hudud oftewel lijfstraffen op ontdekislam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: hudud oftewel lijfstraffen op ontdekislam

Bericht door gerard_m »

Er zijn nog meer functies te bedenken die de mens zonder handen niet kan uitoefenen, maar ik beperk me bewust tot deze die ik noem.
Je bedoelt natuurlijk iemand de hand schudden.
Maar dat is sowieso haram.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Chaimae schreef:
Jim schreef:Het siert je dat het je betreurt.
Toch is dit de werkelijkheid onder streken die onder de shaira zuchten.
Siger weet waarschijnlijk wel waar het op ons onvolprezen forum is te vinden, zelf gun ik me daar de tijd even niet voor.

De mensen die dit uitvoerden vonden zichzelf echte moslims, maar dan waarschijnlijk van een andere planeet dan jij?
Of zijn er twee soorten moslims?

Ergo, het pleit niet voor de boekgodsdiensten dat er zoveel interpretatie mogelijk is, het lijkt wel door mensen verzonnen.......
Jim, ik ben benieuwd uit welke streek en welke sekte zij dan zijn? Vergeet niet dat de islam 73 groeperingen telt en daar maar 1 de juiste van is; en dat is zij die zich vastklampen aan de koran en de soenah. De overleveringen, zoals je lezen kunt op bladzijde 1 van de discussie, liegen er niet om. Deze overlevering is van de profeet zelf en daarbij ook nog authentiek.

Maar ook is het van belang niet uit het oog te verliezen dat er bijna geen land is dat de sharia helemaal volledig en correct geïmplementeerd heeft. Dan krijg je inderdaad dit soort toestanden, helaas!
Chaimae schreef:Er zit een heel wijsheid achter de hudood.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ng#p259886" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun je zelf niet googelen?
Of wil je niet met de actualiteit geconfronteerd worden?
http://www.google.nl/search?q=steniging ... CBgQ_AUoAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.google.nl/search?q=steniging ... CDAQ_AUoAg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nu.nl/buitenland/2432419/dad ... recht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Talibanzegsman Zabiullah Mujahid verdedigde de executies in een telefonische reactie tegen de BBC.

''Iedereen die de islam kent, weet dat steniging in de koran staat, en dat het onderdeel is van de sharia (islamitisch recht). Er zijn mensen die het onmenselijk noemen, maar daarmee beledigen zij de profeet. Ze willen buitenlandse ideeën naar ons land brengen.''
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ste ... h=764&bs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ste ... h=764&bs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel of niet Islamitisch, daar ga ik niet over.
Hoe zou ik die 73 verschillende officiële sekten kunnen kennen?
Cultuur of religie?
Is dat relevant in dit geval?
Feit:
Het komt alleen nog in overwegend islamitische landen voor.

Degenen, die het zeggen te weten, wie dan ook, zijn verantwoordelijk voor wat er gebeurt.
Of niet?

Niet degenen, die het doen?
Niet degenen, die niet openlijk protesteren?
Niet degenen, die nog koste wat koste er nog een beetje wijsheid in te zien?

Een vraag aan een islam gelovige/deskundige:
Hoe schuldig is degene, die zwijgt??????????
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

''Iedereen die de islam kent, weet dat steniging in de koran staat, en dat het onderdeel is van de sharia (islamitisch recht). Er zijn mensen die het onmenselijk noemen, maar daarmee beledigen zij de profeet. Ze willen buitenlandse ideeën naar ons land brengen.''
Dit is zo triest dat het weer grappig wordt.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
siger

Bericht door siger »

Maar nu even in alle ernst, je vrouw slaan, hoe moet dat?

http://www.youtube.com/watch?v=yl8g8S6F ... rofilepage" onclick="window.open(this.href);return false;
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

gerard_m schreef:
Er zijn nog meer functies te bedenken die de mens zonder handen niet kan uitoefenen, maar ik beperk me bewust tot deze die ik noem.
Je bedoelt natuurlijk iemand de hand schudden.
Maar dat is sowieso haram.
Ik kan er mee leven dat ik de hand niet meer kan schudden van degene die de handen vrijwillig heeft laten amputeren.
Waar het mij om gaat is dat de verantwoordelijkheid voor het zorg dragen voor het inkomen en/of de verzorging van zijn/haar gezin vrijwillig bij anderen wordt gelegd evenals de dagelijkse verzorging van de geamputeerde zelf enz.
Daar wil ik graag een serieus antwoord van Chaimae op.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Lode

Bericht door Lode »

Hoi allemaal.

Ik had deze link nog in m'n Bookmarks staan, en zocht hem vanmiddag om hem op Joop.nl te posten:
http://www.google.nl/search?client=oper ... el=suggest" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo zag ik tot mijn verbazing dat deze draad bestond.

Ik ben in een atheïstische omgeving opgegroeid als overtuigd atheïst. Ik kon niet begrijpen dat er zelf wetenschappers waren die echt geloofden in het bestaan van een God. Voor mij was dat een teken dat men het leven niet aankon, en men er daarom maar een mooi verhaaltje bij bedacht om het wat dragelijker te maken. Maar het was opium voor het volk.

Toen ik op m'n 27 in Mexico een hele vreemde ervaring beleefde die op het bestaan van meer dan enkel deze wereld wees, stond dat zo haaks op mijn wereldbeeld dat ik die ervaring onder de mat veegde. Pas toen ik 12 jaar later in Amerika weer een bijzondere bewustzijnservaring beleefde begreep ik wat die eerste ervaring betekende, en was ik er minder bang voor. Daarom ging ik terug naar Mexico, en woonde in de bergen met de Indianen waar ik die eerste ervaring zoveel jaren daarvoor beleefd had.

Daar kreeg ik nog een serie ervaringen verspreid over de jaren dat ik daar woonde, en daardoor weet ik letterlijk uit ervaring dat God niet alleen bestaat, maar dat Hij in wezen onze ware Identiteit is. Deze lichamen die we nu ervaren te hebben zijn onze vermomming.

Het is de bedoeling dat we langzaam tot ontwaken komen uit deze collectieve virtual reality -The Matrix- alsof het een droom was, en nu ook als deze bewustzijnen beginnen te genieten van Wie we in werkelijkheid echt zijn.

Ik heb sterke tegenstand tegen deze informatie ondervonden van -uiteraard- atheïsten, maar ook van Christenen en Moslims.
Dat is begrijpelijk, omdat we als volkomen echt ervaren slechts mensen te zijn. En dan lijkt het volkomen onterecht jezelf zo'n verheven erkenning toe te staan. Dan denken we "Al zou het me blij en gelukkig maken het te geloven, als het niet waar is neem ik het toch niet aan. En het lijkt allerminst waar te zijn. Dus geloof ik het niet."

Wat we dan niet in de gaten hebben is dat we daarmee het bewijs leveren dat we eerlijk zijn -en wat we in onze ogen als de waarheid zien- belangrijker vinden dan ons geluk. En dat terwijl we altijd onder de indruk waren ons geluk belangrijker te vinden dan de waarheid, reden waarom we menigmaal hebben gelogen om b.v. iets onplezierigs -of straf- te ontlopen, of iets te verkrijgen wat we graag wilden, ook al moesten we er oneerlijk voor zijn.

Maar als puntje bij paaltje komt, dan zijn we opeens bloedeerlijk:

"Ik in werkelijkheid de volmaakt goede God? En niet dit onvolmaakte mensje? Zou fijn zijn als het waar was. Zou me heel blij maken. Maar eerlijke is eerlijk, ik ben helaas maar een mens, dus dat geluk kan ik niet aanvaarden. Liever niet zo blij maar eerlijk, dan blij maar oneerlijk."

Zo'n reactie is nou niet bepaald typisch egoïstisch menselijk. Eerder goddelijk... want enkel iemand die in wezen volmaakt goed was zou zo reageren. En uiteraard alleen als hij onder de indruk zou verkeren niet volmaakt goed te zijn... en de enige die volmaakt goed wordt genoemd noemt men ook wel God.

:wink:
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Welkom :)

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies gelooft. Misschien kan je daar een topic over openen?
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Lode

Bericht door Lode »

Dank voor het welkom.

Wat ik precies geloof -gebaseerd op ervaring- is dat diegene die dit nu leest in werkelijkheid God is in menselijke vermomming.

Dat is trouwens de betekenis van het woord "Evangelie": "Goed Nieuws.":
"Evangelie komt van het Griekse woord euangelion (εὐαγγέλιον) dat 'goede (blijde) boodschap' betekent. De term evangelie wordt vooral gebruikt in het christendom."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen heeft God als de Christenen -en als de meeste anderen- nog niet door hoe goed dat nieuws in werkelijkheid is.

Komt nog.
Laatst gewijzigd door Lode op 15 aug 2011 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

De andere dieren, hebben die ook God in zich? En wat betekent 'God'.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Lode

Bericht door Lode »

PS:
Vroeger heb ik op dit forum ook al gepost, toentertijd onder de naam Lodewijk Langeweg:
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... 16l0.1l1l0" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus om weer opnieuw een draad te beginnen... maar dank voor de uitnodiging en de belangstelling.

Dit is God's droom. God is Liefde en Barmhartigheid. Hij wilde dat anderen net zo gelukkig zouden zijn als Hijzelf dat is, en niet minder. Daarom is Hij hier nu als alle mensen verschenen. Opdat elk van ons zou weten en ervaren God te zijn, de Ene in allen. Net zoals dezelfde elektriciteit alle lampen verlicht.

In alles heeft God zijn energie -zijn kracht en Liefde- geïnvesteerd. Dus ook in de dieren die in deze droom verschijnen.

Een Turkse Moslim heeft een mooie video gemaakt over dat dit een droom is, en dat God dit droomt. (Ik voeg eraan toe: totdat Hij er in ons van ontwaakt, en dan ook in elk van ons tot Zijn gelukzalige Zelf komt, enkel ten behoeve van ons.)

The Secret Beyond Matter:
http://www.youtube.com/watch?v=cEDIl7pqTYo" onclick="window.open(this.href);return false;
caius
Technologist

Bericht door caius »

@Lode,

De ervaringen waarvan je zei dat je die in Mexico ervaren hebt klinken enigszins hallucinogeen. Ik heb onder invloed van psylos ook wel eens ervaren dat ik 'alles begreep' en 'een was met alles'. Mogelijk had je (te) hete pepers gegeten of iets soortgelijks ?
Het filmpje wat je plaatste gaat vooral over een verschijnsel dat solipsisme* heet. Zoals wp zegt is dit "consistent en logisch, maar niet falsifieerbaar, niet te weerleggen of te bewijzen". Het heeft kort gezegd niet heel veel zin om er lang bij stil te staan en we doen het allemaal wel eens. Volgens mij heeft David Hume** er ook al eens het zijne over gezegd, vooral aangaande objecten, waarneembaarheid en permanentie. (het kan zijn dat ik filosofen verwar, dat doe ik soms). Dat laatste is waarschijnlijk het beste tegenargument. Je kan willekeurig iemand naar punt x,y op aarde sturen en diegene zal daar altijd de pyramide van Cheops zien, onafhankelijk van wie hem al eerder heeft gezien. Maar het is een erg metafysische discussie zonder einde.

hope this helps 8*)

* https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... Solipsisme" onclick="window.open(this.href);return false;
** https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... David_Hume" onclick="window.open(this.href);return false;
Anarchism really stands for the liberation of the human mind from the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion of property; liberation from the shackles and restraint of government.- Emma Goldman
Global Mind Change
caius
Technologist

Bericht door caius »

Filmpje wordt ook besproken in
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =34&t=8925" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

caius schreef:Filmpje wordt ook besproken in
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =34&t=8925" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelukkig kunnen we met die flauwe kul stoppen. :)

Lode van nu af aan On Topic graag
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Lode

Bericht door Lode »

Dank voor de response.

Solipsisme is dat je denkt dat je de enige bent die bestaat, en dat de rest niet echt bestaat maar slechts in je verbeelding. Dat is heel wat anders dan te denken dat anderen net zo bestaan als jij, en dat zij net als jij in wezen dezelfde Identiteit hebben als jij. Zodat allen een en dezelfde Identiteit delen, maar tegelijkertijd ook elk een eigen uitreiking of verlenging is van die Identiteit. Zoals sneeuw kristallen elk een unieke structuur en vorm hebben, maar toch allen uit het zelfde water bestaan.

Ik heb in totaal 5 keer paddestoeltjes ingenomen. Altijd in de bergen van Mexico. Een keer daarvan leerde ik dit:

Een uur nadat ik er zo'n 18 had gekauwd en doorgeslikt -bijna overgevend van de bittere smaak- 's avond na de hele dag met opzet niets te hebben gegeten -precies dezelfde paddestoeltjes als de andere keren- gebeurde er nog steeds niets. Ik vroeg me af waarom niet. Toen kreeg ik een duidelijke ingeving alsof ik het innerlijk 'hoorde': ze werken alleen als de ziel dat wil. De ziel kan ze gebruiken als het ons iets bijzonders wil laten ervaren, wat we dan toeschrijven aan de paddestoeltjes, zodat we het verwachtten en 'normaal' vinden, en we er niet van schrikken, denkend dat we een psychose ervaren of gewoon gek worden.

Ik wachtte nog een uur, en toen ik er van overtuigd was dat de ingeving de enige les was die ik die keer zou ontvangen, ging ik gewoon normaal slapen.

De andere keren waren net zo practisch. Er werd me b.v een keer via een stem die ik in me hoorde gevraagd iets heel altruistisch voor m'n naasten te doen. Het zag er voor mij naar uit dat ik er als mens m'n leven voor moest geven. Ik deed het, en besefte daarna pas dat dit een les was om me te bewijzen dat ik niet het egoïstische wezentje was wat ik daarvoor dacht te zijn. En dat niemand dat was.

De laatste keer werd me gezegd dat wat ik dacht, ik God liet denken. Hij weet alles wat we denken omdat Hij het denkt als wij. Toen vroeg de stem -eigenlijk was het meer een overdracht van het idee dan een stem, ook die andere keren- of ik dat zou onthouden. Om bescheiden te zijn zei ik: "Ik weet het niet."
"Wat?!", zei de 'stem', "Wil je dat God denkt 'Ik weet het niet?'"
"Oh nee!", antwoordde ik snel, "Uiteraard kan ik het onthouden.!" :wink:

Zo ging de training nog een tijdje door. Dit duurde de hele nacht. In de morgen net toen de zon opkwam zei de 'stem': "Je kunt niets meer leren via de paddestoeltjes, dus die hoef je niet meer in te nemen."

Dat was de laatste keer dat ik ze had gezocht in die Mexicaanse bergen en ingenomen.

Jaren later had ik gedurende 4 dagen een goddelijke -volkomen één zijn met God- ervaring die geheel natuurlijk -of beter gezegd bovennatuurlijk- plaatsvond. Daar kwam vooraf enkel meditatie aan te pas. En ook gedurende die 4 dagen leerde ik elke dag een nieuwe les. Maar dat is weer een ander verhaal...
Laatst gewijzigd door Lode op 16 aug 2011 00:22, 4 keer totaal gewijzigd.
siger

Bericht door siger »

Lode schreef:Toen ik op m'n 27 in Mexico een hele vreemde ervaring beleefde die op het bestaan van meer dan enkel deze wereld wees...
Dus als ik je goed begrijp kan je morgen of volgende maand weer een vreemde ervaring krijgen die er dan weer wijst dat er tóch niet meer is... weet jij veel. Dus dat veegt mekaar uit.

Moest je desondanks toch nog wat nieuws menen te weten, dan, zoals al herhaaldelijk gevraagd, in een nieuw topic aub.
Plaats reactie