God vraagt geen discussie

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Een Tsjok die zelfs voor zijn doen flink op dreef is, iets dat te maken heeft met mevrouw zoveel wier naam ik al weer vergeten ben die het licht gevonden heeft, Vlaamse schrijvers, ruimteschepen op atoomniveau, af en toe vliegt ook nog Jezus een beetje voorbij, met of zonder TARDIS.
Jullie vinden het vast niet erg als ik niet meer helemaal snap? :D
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

appelfflap schreef:
harrie schreef: BESTE APPELFLAP
Je kunt geen lid worden en een sekte heb ik ook niet.
Je behoeft alleen maar je verstand te gebruiken, maar aangezien je dat niet hebt blijft er voor jou helaas geen enkele mogelijkheid over dan gewoon mee te blijven blaten met de domme massa.
harrie
harrietje toch

je hoeft me niet te beledigen, want zei jezus niet (en eigenlijk dus jij):" oordeelt niet over anderen".
hoeveel medegelovigen heb je in de afgelopen 40jaar eigenlijk kunnen verzamelen?
BESTE APPELFLAP
Sorry dat ik je beledigd heb, hoor !!
Ik zal voortaan beter mijn best doen door de mensen alleen maar over hun knappe bolleke te aaien.
Ik heb helaas nog geen een mede-gelovige, maar dat wist ik al vanaf het begin toen ik mijn atoomtheorie vond, namelijk dat niemand me zou willen geloven, totdat ik mijn gestorven ziel uit de onderwereld zou weten te halen.
En dat is me nog steeds niet gelukt.
Dus: ik ben Jezus in de onderwereld en wacht nog steeds op de ware echte wedergeboorte.
Snik ! , want ik krijg nu een beetje medelijden met mijzelf.
hartelijke groeten van harrie
:P :P :P
atomen bestaan uit ruimteschepen en in de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
lees de nieuwe bijbel over gods rijk in de microkosmos
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/index.html
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Jullie vinden het vast niet erg als ik niet meer helemaal snap?
Ik alvast niet
want dit is " het einde der tijden " waar de gewone mensen beginnen profeteren en spreken in tongen ....
Binnenkort nog een nieuw lid ? :shock:
http://www.arnolkox.nl/HTML/Arnol's%20homepage.html
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Je hoeft misschien niet alles serieus te nemen. Alhoewel ik dat wel doe, omdat sommige mensen nu eenmaal ideeën hebben die ik verwerpelijk vind, maar wel serieus moet nemen ivm bepaalde consequenties die hun gedrag kan hebben.

Ik hoopte juist altijd dat vrijdenkers wellicht wel iedereen (ook de zeer andersdenkenden) zou accepteren. En dat viel mij gewoon even tegen hier. Ik denk juist dat je beter kan discussiëren als je iemand wel serieus neemt. Anders zou ik er niet aan willen beginnen. Mijn optiek is ook ergens op gebaseerd, ongeacht wat een ander daar van vindt. Is voor mij dus een serieuze zaak. Ik neem aan dat dat voor haar ook geldt.

Wat ik zelf van haar vind? Daar kom ik later op terug, moet nu echt weer even aan het werk.
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Hallo Ruby,

Vrijdenkers zijn mensen die zich een mening over religie vormen op basis van de rede, onafhankelijk van traditie, autoriteit, of gevestigd geloof. Dat betekent niet automatisch dat je iedereen zomaar serieus neemt en begrip moet tonen voor de meest uiteenlopende standpunten. Daarnaast kun je niet alle vrijdenkers op 1 hoop gooien want elke vrijdenker heeft een eigen mening en een eigen standpunt.

Ik vind dat deze Annamaria zelf behoorlijk kort de bocht is met o.a.
Het probleem dat zich stelt bij Goddelozen is dat ze blinden zijn die niet zien willen en doven zijn die niet horen willen.
Allereerst hebben Goddelozen geen probleem omdat ze niet in een God geloven.
Daarnaast is het zo dat het geloven in een God een aanname is zonder enkel bewijs. Ongelovigen doof en blind noemen is direct een veroordeling en roept agnosten en atheisten op om een reactie hierop te geven.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

ter verduidelijking

Je schreef ;
Mijn optiek is ook ergens op gebaseerd, ongeacht wat een ander daar van vindt ...
Natuurlijk , kijk maar naar harrie ...

Er is een groot verschil ; Harrie ZET je hoe dan ook aan tot het door- denken en onderzoeken van de eigen visies en de visies van anderen ; harrie is een uitstekende lakmoesproef : een rontgenfoto van uw eigen wanen , een spiegel en een klankbord ....
en hij is niet te beroerd om humor te gebruiken en zelfs zichzelf te relativeren ook in het bijzijn van " grote stinkers " en hij is wijs
want hij schreef ergens ;
Geloof en ongeloof: oude en nieuwe bijbel, het hoort allemaal bij elkaar.
Bovendien
Het is niet omdat je begint te briesen door je eigen onmacht omdat je zekerheden wegglibberen , dat je elkaar niet kunt waarderen ...

Het totale gebrek aan zulke tolerante perspektieven van de doodernstige strakke en wanhopig en paniekerig naar strohalmen graaiende annamaria , is wel zeer bedenkelijk indien als niet doodeng /dood ernstig

Ook een killer is dood-ernstig , de nar is dat zelden ...

Ik heb geprobeerd haar zo vlug mogelijk echt aan de praat te krijgen ( ook door haar te proberen shokeren en/of een paar mentale /verbale klappen uit te delen ... ) en haar uit haar zelfgenoegzaam rand-wereldje te halen ... dat is niet gelukt ... maar ze blijft zolang ze niet in staat is te antwoorden , gewoon een voorbeeld van hoe het niet kan ...
Ze gedraagd zich als een soort onfeilbare paus : of erger nog als een voorgeprogrammeerd antwoordapparaat die zich graag voordoet als de
"wijze zus" ....

Dergelijke exttreme gevallen zijn niet leuk om mee te maken , maar ze bestaan en ze zijn de werkelijkheid waar men voortdurend en allangs om meer mee af te rekenen zal krijgen .... ongeacht welke overtuiging jezelf in je diepste aanhangt , zijn er altijd wel een paar aanwezig die je willen sturen en/of in hun karretje spannen uit hun eigen diepste overtuiging .... dat leidt voor zover ik weet altijd tot barbarij wanneer wereldbeelden vroeg of laat in de handen van de robotten en befeh- ist- befehl creaturen , vallen ...

Ik ben het er misschien niet eens met uw denkbeelden _____ : ik kan daar zelfs heftig en gepassioneerd over discussieren en allerlei truken uithalen : het is brainstormen en het proberen opzetten van verschillende denkhoeden _____ maar ik wil wel strijden voor uw recht ze te kunnen blijven koesteren en ontwikkelen voor zolang ze geen schade berokken aan de bewegigs en denk-vrijheid van anderen ....

Overigens kan je ook als gelovige ... vrijdenker zijn : het volstaat om onhafhankelijk en met de eigen denkkracht en uitrusting onbelemmerd op zoek te gaan , en te stoppen jezelf iets wijs te maken .... Je zelf beliegen( of je ogen en oren sluiten en elke communicatie afwijzen ) in de hoop dat dan alles goed komt/ je niet "besmet "raakt en je ernstig je voorgekauwde en opgelegde " doel" kunt blijven nastreven ; is gewoon nooit een oplossing .... wat best helpt is zichzelf kunnen behelpen .... het is gewoon leren op je eigen benen staan , en als je dat kunt , kan je effektief en echt andere mensen helpen( dat lukt ntruurlijk ook niet altijd hoor ) ; ipv gewoon wat nep te verkopen : een pleister op een houten been is niet erg nuttig gewoon omdat je die in huis hebt .... hoe goed de bedoeling ook is .; het helpt dan ook meestal alleen maar een beetje jezelf

En hier is tenslotte nog eens het motto dat hier boven aan deze pagina ook al staat ;
[Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Groet ...
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

lanier schreef:Ongelovigen doof en blind noemen is direct een veroordeling en roept agnosten en atheisten op om een reactie hierop te geven.
=D> Precies. En dat is hetgeen we hier nu doen. Het is vreemd dat sprookjesgelovers altijd van alles mogen zeggen, en als de nontheist daarop met gelijke munt reageert dan is deze opeens onbeschoft of intolerant. Ik vind dat een heel merkwaardig verschijnsel.

Ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

In mijn ogen is het eerder andersom. Gelovigen zijn doof en blind omdat ze de realiteit niet willen zien. God is niet meer dan een blindengeleidehond. Mensen die god nodig hebben om invulling aan hun leven te geven en een boek nodig hebben om te weten wat goed en fout is, en mensen die zelf in kunnen vullen wat goed en fout is blind en doof noemen zijn best zielig en lijken me behoorlijk gefrustreerd.
Gr. Distiple
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Gelovigen zijn doof en blind omdat ze de realiteit niet willen zien.
God is niet meer dan een blindengeleidehond
Een geleidehond is voor mensen die niet( meer) goed kunnen zien en in een nog verder gevorderd stadium niet meer willen proberen te genezen ....

Veel mensen worden tijdens hun jeugd mentaal verminkt ( zeg maar mentaal gecastreerd ) of voor de rest van hun leven gebroken of onklaar gemaakt door "goedbedoelende " (?) prutsers die zelf ziekelijke slachtoffers zijn .... het is een vicieuze cirkel die in stand blijft door de belangen van de manipulatoren /slachtoffers zelf ....

De meeste idioten worden gekweekt net zoals men witloof en bonzai kweekt ....

Vrouwen kussen de handen van de barbaren die hen bensijden en toenaaien
en deze vrouwen voeden op hun beurt zonen op in de leer om hun dochters te onderdrukken .en er gefrustreerd bij te lopen ... ze voeden allemaal zelf de hand die hen onderdrukt ...

Net zoals de slachtoffers van kapers , meedoen met hun geweldenaars en zelfs ook die gasten beginnen te verechtvaardigen en sympathiek te vinden
---Het kopenhagen syndroom

Jongetjes krijgen "het teken des vlezes " ; een symbolische castratie die moet uitdrukken dat hun god alle rechten heeft over hun toegang tot andere geslacht ....

In de evangelieen staat ongeveer zoiets ;
" als uw oog uw zieleheil bedreigd , ruk het uit en werp het weg "
dat is een onverholen oproep tot intellectuele zelfverminking ....

_____Kunnen ze godverdomme , niet met hun vunzige poten afblijven van de door de evolutie tot stand gebrachte meesterwerkjes ? ....
Laat de kindertjes tot mij komen ,.... waarempel , .wat een klootzakken ______
..... ( lucht eventjes op ) .....

Het zijn juist de mensen die vroeger in hun jeugd zijn mishandeld die tot zelfverminking over gaan : dat wordt dagelijks geconstateerd in psychiatirische afdelingen van Universitaire en algemene ziekenhuizen en de eerste lijns opvang ;
Zichzelf snijden met scheermessen of in de benen kerven en de armen , borst en buik verbranden met sigaretten .... enzovoort ...
Dat zijn dan ook extreme gevolgen en bijna aan zekerheid grenzende symptomen van voorafgaandelijke mentale zelfverminking ...

Ze kunnen niet echt anders omdat ze verminkt werden en "geleerd" als oplossing zichzelf verder te verminken .... Weinig met vrij willen te maken .... en al helemaal niet als ze ook nog eens geen kansen meer krijgen ....

Distiple heeft grotendeels wel gelijk denk ik toch
Maar ___ volgens mij ____is de oorzaak het tweeerlei
1.- verminklt worden en
2.- daarna niet meer anders willen ook als nog redding of herstel mogelijk is , en daardoor de zaak nog een beetje verergeren ...

Een opgelegde religieuze indoctrinatie tijdens de jeugd en de receptieve jaren installeerd een tijdbom en de potentieele zelfvernietigings knop .... ze blazen gewoon zichzelf op ( de laatste tijd ook letterlijk ) met medenemen van omstaanders .... terwijl sommigen dit soort zieken ook nog als "helden " gaan beschouwen terwijl ze angstig kakkend aan stukken worden gereten ...

En hier begint het allemaal mee :

Kindertjes onderhoudende verhaaltjes vertellen bij het slapengaan ...
is niet hetzelfde als kinderen andere en onophoudelijjk verhaaltjes vertellen zodat ze nooit meer ontwaken ......
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Beste Tsjok,

Ik denk ook dat van generatie op generatie onzin wordt overgedragen om dat het besef al die ellende zelf voor niets en noppes te hebben doorgemaakt is meer inhoudt dan onder ogen gezien wil worden. Het leven is voor velen al geen pretje ondanks of mede dankzij allerlei geloven en ik denk dat er hier een sterk verdringingsmechanisme of blinde vlek actief is. En dat moet inderdaad maar eens afgelopen zijn!!!
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

Lieve beste mensen,
In het geloof zit volgens mij wel degelijk een redelijk argument, namelijk dat er een hoger wezen of macht moet zijn die ons heeft geschapen.
Want waar komen wij dan vandaan?
Vroeger zag men die hogere macht dan als een WEZEN=GOD en nu is het de natuur uit deeltjes waar we uit zijn voort gekomen.
(Het eerste was innerlijk bepaald=GOD in de hemel en het tweede is uiterlijk)
Het een behoeft het ander niet uit te sluiten want stel dat die natuur uit deeltjes een hogere ruimtevaartcultuur is, waarin GOD woont als MICROWEZEN, dan is het een met het andere verzoend.
Het geloof heeft zijn zin en de natuurwetenschappen hebben hun zin.
Mijn nieuwe BIJBEL is dan ook de hogere verzoening van wetenschap en religie.

Denkt na en verzoent U met elkander.
harrie de nieuwe Jezus
:P :P :P
atomen bestaan uit ruimteschepen en in de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Tsjok,
De meeste idioten worden gekweekt net zoals men witloof en bonzai kweekt ....
Dat van die Bonzai dekt de lading wel denk ik, vind ik een mooie. Bonzai boompjes worden klein gehouden.
Ik noem het meer zombieficatie wat geloof doet.
Gr. Distiple
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Harrie,
God is niets meer dan een creatie van mensen die niet de verantwoordelijk willen nemen voor hun eigen daden.
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

distiple schreef:Harrie,
God is niets meer dan een creatie van mensen die niet de verantwoordelijk willen nemen voor hun eigen daden.
BESTE DISCIPLE
Dat is beslist niet zo, want GOD stelt de mens wel degelijk verantwoordelijk voor zijn daden en de mens wordt door GOD geoordeeld.
Maar wel is het zo dat de mens niet ABSOLUUT verantwoordelijk is, want de mens is immers een schepsel van GOD.
De mens kan ook niet helpen dat hij doet zoals hij doen moet.
(dat geldt ook voor jou)
Want de mens heeft zichzelf niet gemaakt.
Maar wel bezit de ongelovige de ijdelheid te menen dat hij geheel en allleen zelf bepaalt wat goed en kwaad is en wat hij wel en niet moet doen.
Hij meent dat allemaal uit zijn eigen IK te kunnen halen en vergeet dat al zijn daden historisch en cultureel bepaald zijn en zijn verantwoordelijkheid dus niet echt absoluut kan zijn.
Tevens bezit de ongelovige de ijdelheid dat er geen enkele WEZEN boven hem is en hijzelf het hoogste wezen in het heelal.
Kortom zijn ongeloof komt er dan hier op neer dat ie meent zelf GOD te zijn terwijl ie niet in GOD gelooft.
Dit is hoogst paradoxaal maar is wel degelijk waar.
De ongelovige die meent geheel en al zelf verantwoordelijk te zijn en niemand buiten en boven hem erkent, dat is ... GOD zelf.
Want alleen GOD zelf bezit absolute verantwoordelijkheid en die van de mens kan slechts een gedeelde verantwoordelijkheid zijn of mede-verantwoordelijkheid.
In mijn atoomtheorie is de verantwoordelijkheid van de mens slechts zeer klein, omdat we dóór en dóór door de microwezens bestuurd worden.
Geen rede om onverantwoordelijk te zijn, maar wel onze beperktheid te willen erkennen.

En verder is GOD geen creatie van de mens, want dat is tegenstrijdig met de definitie van GOD zelf, namelijk dat de mens een creatie is van GOD.
Als de mens GOD creëert dat is GOD GOD niet meer, maar dan is de mens GOD en dat is inderdaad de ijdelheid van de ongelovige te menen dat goden creaties zijn van de mens inplaats van andersom.
Wel is het zo dat de goden zich openbaren naar het begripsvermogen van de mens en GOD aldus de eenheid is van GOD en mens en het daarom lijkt alsof de mens GOD creëert, maar in wezen komt alles wat de mens doet van GOD.
Ook alle godsdiensten, hoe bizar ze soms ook mogen zijn voor ons moderne mensen.
Want in de ontwikkeling van de mens kan alles nu eenmaal slechts zeer primitief beginnen, dus ook het geloof in GOD.

groeten van harrie
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Harrie,
De mens kan ook niet helpen dat hij doet zoals hij doen moet.
Dat is nou precies wat ik bedoel.
De mens kan keuzes maken, en op deze manier kan je het altijd afschuiven.
Plaats reactie