En dan graag met een linkje erbij..Thor schreef:Als jij wil discussiëren over Steiner kom dan met een eigen visie op Steiner en zijn rassenindeling.

Maar nou even serieus. Atlantiërs, Thor?
Moderator: Moderators
En dan graag met een linkje erbij..Thor schreef:Als jij wil discussiëren over Steiner kom dan met een eigen visie op Steiner en zijn rassenindeling.
Gedeeltelijk waar. Wat doet vasoconstrictie met R, en dus wat met P(P=R*Q)? hoewel ik toegeef dat het grootheidswaanzin zou zijn te veronderstellen dat vasodiLAtatie in de zwellichaampjes in mijn penis een significante bloeddruksdaling tot gevolg zou hebben, geeft het wel een verklaring waarom men lijkbleek weg kan trekken bij immens lage bloeddruk. Denk hierbij aan perfusie.Vilaine schreef:Nee hoor! Kwestie van locale vasodilatie dan wel vasoconstrictie.maar ik snap nog wel dat blozen en lijkbleek wegtrekken een gevolg is van een emotie-bloeddrukrelatie. Een stijve krijgen ook
Hoewel, bij lijkbleek wegtrekken kan bloeddrukdaling een rol spelen.
Ja en neen. Bij een verhoogde bloeddruk als tijdelijk symptoom /regulatie speelt het RAAS een belangrijke rol. Om de invloed van zout op hoge bloeddruk te verklaren is tevens het RAAS nodig. Desalniettemin, komt in de formule P=RQ een belangrijk deel vaan de mechanismen die hoge bloeddruk kunnen verklaren duidelijk tot uiting (vaatvernauwing mn in de aorta is een hele duidelijke).Ik heb hier wel de indruk, dat hoge bloeddruk al tijdelijk symptoom, dan wel regulatie, door elkaar gehaald wordt met een permanente hoge bloeddruk als aandoening. Het gaat toch om geheel andere mechanismen.
Ik vind het verwerpelijk dat Steiner mensen met een ander kleurtje als een lagere stap in de evolutie naar de blanke ziet. Als jij zo goed met 's mans werk bekend bent dan zou je ook weten wat hij van een eventuele vermenging van zwarte en blanke mensen vond. O ja wat vond Steiner ook al weer van zogenaamde negerromans? Daarnaast vindt ik het in de theorieën betrekken van karma. reïncarnatie en astrologie om er een sluitend verhaal van te kunnen maken een risico op overbelasting van de bullshit-detector. Het arme ding krijgt geen seconde rust. Dat jij een blinde vlek heb voor absurditeit en dit kritiekloos over neemt is mij inmiddels wel duidelijk. Ik heb van jou kan behalve de door jou zo verafschuwde linkjes geen onderbouwing gezien die het racisme van Steiner in het hedendaags licht enigszins kan nuanceren.Beste doctorwho, jij geeft niet eens aan wat je verwerpelijk vindt in de theorie van Steiner, hoe moet ik daar in hemelsnaam op reageren?
Eens met de stelling. De verklaring / het verklaringsmodel is bij 95% van de mensen onvolledig (en / of onvolledig getest) en / of ontoereikend.Vilaine schreef:De oorzaak van chronische hypertensie is grotendeels onbekend.
Eens met het eerste, oneens met het tweede. Medische wetenschap hoort ook hier thuis.Maar ik dacht, dat dit draadje ging over de ideeën van Steiner. Medische discussie horen wellicht thuis op een medisch forum.
Neemt niet weg, dat Steiners ideeën betreffende de geneeskunde weinig stroken met de wetenschappelijke bevindingen.
Zijn er in het kader van de evolutieleer indicaties dat de verschillende menselijke rassen op hetzelfde moment zijn ontstaan? In de link die je niet hebt gelezen staat: "Evenals Darwin is er volgens Steiner een wereldontwikkeling. In elke periode van de geschiedenis is die ontwikkeling op andere aspecten geconcentreerd."Ik vind het verwerpelijk dat Steiner mensen met een ander kleurtje als een lagere stap in de evolutie naar de blanke ziet.
Als je de link had gelezen had je misschien een antwoord gevonden, drie citaten:Als jij zo goed met 's mans werk bekend bent dan zou je ook weten wat hij van een eventuele vermenging van zwarte en blanke mensen vond.
Dit is jouw geloof en ter verduidelijking ik heb die begrippen nog helemaal niet gebruikt. Maar indien jij daar iets meer over wil weten is een van de essentiële discussies de vrijheid van het individu. Daar zul je toch wel een eigen mening over hebben? Of ben je bang voor datgene wat er dan te gebeuren staat?Daarnaast vindt ik het in de theorieën betrekken van karma. reïncarnatie en astrologie om er een sluitend verhaal van te kunnen maken een risico op overbelasting van de bullshit-detector.
Weer een ad honinem argument (en dat als moderator die het zelf niet graag heeft), ben weer gelukkig, maar heb ik de absurditeiten van jou overgenomen, nee toch?Dat jij een blinde vlek heb voor absurditeit en dit kritiekloos over neemt is mij inmiddels wel duidelijk
Mijn beste jij hebt de discussie op bloed gebracht, door alweer een copy paste techniek en doordat je je bron niet vermeld had wilde je graag dat ik dacht dat het een brouwsel van jezelf was, niet dus. Maar allah, ik zie dat jij al die professoren en doctoren die het nog niet weten waarom er mensen zijn, met een constante hoge bloeddruk, wil onderrichten. Succes ermee, maar je zult wel enkele eigen ideeën nodig hebben hoor.Voor wat betreft de discussie over bloeddruk adviseer ik om wat basis fysiologie te lezen over dit onder werp.
Wouw, je bent briljant en ik heb ook in Duitsland gewerkt, maar het moderne (met negatieve associaties beladen) begrip staat los van de simpele betekenis verval, misschien zou je in dit verband het begrip involutie eens tot je moeten nemen en ja ik moet je vragen zelf op zoek te gaan.decadent betekend in het duits ook decadent. Ik wil daar nog wel fijntjes aan toevoegen deze taal redelijk machtig te zijn en in het verleden een paar jaar in duitsland te hebben gewerkt
Omdat zijn mensbeeld afwijkt van de reguliere medische wereld en er altijd mensen zijn die op een goedkope manier willen scoren in dit soort discussies. In de leer van Steiner komen een aantal aspecten zeer goed overeen met de theorieën die we de laatste dagen hebben besproken namelijk het effect van de emoties op het menselijke lichaam.Overigens gebeurt me dat opvallend vaak dat wanneer ik meer te weten probeer te komen over Steiners ideeen, de informatieve discussie vaak terugvalt op medische onderwerpen.
Onverwerkte emoties hebben een effect op het lichaam is het resultaat van mijn algemene kennis van Steiner, zijn boek 'Grondslagen voor een verruiming van de geneeskunde' heb ik nog niet gelezen, maar het wordt wel tijd omdat te doen.Wat zijn nu eigenlijk de opvattingen van HEDENDAAGSE Steiner volgelingen mbt bloeddruk?
Geen onbehoorlijke hypothese. Alleen ben ik bang dat emoties in verband worden gebracht met onbehoorlijke zaken. Maar wellicht is dat mijn "koudwater" vrees.Thor schreef:Onverwerkte emoties hebben een effect op het lichaam is het resultaat van mijn algemene kennis van Steiner, zijn boek 'Grondslagen voor een verruiming van de geneeskunde' heb ik nog niet gelezen, maar het wordt wel tijd omdat te doen.Wat zijn nu eigenlijk de opvattingen van HEDENDAAGSE Steiner volgelingen mbt bloeddruk?
Mijn beste jij hebt de discussie op bloed gebracht, door alweer een copy paste techniek en doordat je je bron niet vermeld had wilde je graag dat ik dacht dat het een brouwsel van jezelf was,
indianer zijn een dekadente abzweigung
De bron was http://www.kwakzalverij.nl/893/Encyclop ... eneeswijze (hetgeen niet door je is weersproken) en de verwijzing in de tekst (door jou de bron van het artikel genoemd) gaat niet over het artikel dat hier geplaatst is, maar over een specifieke bloedtheorie in het blad van de antroposofische beweging.Er staat nochtans toch duidelijk een bron "Beiträge zu einer Erweiterung der Heilkunst."
Een zwaktebod van de eerste orde beste doctorwho, indien het een truc zou zijn dan is dat in een ogenblik duidelijk te maken. Het werkelijke probleem doctrowho, voor zover ik kan beoordelen, is dat je merkt dat het plegen van plagiaat (en verkopen als eigen visie) altijd zichtbaar wordt en een eigenschap die daarmee verband houdt is dat er geen kennis is om deze visie te verdedigen.De ontsnappingstruc door het racistische gedachtegoed analoog aan het werk van Darwin te stellen is ook iets waar ik mijn niet over verbaas.
Aldus het einde aan een discussie over de foute rassenleer van Steiner.Ik ga weer even verder in de echte wereld.
Ik ben wel benieuwd naar die Altantiërs, Thor.Thor schreef:Aldus het einde aan een discussie over de foute rassenleer van Steiner.
Lang leve de pseudowetenschapper. Als een arts met een reguliere universitaire opleiding iets aanneemt is dat schandelijk. Over de aannames die aanhangers van .... (vul uw favoriete alternatieve geneeswijze in) maken rept hij/zij niet.Thor schreef:Dat veel dingen worden aangenomen, totdat je eens erover gaat lezen. Want er is niets zo ernstigs als dat een arts die niet kan aangeven hoe het lichaam werkt
Nee, dat is niet belachelijk. Sterker nog, ze doen het ook.Het zou toch belachelijk zijn wanneer van natuurkundigen werd geëist dat ze afstand nemen van een citaat van Albert Einstein
En natuurlijk mag een lekkere Ad hominem niet ontbreken. Dat Thor een hypocriet is gezien zijn eigen herhaalde klachten hierover zal duidelijk zijn.Thor schreef:dan zou je geen loopjongen zijn van een gefrustreerde Michael Palomino.
Deze drogreden schijnt een favoriet van Steinerianen te zijn - die Willehalm waar ik op pagina 1 naar linkte is er ook dol op.Thor schreef:Voor de duidelijkheid, tot op heden heb je geen enkele visie op het gedachtegoed van Steiner van jezelf laten zien.
Ontwikkel een eigen visie op de kritiek van Palomino, Thor. Nu ben je de loopjongen van Geuljans en Nijeboer.Thor schreef:- als Steiner over rassen praat gaat het hem niet om het onderscheid TUSSEN rassen onderling, maar om de relatie tussen vrijheid en ras, oftewel individu en ras.
Voor 1940 waren dat soort ideeën algemeen in Europa en de VS. Karl Marx keek neer op de Slavische volkeren. Dat is het probleem niet zozeer met Steiner. Het probleem is dat zijn bewonderaars weigeren die racistische onderdelen er uit te gooien.LordDragon schreef:thor
indianer zijn een dekadente abzweigung![]()
is die steiner een of andere nazi voorloper?
MVG, LD.