Christelijk Informatie Platform

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Ik vind het jammer dat ik FT niet eerder heb gevonden.
Maar gedane zaken nemen geen keer, we leven nu eenmaal nu. :D
Ik heb nog steeds plaatsen waar ik voor het eerst kom. En vaak met verbazing meelees.
En ben blij met elke link die mij ergens op wijst.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Ik was toen al ontzettend verbaasd dat ik en slechts enkele anderen bereid waren om te evangeliseren. De rest stond in de kerk te zingen alsof ze al in de hemel waren. Ik vond dat harteloos en hypocriet. En met die wetenschap dat bijna niemand de hemel zou bereiken vanwege hun luiheid te evangeliseren is God liefhebben een onmogelijke emotionele krachttoer tenzij je al je gevoelens begraaft.
pas bekeerde gelovigen zijn vaak de beste evangelisten. Ze zijn nog enthousiast, hebben vaak een boeiender verhaal te vertellen dan iemand bij wie het met de paplepel ingegoten is, en hebben nog niet de ervaring dat het (meestal) toch niet lukt.

Het is een beetje alsof je een drenkeling probeerd te redden van de verdrinkingsdood en iedereen incl. god aan de kant staat toe tekijken, terwijl de drenkeling niet eens gered wíl worden.

Daar moet je idd niet bij nadenken.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

Destinesia schreef:
vuurdoorn schreef:Ik blijf het ook vergelijken met verliefd worden/zijn op een foute man/vrouw. Door je blinde aanbidding wil je de realiteit niet onder ogen zien. En mensen die wél zien wat jij dan niet wilt zien, kunnen je waarschuwen wat ze willen, je luisterd er toch niet naar.
Ik heb nooit last gehad van dat soort 'verliefdheid'. Meer van "ik weet nu DÉ waarheid". Het "zingen, danken en het zogenaamde lofprijzen" heeft me zelfs op het hoogtepunt van mijn geloofsperiode nooit geraakt. Hoe kon ik nou blij zijn met mijn "redding" wanneer nagenoeg iedereen die ik in het dagelijkse leven tegenkwam op weg waren naar de eeuwige verlorenheid? Ik heb dat lang verdrongen en me er bij neergelegd dat dat dan blijkbaar gewoon zo was. En ik niet meer kon doen dan evangeliseren en bidden voor de redding van iedereen die ik kende. Zeer pijnlijk en dodelijk vermoeiend!! En het is buitengewoon sadistisch van een God om dát op de schouders te leggen van christenen. Uiteindelijk weet ik uit ervaring dat maar weinig christenen deze (ongezonde vorm van) empathie kennen. Ik vind "houden van God" met deze kennis absurd. Wat een waardeloos reddingsplan heeft God eigenlijk bedacht. Dat vond ik toen diep van binnen óók al maar durfde dat niet eens te denken. Ik ging er maar vanuit dat.... en daar komt het cliche van alle christenen weer om de hoek kijken om de eigen gevoelens van onbegrip af te stompen en te verdoven, ..... God .........hoe dan ook "Rechtvaardig zou oordelen" en "wij" Zijn Wegen "toch niet kunnen bevatten". Nou en dan 'geloof' je al hortend en stotend en biddend voor je ongelovige vrienden en familie nog maar weer een paar jaar door. Soms durfde ik wel te zeggen tegen medegelovigen dat ik wel wilde dat het evangelie een leugen was. Dan keken ze mij stomverbaasd aan. 16 jaar heeft het allemaal geduurd.

Wat een walgelijk geloof vind ik het nu. :pukeright:
Ik herken het 100%, ik leed er ontzettend onder en kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je een menslievend mens kunt zijn en hier niet onder kunt lijden. Ik keek echt anders naar alle andere mensen, was er zo verdrietig onder! Had als hobby het sturen van kaartjes naar over de hele wereld (doe ik nu nog) en op den duur was ik zelfs aan het bidden voor de mensen aan wie ik een kaartje stuurde. Het beheerste elk aspect van mijn leven. Maar op een gegeven moment kwam het keerpunt, ik kon niet meer houden van God, bleef eerst bidden uit angst vooral en vertwijfeling, maar daarna kon ik niet meer knielen voor zo'n God.
Ik heb een paar zwaar christelijke collega's en een moderne-pick-and-choose moslim collega die wel vast maar ook gewoon direct met mannen omgaat. Ben heel benieuwd hoe zij met die emoties omgaan. Ik heb het ze nog niet durven vragen.
De rest stond in de kerk te zingen alsof ze al in de hemel waren. Ik vond dat harteloos en hypocriet. En met die wetenschap dat bijna niemand de hemel zou bereiken vanwege hun luiheid te evangeliseren is God liefhebben een onmogelijke emotionele krachttoer tenzij je al je gevoelens begraaft.
Ja en die ook, precies!!! Maar ja eigenlijk is het absurd, alsof God er zelf niet toe in staat zou moeten zijn die mensen te bereiken he. Ik was dus ook een bekeerling en denk dat bekeerlingen het nog veel sterker hebben, velen gaan idd niet eens evangeliseren of de straat op, ik wist zelf ook niet goed wat ik er mee aan moest. Maar het 'evangeliseren' (in de islam dawah doen) heeft me wel gered: ik moest het aan anderen uit gaan leggen en zo werd ik juist met de neus op de feiten gedrukt wat er allemaal niet klopte.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

petals schreef:Maar ja eigenlijk is het absurd, alsof God er zelf niet toe in staat zou moeten zijn die mensen te bereiken he.
Oh maar dat was ie wel hoor! Maar altijd eeuwen geleden. Vandaag gebeuren er geen epische wonderen meer . Er splijten geen zeeën en ook staat de zon nooit meer stil en nooit heb ik een staf in een slang zien veranderen. Wonderen hebben als vanzelfsprekend zeeën van tijd nodig. Vaak generaties. Hoe dat in z'n werk gaat?

Zo had je ook eens de tenhemelvaring van Maria. En dat staat niet eens in de bijbel.

Richard Dawkins:

Religion is about turning untested believe into unshakable truth, through the powerfull institutions and the passage of time. Let me give you and example of this, with the story of the assumption of Mary. Catholics believe that Jesus mother Mary was so important she didn't "physicly die". Instead her body shot off into heaven when her life came to a natural end. Offcourse there's no evidence for this. Even the bible says nothing about how Mary died. The believe that her body was lifted into heaven emerged about six centuries after Jesus time. Made up, like any tale, and spread by word of mouth. But it became: "established tradition". It was handed down over centuries. And the odd thing about tradition is that the longer it's been going, the more people seem to take it seriously. It is as though "sheer passage of time" makes something that was to begin with: just made up, turns it in to what people believe, as a fact.

Maar ja, de moderne wereld is er tegenwoordig snel bij om direct vermeende wonderen eenvoudig te weerleggen. Áls men al met ‘bewijzen’ komt. Zoals gezegd: Veren en inkt en eeuwen overlevering zijn nodig voor een solide voedingsbodem om welke religie dan ook -"waarheid"- te laten worden. Een tijdspanne van enkele eeuwen tussen een paar GIGA-wonderen die zouden hebben plaatsgevonden, een flinke paplepel en ankers in een traditie van eeuwen, en alles wordt vanzelf eeuwen lang onweerlegbaar.

En zó kon Jezus zonder enige problemen en weerlegging ongestoord opstaan uit de dood , en met alle gemak op een wolk de dampkring uit zweven en later ook wonderbaarlijk aan Saulus verschijnen op de weg naar Damascus. En kon Mohammed te Jeruzalem met paard en al ten hemel galopperen. God kan immers álles! Wat men ook tegenwerpt!
petals schreef:Ik was dus ook een bekeerling en denk dat bekeerlingen het nog veel sterker hebben, velen gaan idd niet eens evangeliseren of de straat op
Gelovigen zijn zelfs niet eens in staat zich in jouw argumenten te kunnen inleven. En als ze dat al kunnen zal men dat niet willen toegeven.

Daar wil je als gelovige simpelweg al niet eens aan beginnen. Want ook daarmee verplicht de gelovige zich namelijk om (minimaal) eerlijk te worden ten opzichte van zichzelf. En dat voelt voor hen al zeer onbehagelijk. Het voelt voor hen alsof ze dáármee al reeds de helft van hun geloof verkwanselen aan de duivel. Dus laat staan dat hij zich in het openbaar gaat mengen in allerlei logische argumenten die ten koste zullen gaan van zijn geloof. Hooguit in het grootste geheim zul je als gelovige na een stilzwijgend onderzoek en met de grootst mogelijke moeite aan jezelf kunnen toegeven dat je door onkenbare schrijvers uit een ver verleden bent belazerd waar je bij stond. En dat is nog niet alles wat je zorgen baart tijdens je "riskante onderzoek" want God kijkt mee. Je gaat om die reden als gelovige de twijfel niet opzoeken om die te onder-zoeken.
petals schreef:Maar het 'evangeliseren' (in de islam dawah doen) heeft me wel gered: ik moest het aan anderen uit gaan leggen en zo werd ik juist met de neus op de feiten gedrukt wat er allemaal niet klopte
Aan de hand van de vele gesprekken die ik regelmatig voerde met on-gelovigen tijdens evangelisatie acties waaraan ik meedeed zag ik de uitkomst van deze 'goddelijke rekensom' en begreep ik maar al te goed dat er maar zéér weinig mensen in de hemel zouden komen. Ik heb daarom die "gelukzaligheid van christenen" dus nooit begrepen. Zelfs niet toen ik zelf een christen was. Waar haal je toch, terwijl je in de waan verkeert iets "goeds te doen" zo'n misplaatst egoïstisch gevoel vandaan? Een "gelukzalig gevoel" lijkt alleen te zijn weggelegd voor gelovigen die selectief de bijbel lezen maar die amper beseffen wat die boodschap van het evangelie feitelijk zégt! Liefde? Niets van dit alles!~Het is simpelweg een vreselijke bedachte en opgehemelde ver-goddelijkte boodschap van een welhaast onbedoeld samengevoegd stel primitieve gelovige auteurs, kopieerders en samenstellers die willens en wetens een eeuwige hel hebben bedacht als wrede oplossing om zodoende de grote meerderheid te willen manipuleren die zich maar niet willen aansluiten aan hun sekte en 'godsbeeld'. Het is voor mij on-begrijpelijk dat christenen dat zelf niet kunnen of durven inzien. Het is voor mij onbegrijpelijk dat men nog veel méér niet inziet. Namelijk hoe het nieuwe testament tot stand is gekomen. De basis van het evangelie is niet "de opstanding". De basis is simpelweg subtiel met 'woorden van liefde' en 'superieure moraal' ongelovige toehoorders te manipuleren met op de achtergrond de smerige naar hen grijnzende "hel of hemel" keuze. Het liefst achteraf en niet te opzichtig. Je moet het eerst immers zélf nog langzaam 'eens' gaan worden met Gods 'oplossing': de hel. Dat is gewoon een kwestie van conditionering. Eerst word je bestookt met: "God is Liefde" en als dat niet helpt dan begint men over de "noodzaak van verlossing". Dat je wel een keuze MOET maken - (dus je hébt helemaal geen keuze) - omdat je anders voor eeuwig verloren zal gaan. Aan jou vervolgens de taak om zielen proberen te redden die gezellig samen met jou voor een christenleven zullen moeten kiezen. Zoiets hoeft men je eigenlijk niet eens te vertellen. Want wanneer een christen zijn bijbel goed kent, en werkelijk gelóóft, én beseft wat er dús voor verschrikkelijks "aan de hand is" volgens zijn eigen bijbel dan kán hij niet anders. Begin maar in je familie en vriendenkring omdat je hen in de hemel straks het meeste zal missen. Maar je vrienden en familie zijn beleefd van mening dat jij van lotje getikt bent en ze hopen dat je mentaal weer geneest met al je praatjes en uiteenzettingen om je verhaal hoe dan ook kloppend te krijgen. Ik zag het ze denken wanneer ik voorzichtig weer eens met hen over Jezus had gepraat. Maar de schaamte woog uiteraard nooit op tegen mijn ernstig ingebeelde 'besef' en 'verantwoording' dat ze straks voor eeuwig verloren zouden gaan wanneer ik mijn mond hield. Oh wat een gelukszaligheid toch dat christenleven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Oh leuk, de hel. Da's altijd mooi om op te reageren. Ook maar een reaktie geschreven.
Born OK the first time
Destinesia

PietV. schreef: Mochten ze hun koudwatervrees overwinnen dan kunnen ze hier op hun gemak komen studeren. Ik verwacht trouwens een ban.
Waarom zou je geband worden? Je zegt daar geen enkel woord dat daar aanleiding toe geeft.

Oh ja .... dat maakt ze meestal geen moer uit :roll:
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Piet wordt al wel een atheistische trol genoemd... :D
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Destinesia

Als ik me in hen verplaats: Ik denk dat het voor christenen niet zo goed te begrijpen is waar-om atheïsten een christelijke site bezoeken. Dat moet je gewoon goed kunnen onderbouwen.

Ik heb er voor mijzelf wel een antwoord op wanneer ze aan me vragen: "Wat doe je hier eigenlijk? Wil je ons soms van ons geloof afhelpen?"

Ik zou dan ongeveer zoiets antwoorden als:

"Ik verbaas me erover dat jullie iets kunnen geloven waar ik de grootste moeite mee heb en kom om die reden met pittige argumenten om de redenen te achterhalen waarom jullie wél kunnen geloven en ik niet"

En dat ís ook zo! Ik wil de redenen begrijpen.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Piet wordt al wel een atheistische trol genoemd...
....dan hebben zelfs die verprutste en paranoide engerds die dat beweren het niet goed

Ik zal ze eens op de weg helpen door wat duidelijker taal te gebruiken dan de met bijbelverzen vurende knuppels die hem willen wegzetten ;

" ...Piet V is Duivels addergebroed ..."

Nog eventjes wachten en ze zullen misschien een staaltje duivelsuitdrijving gaan demonstreren in de naam van hun Grote Genezer Jebus De Heilige Zombie

PS
Lang geleden dat ik nog zulk een lachwekkende site vol gristelijke oude gekken , onnozele halzen en kalveren kon nalezen

ik hoop dat ze dit ooit onder ogen krijgen ....en vooraleer ze geschrokken weglopen

Hallo daar ...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 08 mei 2011 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Tsjok45 schreef:
Piet wordt al wel een atheistische trol genoemd...
....dan hebben zelfs die verprutste en paranoide engerds die dat beweren het niet goed

Ik zal ze eens op de weg helpen door wat duidelijker taal te gebruiken dan de met bijbelverzen vurende knuppels die hem willen wegzetten ;

" ...Piet V is Duivels addergebroed ..."
:D
Ik hou wel van koosnaampjes :) Maar Ik heb al legio argumenten neergelegd en tot nu krijg ik voortdurend verwijten over me heen. Schijnbaar raak ik een gevoelige snaar. Want als ze me uit gaan schelden dan ontbreekt het hun aan goed weerwoord.
Jinny

Bericht door Jinny »

Het zal de toon zijn Piet.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

<Ik denk niet dat ze "gevoelig besnaard" zijn
Ze lijken ( voorlopig ) veeleer op kapot geprutste instrumenten en hoorapparaten
Daar kan geen enkele andere of betere toon-aard iets aan veranderen

Hoe mooi (of onbehouwen, maar krachtig en imponerend ) ook het stuk is dat je wil gaan voorspelen ...ze zijn en blijven potdoof en bezitten zelfs niet langer een geschikt klankbord om het zelf na te spelen ...

Volgens mij is er helemaal geen "gevoelige zenuw " geraakt ...
want die kerels geloven niet eens dat ze kiespijn hebben laat staan dat ze een tandarts ( zeker geen
"atheistische" ? ) zouden opzoeken :)

Het zijn gewoon van doorzicht gespeende , gedweëe en onderworpen angsthazen ... bang om het enige leven dat ze ooit zullen hebben te leven ... Ze verkwanselen het voor sprookjes die een maffia-bende hen heeft wijsgemaakt en die blijvend aanslaan bij de onderworpen slaven waarvan de mentale capaciteiten gedeeltelijk zijn gekortwiekt door hersenschimmels/hersenrot , (net als te lang bewaarde aardappels en/of net als bij langdurig gif-verslaafden, onomkeerbare gevolgen heeft bewerkstelligd voor hun verdere reëele leven in dit ondermaanse ) ...

Het zijn niets anders dan kromgegroeide maar vette larven die weigerden volwassen te worden , in hun holletje /cocoon bleven zitten en (misschien) volgestouwd zitten met de eitjes van "bovenatuurlijke" wespen ...alleen een voodoo babalowo kan hen (misschien ) nog af helpen van deze parasieten en
ideetjes

<ZE hebben geen argumenten en daarom schelden ze ?

Misschien heb je daar een punt

Maar :
Gelovigen hebben nooit echte argumenten (die stand houden )wanneer het gaat om hun particuliere geloof

Goede ( of goed)gelovigen niet-fundamentalisten en niet-literalisten gaan daarom niet meteen "schelden " ? ( opgelet = verslaafden wél )
Die gaan eerder piepen en schreien als angstige muizen of als die kindjes-lijmsnuivers die men dreigt hun spullen af te nemen .

Geloof is toch iets dat het per definitie moet hebben van "voor absoluut waar ,aanvaarden " ,
zonder en of ondanks argumenten en tegenargumenten
Het verdooft de gevoelige zenuwen ...Wat het zich nestelen in de "slachtofferrol" en het hopen op een gereserveerde plaats tijdens het eewigdurend hemels banket , gemakkelijker maakt

Euh ...gelukkig "gelooft" iedereen in iets ... toch ?
daarom moet de ongelovige wel een handlanger van de Grote Leugenaar zijn #-o
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Tsjok45 schreef:<Ik denk niet dat ze "gevoelig besnaard" zijn
Ze lijken ( voorlopig ) veeleer op kapot geprutste instrumenten en hoorapparaten
Daar kan geen enkele andere of betere toon-aard iets aan veranderen
,,,,

Euh ...gelukkig "gelooft" iedereen in iets ... toch ?
daarom moet de ongelovige wel een handlanger van de Grote Leugenaar zijn #-o
Aan alle meelezers van het christelijk informatie platform. Graag jullie mening over deze analyse?
Het orakel van dit forum is nooit te beroerd om van enige afstand een wedstrijdverslag te doen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:http://www.cip.nl/

Sommige onderwerpen en de reacties...pfff. Nog erger dan refoweb of refdag.
Biemer waar ben je?
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

PietV. schreef:
biemer schreef:http://www.cip.nl/

Sommige onderwerpen en de reacties...pfff. Nog erger dan refoweb of refdag.
Biemer waar ben je?

Ik reageer me gek onder de naam: Willem, Dongen
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Plaats reactie