Zwavelzuur.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Chronos
Ervaren pen

Re: Zwavelzuur.

Bericht door Chronos »

siger schreef:
1. Gedrag kan ook ten kwade veranderen door straf, bijvoorbeeld vier kruimeldieven die mekaar ontmoeten in de gevangenis en daar een megabankroof plannen.
Eens, of de nieuwelingen worden onderwezen door de oude garde.
Kennisoverdracht! :D

2. Veel mensen plegen maar één keer een misdrijf. Als het gedrag van die mensen door de straf niet verandert is dat dik in orde. Als het gedrag ten goede verandert, is dat nog beter. Alleen is deze gedragsverandering niet systematisch genoeg om het bestaan van straffen in zoveel culturen te verklaren.
Politieke voorkeur is in sommige landen een misdrijf, onrust zaaien schijnt een halsmisdaad te zijn.
Ik neem aan dat je over gewelddadigheden hebt tegenover de medemens?
Kunnen psychopaten namelijk wel genezen?
"Opruimen" (ik neem aan dat dat jouw woord voor "doden" is) is totaal fout, omwille van dezelfde signaalwaarde: misdadigers die niet gegrepen worden (en dat zijn er veel) zijn dan eerst echt een gevaar voor de veiligheid en voor de samenleving.
Als men "weet" dat er geen genezing mogelijk is, wat dan?
Dus omdat men angst hebt of de samenleving een schijn van veiligheid wilt waarborgen kan men beter niet teveel doen?
Dat lijkt mij niet de juiste manier.
siger

Bericht door siger »

Chronos schreef:
siger schreef:2. Veel mensen plegen maar één keer een misdrijf. Als het gedrag van die mensen door de straf niet verandert is dat dik in orde. Als het gedrag ten goede verandert, is dat nog beter. Alleen is deze gedragsverandering niet systematisch genoeg om het bestaan van straffen in zoveel culturen te verklaren.
Politieke voorkeur is in sommige landen een misdrijf, onrust zaaien schijnt een halsmisdaad te zijn.
Dit is toch een pleidooi te meer tegen terechtstellingen van veroordeelden?
siger schreef:"Opruimen" (ik neem aan dat dat jouw woord voor "doden" is) is totaal fout, omwille van dezelfde signaalwaarde: misdadigers die niet gegrepen worden (en dat zijn er veel) zijn dan eerst echt een gevaar voor de veiligheid en voor de samenleving.
Als men "weet" dat er geen genezing mogelijk is, wat dan?
Je zet "weet" terecht tussen aanhalingstekens. Er bestaat vandaag geen voldoende wetenschappelijke kennis, alleen denkbeelden die niet altijd zindelijk zijn. De zwaarste straf mag van mij zijn levenslange dwangarbeid. Ik zie wel een oplossing in eutanasie, ttz als een veroordeelde er zelf om vraagt.
Dus omdat men angst hebt of de samenleving een schijn van veiligheid wilt waarborgen kan men beter niet teveel doen?
Het gaat niet om "schijn van veiligheid", maar om werkelijke veiligheid. Alleen, omwille van de signaalwaarde van het gebeuren, gaat het niet meer om het "hervallen" van deze ene dader", maar om alle potentiele daders en slachtoffers. Bedenk even dat het de enige manier is om een weldra-dader die nog door niemand gekend is tot nadenken te stemmen. Hij hoort de misdaad veroordelen, ziet aan de strafmaat dat ze ernstig wordt genomen, en merkt hoe zijn hele omgeving met verve instemt met een harde aanpak van wat hij aan het plannen was.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

siger schreef:
Dit is toch een pleidooi te meer tegen terechtstellingen van veroordeelden?
Ik ben het met je eens, echter in sommige landen is dit niet het geval.
Het zal wat makkelijker zijn als alle landen dezelfde regels hebben inzake mensenrechten.
Je zet "weet" terecht tussen aanhalingstekens. Er bestaat vandaag geen voldoende wetenschappelijke kennis, alleen denkbeelden die niet altijd zindelijk zijn. De zwaarste straf mag van mij zijn levenslange dwangarbeid. Ik zie wel een oplossing in eutanasie, ttz als een veroordeelde er zelf om vraagt.
Zover is de wetenschap inderdaad nog niet, in de verre toekomst misschien wel.
Het gaat niet om "schijn van veiligheid", maar om werkelijke veiligheid. Alleen, omwille van de signaalwaarde van het gebeuren, gaat het niet meer om het "hervallen" van deze ene dader", maar om alle potentiele daders en slachtoffers. Bedenk even dat het de enige manier is om een weldra-dader die nog door niemand gekend is tot nadenken te stemmen. Hij hoort de misdaad veroordelen, ziet aan de strafmaat dat ze ernstig wordt genomen, en merkt hoe zijn hele omgeving met verve instemt met een harde aanpak van wat hij aan het plannen was.
Belangrijke voorwaarde is dat alle misdrijven nooit verjaard zal mogen worden. Gezien onze informatievaardigheden en opslagcapaciteiten is dit gewoon mogelijk. Misdaad mag nooit lonend zijn, ook niet als de dader met pensioen gaan.
Echter gezien de belachelijke lage straffen en verjaringstermijnen van bv pedofilie kan het niet anders dat bepaalde leden die de wetten en straffen opstelden zeer bedenkelijke bijbedoelingen hebben.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

"If I forgive, I get nothing for forgiveness," she says.

"The same if I take his eyesight, I get nothing. But I want people like Majeed to know that there is punishment."
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13578731

Valt wel wat over te zeggen dit soort afschrikking.
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

Als hem dit soort lijfstraf boven het hoofd hangt kan hij hier waarschijnlijk politiek asiel krijgen.
:evil3: :scratch:
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
Plaats reactie