5-maal voor!
Wat een voorkeur!

Betreft: Opdrachtgever: MOBILE-FOR N.V.
Referentie: 10418193
Hoofdsom +7,96EUR
Kosten +30,00EUR
Interesten + 0,77EUR
Betaald -0,00EUR
Saldo = 38,73EUR

Geachte heer/ mevrouw,

............Enig gelul...................betalen binnen de VIJFTIEN DAGEN......................

Hoogachtend,

een krabbel

B2C PreLegal. Tel: +32(0)9/2656503

:D Very Happy

Ik heb ze onderstaande email gestuurd...

Geachte Mevrouw/meneer,

Heden, 12 november 2013, heb ik een brief ontvangen van Intrum NV Martelaarslaan 53, B-9000 Gent België aangaande een vordering ter incasso van EUR 38,73 in opdracht van MOBILE-FOR N.V. Koning AlbertII-laan 27 1030 Brussel (Matongo-wijk?) BE0881959533. Dit zou een schuld zijn van 07/03/2011 Aard : DIVERSE 10418193-004 7,96EUR.

Ik kan u verzekeren dat ik nooit een dergelijke schuld bij u heb aangegaan, en ik ben derhalve ook niet van plan deze te betalen.
Mocht uw bedrijf van mening zijn dat ik wel een dergelijke schuld heb gemaakt, dan zou ik hiervan graag eerst een bewijs zien.

Tevens wijs ik u graag op artikel 7 lid 1 en 2 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek:

1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied

2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

Bij deze het vriendelijke, doch dringende, verzoek om genoemde incasso opdracht in te trekken. En nogmaals het verzoek om mijn gegevens uit uw addressen bestand te verwijderen!

Hopende op uw spoedige medewerking verblijf ik,

met de meeste hoogachting
en groet ik U beleefd en nog een leuke winstgevende bezigheid!

Sunshine
Plaats reactie