Als men nou eens na 50.000 jaar (of zo, Re weet ongetwijfeld wanneer religie begon, hij was er bij zegt men) gebakkelei over metafysische zaken eens met wat bewijs kwam voor het bestaan van "aaaaaallll die mysterieuze dingen die er gebeuren in het leven" dan zouden wij idioten dat bewijs vast wel in overweging nemen. Tot die tijd zullen de meesten hier dit soort bewijsvrije claims terecht afdoen als onzin.Mypos schreef: Met alle respect maar iedere idioot kan toch zien dat er meer is? Als je aaaaaallll die mysterieuze dingen die er gebeuren in het leven afdoet als bijgeloof zoals bv die rereformed doet dan ben je met oogkleppen op door het leven aan het wandelen en mis je enorm veel.
Waar was Jezus van zijn 12e tot zijn 30e?
Moderator: Moderators
Re: Waar was Jezus van zijn 12e tot zijn 30e?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
- collegavanerik
- Superposter
Aangezien mypos het niet meer over "Waar was Jezus van zijn 12e tot zijn 30e?" wil hebben, stel ik voor dit topic te sluiten.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
a.r.
Nee, dat is niet prima en zeker niet op dit forum! Einstein was idd allesbehalve gek EN we weten zeker dat hij geleefd heeft...itt jouw goeroe.Mypos schreef:Zucht.....A.R. Je zou dit antwoord ook om kunnen draaien. Dus dat ik jou een pak linkjes geef, lees eens wat goede boeken...etc.a.r. schreef: Kijk BAC, het hele punt is dat mensen graag in willen sprookjes geloven, graag goeroe's willen volgen, graag wijs gevonden willen lijken door De Waerheid te zoeken. Nou hier komt een levensles voor Mypos e.v.a.:
[.......]
Als je wilt, zal ik je graag een pak linkjes naar goede en betrouwbare sites doen toekomen!
Ieder kiest zijn eigen pad. En jouw pad is een heel ander pad als het mijne. En dat is prima.
P.s. Om Jezus als goeroe of charlatan te kwalificeren lijkt me toch wel heel erg bezijden de waarheid. Zou hetzelfde zijn als Einstein een gek te noemen ofzo.
quote ingekort door Jim
Zie linkje!
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... us+geleefd" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens: heeft het woord goeroe een nare bijsmaak voor jou?
Waarom zou men voor ieder's mening per definitie evenveel respect moeten hebben?BadAssChick schreef:gatver...denk je een serieus antwoord te geven die een naar zijn idee serieuse vraag steld ,is het respect naar ieders mening ver te zoeken
Je denkt hopelijk toch niet dat alle meningen gelijkwaardig zijn?
Ik reageerde slechts op de idioot die Mypos zelf inbracht.....en wordt er gesneerd met idioten of een domme zienswijze,,,
Kijk maar naar de quotes.
Mypos denkt dat er meer [tussen hemel en aarde] is, en anderen denken van niet.kan dan niemand het respect opbrengen om een normaal antwoord te geven ,voor Mypos is dit een serieuse vraagstuk,ondank dat anderen het een idioot idee vinden en er de spot mee gaan drijven
Vervolgens roept Mypos dat zelfs een idioot....
Wie drijft er de spot met wie?
Bovendien is dit al tot in den treuren besproken, en roepen dit soort topics vrijwel alleen nog geautomatiseerde reflexen op, als reactie op de vaak herhaalde (non)argumenten.
Je empathie komt me misplaatst voor, daar deze kennelijk de zwakst onderbouwde mening betreft.
Wie weet, als iemand nog eens echt met iets nieuws komt...
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Pffff vermoeiend persoon ben je. Jij discussiert gewoon om het discussieren. Hoe kan je het nou niet eens zijn met dat iedereen zijn eigen pad kiest? Dat is nou eenmaal zo, deal with it.a.r. schreef:Nee, dat is niet prima en zeker niet op dit forum! Einstein was idd allesbehalve gek EN we weten zeker dat hij geleefd heeft...itt jouw goeroe.Mypos schreef:Zucht.....A.R. Je zou dit antwoord ook om kunnen draaien. Dus dat ik jou een pak linkjes geef, lees eens wat goede boeken...etc.a.r. schreef: Kijk BAC, het hele punt is dat mensen graag in willen sprookjes geloven, graag goeroe's willen volgen, graag wijs gevonden willen lijken door De Waerheid te zoeken. Nou hier komt een levensles voor Mypos e.v.a.:
[.......]
Als je wilt, zal ik je graag een pak linkjes naar goede en betrouwbare sites doen toekomen!
Ieder kiest zijn eigen pad. En jouw pad is een heel ander pad als het mijne. En dat is prima.
P.s. Om Jezus als goeroe of charlatan te kwalificeren lijkt me toch wel heel erg bezijden de waarheid. Zou hetzelfde zijn als Einstein een gek te noemen ofzo.
quote ingekort door Jim
Zie linkje!
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... us+geleefd" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens: heeft het woord goeroe een nare bijsmaak voor jou?
Goeroe heeft op zich niet zo'n nare bijsmaak maar charlatan wel. Maar dat kan je zelf ook wel bedenken toch?
Ik weet in ieder geval voor mezelf zeker dat Jezus heeft geleefd. En hij was allesbehalve een charlatan. Maar dat weet je zelf ook wel lijkt mij.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
-
a.r.
Oh nee, zeker discussieer ik niet om het discussieeren ! Ik scherp mijn geest en poog, lichtelijk wanhopig inmiddels, de jouwe te scherpen. Enig idee hoeveel tijd ik er in steek?Pffff vermoeiend persoon ben je. Jij discussiert gewoon om het discussieren. Hoe kan je het nou niet eens zijn met dat iedereen zijn eigen pad kiest? Dat is nou eenmaal zo, deal with it.
Dáár zit nu precies het verschil tussen jou en mij plus de meeste overige leden van dit forum.Goeroe heeft op zich niet zo'n nare bijsmaak maar charlatan wel. Maar dat kan je zelf ook wel bedenken toch?
Ik weet dat kaboutertjes bestaan, maar dat weet je zelf ook wel, lijkt mij.Ik weet in ieder geval voor mezelf zeker dat Jezus heeft geleefd. En hij was allesbehalve een charlatan. Maar dat weet je zelf ook wel lijkt mij.
- Blackadder
- Ervaren pen
Jim schreef:666 slaat op de muziek en een specifiek album uit mijn jeugd, de vrouw omdat ik iets met mooie vrouwen en vrouwen in het algemeen heb en het vuur op de achtergrond slaat op mijn woonplaats.Mypos schreef:Wat is de deal eigenlijk met dat 666 en die roodharige halfnaakte chick?Jim schreef:Dat is nu eenmaal mijn taak op dit forum Mypos.
Deal with it.
Tevreden?
goh, ik dacht dat het zo'n cover was van zo'n erotisch stripverhaal, zo eentje die ik als tiener altijd bij de bruna probeerde te lezen, maar nooit durfde te kopen.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Mypos schreef:
En Jezus heeft over het water gelopen? Echt niet:
http://m.youtube.com/?rdm=4new99nid#/wa ... mCZ2KW7T8o" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Rereformed: als je deze nog niet kent dan denk ik dat je hem leuk vind!
Haha, grappig! Ik weet niet uit welke bijbel, of welk geschrift jij haalt dat onze lieve Jezus in India en Tibet is geweest? In mijn bijbel staat het niet, maar misschien heb ik de verkeerde? Ik heb de Statenvertaling uit 1997! maar misschien is die niet helemaal correct?Volgens mij heeft wat wij doen op aarde wel wat te maken met wat Jezus deed in India en Tibet. Daar heeft hij namelijk de dingen geleerd die hij daarna aan ons probeerde te leren. Al de wonderen die hij verrichte heeft hij daar geleerd. Hij begreep daar hoe het leven hier op Aarde in elkaar steekt. Met als side-effects de wonderen die hij verrichte. Over water lopen, van 1 brood 100 broden maken en zelfs opstaan uit de dood.
En wij kunnen heel veel aan die kennis hebben aangezien het daar toch om draait. Jezelf ontwikkelen. Je kan nog zoveel kennis hebben van technologie en wetenschap maar de kennis waar het echt om draait is de oeroude spirituele kennis die helaas erg moeilijk te vinden is in onze wereld.
En Jezus heeft over het water gelopen? Echt niet:
http://m.youtube.com/?rdm=4new99nid#/wa ... mCZ2KW7T8o" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Rereformed: als je deze nog niet kent dan denk ik dat je hem leuk vind!
We will dance again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
🔱
- lost and not found yet!
- Bevlogen
@ Mypos,
Dus heel graag je argumentatie waar jij het vandaan haalt dat Jezus in India en Tibet was! En met: ik geloof dat, daar kan ik helaas geen genoegen mee nemen! Succes!
Dus heel graag je argumentatie waar jij het vandaan haalt dat Jezus in India en Tibet was! En met: ik geloof dat, daar kan ik helaas geen genoegen mee nemen! Succes!
We will dance again!
🔱
🔱
- collegavanerik
- Superposter
Die informatie is natuurlijk buitenbijbels,lost and not found yet! schreef:Haha, grappig! Ik weet niet uit welke bijbel, of welk geschrift jij haalt dat onze lieve Jezus in India en Tibet is geweest? In mijn bijbel staat het niet, maar misschien heb ik de verkeerde? Ik heb de Statenvertaling uit 1997! maar misschien is die niet helemaal correct?
D
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
er schijnt zelfs een graf van jezus in india te zijn...Deze tekst werd in 1887 in een klooster in Ladakh ontdekt, op de grens van India en Tibet, door de Russische onderzoeker Nicolas Notovitch. De tekst werd in 1890 gepubliceerd
Jesus in Kashmir,India
BBC-Documentaire in drie delen op youtube
http://nl.youtube.com/watch?v=9DXCZFRsyl8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.youtube.com/watch?v=T340DUSq9 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.youtube.com/watch?v=8cy8M4VzU ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dat is helaas maar al te waar.Mypos schreef:Met alle respect maar iedere idioot kan toch zien dat er meer is?
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Jij hebt zeker nog nooit het onderschrift van a.r. gelezen.BadAssChick schreef:gatver...denk je een serieus antwoord te geven die een naar zijn idee serieuse vraag steld ,is het respect naar ieders mening ver te zoeken ....en wordt er gesneerd
Iemand die nog geen begin heeft gemaakt met serieus denken verdient geen serieus antwoord. Dat hij ze toch in overvloed krijgt hier maar niet opmerkt laat dit overgiens goed zien.
Born OK the first time
- collegavanerik
- Superposter
nu graag on topic...Rereformed schreef:Jij hebt zeker nog nooit het onderschrift van a.r. gelezen.BadAssChick schreef:gatver...denk je een serieus antwoord te geven die een naar zijn idee serieuse vraag steld ,is het respect naar ieders mening ver te zoeken ....en wordt er gesneerd
Iemand die nog geen begin heeft gemaakt met serieus denken verdient geen serieus antwoord. Dat hij ze toch in overvloed krijgt hier maar niet opmerkt laat dit overgiens goed zien.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
OK, wel eeeh, ik gok het erop dat hij niet later dan op z'n 14e leerde te masturberen. Dat moet tenslotte om hem 100% mens te laten zijn. Wat mij betreft hoefde hij er niet voor naar India om dat te leren. Uiteraard is dit, zoals Mypos meteen zal begrijpen, door de religieuze autoriteiten verdoezeld.collegavanerik schreef:nu graag on topic...
Hooguit op z'n 15e zal Jozef tegen hem gezegd hebben dat het nu wel tijd wordt dat hij z'n eigen boterham gaat verdienen. Aangezien Jezus daarin geen zin had kan het natuurlijk zijn dat hij toen maar op avontuur is gegaan. Z'n vader raadde hem aan naar Egypte te gaan, daar hadden ze nog 'k weet niet hoeveel kennissen tenslotte, want daar hadden ze jarenlang gewoond. Maar zijn moeder was zoals gewoonlijk slimmer, en aangezien zij nog met drie rijke wijzen uit het oosten in contact stond raadde ze aan om eerst te vragen of hij bij hen zou mogen logeren. Dat mocht en -zoals zijn moeder al had verwacht- overlaadden ze hem bij aankomst daar met een hoop wierrook en mirre, dat hij handig op de markt van Bagdad kon verkopen om er een goede kameel voor een verre reis voor te kopen. Daarna ging hij naar het land van Zarathoestra waar hij een helehoop leerde over de Satan. Dat kwam hem later nog heel goed van pas.
Born OK the first time
Wordt vervolgd!Rereformed schreef:OK, wel eeeh, ik gok het erop dat hij niet later dan op z'n 14e leerde te masturberen. Dat moet tenslotte om hem 100% mens te laten zijn. Wat mij betreft hoefde hij er niet voor naar India om dat te leren. Uiteraard is dit, zoals Mypos meteen zal begrijpen, door de religieuze autoriteiten verdoezeld.collegavanerik schreef:nu graag on topic...
Hooguit op z'n 15e zal Jozef tegen hem gezegd hebben dat het nu wel tijd wordt dat hij z'n eigen boterham gaat verdienen. Aangezien Jezus daarin geen zin had kan het natuurlijk zijn dat hij toen maar op avontuur is gegaan. Z'n vader raadde hem aan naar Egypte te gaan, daar hadden ze nog 'k weet niet hoeveel kennissen tenslotte, want daar hadden ze jarenlang gewoond. Maar zijn moeder was zoals gewoonlijk slimmer, en aangezien zij nog met drie rijke wijzen uit het oosten in contact stond raadde ze aan om eerst te vragen of hij bij hen zou mogen logeren. Dat mocht en -zoals zijn moeder al had verwacht- overlaadden ze hem bij aankomst daar met een hoop wierrook en mirre, dat hij handig op de markt van Bagdad kon verkopen om er een goede kameel voor een verre reis voor te kopen. Daarna ging hij naar het land van Zarathoestra waar hij een helehoop leerde over de Satan. Dat kwam hem later nog heel goed van pas.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.