Zó worden islamkritische geluiden beantwoord

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Uncle Rat
Ervaren pen

Re: Zó worden islamkritische geluiden beantwoord

Bericht door Uncle Rat »

Samsa schreef:Maar goed, ook voor katholieken geldt dat het nergens op zou slaan als zij zich moesten verontschuldigen voor kindermisbruik in de kerk. ZIJ hebben het niet gedaan en je kan wel beargumenteren dat de leer (celibaat) mensen 'ertoe dwingt' praktisch maar ja...
Blijkbaar vonden de ex-katholieken wel dat zij zich moesten verontschuldigen.

En ook katholieken die de kerk niet verlieten vonden het nodig om zich te verontschuldigen:

Bezorgde katholieken schrijven open brief

Appels en peren? Misschien. Sommige katholieken vertonen soms volwassen gedrag met de bijbehorende verantwoordelijkheid, terwijl mohammedanen hun leven lang blijven puberen.
Laatst gewijzigd door Uncle Rat op 19 okt 2010 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Samsa schreef:Leuk artikel, wat heeft het met religiekritiek te maken? Het gaat toch om gemeentebeleid waar ze tegen protesteren?
Is dat zo?
Men wilt omdat men zich niet aan de voorwaarden kan voldoen een stadsdeelkantoor bezetten om een vergunning te laten afdwingen?
Ging het dan niet meer om hun geliefde moskee, hun lust en leven?
En in de laatste alinea is erop gewezen dat er al eerder bedreigingen waren.
En weer zo'n generalisatie die je eruit hebt gefloept. Je kan net zo goed ' turken' schrijven ipv moslims. Of ' besnorde mannen'. Waarom kies je voor de 1e?
Omdat dit puur betrekking heeft omtrent de bouw van een moskee.
En dat is toch het centrum van de religie islam, niet dan?
Waarom de regels omzeilen terwille van een gebouw?
Verachting van religie is geen vreemdelingenhaat nee. Schreef ik ook niet, ik schreef dat de grens bij sommigen hier wat vaag aan het worden is en volgens mij zei ik niet dat dat bij jou zo was.
Wat zou erger zijn?
Veracht of gehaat worden?
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

The Prophet schreef:Om er nog iets aan toe te voegen: het lijkt alsof ik een islam-lover ben, omdat ik voortdurend tegen anti-moslim uitlatingen ageer.
Dat ben je ook in de ogen van de islamofoben. Net als ik.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

MNb schreef:
The Prophet schreef:Om er nog iets aan toe te voegen: het lijkt alsof ik een islam-lover ben, omdat ik voortdurend tegen anti-moslim uitlatingen ageer.
Dat ben je ook in de ogen van de islamofoben. Net als ik.
Noem eens een voorbeeld van een islamofoob (rekeninghoudend met de juiste definitie en niet met je persoonlijke voorkeur).
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Chronos schreef:Noem eens een voorbeeld van een islamofoob (rekeninghoudend met de juiste definitie en niet met je persoonlijke voorkeur).
Jij, Cluny, Thor en zo nog een paar op dit forum.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ Islamofoben
-
Islamofoben zijn mensen die zo bang zijn voor de reacties vanuit de Islam op Islam kritiek, dat ze anderen die daadwerkelijk Islam kritiek uiten proberen monddood te maken. Het ergste van alles is dat de Westerse democratie vanuit zijn aard een grotere bedreiging is voor de Islam dan andersom ...
... en dat juist dat feit door radicale Islamitische fundamentalisten misbruikt wordt
om de angst bij Moslim(a)s aan te wakkeren ... :?
The Prophet schreef:
Chronos schreef:Noem eens een voorbeeld van een islamofoob
(rekeninghoudend met de juiste definitie en niet met je persoonlijke voorkeur).
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

The Prophet schreef:
Chronos schreef:Noem eens een voorbeeld van een islamofoob (rekeninghoudend met de juiste definitie en niet met je persoonlijke voorkeur).
En waar zijn de bewijzen, gelovige?
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Chronos schreef:En waar zijn de bewijzen, gelovige?
Ze staan als postings op dit forum, geloof ik.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

The Prophet schreef:Als op dit forum juist alleen maar "islamlovers" zouden zijn, zou ik een tegengeluid naar de andere kant geven. Ik ben namelijk een groot voorstander van nuance en van verschillende kanten naar zaken kijken. Zwart-wit denken is mij vreemd. Dat is helaas niet iedereen gegeven.
Er zijn hier in de loop der tijd op dit forum anders genoeg "islamlovers" voorbij gekomen (Spatie, Surrendered, e.a.). Ik heb tot nu toe niet de indruk gekregen dat je je jegens deze "islamlovers" uitgeput hebt in nuanceringen.

Er zijn natuurlijk ook mensen die menen dat zij bij iedereen die uiterst voorzichtige islamkritiek uit direct het etiket "islamofoob" op moeten plakken en die vanuit hun opgeblazen ego tevens menen dat zij daarmee blijk geven van hun uiterste genuanceerdheid.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

The Prophet schreef:
Ik ben niet islamofoob.
Islamofobie is een infantiel dhimmieverzinseltje.
Ik zou dat niet graag bij mezelf ontdekken, zoveel liefde hebben voor het gebruik van dit soort beschuldigende infantiele woordjes.
Link1.
Link2.
Met een beetje moeite kan je wel meer verwijzingen naar dit lullige woordje vinden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

vegan-revolution schreef:Er zijn hier in de loop der tijd op dit forum anders genoeg "islamlovers" voorbij gekomen (Spatie, Surrendered, e.a.). Ik heb tot nu toe niet de indruk gekregen dat je je jegens deze "islamlovers" uitgeput hebt in nuanceringen.
Die kregen al genoeg weerwoord. Ik heb me beperkt tot hier en daar een ironische opmerking. Spatie is bovendien al van het forum getrapt, en volkomen terecht, m.i.
vegan-revolution schreef:Er zijn natuurlijk ook mensen die menen dat zij bij iedereen die uiterst voorzichtige islamkritiek
Uiterste lompe islamkritiek van alleen de foben hier. Nuance is er niet bij: alle moslims zijn fout, want ze zijn moslims, dus fout. En als ze niet fout zijn, zijn ze stiekem toch fout of worden ze fout als ze opdracht van hogerhand krijgen.
vegan-revolution schreef: uit direct het etiket "islamofoob" op moeten plakken en die vanuit hun opgeblazen ego tevens menen dat zij daarmee blijk geven van hun uiterste genuanceerdheid.
Oh kijk, een pracht van een ad hominem. Die kan mooi weer in mijn bestand met voorbeelden van drogredeneringen. Je scoort goed, de laatste tijd.
vegan-revolution
Superposter

Prophet, zolang je er om kunt blijven lachen zit het wel goed met je, denk ik. Van drogredeneren was hier overigens géén sprake.

Wat die ad hominem betreft: voelde je je persoonlijk aangesproken dan? En zo ja, waarom dan?
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 19 okt 2010 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Valt me nog mee dat niemand over mijn nick name is begonnen.
vegan-revolution
Superposter

The Prophet schreef:Valt me nog mee dat niemand over mijn nick name is begonnen.
Op grond wáárvan had je zoiets verwacht dan?
vegan-revolution
Superposter

The Prophet schreef:Uiterste lompe islamkritiek van alleen de foben hier. Nuance is er niet bij: alle moslims zijn fout, want ze zijn moslims, dus fout. En als ze niet fout zijn, zijn ze stiekem toch fout of worden ze fout als ze opdracht van hogerhand krijgen.
En dit vind je een typerend voorbeeld van je eigen "nuance"? Is dit jouw interpretatie als mensen slechts beweren dat sommige moslims binnen de door jou hier genoemde categorieën kúnnen vallen?
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 19 okt 2010 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie