'Liever goddelijke orde dan willekeur Darwin'

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

LordDragon
Bevlogen

Re: 'Liever goddelijke orde dan willekeur Darwin'

Bericht door LordDragon »

F001
F001 schreef:. . . Ik schrijf op dat de natuur met een ongelooflijke accurate werkzaamheid doelgericht werkt. . . .
Stop dan met het citeren van mensen zoals kaufman, doelgerichtheid is een eigenschap die systemen verworven hebben doorheen evolutie, en bijlange niet alle systemen en zeker niet zoals we dat als mensen kennen. één van de basis principes in de complexiteitstheorie is net de automatische vorming van orde uit chaos.

over die natuur, wat vind je van orkanen, tsunamis en overstromingen? Welk doel heeft dat? Welk doel heeft een waterdruppel in de oceaan? Kan deze waterdruppel, in tegenstelling tot alle andere waterdruppels die samen met die ene vallen, zelf zijn richting veranderen tijdens zijn val? om bvb de akker van een arme boer te bewateren?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
F001
Banned

Bericht door F001 »

Lord Dragon schreef: Stop dan met het citeren van mensen zoals kaufman, doelgerichtheid is een eigenschap die systemen verworven hebben doorheen evolutie, en bijlange niet alle systemen en zeker niet zoals we dat als mensen kennen. één van de basis principes in de complexiteitstheorie is net de automatische vorming van orde uit chaos.
Leg me geen woorden in de mond die ik nooit heb opgeschreven. Waar heb ik Kaufman geciteert? Kun je mij daar een verwijzing naar geven? Voer de discussie wel eerlijk.
Lanier schreef: Onzin, want bijv. een atoom heeft andere eigenschappen dan dan de molecuul waar het onderdeel vanuit maakt. Het gaat dus wel degelijk om de som en niet om de eigenschappen van de allerkleinste deeltjes.
De kleinste eigenschappen bepalen het verdere verloop en niet omgekeerd. De wetten van de fysica lijken hiermee op het leven zélf te zijn afgestemd. Voor de productie van koolstof in sterren is een nummerieke samenloop vereist om een kernresonantie bij precies de juiste energie te produceren. Indien de massa van enkele fundamentele deeltjes ook maar iets anders zouden zijn, dan zou dit universum onbewoonbaar zijn.

Met dit voorbeeld geef ik aan dat niets zomaar uit zichzelf ontstaat maar dat er een accurate afstemming is door de kosmos zélf. De wijze waarop de sub-atomaire werkelijkheid zich gedraagt is mede bepalend op de wijze waarop we die 4% zichtbare werkelijkheid waarnemen. En zelfs de intepreatie van diezelfde waarneming (het onzekerheidsprincipe) is bepalend door de waarnemer zélf. Dit reikt zoveel verder dan het aloude darwinisme. Nogmaals, het de-evolueren van een mens naar een aapachtige gemeenschappelijke soort is passé te noemen. Hiervoor is na 150 jaar nog geen grammetje fysiek bewijs aangetroffen, slechts eigen opgeworpen veronderstellingen die zichzelf blijven wijzigen. Daarom staan we met deze kennis aan de vooravond van nieuwe evolutionaire vraagstukken, waarbij het oude moet worden losgelaten. Geschiedenis leert dat dogmatici bij een dergelijk proces altijd zullen blijven vastklampen aan het oude. Dat was in de tijd van Darwin niet anders. Elke leer kent zijn houdbaarheidsdatum alvorens het opgaat in een groter verband of verdwijnt. Het is tijd om afscheid te nemen van Darwin.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

F001 schreef:Het is tijd om afscheid te nemen van Darwin.
Je doet maar!
Zelf afscheid nemen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
F001
Banned

Bericht door F001 »

Heb ik in stilte al gedaan. Er bestaat genoeg ruimte voor nieuwe uitdagingen betreffende het vraagstuk omtrent evolutie. Helaas biedt dit forum te weinig intellectuele ruimte om daar open en helder over te discusseren. Het vervalt weer tot het gebruikelijke gescheld en gejammer over het wel of niet bestaan van een theologische God. Gaap!! Jammer, maar het is niets anders.

Wie en wat zijn we, staat aan de vooravond van nieuwe ontdekkingen en inzichten. Het darwinisme zal daarin een steeds mindere dominante rol gaan vervullen. Wel als aanvulling op nieuwe denkbeelden. Ik ben daar niet bang voor. Maar indien gelovigen zichzelf graag blijven de-evolueren tot een aap, mijn zegen hebben ze. :wink:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

F001 schreef:Heb ik in stilte al gedaan. Er bestaat genoeg ruimte voor nieuwe uitdagingen betreffende het vraagstuk omtrent evolutie. Helaas biedt dit forum te weinig intellectuele ruimte om daar open en helder over te discusseren. Het vervalt weer tot het gebruikelijke gescheld en gejammer over het wel of niet bestaan van een theologische God. Gaap!! Jammer, maar het is niets anders.

Wie en wat zijn we, staat aan de vooravond van nieuwe ontdekkingen en inzichten. Het darwinisme zal daarin een steeds mindere dominante rol gaan vervullen. Wel als aanvulling op nieuwe denkbeelden. Ik ben daar niet bang voor. Maar indien gelovigen zichzelf graag blijven de-evolueren tot een aap, mijn zegen hebben ze. :wink:
Fijn!
Bedankt voor de bijdrage.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
LordDragon
Bevlogen

F001
Leg me geen woorden in de mond die ik nooit heb opgeschreven. Waar heb ik Kaufman geciteert? Kun je mij daar een verwijzing naar geven? Voer de discussie wel eerlijk.
nou, hier citeer je kaufman

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p240762

heb je verder nog iets inhoudelijk van argumenten op mijn post?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

F001 schreef
Het biedt een prima alternatief. Bestudering van de sub-atomaire fysica en hun wisselwerking ten gevolg van het elektromagnetisme en de zwakke kernkracht wijst op een doelgerichte werkzaamheid.
Waaruit leid jij dat doelgerichte af? Het is nogal wiedes dat de krachten precies zo zijn dat het universum zoals wij het kennen zich manifesteert.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

F001,
Er zijn al duizenden pagina's op dit forum volgeschreven over evolutie. Elke keer hetzelfde verhaal moeten opdreunen is nogal vermoeiend. Vooral als mensen er geen kaas van hebben gegeten. Er valt genoeg info te vinden hier op het forum en kijk ook op talkorigins zodat je je kennis wat kunt bijspijkeren. Misschien dat het kwartje dan zal vallen.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
F001
Banned

Bericht door F001 »

Lord Dragon schreef: nou, hier citeer je kaufman
Nee, jij citeert Kaufman. Je speelt het spel oneerlijk door citaten erbij te voegen die ik nergens heb opgeschreven. Dat is wel een enorme wanhoopsdaad te noemen! :lol:
Ja, speel het spel eerlijk.

Doctor Who schreef: Waaruit leid jij dat doelgerichte af? Het is nogal wiedes dat de krachten precies zo zijn dat het universum zoals wij het kennen zich manifesteert.
De nummerieke samenloop waarop de wetten van de fysica zijn afgestemd zijn zo accuraat te noemen, dat hiervoor geen alternatief bestaat. Indien alles uit een blinde toevalligheid zou zijn ontstaan waren die marges onherroepelijk anders geweest en kende dit universum niet die specifieke orde die het vandaag ten toon spreidt. Dat is ook precies waar de wetenschap van vandaag zich zo over verbaasd. Geen enkel systeem of veld staat los van een ander veld of systeem. Men kan het telkens blijven gooien op toeval, maar zo'n stelling wordt onhoudbaar. Slechts dogmatici klampen zich hieraan vast.

De wijze waarop een menselijke cel werkt, wordt weleens vergeleken met het menselijke brein. Het werkt doelgericht, 'maakt' beslissingen en oefent functies uit die wijzelf nog niet eens begrijpen. Eén menselijke cel met een diameter van minder dan éénduizenste centimeter bevat zoveel instructies in het DNA dat er duizend boeken van zeshonderd bladzijden per stuk nodig zouden zijn om die informatie te noteren!

Ongeveer 5% van ons DNA copieert eiwit en wordt exon genoemd. Zo'n 95% van ons resterende DNA heeft een voor ons onbekende functie.(ook wel niet-eiwit docerend of intron genoemd) Junk-DNA is een andere benaming. Hoe complexer het organisme hoe hoger het aantal intron. Het menselijke genoom verschilt slechts 300 genen met de muis, maar het verschil ligt in het gegeven dat de muis 10% minder basebparen bezit en veel minder junk-DNA. (introns)

Dit zijn belangrijke gegevens binnen de toekomst van het evolutievraagstuk. Dus wat overeenkomstig DNA bewijst nergens dat we van muizen afstammen. Integendeel, het verschil in complexiteit vertoont zich juist binnen die 95% die we nog helemaal niet begrijpen! Daarom glimlach ik om sommige darwinistische hypothesen die de gehele evolutionaire geschiedenis vertaald vanuit één oercel. Een hypothetische oercel die (als die al zou bestaan) slechts voor 5% zou worden begrepen. Maakt dit de evolutietheorie gepresenteerd door Darwin als een uitgemaakte zaak? Natuurlijk niet. De nummerieke volgorde is zo van belang om het evolutievraagstuk beter te leren begrijpen.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Jeetje F001.. dat zal wel een nobelprijsje of 3 worden voor je kwalitatieve bijdrage aan de biologie en fysica. Waarom geef je ons niet even je enorme stapel aan revolutionaire publicaties in Nature en Science, ik neem aan dat je die wel hebt als je zoals je zegt het idee hier levert wat aan de vooravond van een enormeeee paradigmaverandering staat.

Want zoals het eruit ziet ben je meer iemand die erg veel op allerlei wikipedia-pagina's heeft gezeten en in populair wetenschappelijke boeken heeft zitten neuzen en daar een boel techno-brabbel heeft opgedaan maar eigenlijk niet zo goed weet wat het nou allemaal inhoudt.

Maar goed, aangezien je zo'n kei bent in subatomaire fysica, kun je me misschien uitleggen wat het effect is van muonen op biologisch weefsel? Elke minuut passeren toch zo'n 10000 muonen mijn lichaam en ik merk er weinig van. Aangezien subatomaire fysica zo'n enorme invloed heeft op chemie van de macrowereld en we deze niet los van elkaar kunnen zien kun je me uitleggen wat ik mis?? (Om je wat huiswerk te besparen kun je hier alle data vinden die je nodig hebt http://pdg.lbl.gov/2008/AtomicNuclearPr ... /adndt.pdf).
F001
Banned

Bericht door F001 »

Samsa schreef: Want zoals het eruit ziet ben je meer iemand die erg veel op allerlei wikipedia-pagina's heeft gezeten en in populair wetenschappelijke boeken heeft zitten neuzen en daar een boel techno-brabbel heeft opgedaan maar eigenlijk niet zo goed weet wat het nou allemaal inhoudt.
Heb niks met Wikipedia en lees nog ouderwets boeken.

Een muon valt onder de familie van leptonen (6) tegenover de familie van quarks. (6) Het elektron is de meest bekende lepton, maar net als het muon en de tauon kennen ze allemaal een corresponderende neutrino.

Jouw lichaam is niet vast en solide. Er worden dagelijks vijftig miljard cellen afgebroken en weer aangemaakt. Dat betekent 500.000 cellen per seconde. Elke twee weken zijn al onze cellen van ons lichaam vervangen. Hoe is het langetermijngeheugen mogelijk als de moleculaire samenstelling van de celmembraan van neuronen elke twee weken is vernieuwd en er ook een voortdurende aanpassing van miljoenen synapsen in de hersenen plaatsvinden? Het is zelfs zo dat op subnucleair niveau de quarks en gluonen die de neutronen en protonen van onze lichaamscellen vormen, worden vernietigd en geregeneerd op een tijdschaal van 10-23ste seconde. Ons lichaam wordt dus gedurende het bestaan eenmaal in de 10-23ste seconde vernietigd en weer aangemaakt. Toch ervaart men het lichaam alszijnde een continuïteit. Begrijp je nu de invloed van de sub-atomaire werkelijkheid op het gedrag van de vormen in de macrowereld? Dit geeft een hernieuwde perceptie op het evolutievraagstuk.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

F001 schreef:[De nummerieke samenloop waarop de wetten van de fysica zijn afgestemd zijn zo accuraat te noemen, dat hiervoor geen alternatief bestaat.
Je begrijpt het écht niet volgens mij. De aanwezigheid van het gebodene geeft voor jouw de idee dat dit enkel kan zijn door diens fysische eigenschappen. Waren deze elementair anders dan zou het niet kunnen bestaan dus er moet wel doelmatigheid achter zitten. Zoek zelf de denkfout nu eens op.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ik geef het op, ik wacht wel tot u overleden bent dat gaat sneller. Succes verder.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

F001, voel jij je elke twee weken een compleet ander mens??? Misschien voel je je over twee weken wel een Hindoe...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
LordDragon
Bevlogen

F001
Lord Dragon schreef: nou, hier citeer je kaufman

viewtopic.php?f=28&t=8254&start=30#p240762

Nee, jij citeert Kaufman. Je speelt het spel oneerlijk door citaten erbij te voegen die ik nergens heb opgeschreven. Dat is wel een enorme wanhoopsdaad te noemen! :lol:

Ja, speel het spel eerlijk.
gast nu heb je problemen

hier staat

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p240762

F001 schreef
Enkele citaten hierover:

Cyril Ponnamperuma: (bekend vanwege zijn studies over chemische evolutie) ' Het doel van het universum zou het leven zelf kunnen zijn '. (1995)

Stuart Kaufman: Evolutie verloopt niet alleen door de darwiniaanse natuurlijke selectie, maar door een sterke tendens in de moleculairenatuur naar zelforganisatie. (1995)
sorry ket maar met mijn voeten speel je niet en zeker niet op zo een kinderachtige manier.

wees jij maar eens eerlijk grove leugenaar, en dommerik, want het is na te checken op het forum en jij ontkent het.
de link staat er idioot, hoe kan je nu zo idioot zijn verdomme??? Dit gaat er bij mij dus totaal niet in, wat een grove afgang en duizenden mensen op het net die het op het forum kunnen lezen, ik begrijp echt niet hoe een mens zo imbeciel kan zijn.

MVG, LD.
Plaats reactie