Storm stelt zich voor.
Moderator: Moderators
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: Storm stelt zich voor.
Ter streling van de ego, Destinesia.Destinesia schreef:Waartoe dient evangelisatie Rereformed?
Waarschijnlijk hebben de grootste charismatische predikers en zekerweters ook het meeste last van twijfel, angst en vrees, en hebben ze daarom zo'n drang tot machtsvertoon. Zoals Orlando Bottenbley op het internet laat horen: "Met 'ik hoop dat ik ben wedergeboren' haalt u de hemel niet".
Born OK the first time
-
Destinesia
Het is toch niet zo dat je dáár al die jaren mee bezig geweest voor je afvallig werd? Ik kan je vertellen dat ik dan blijkbaar de bijbelse boodschap geheel verkeerd heb begrepen. En tevens heel veel sublieme teksten uit je eigen boek. Het is nu net alsof ik je al die tijd verkeerd begrepen heb.Rereformed schreef:Ter streling van de ego, Destinesia.Destinesia schreef:Waartoe dient evangelisatie Rereformed?
Ik had geen last van mijn ego of de behoefte aan het strelen ervan. Ik ben jaren lang empathisch bezig geweest om de mensen (en vader, vrienden, familie en kennissen) met het evangelie te bereiken omdat Ik veronderstelde dat "wij allen gezondigd hebben" en "het Koninkrijk van God derven" sinds de 'val van Adam en Eva' en dat wij door het plaatsvervangend lijden van Christus door "geloof en wedergeboorte ter vergeving van zonde" in eeuwigheid mógen wonen in Zijn Koninkrijk. Blijkbaar ben ik hier de enige ex-fundamentalist die de boodschap 'begrepen' heeft. Ik stelde mijn leven in dienst van God in de veronderstelling dat de hel écht bestond en dat je een christen zou moeten worden om die te ontkomen. Iets waarover het nieuwe testament voortdurend en voortdurend en voortdurend spreekt. De enige reden volgens de bijbel dat Jezus op deze aarde kwam en stierf aan het kruis dat was om al onze zonden OP Zich te nemen zodat WIJ niet verloren zouden gaan.
Alleen christenen gaan naar de hemel. Dát zegt de bijbel. Iedereen DIENT wederomgeboren te worden anders ga je voor eeuwig verloren............
Ik ben vandaag zéér verbaasd dat ik dat allemaal aan jou moet uitleggen. Het is namelijk dé basis van het evangelie! De wereldwijde prediking tot behoud van alle mensen! Laat je voor eeuwig redden. Johannes drie vers zestien!
Ik moet het met Destinesia eens zijn. Als een verwrongen parodie op 'Lach of ik schiet' laat het christelijk geloof je geen enkele keus: Geloof! geloof met heel je hart en heb geen twijfel of de eeuwige dood zal je ten deel zijn.
-
Destinesia
Iemand móet Rereformed's account hebben gekaapt.
De échte Rereformed zit ergens in een uitgezaagd gat in het ijs te vissen bij een Fins meertje en weet niets van deze conversatie. Wat zal hij boos zijn als hij terugkomt..
De échte Rereformed zit ergens in een uitgezaagd gat in het ijs te vissen bij een Fins meertje en weet niets van deze conversatie. Wat zal hij boos zijn als hij terugkomt..
Hallo Storm. Ook nog een hartelijk welkom van mij..
Ik ben ook afvallige
, ex N-H.
2 dagen geleden probeerde mijn overbuurvrouw mij nog te overtuigen....Zomaar uit het niets.
Ik ken onderhand de drogredeneringen wel. Op mijn antwoorden, reageerde ze alleen maar met "Nee, nee, nee..' 'Je komt er nog wel achter' en 'dat is niet waar' en ze droop af met de zin : 'we hebben het er nog wel eens over...''
Mijn vrouw keek al zorgelijk en vroeg of ik haar niet te hard had aangepakt...( ze kent me in gesprek met gristenen
)
Ik ben ook afvallige
2 dagen geleden probeerde mijn overbuurvrouw mij nog te overtuigen....Zomaar uit het niets.
Ik ken onderhand de drogredeneringen wel. Op mijn antwoorden, reageerde ze alleen maar met "Nee, nee, nee..' 'Je komt er nog wel achter' en 'dat is niet waar' en ze droop af met de zin : 'we hebben het er nog wel eens over...''
Mijn vrouw keek al zorgelijk en vroeg of ik haar niet te hard had aangepakt...( ze kent me in gesprek met gristenen
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
-
Destinesia
Vooral dat arrogant en dreigende: -- "Je komt er nog wel achter"biemer schreef:Op mijn antwoorden, reageerde ze alleen maar met "Nee, nee, nee..' 'Je komt er nog wel achter' en 'dat is niet waar' en ze droop af met de zin : 'we hebben het er nog wel eens over...''
Het is een hardnekkige smerige mentale aandoening .... dat geëvangeliseer...
Of hij heeft finse eigenstook zitten drinken?Destinesia schreef:Iemand móet Rereformed's account hebben gekaapt.![]()
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Destinesia
Fishhook schreef:Of hij heeft finse eigenstook zitten drinken?
Vooral dit vind ik een betreurenswaardig antwoord. Het beantwoord de vraag dan ook totaal niet.Rereformed schreef:Ter streling van de ego, Destinesia.Destinesia schreef:Waartoe dient evangelisatie Rereformed?
Storm,
Alleen op de naam je welkomstkadootje:
http://www.youtube.com/watch?v=V0W7Jbc_Vhw" onclick="window.open(this.href);return false;
vanwege sukses ook in deze vorm:
http://www.youtube.com/watch?v=HhGuXCuDb1U" onclick="window.open(this.href);return false;
Welkom
Roeland
Alleen op de naam je welkomstkadootje:
http://www.youtube.com/watch?v=V0W7Jbc_Vhw" onclick="window.open(this.href);return false;
vanwege sukses ook in deze vorm:
http://www.youtube.com/watch?v=HhGuXCuDb1U" onclick="window.open(this.href);return false;
Welkom
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Heren en dames, dit is een voorstel topic De laatste bladzijde wijkt hier sterk van af.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
heeck schreef:
Leuk Heeck, bedankt!Alleen op de naam je welkomstkadootje:
Één van de reacties was deze;
Oh God, Storm actually reminds me of a member of my family. Thankfully I don't see him that often *_*
Of ik daar nu zo blij mee moet zijn.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Gehoorzaam God (Gods woord) uit vrije wil en leef in eeuwigheid (in het Hof van Eden), ofDestinesia schreef:<< >>
Vraag: Kun jij mij vertellen wat jij dénkt dat de bijbel de lezers in de kérn leert in één enkele zin?
sterf de eeuwige dood (in het Hellvuur) ...
... net als de eerste brenger van verlichting, de opstandige lichtbrenger Engel Lucifer:
het verbod om van de boom van kennis te eten is een metafoor
voor het gebod tot onvoorwaardelijke gehoorzaamheid en geloof
- (kennis, wetenschap, is verboden en 'dodelijk'!)
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
-
Destinesia
Gaat helaas niet hier GayaH.
We kunnen hier niet discussiëren Maar we hebben het er ongetwijfeld nog over. Eigenlijk heb ik het er al jaren over ......... Niks nieuws onder de zon. Het "hel of hemel" geloof. Het "lach of ik schiet" geloof zoals Kiwi zo duidelijk verwoordde. De tweedeling van de mensheid. En dát is het christelijk geloof. Je kunt net zo goed wat oudere berichten van me teruglezen.PietV. schreef:Heren en dames, dit is een voorstel topic De laatste bladzijde wijkt hier sterk van af.