Favoriete series

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Marvin

Re: Favoriete series

Bericht door Marvin »

Breaking Bad is ook mijn favoriet, direct gevolgd door Dexter. Prachtig hoe daarin met morele dilemma's wordt geworsteld.
Momenteel volg ik een gedownloade oudere serie, the Kingdom Hospital .
Weliswaar vol met paranormale bullshit, maar het geeft een heerlijk cynisch beeld van de medische wereld. Overigens vond ik de oorspronkelijke Deense serie The Kingdom van Lars von Trier nog beter.
We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born. (Richard Dawkins)

The more I know, the more I know that I don't know (vrij naar Socrates)
Kiwi
Forum fan

Re: Favoriete series

Bericht door Kiwi »

Game of Thrones staat op dit moment op 1 gevolgd door True Blood. Andere series die ik graag kijk of heb gekeken zijn Breaking Bad, Grimm, Castle, Fringe, Lie to me, 24, The Event, Lost, Dexter, The Unit, Big Bang Theory, South Park en How I met you mother. Tussendoor kijk ik nog wel eens de Battlestar Galactica reeks (nieuw), Startrek (oud en nieuw), CSI, Flash Forward, Sanctuary en Supernatural. Op de rol staan nog Bored to Death, Homeland, Nikita, Doctor Who en The walking dead.

Een fervent serie kijker dus, ik kijk dan ook nauwelijks films. Een film duurt vaak te lang voor het tijdsbestek dat ik heb en als je er net in zit, dan is hij alweer afgelopen. Series hebben voor mij dat nadeel niet. Ik kijk ze wel achter elkaar per twee (een actiedrama en een sitcom bijv.): bij elke week een aflevering moet ik vaak weer inkomen en als je meerdere series volgt, ga je dingen door elkaar halen. Ik kan ook geen acht boeken tegelijkertijd lezen.
Plaats reactie