Maar ik heb nooit geld gekregen van de tandenfeepetals schreef:Ahmet, dus als ik denk over de tandenfee dan bestaat die ook? Als maar genoeg mensen denken over hetzelfde, dan bestaat die? Hooguit kun je concluderen dat we niet kunnen bewijzen dat ze niet bestaat, omdat we het gewoon niet weten. We denken het alleen te weten. En dan nog op basis van boeken van eeuwen terug. Besef je wel dat er overigens ook nog een enorme kloof zit tussen het geloven in een schepper en die van de islam?Surrendered schreef:Ik wist dat er niet met voorbeelden of bewijzen iemand hier kan bewijzen dat er een Schepper is. Je zegt dat ik geen bewijs heb maar dat heb ik wel. Mijn eerste "bewijs" gaat over waarnemen:
Zaak 1. Waarneming.
Mensen zeggen dat zij de Schepper niet kunnen waarnemen. Wat houdt waarnemen in? Iets zien, horen, proeven, ruiken en voelen. Ja, we kunnen de Schepper niet waarnemen. Niet zien, niet horen, niet proeven, niet ruiken en niet voelen. Op dit manier is het wel logisch om te zeggen dat een Schepper niet bestaat, maar is dat zo?
Neem als voorbeeld bacteriën. Er zijn miljoenen bacteriën op je tanden. Zelfs op het puntje er van leven er 1 miljoen bacteriën. Ze doen van alles. Strijden tegen je tanden, het beschermen van je tanden etc. Ook zijn er bacteriën in je maag. Welke ervoor zorgen dat het voedsel word afgebroken etc.
Dit allemaal kunnen wij niet zien, niet ruiken, niet proeven, niet horen en niet voelen. Betekent dit dan dat bacteriën niet bestaan omdat wij die niet kunnen waarnemen?
Micro-Organismen zien wij met behulp van een microscoop. Sterren en sterrenstelsel etc. zien wij met behulp van telescopen. De Schepper denken wij. Wij zien hem niet, wij denken over Hem.
Gr, Ahmet
En wat brengt jou erop om te denken dat er een grote kloof tussen de Schepper met de Schepper van de Islam? Het gaat hier nu om over het bestaan van één Schepper.