De Islam komt op voor vrouwen. Of toch niet?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Free_Me

Re: De Islam komt op voor vrouwen. Of toch niet?

Bericht door Free_Me »

petals schreef:en deze dan:

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Woman is ‘awrah, and if she goes out, the shaytaan raises his hopes (of misguiding her). She is never closer to Allaah than when she stays in her house.” Narrated by Ibn Hibbaan and Ibn Khuzaymah; classed as saheeh by al-Albaani in al-Silsilah al-Shaheehah, no. 2688.

And he (peace and blessings of Allaah be upon him) said concerning a woman’s prayer in the mosque: “Their houses are better for them.” Narrated by Abu Dawood (567) and classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh Abi Dawood.

Bron: http://www.islamqa.com/en/ref/106815/women%20working en http://www.islamqa.com/en/ref/6742
Samenvatting van deze sites: de plaats van de vrouw is thuis, ze mag alleen naar buiten als het echt noodzakelijk is. Gewoon een lekker wandelingetje in de natuur zit er niet in! Jammer dames.

Surrendered?
De hadith dat een man zijn vrouw mag verbieden overal heen te gaan behalve naar de moskee ken je ook?
Volume 2, Book 13, Number 23:

Narrated Ibn Umar:
Een van de vrouwen van ‘Umar (bin al-Khattab) ging vaak voor Fajr en ‘Isha gebed naar de moskee. Aan haar werd gevraagd waarom ze dat deed, terwijl ze weet dat ‘Umar het niet leuk vindt en dat hij een grote ghaira (zelf respect) voorzichzelf had. Zij antwoordde: “Wat houdt hem tegen om mij te beletten van deze handeling?” De ander antwoordde: “De verklaring van Allah's Boodschapper: ‘Verbied Allah's dienaressen niet om naar Allah's Moskeeën te gaan' is dat wat hem tegen houd”.

''Manlief, mag ik naar de AH?''
''Nee.''
''Manlief mag ik naar mijn ouders?''
''Nee.''
''Manlief mag ik naar mijn vriendin?''
''Nee''

Dit mag hij gewoon doen en jij als vrouw moet gewoon gehoorzaam zijn. #-o Wat een prachtig leven zeg.
Laatst gewijzigd door Free_Me op 22 apr 2011 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
''Heb geen angst voor de dood, want zolang wij er zijn is de dood er niet en als de dood er is zijn wij er niet meer.''
Free_Me

Bericht door Free_Me »

Surrendered schreef: Staat er dat de plaats van de vrouw thuis is, of dat het beter is dat ze thuis blijft. En ik lees nergens dat ze naar buiten mag gaan wanneer het noodzakelijk is.

Groeten, Surrendered
Kom op. Wat zou je ervan vinden als alle ahadith en koranverzen die voor vrouwen bedoeld zijn opeens voor mannen bedoeld zouden zijn? Dat mannen thuis moeten blijven, dat mannen hun vrouw moeten gehoorzamen, dat mannen overal toestemming voor moeten vragen, dat mannen de helft erven van hun zus, dat mannen zich moeten sluieren om vrouwen niet op te winden, dat vrouwen 4 mannen mogen huwen, dat je als man niet alleen mag reizen zonder een vrouw aan je zij, dat je als man niet mag bidden of vasten omdat je ''onrein'' bent (ongesteld), dat vrouwen seks mogen hebben met een ontelbaar aantal slavinnen en zo kan ik uren doorgaan.

Geloof me. Geen enkele man zou dit accepteren of toestaan. Opeens zou de Islam een grote onzinreligie zijn. Probeer je in ons te verplaatsen. Ik laat me niet discrimineren omdat ik niet geboren ben met het mannelijke geslachtsdeel. Ik word beoordeeld omdat ik vrouw ben, ik word te kort gehouden en er word mij van alles verboden omdat ik vrouw ben. Dat is toch niet normaal?!
''Heb geen angst voor de dood, want zolang wij er zijn is de dood er niet en als de dood er is zijn wij er niet meer.''
Free_Me

Bericht door Free_Me »

Vilaine schreef:Als ik Sur zo lees, is de Koran 1400 jaar verkeerd geïnterpreteerd.

Overigens weten we toch, dat de meeste vrouwen naar de hel gaan. Wegens hun gebrekkige verstandelijke vermogens zijn ze niet goed in staat gehoorzaam te zijn en op de juiste manier te geloven, ze vloeken te veel, zijn ruziezoekers.

Het is daarom niet meer dan rechtvaardig, dat er voor de mannen in hemel vele maagden zijn. Anders zou er een mannenoverschot in de hemel zijn.

Zo zien we maar weer Allah heeft aan alles gedacht.

"Two women are to take the place of one man because women are lacking in reason, as Muslim narrated in his Saheeh… from Abu Hurayrah that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “O women, give in charity and seek forgiveness a great deal, for I have seen that you form the majority of the people of Hell.” A wise woman among them said, “Why is it, O Messenger of Allaah, that we are the majority of the people of Hell?” He said, “Because you curse too much, and you are ungrateful to your spouses. I have seen none lacking in common sense and failing in religion but (at the same time) robbing the wisdom of the wise, besides you.” The woman asked: “O Messenger of Allaah, what is wrong with our common sense and our religion?” He said: “Your lack of common sense (can be well judged from the fact) that the evidence of two women is equal to that of one man, that is a proof of the lack of common sense, and you spend some nights (and days) in which you do not offer prayer and in the month of Ramadan (during the days) you do not observe fast, that is a failing in religion.”

Het christendom/jodendom kent i.t.t. de islam wel vrouwelijke profeten.
De gevangenissen zijn dan ook gevuld met vrouwen. Het overgrote deel van de verkrachters, pedofielen, moordenaars en andere criminelen is natuurlijk ook een vrouw. Wij zij het die oorlogen voeren en mensen afslachten. 8-[ :^o

Wij vrouwen kunnen gewoon savonds veilig over straat en we kunnen gewoon door het park joggen in het donker zonder bang te zijn dat 1 of andere mannelijke imbeciel ons die bosjes intrekt. :^o

I.p.v dat de Islam leert dat mannen zich moeten beheersen wordt ons vrouwen van alles verboden om die arme zieltjes niet op te winden of het niet moeilijk te maken.

We moeten ons sluieren.
We mogen geen lekker geurtje op. (Een vrouw die parfum draagt en langs een groep mannen loopt die haar ruiken is alsof zij overspel gepleegd heeft) [-X
We mogen nadat de zon ondergaat niet op straat zijn. (De duivels zijn dan op straat)
We mogen niet alleen reizen, reizen mag alleen met een mahram (mahram = je echtgenoot of iemand waar je niet mee kan trouwen zoals je broer, vader, oom, opa) en ga zo maar door.
Free_Me

Bericht door Free_Me »

a.r. schreef:Allereerst wil ik van de gelegenheid gebruik maken om mijn complimenten maken aan Free-Me! Je hebt er heel wat tijd in gestoken en hoewel ik ook de religieuze overtuiging van islam probeerde te volgen en begrijpen, was het tot nu toe een erg warrige kluwe voor mij...(maar ik geef direct toe, dat het christendom meer mijn belangstelling/verbijstering had). Ik ben erg blij met je bijdragen op het forum, en net als ik een aantal jaar geleden dit zeer indrukwekkende/ontmaskerende e-book met belangstelling, verbazing en verbijstering las http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/index.htm lees ik met belangstelling en verbijstering wát er nu precies geschreven staat in de koran en aanverwante boeken. Verwondering over hoe het mogelijk is dat mensen dit allemaal maar klakkeloos geloven en verwondering over de vele interpretaties en stromingen van die beide geschriften. Nimmer verdwijnende verbijstering over wát mensen allemaal voor "Waerheid" aannemen omdat het in een "heilig" boek staat, alsmede verbijstering over wát er nu werkelijk geschreven staat. Toen Sur maanden geleden op dit forum schreef dat hij 14 jaar was heb ik hem laten weten dat ik niet met hem in discussie zou gaan omdat ik niet "een kind"(sorry Sur :D ) wilde dé-evangeliseren (geen familie uitéén wilde rukken), en hoewel ik een zeer sterke verdenking heb dat hij "een beetje" heeft gejokt over zijn leeftijd, waren/zijn er gelukkig genoeg mensen (met veel verstand van zaken) die hem wél kritische vragen durfden stellen over zijn overtuiging. Telkens als ik de berichten van Sur lees, valt het mij op dat hij een "verlichte" moslim schijnt te zijn (al zal hij dat nooit toegeven :wink: ) en maakt hij van zijn religie iets mooiers/lievers dan het in werkelijkheid is....zoals veel christenen er ook graag een veel mooier/liever iets van de bijbel maken dan dat het is. Religie en zeker de boekgodsdienstige religieuze overtuiging (Jodendom/christendom/islam) zal mij vermoedelijk wel altijd blijven verbazen, en/maar ik hoop ten diepste dat we je kritische bijdragen lange tijd mogen kunnen lezen op dit forum. :)
Dank je wel. Wat een groot compliment! :wink:

Ik geloof ook niet dat hij 14 is...
Free_Me

Bericht door Free_Me »

Surrendered schreef:Free_Me gaat het bij jou(met gelijkheid) om fysieke gelijkheid of geestelijke gelijkheid?

Groeten, Surrendered
Fysieke of geestelijke gelijkheid zit hem niet in het geslacht. De 1 is fysiek sterker dan de ander, meestal zijn dat mannen maar dat hoeft niet altijd. Geestelijk is ook niet iedereen gelijk zoals je weet, zoiets heeft helemaal niets te maken met je geslacht.

Mij gaat het er puur om dat wij vrouwen gediscrimineerd worden zoals in die tijd gewoon was. Ook in het westen werden vrouwen gediscrimineerd maar in dit geval hebben we het over het boek van God of Allah. Allah maakt geen fouten en de Koran zou er voor alle tijden zijn. In deze tijd krijg ik meer rechten van een democratische rechtsstaat dan van Allah. Dat kan natuurlijk nooit kloppen.

Het is belachelijk dat er voor vrouwen allerlei regeltjes gelden die voor mannen niet gelden. Het is belachelijk dat je van alles verboden of verplicht word omdat je vrouw bent. Een man mag bijvoorbeeld trouwen met wie hij wil zonder toestemming van iemand te krijgen. In de Islam kan een jongen van 11 al als een 'man' worden gerekend. Omdat hij een ''piemeltje'' heeft mag hij trouwen met wie hij wil (zonder toestemming van zijn ouders) maar als een vrouw 30 jaar is en volwassen mag zij dat niet. Zij moet toestemming van haar walie (haar vader in de meeste gevallen) en als hij ''nee'' zegt dan gaat het hele feest niet door. Er wordt hier geen rekening gehouden met leeftijd of met geestelijke gesteldheid maar enkel en alleen met het geslacht. Hoe kan dit in godsnaam kloppen?!

Er word altijd ervan uitgegaan dat een man wel weet wat goed is voor hem en zijn gezin en dat een vrouw niet zelf kan nadenken en daarom alles moet vragen en overal toestemming voor moet hebben zoals een kindje of een zwakzinnige dat ook doet.
Free_Me

Bericht door Free_Me »

Samsa schreef:Weer zo'n onzinnige vraag. Geen enkel mens is geestelijk 'gelijk' (wat betekent dat uberhaupt?) en dat mannen en vrouwen fysiek niet helemaal gelijk zijn is zo vanzelfsprekend dat het bijna pijn doet aan mijn hoofd om die vraag uberhaupt te lezen.

Met gelijk bedoelt ze natuurlijk dat ze inherent dezelfde rechten hebben, dat ze dezelfde vrijheden kunnen genieten. Dat er niet op basis van één geslachtskenmerk uberhaupt gelijk uitspraken worden gedaan over de mentale gesteldheid en de sterke en zwakke punten van die persoon, en op basis daarvan het die persoon ook gelijk verboden wordt om sommige zaken uit te voeren.

Dat mensen van elkaar verschillen, dat hun talenten op andere vlakken liggen ontneemt namelijk niet het recht om die dingen toch te doen Surrendered.

=D> [-o< =D>
Free_Me

Bericht door Free_Me »

De plicht van de hoofddoek/sluier/hijaab.
Afbeelding (voorbeeld van een hoofddoek)

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de
vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbab) over zich heen laten hangen. Op die
manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is
Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33:59]

I.p.v dat Allah tot de gelovige mannen zegt dat zij vrouwen niet lastig moeten vallen wordt het vrouwen opgedragen zich te sluieren.

“En zeg tegen de gelovige vrouwen…hun sierraad niet te tonen…” [An Noor 24: 31)
“En blijft in jullie huizen en vertoont jullie versieringen niet zoals dat in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan” [al-Ahzaab 33:33]

Sieraad en versieringen worden op verschillende manieren geïnterpreteerd.
De ene koranuitlegger zegt dat ze alles moet bedekken behalve haar gezicht en haar handen (en sommigen voeten) en anderen zeggen dat ze alles moet bedekken behalve haar ogen. (dit zodat ze kan zien) daarom dragen vrouwen gezichtsluiers. Ze volgen dan de mening dat dat de bedoeling is van het verbergen van je 'sieraden' en je 'versieringen'. In Saoedi-Arabie zijn de meeste geleerden daar van mening dat het gezicht ook niet getoond mag worden. Het boek van de bekende geleerde 'al-baani' werd daar verboden omdat hij van mening is dat het gezicht en de handen getoond mogen worden.

Tevens is er een hadieth overgeleverd waarin de profeet zei: “er zijn er drie, vraag mij niet over
hen: een man die de jama’ (gemeenschap) verlaat, zijn leider ongehoorzaam is en ongehoorzaam sterft; een
vrouwelijke of mannelijke slaaf die wegrent en vervolgens sterft; en een vrouw wiens man afwezig is
- maar die haar alles heeft achtergelaten wat zij nodig heeft- die gedurende zijn afwezigheid
haarzelf losbandig vertoont.
Vraag mij niet over hen.” (Overgeleverd door Al Haakiem, 1/119; Ahmad
6/19; uit de hadieth vn Faddaalah bint ‘Oebaid. De isnaad sahieh en het is opgenomen in al-Adab
al-Moefrad).

“gedurende de laatste dagen van mijn oemmah zullen er vrouwen zijn die bedekt zijn, maar toch
naakt zijn; zij zullen iets als kamelenbulten op hun hoofden hebben. Vervloek hen, want zij zijn
vervloekt.”

Een andere overlevering volgt hieraan toen: “zij zullen het paradijs niet betreden en zelfs niet de
geur ervan ruiken,
ondanks dat men de geur van het paradijs van een grote afstand kan ruiken.”
(Overgeleverd door Moesliem)

Hoe kun je dan nog beweren dat je de hoofddoek uit vrije wil draagt en niemand je dwingt dat ding te dragen?!

Oesamah ibn Zayd zei: “de boodschapper van Allah gaf me een dik Egyptisch kledingstuk, dat hem
geschonken was bij Doehyat al-Kalbi, en ik gaf het aan mijn vrouw om te dragen. De profeet vroeg,
‘waarom zie ik jou niet dat Egyptische kledingstuk dragen?’ Ik antwoordde, ‘ik heb het aan mijn
vrouw geschonken.’ Hierop zei de boodschapper, ‘zeg haar, er een jurk onder te dragen, want ik
vrees dat het de afmetingen van haar botten zal beschrijven.’”
(overgeleverd door ad Diyaa’
al-Maqdisi in al-Ahaadieth al-Moekhtaarah, 1/442, en deze hadieth is ook door Ahmad en al-Bayhaqi,
met een hasan isnaad, overgeleverd.

Aboe Moesa al-Ash’ari heeft overgeleverd, dat de boodschapper van Allah heeft gezegd: “elke
vrouw die parfum opspuit en vervolgens langs mensen loopt zodat zij haar kunnen ruiken, is een
overspelige vrouw.”

Mannen mogen wel een lekker geurtje op. Een vrouw moet vooral niet bestaan. Je mag niet gezien worden (blijf thuis en als je naar buiten gaat moet dat gesluierd) je mag niet geroken worden. Je bent geen individu maar gewoon iemands vrouw of iemands dochter.

Aboe Hoerairah zei: “de boodschapper van Allah vervloekte de man die vrouwenkleren draagt en de
vrouw die mannenkleding draagt.”

Sommige geleerden gebruiken deze hadith om broeken voor vrouwen te verbieden. Broeken zouden voor mannen zijn en als je dat als vrouw zou dragen zou je mannenkleding dragen. Wel vreemd aangezien mannen in het midden-oosten vaak lange witte jurken dragen. :wink:

‘Abd Allaah ibn ‘Amr zei, dat hij de boodschapper van Allah hoorde zeggen: “de vrouwen die mannen
imiteren en de mannen die vrouwen imiteren, behoren niet tot ons.’”
Ibn ‘Abbaas zei: “de profeet vervloekte verwijfde mannen en gespierde vrouwen. Hij zei, ‘gooit hen
uit jullie huizen.’” Ibn ‘Abbaas zei ook:’ de profeet verdreef die en die, ‘Oemar verdreef die en
die.’” Volgens een andere versie: “de boodschapper van Allah vervloekte de mannen die vrouwen
imiteren en de vrouwen die mannen imiteren.”
‘Abd Allaah ibn ‘Amr heeft overgeleverd, dat de boodschapper van Allah zei: “er zijn er drie die
het paradijs niet zullen betreden en waarnaar Allah niet eens zal kijken op de Dag der Opstanding:
degene die zijn ouders ongehoorzaam is, een vrouw die mannen imiteert, en de doeyoeth (bedrogen
echtgenoot; een zwakke man die geen jaloezie over zijn vrouwen voelt).”

Ibn Abi Maliekah – die in feite ‘Abd Allaah ibn ‘Oebayd-Allaah heette- zei: aan ‘Aa-ishah werd
gevraagd, ‘wat als een vrouw mannen sandalen draagt?’ Zij antwoordde: ‘de boodschapper van Allah
vervloekte vrouwen die zich als mannen gedroegen.’”

Dit gaat gewoon helemaal nergens over... De schepper van het Universum die zich bezig houdt met sandalen en broeken. #-o
Laatst gewijzigd door Free_Me op 22 apr 2011 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Free_Me

Bericht door Free_Me »

Afbeelding

We zien regelmatig (voor de mensen uit de randstad) vrouwen die er zo uitzien. Het roept veel vragen en onbegrip op. Hier een artikel zodat je begrijpt waarom vrouwen hiervoor kiezen. Ze geloven vaak oprecht dat het een plicht is en als ze dat niet dragen ze in zonde zullen vallen. Sommigen dragen het om te provoceren en anderen om een statement te maken. Veel liberale moslims roepen heel snel dat de niqaab niets is van de Islam of dat het helemaal niet bestaat in de Islam. Dit is niet waar. Dit is weer iets waar ze eigenlijk niet achterstaan en het eigenlijk te overdreven vinden maar dat moeilijk kunnen zeggen. Je ziet dus weer vaak ontkenning. In sommige culturen komt de niqaab ook vrijwel niet voor (Turkije en Marokko bv) de meeste moslima's dragen dat niet daar en voor veel Marokkaanse en turkse moslims uit NL is de niqaab ook echt vreemd en denken dat het gewoon iets is uit het midden oosten.

Ibn Abaas en Oebaidah As-Salmaanie hebben gezegd dat het volledig om het lichaam van de vrouw gewikkeld moet zijn zodat niets verschijnt of wordt getoond dan één oog waarmee ze kan zien.

At Tabi'ie en Qataadah (moge Allah tevreden over hen zijn) verklaarden dat de Jilbaab gewikkeld moet zijn van boven het voorhoofd, en zo gemaakt dat het de neus bedekt, ( de ogen mogen getoond worden) en de boezem en het merendeel van het gezicht bedekt moeten laten.

Abdoellah Ibn Mas'oed (moge Allah tevreden zijn over hem) welke bekend stond als de meest wetende metgezel in zaken wat Shari’ah betrof. Hij werd Moslim toen hij nog jong was en vanaf dat moment bleef hij bij de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en vergaarde het begrip van de Qor-aan van hem.
'Omar Ibn El-Khattab (moge Allah tevreden zijn over hem) zei over hem: "Bij Allah, ik ken niemand die beter gekwalificeerd is in het omspringen met situaties aangaande de Qor-aan dan Abdoellah Ibn Mas'oed."

Hij (Abdoellah) legt het woord Jilbaab (zoals die genoemd staat in de Qor-aan in Soerat Al-Ahzab vers 59) uit als zijnde een gewaad, die het hele lichaam, met daarbij het hoofd, gezicht en handen inbegrepen, bedekt. (Geciteerd door Ibn Taymiyyah
(moge Allah hem genadig zijn) in zijn boek van Fatwaas, pagina 110, boek 2 en door Sheikh al-Uthaymeen (moge Allah hem genadig zijn) in het boek Hijaab, pagina 15).

'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith (moge Allah tevreden zijn over hem), een andere welbekende en veelwetende metgezel van de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem).

Imam Mohammed bin Sirin (moge Allah tevreden zijn over hem), een van de meest veelwetende volgelingen, zei: "Toen ik 'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith (moge Allah tevreden zijn over hem) vroeg hoe de Jilbaab gedragen diende te worden, demonstreerde hij het aan mij door een kleed over zijn hoofd te trekken, die zijn hele lichaam bedekte, die alleen zijn linker oog onbedekt liet”.

Ibn Jarir citeert de mening van Ibn 'Abbaas (moge Allah hen genadig zijn): "Allah geniet ervan wanneer moslimvrouwen, wanneer zij naar buiten gaan uit noodzaak, hun gezichten bedekken door middel van een stuk van hun buitenste gewaad over hun hoofd neer te laten." (Tafseer Ibn Jarir, boek 22, pagina 29)

Verder is betrouwbaar vermeld in de Moewatta van Imam Maalik en in de Soennan van Abou Dawoed dat de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) de vrouwen als ze het gebed aan het verrichten waren hun verbood hun gezichten en handen te bedekken.

De profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd dat een moslimvrouw die de pelgrimstocht maakt, haar gezicht en haar handen niet mag bedekken. [Al Boekharie, Moeslim, Sahih Abou Dawoed #1600; authentiek verklaard door Al-Albaanee (moge Allah hen genadig zijn)].

Uit deze overlevering kan men uitmaken dat de gezichtssluier een bekend verschijnsel was onder vrouwen in de tijd van de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem).
Anders had de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) het niet verboden tijdens de hadjperiode. Dit staat gelijk aan dat de mannen hun hoofd onbedekt moeten laten tijdens de ihraam, maar Allah weet het beste.

Overigens mag deze hadith niet worden opgevat als vrijbrief om de gezicht geheel te ontsluieren tijdens de hadjperiode.

Als een man de vrouw kan zien, dan behoort zij haar gezicht weer te sluieren. De moeder van de gelovigen Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd: “pelgrim-gangers passeerden ons terwijl wij met de met de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) waren. Toen zij ons naderenden lieten we onze hoofdbedekkingen over onze gezichten vallen”. [Aboe Dawoed en Ibn Majah.

Wij kunnen dus concluderen dat het bedekken van de gezicht een prioriteit was van de metgezellinnen van de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem). Dit is zeker een karaktertrek van vrouwen die de rechte pad volgden. Zijne eminentie hooggeleerde Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz en Sheikh (moge Allah hem genadig zijn) heeft gezegd: “ze moet haar gezicht bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen.” Toen Soerat An Noer vers 31 neergedaald was zei Aicha (moge Allah tevreden over haar zijn): “Moge Allah Zijn genade schenken aan de eerste Moehaajiraat (emigranten). Toen Allah (Verheven en Geprezen is Hij) openbaarde: ..... en zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen,... scheurden ze hun stof en bedekten zichzelf ermee (saheeh Boekharie)

Ibn Hajar al Asqalanee zei dat, " en bedekten zichzelf ermee ", in de bovenstaande hadith betekende dat zij hun gezichten bedekten. (Fath al Bari).

Overgeleverd door Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) dat de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) gewoon was het Fadjr- gebed te bidden en dat
sommige gelovige vrouwen, bedekt met hun sluiers, met hem aanwezig waren tijdens het Fadjr- gebed en dat ze vervolgens weer onherkent naar huis terugkeerden. [Sahih Boekharie, deel 1, boek 8, hadith 368]

Sheikh al-Uthaymeen (moge Allah hem genadig zijn), geeft de volgende uitleg als tafseer van deze hadith, "Deze hadith maakt duidelijk dat de islamitische gewaad het hele lichaam verbergt, zoals in deze hadith duidelijk wordt gemaakt. Alleen met een complete bedekking van het hele lichaam, gezicht en handen kan een vrouw niet worden herkent. Dit was het begrip en praktijk van de metgezellen en zij waren de beste groep, de meest nobele in het zicht van Allah met de meest complete Imaan en de nobelste der karakters. Dus als de vrouwen van de metgezellen het dragen van
een complete bedekking tot uitvoer brachten, hoe kunnen we dan van dat pad afdwalen? (Sheikh Ibn al-Uthaymeen, in het boek "Hijaab" pagina 12 en 13)

Zoals je kunt lezen bestaat de niqaab zeker wel in de Islam en wordt het vrouwen opgedragen ook hun gezichten te bedekken omdat de schoonheid in het gezicht zit en mannen daar wel eens opgewonden van zouden kunnen raken.

Yahia verhaalde van Malik van Hisham ibn Urwa dat Fatima bint al-Mundhir heeft gezegd: "We waren gewend om onze gezichten te sluieren toen we in staat van ihraam waren in gezelschap van Asma bint Abi Bakr as-Siddiq” (Imaam Malik's MUWATTA, Boek 20, Hadith 20.5.16)

Dit bewijst dat niet alleen de vrouwen van de Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) de niqaab droegen.
Free_Me

Bericht door Free_Me »

Vrouwen mogen niet reizen behalve met een mahram.
Een mahram is een man waar je niet mee kan trouwen zoals je (schoon)vader, broer, oom, opa, zoon, zoon van je broer of zus. (Een neef -zoon van je oom of tante- is geen mahram omdat je hiermee mag trouwen) een zwager of schoonbroer is ook geen mahram. Een Mahram moet verder moslim zijn én volwassen. (Volgens de Islam ben je volwassen na je eerste menstruatie of eerste zaadlozing) Het is dan ook verboden om als vrouw alleen met een man te zijn zonder een derde persoon. Alleen in een kamer zitten met je neef of zwager is verboden.

De boodschapper van Allah s.a.w.s. heeft gezegd: < Iedereen die in Allah en de laatste Dag geloofd mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar Mahram te zijn, want anders zal Satan de derde persoon (blijken te) zijn. > Overgeleverd door Ahmad op gezag van Amir Ibn Rabi`ah.

Hiermee bedoeld word dat Satan er dan voor zal zorgen dat die 2 zich tot elkaar aangetrokken voelen en zondige gedachten zullen krijgen. Volgens de Islam kunnen mannen en vrouwen niet gewoon bevriend zijn zelfs niet als het neef en nicht zijn of schoonzus en zwager. Er wordt ons niet geleerd hoe we met elkaar om moeten gaan of hoe we samen kunnen werken en elkaar respecteren. Daarvoor in de plaats wordt het gewoon verboden en is er een strenge scheiding tussen mannen en vrouwen. Handjes schudden is ook verboden omdat het 'foute' gevoelens op kan wekken.

De Profeet (vrede zij met hem) zei: "Een vrouw mag geen reis van drie dagen ondernemen zonder Mahram." (al-Boechari)

De Profeet (vrede zij met hem) zei: "Het is niet toegestaan voor een vrouw, die in Allah gelooft en in de Laatste Dag, om verder te reizen dan de loopafstand van drie dagen zonder Mahram." (Moeslim)

De Profeet (vrede zij met hem) zei: "Het is niet toegestaan voor een vrouw om te reizen zonder een Mahram." (al-Boechari)

"Een vrouw reist niet, behalve met een mahram."

Mannen kunnen wel reizen natuurlijk zonder mahram. (een vrouw is nooit een mahram) met andere woorden, een man kan gaat en staan waar hij wil en vrouwen moeten hun baasje altijd meenemen. Erg vrouwvriendelijk!
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

free_me ik vind je geweldig!!! =D>
Hoe ga jij om met de vrouwen in jouw omgeving die het wel gewoon allemaal voor zoete koek slikken?
Ik merk dat ik me nu toch soms aardig erger aan vrouwen met hoofddoek, of vrouwen die het vrouwvriendelijke karakter van de islam verdedigen. Niet eens per se aan de hoofddoek maar vooral die rotargumenten waar ze mee komen: kuisheid, de vrouw is een diamant... nu ik de echte waarheid van de islam weet vind ik het heel moeilijk om nog neutraal hier tegenover te staan. Tegelijkertijd zou ik willen praten met die dames, vanuit mijn nieuwe gezichtspunt, waarom dragen jullie het??? Ik zou met ze willen discussiëren, willen weten wat ze beweegt. Ik weet het natuurlijk wel van toen ik zelf moslima was, maar ik begrijp het nu niet meer... echt niet
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Dames, dames, dames.
Sur heeft het ook al uitgelegd en elke moslim-geleerde kan het je vertellen. Al de zaken die jullie aanhalen zijn ten voordele van de vrouw.
Er is inderdaad discriminatie in de Islam, maar de vrouw wordt positief gediscrimineerd.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Free_Me

Bericht door Free_Me »

petals schreef:free_me ik vind je geweldig!!! =D>
Hoe ga jij om met de vrouwen in jouw omgeving die het wel gewoon allemaal voor zoete koek slikken?
Ik merk dat ik me nu toch soms aardig erger aan vrouwen met hoofddoek, of vrouwen die het vrouwvriendelijke karakter van de islam verdedigen. Niet eens per se aan de hoofddoek maar vooral die rotargumenten waar ze mee komen: kuisheid, de vrouw is een diamant... nu ik de echte waarheid van de islam weet vind ik het heel moeilijk om nog neutraal hier tegenover te staan. Tegelijkertijd zou ik willen praten met die dames, vanuit mijn nieuwe gezichtspunt, waarom dragen jullie het??? Ik zou met ze willen discussiëren, willen weten wat ze beweegt. Ik weet het natuurlijk wel van toen ik zelf moslima was, maar ik begrijp het nu niet meer... echt niet

Ik laat ze in hun waarde. Ik weet dat het toch geen zin heeft. Zoals niemand mij kan laten geloven kan ik niemand anders niet laten geloven. Het is dus zoals de Koran zegt 'Lakoem dienoekoem wa liya dien' Jullie, jullie geloof en ik het mijne.

Ik vermijd extreem religieuze mensen, wil er niet mee omgaan of mee praten. Je krijgt dan heel snel verwensingen en ''Je bent dwalend'' onzin naar je toe geslingerd.

Ja ja de vrouw is een diamant en diamanten moet je verstoppen zodat ze zullen blijven blinken :hihi: Sinds wanneer stoppen diamanten met blinken? :p
Free_Me

Bericht door Free_Me »

Vilaine schreef:Dames, dames, dames.
Sur heeft het ook al uitgelegd en elke moslim-geleerde kan het je vertellen. Al de zaken die jullie aanhalen zijn ten voordele van de vrouw.
Er is inderdaad discriminatie in de Islam, maar de vrouw wordt positief gediscrimineerd.
Je maakt me misselijk.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

petals schreef:free_me ik vind je geweldig!!! =D>
Ik merk dat ik me nu toch soms aardig erger aan vrouwen met hoofddoek, of vrouwen die het vrouwvriendelijke karakter van de islam verdedigen.
Het is toch juist erg positief dat ze vrouwonvriendelijke teksten zo vrouwvriendelijk mogelijk interpreteren?
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

Free_Me schreef:
Vilaine schreef:Dames, dames, dames.
Je maakt me misselijk.
ik bespeur hier een lichte ironie, Vilaine al wat langer meelezend.
Plaats reactie