De eeuwige stilstand van de radicale islam

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Uncle Rat
Ervaren pen

Re: De eeuwige stilstand van de radicale islam

Bericht door Uncle Rat »

siger schreef: Nee, dat is een boekje zonder het wetenschappelijke cijfermateriaal dat men zou mogen verwachten na een enquete onder 50.000 moslims. Het is de persoonlijke interpretatie van twee moslims, wat natuurlijk best mag, maar het is geen wetenschappelijk verslag. Terwijl de enquête erover ging wat moslims denken, gaat het boekje hoofdzakelijk over hoe niet-moslims (verkeerd) over moslims denken. Dus iets wat niet onderzocht werd.

Waarom geeft men de onderzoeksresultaten niet vrij, zoals bij wetenschappelijk onderzoek altijd gedaan wordt? Zeker niet omdat ze bevestigen wat de onderzoekers bevestigd wilden zien.

Heb je mijn link hierboven trouwens geopend?
Mogahed heeft overigens al min of meer toegegeven dat ze wat 'herdefinieerwerk' hebben verricht om tot een gunstiger resultaat te komen:
...
So, there it is--the smoking gun. Mogahed publicly admitted they knew certain people weren't moderates but they still termed them so. She and Esposito cooked the books and dumbed down the text. Apparently, by the authors' own test, there are not 91 million radicals in Muslim societies but almost twice that number. They must have shrieked in horror to find their original estimate on the high side of assessments made by scholars, such as Daniel Pipes, whom Esposito routinely denounces as Islamophobes. To paraphrase Mogahed, maybe it wasn't the most technically accurate way of doing this, but their neat solution seems to have been to redefine 78 million people off the rolls of radicals.
...
http://www.weeklystandard.com/Content/P ... g.asp?pg=2
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

gerard_m schreef:De voorbeelden die je geeft, lopen mank.

Ja, in iedere religie, beweging of ideologie komen misstanden voor.
Maar geweld van hindoes of kindermisbruik van katholieken, hoe vreselijk het ook is, vindt niet plaats in naam van Visna of Jezus. Evenmin volgen de plegers van deze misdrijven daarmee het voorbeeld van de stichter van hun religie. Bij de islam ligt dat (helaas) anders, zoals ik je al liet zien.

:(
Geachte,

Dit gaat toch steeds meer op het een welles/nietus spel lijken, gelijk aan het forum van Een vandaag....
Hoe jammer...
Maar ook u bent ook zijn type...die schijnbaar "alles" weet van de Islam en haar vele volgelingen en precies weet wat en hoe zij denken...als u iets "laat zien" (een voorbeeld) dan is dat dus ook de waarheid...
Toen ik voor de Wereldomroep in India was heb ik in een dorpje op bijna 6 uur rijden van Calcutta met mijn eigen ogen gezien hoe een paar mensen letterlijk werden afgetuigd vanwege hun geloof...
De daders waren fanatieke Hindu's... de slachtoffers in deze: moslim die in dat gedeelte van India een meerderheid vormen...
Als u niet wil inzien dat bij elke religie er een aantal volgelingen zijn die compleet krankzinnig zijn en denkt dat alleen de Islam daar patent op heeft...dan heeft u echt een heel beperkt wereldbeeld...
Mijn schoonvader is helaas twee jaar geleden overleden aan een hersenbloeding...maar ik kan me nog als de dag van vandaag herinneren hoe moeilijk hij het had met betrekking tot zijn verleden op een Rooms katholiek jongeninternaat. Daar heeft hij samen met 3 broers van hem gezeten.
Alle....ik herhaal het nog maar even...allen zijn zij slachtoffer geworden van seksueel misbruik door broeders....en dit was wel degelijk in naam van de here Jezus!...Ik weet dat omdat hij zeg maar een aantal maanden voor zijn dood, bezig was met zijn broers om actie te gaan ondernemen....eindelijk...
U veegt alle argumenten voor het gemak van tafel...reden?
Uw tunnelvisie op de Islam....
En dat zit dan op een forum voor "vrije gedachte" :( :oops:
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Demmers: ik vraag me bij jou af waarom je conclusies blijft trekken op basis van incidenten. Als ik een vegetarier tegenkom met longkanker, kan ik dan concluderen dat roken en vegetarisch eten even ongezond zijn?

Die incidenten zijn er, zoals al is gezegd, maar ze zeggen niets over de leer van een religie.

Geef mij anders de teksten uit Hindoe geschriften die oproepen andere gelovigen af te tuigen of uitspraken van Jezus die oproepen tot kindermisbruik. Omgekeerd kan ik je talloze teksten geven van Mohammed die oproepen tot geweld en incidenten waarbij hijzelf gewelddadig was.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
siger

Bericht door siger »

demmers schreef:
gerard_m schreef:De voorbeelden die je geeft, lopen mank.

Ja, in iedere religie, beweging of ideologie komen misstanden voor.
Maar geweld van hindoes of kindermisbruik van katholieken, hoe vreselijk het ook is, vindt niet plaats in naam van Visna of Jezus. Evenmin volgen de plegers van deze misdrijven daarmee het voorbeeld van de stichter van hun religie. Bij de islam ligt dat (helaas) anders, zoals ik je al liet zien.
Dit gaat toch steeds meer op het een welles/nietus spel lijken,....
Je antwoord is geen reactie op wat G stelt. Hij erkent dat andere godsdiensten ziek zijn in hetzelfde bedje maar ziet verschil in dat moslims voor geweld directe rechtvaardiging vinden in hun teksten. Daar moet je op antwoorden als je een debat wil voeren.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ Demmers
*
Wat is het toch dat jou al die jaren al belemmert om je in de Islam zelf te verdiepen?
Dat jij de wandaden van fundamentalisten van andere religies waarneemt kan jou uiteraard een reden geven om die wandaden van fundamentalisten van andere religies aan de kaak te stellen, maar doe dat dan ook in een draadje wat daadwerkelijk gaat over die wandaden van fundamentalisten van andere religies: het is toch van de zotte om de wandaden van fundamentalisten van andere religies in stelling te brengen tegen het (terecht!) aan de kaak stellen van de Islam-ideologie?
*
Je gebruikt het woord tunnelvisie zo vaak dat ik niet anders kan vermoeden dan dat je een eigenste visie projecteert op anderen, wellicht heeft het te maken met het feit dat je door je cameramanschap gewend bent geraakt om door een lens (=tunnel!) de wereld te aanschouwen? Kom daar eens los van, ff los van die focus op individuele gevallen want de grootste groep slachtoffers van de Islam zijn inderdaad goedwillende geïndoctrineerde Moslim(a)s, verdiep je eens in de Islam-ideologie zelf ...
... dat hoeft niet persé door middel van studie van geschriften, nee,
er zijn ook vele goede docu's beschikbaar (beslist geen fitna's!)
die door middel van een visie door de lens de ware kern blootleggen van de Islam-ideologie.
*
Wie weet, misschien vind je dan wel goede argumenten waarmee je kunt verdedigen
dat de Islam niet een gewelddadige en fascistische ideologie is?
Volgens mij is het toch echt een ideologie die het vanuit de eigenste kern
onmogelijk maakt om te evolueren naar een vreedzame religie,
daar het in de kern opgenomen is dat die wereldwijde vrede
pas uit kan breken zodra de laatste ongelovige, goedschiks of kwaadschiks,
bekeert is tot tot diezelfde onveranderlijke Islam!

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Waar halen jullie toch die arrogantie vandaan zeg....geachte Gerard en Siger... :oops:
Als of de tekst in wat voor "boek" er nog toe...
Het is allemaal een kwestie van interpretatie .....
Daar gaan jullie doelbewust maar even voorbij.
In elk religieus geschrift van welke religie ook staan bespottelijke teksten!
En waar het dus vooral om gaat is hoe iemand die tekst....nogmaals "leest" en gebruikt en/of misbruikt om een ander de wil op te leggen!
Als ik jullie denkwijze zou volgen dan kom ik tot de conclusie dat al het geweld en onderdrukking die voortkomt vanuit het Jodendom, Christendom en Hindoeisme (voorbeelden te over!) helemaal van de pot gerukt zou moeten zijn....want dat word wel "uit naam gedaan" maar het staat niet in de geschiften ?
Of zullen wij voor de grap maar hoor :( even de bijbel er bij halen?
Eh....wat dacht u van bijvoorbeeld: Psalm 137 vers 9 ....

" Gelukkig is hij die ons wreekt voor wat je ons aangedaan hebt, die jouw kinderen grijpt en ze tegen de rotsen kapot slaat"

Samuel 15: " ....Daarom moet gij Amelek gaan verslaan en alles wat hem toebehoort met een banvloek treffen, zonder genade moet gij mannen, vrouwen, kinderen, zuigelingen, runderen, schapen ezels en kamelen doden" ...
.

Inderdaad...heel erg vredelievend....
Kijk ik ben een tegenstander van de radicale Islam! Ik ben van mening dat nu wij ons hier in het Westen eindelijk bevrijd hebben van die molensteen om ons nek de Christenreligie onderdrukking, we zeker nooit mogen en moeten toestaan dat er via de achterdeur weer een ander "geloof" daar voor in de plaats komt....
En dat we weer terugkeren naar de "donkere tijd"...
Maar dat heeft te maken met hoe labiel wij als mens zijn....
Dat heeft van alles te maken met hoe veel vertrouwen hebben wij in elkaar en met elkaar...
Het besef dat de wereld ook heel goed, wat zeg ik beter kan functioneren zonder het fundament van een religie.
De radicale Islam? Joh...als je "blij en gelukkig" word om te leven in een keurslijf....je doet maar...
Maar dan is dit deel van de wereld niet de plek waar je moet zijn denk ik.
Als je als radicale moslim je zo ergert aan alles en iedereen hier....ga dan wonen in een land waar die Islam het alledaagse leven wel beheerst!...
Er zijn landen genoeg in het Midden oosten....
Ga...zou ik zeggen...
Laatst gewijzigd door demmers op 01 okt 2010 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

GayaH schreef:@ Demmers
*
Wat is het toch dat jou al die jaren al belemmert om je in de Islam zelf te verdiepen?
Dat jij de wandaden van fundamentalisten van andere religies waarneemt kan jou uiteraard een reden geven om die wandaden van fundamentalisten van andere religies aan de kaak te stellen, maar doe dat dan ook in een draadje wat daadwerkelijk gaat over die wandaden van fundamentalisten van andere religies: het is toch van de zotte om de wandaden van fundamentalisten van andere religies in stelling te brengen tegen het (terecht!) aan de kaak stellen van de Islam-ideologie?
*
Je gebruikt het woord tunnelvisie zo vaak dat ik niet anders kan vermoeden dan dat je een eigenste visie projecteert op anderen, wellicht heeft het te maken met het feit dat je door je cameramanschap gewend bent geraakt om door een lens (=tunnel!) de wereld te aanschouwen? Kom daar eens los van, ff los van die focus op individuele gevallen want de grootste groep slachtoffers van de Islam zijn inderdaad goedwillende geïndoctrineerde Moslim(a)s, verdiep je eens in de Islam-ideologie zelf ...
... dat hoeft niet persé door middel van studie van geschriften, nee,
er zijn ook vele goede docu's beschikbaar (beslist geen fitna's!)
die door middel van een visie door de lens de ware kern blootleggen van de Islam-ideologie.
*
Wie weet, misschien vind je dan wel goede argumenten waarmee je kunt verdedigen
dat de Islam niet een gewelddadige en fascistische ideologie is?
Volgens mij is het toch echt een ideologie die het vanuit de eigenste kern
onmogelijk maakt om te evolueren naar een vreedzame religie,
daar het in de kern opgenomen is dat die wereldwijde vrede
pas uit kan breken zodra de laatste ongelovige, goedschiks of kwaadschiks,
bekeert is tot tot diezelfde onveranderlijke Islam!

*

Geachte,

Waar haal je toch vandaan dat ik zo pro- moslim ben?....
Ik verzet me alleen tegen de eenzijdigheid van berichtgeving!
Ik moet helemaal niets hebben van welke religie dan ook, dus zeker ook niet van de radicale Islam..
Maar je kunt niet maar net doen alsof die Islam het alleenrecht heeft op intolerantie...
Als je dat doet dan kijk je weg voor de geschiedenis....
Daar gaat het mij alleen om!
Honderden jaren zijn mensen onderdrukt door het Christendom....
Uit naam van de RK-kerk zijn de meest gruwelijke zaken gebeurd in de wereld!
Als je je nu zo druk maakt over de Islam....en beweerd dat dat alleen een gevaarlijke religie is..
Dan heb je het mis!...
Als de paus en al die andere papen ooit nog eens de kans krijgen...dan veranderen zij de wereld ook weer in een grote inquisitie!
Levensgevaarlijk al die "geloven"!
Thor
Forum fan

Bericht door Thor »

Beste demmers,
De daders waren fanatieke Hindu's... de slachtoffers in deze: moslim die in dat gedeelte van India een meerderheid vormen...
Zonder het voorval te ver- of beoordelen zou ik dit graag in even iets over de geschiedenis van India vertellen, maar voordien een statement van een Indiër.
Northern India has been ruled by Muslim rulers from roughly 1000 A.D. to the beginning of British rule in 1700s. With the exception of Emperor Akbar, most rulers were hostile to Hindus to greater or lesser degrees. Suffice it to say there are no Hindu temples in Muslim controlled areas that are more than 300 years old. Khajuraho complex was spared only because it was lost and covered by forest until a British surveyor rediscovered in the 1800s.

I do not know about moderate or extreme Islam but I do know this that Hindus suffered greatly under Muslim regimes. Every country where Muslim hegemony was established religious minorities have been steadily dispossessed.

Deze video verteld veel over de context. Een context die jij niet wenst te zien. http://www.youtube.com/watch?v=czVqLcc7GqM
"Er bestaat geen mening, hoe absurd ook, die de mensen niet gemakkelijk tot de hunne maken, zodra het gelukt is, hen te overtuigen, dat die algemeen aanvaard is."
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Thor schreef:Beste demmers,
Zonder het voorval te ver- of beoordelen zou ik dit graag in even iets over de geschiedenis van India vertellen, maar voordien een statement van een Indiër.
Northern India has been ruled by Muslim rulers from roughly 1000 A.D. to the beginning of British rule in 1700s. With the exception of Emperor Akbar, most rulers were hostile to Hindus to greater or lesser degrees. Suffice it to say there are no Hindu temples in Muslim controlled areas that are more than 300 years old. Khajuraho complex was spared only because it was lost and covered by forest until a British surveyor rediscovered in the 1800s.

I do not know about moderate or extreme Islam but I do know this that Hindus suffered greatly under Muslim regimes. Every country where Muslim hegemony was established religious minorities have been steadily dispossessed.

Deze video verteld veel over de context. Een context die jij niet wenst te zien. http://www.youtube.com/watch?v=czVqLcc7GqM
Daar gaan we weer... :( :oops:
Wat wil ik nou weer niet in zien jongen?...
Dat een Indier..(denk dus voor het gemak maar even een Hindu :wink: ) een betoog houd over die slechte Islam? Wat had je eigenlijk verwacht van die man?
Hou toch op zeg.....
Die man heeft een gekleurde bril van heb ik jouw daar...
Ik ben zelf meerdere keren in Indie geweest ( niet tot me genoegen, had was voor werk) Want met dat land heb ik h e l e m a a l niets!...
En zeker niet met die fanatieke Hindu groeperingen....
Die zijn geen haar...geen haar beter dan die moslims!
DAAR gaat het mij om!!
Heb zelf ervaren hoe intolerant die Hindu's zijn ...
Dus ik weet wel degelijk waar ik het over heb...
Maar ik hoop beste Thor dat je me hierbovenstaande "ingezonden" stukken ook leest als je tijd hebt :wink:
Dan stel ik je misschien een beetje gerust.
Want daar kun je lezen dat ik niet zo pro-moslim ben als jij vreest.
Laatst gewijzigd door demmers op 01 okt 2010 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
siger

Bericht door siger »

demmers schreef:Ik ben van mening dat nu wij ons hier in het Westen eindelijk bevrijd hebben van die molensteen om ons nek de Christenreligie onderdrukking, we zeker nooit mogen en moeten toestaan dat er via de achterdeur weer een ander "geloof" daar voor in de plaats komt....
Volledig eens.
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

siger schreef:
demmers schreef:Ik ben van mening dat nu wij ons hier in het Westen eindelijk bevrijd hebben van die molensteen om ons nek de Christenreligie onderdrukking, we zeker nooit mogen en moeten toestaan dat er via de achterdeur weer een ander "geloof" daar voor in de plaats komt....
Volledig eens.

Geachte,

Kijk!....en de zon schijnt lekker...EN...wij zijn het eens!
Wat een goed begin van de dag! Genieten maar.... :wink: :)
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Ik beweer niet dat je pro-Islam bent, maar wat jij eenzijdigheid in de berichtgeving noemt,
zie ik gewoon als ON-TOPIC blijven in een draadje over
"De eeuwige stilstand van de radicale islam"
demmers schreef:<< >>
Geachte,

Ik moet helemaal niets hebben van welke religie dan ook, dus zeker ook niet van de radicale Islam..
<< >>
Over Christendom en de Paus zijn toch voldoende andere topics voorhanden?
Waarom dan niet daaro die wantoestanden van het Christendom bespreken?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

GayaH schreef:*
Ik beweer niet dat je pro-Islam bent, maar wat jij eenzijdigheid in de berichtgeving noemt,
zie ik gewoon als ON-TOPIC blijven in een draadje over
"De eeuwige stilstand van de radicale islam"
demmers schreef:<< >>
Geachte,

<< >>
Over Christendom en de Paus zijn toch voldoende andere topics voorhanden?
Waarom dan niet daaro die wantoestanden van het Christendom bespreken?
Geachte,

Goed...daar heb jij misschien wel een punt...
Alleen ik dacht dat een forum ook een soort platform was voor discussie...
En ik ging er vanuit dat mijn bijdragen alhier toch wel degelijk "on-topic waren...
Want wat heeft het voor zin om alle gelijkgestemden bij elkaar te zetten in een "hokje" van een bepaald topic?
Dan krijg je toch nooit een goede discussie?
Of zie ik dat nu weer verkeerd?
Thor
Forum fan

Bericht door Thor »

Beste demmers,
Dat een Indier..(denk dus voor het gemak maar even een Hindu :wink: ) een betoog houd over die slechte Islam? Wat had je eigenlijk verwacht van die man?
Niets anders, hij kent zijn en de geschiedenis van India en de aard van de Islam, in die korte tijd heb jij de video niet kunnen zien, want die zegt iets over die geschiedenis.
En jij, jij hebt een niet gekleurde bril?
Waar halen jullie toch die arrogantie vandaan zeg....geachte Gerard en Siger...
Misschien voor jou, maar niet voor de islam, dat boek zijn de letterlijke woorden van Allah en daar maak je geen grapjes over. Dat deze bewering een volstrekte onzin is doet niet af aan het feit dat mrd. mensen dat WEL geloven en naar deze woorden handelen. Maar doordat jij je er niet in wenst te verdiepen noem jij andere arrogant. Het is arrogant om zonder enige kennis van de islam andere te veroordelen over hun kennis (hoe beperkt ook) van de Islam.
Die zijn wel degelijk beter, want die verdedigen zich tegen de islam. Daar hebben ze eeuwen ervaring in. Hoor jij wel eens over de wantoestanden van de hindoes in Westerse landen, over hun criminaliteit, misbruik van sociale voorzieningen, ik niet?
DAAR gaat het mij om!!
Enkel omdat jij het kwaad van de islam niet wenst te zien. Overal in de wereld zijn conflicten met de islam, maar dat komt dat de rest van de wereld geen haar beter is als de islam. Derhalve lijkt het dat in jou denken elke vorm van zelfverdediging ondenkbaar is.
Het gaat niet om het pro-moslim zijn, het gaat erom dat de essentie van het kwaad in die ideologie gezien wordt. Dat kun je alleen begrijpen door er tijd in te stoppen en er iets over te lezen. Ik ben bereid mijn boekenkast ter beschikking te stellen, zodat je niets hoeft te kopen. :wink:
"Er bestaat geen mening, hoe absurd ook, die de mensen niet gemakkelijk tot de hunne maken, zodra het gelukt is, hen te overtuigen, dat die algemeen aanvaard is."
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Thor schreef:Beste demmers,
Niets anders, hij kent zijn en de geschiedenis van India en de aard van de Islam, in die korte tijd heb jij de video niet kunnen zien, want die zegt iets over die geschiedenis.
En jij, jij hebt een niet gekleurde bril?
Waar halen jullie toch die arrogantie vandaan zeg....geachte Gerard en Siger...
Misschien voor jou, maar niet voor de islam, dat boek zijn de letterlijke woorden van Allah en daar maak je geen grapjes over. Dat deze bewering een volstrekte onzin is doet niet af aan het feit dat mrd. mensen dat WEL geloven en naar deze woorden handelen. Maar doordat jij je er niet in wenst te verdiepen noem jij andere arrogant. Het is arrogant om zonder enige kennis van de islam andere te veroordelen over hun kennis (hoe beperkt ook) van de Islam.
Die zijn wel degelijk beter, want die verdedigen zich tegen de islam. Daar hebben ze eeuwen ervaring in. Hoor jij wel eens over de wantoestanden van de hindoes in Westerse landen, over hun criminaliteit, misbruik van sociale voorzieningen, ik niet?
DAAR gaat het mij om!!
Enkel omdat jij het kwaad van de islam niet wenst te zien. Overal in de wereld zijn conflicten met de islam, maar dat komt dat de rest van de wereld geen haar beter is als de islam. Derhalve lijkt het dat in jou denken elke vorm van zelfverdediging ondenkbaar is.
Het gaat niet om het pro-moslim zijn, het gaat erom dat de essentie van het kwaad in die ideologie gezien wordt. Dat kun je alleen begrijpen door er tijd in te stoppen en er iets over te lezen. Ik ben bereid mijn boekenkast ter beschikking te stellen, zodat je niets hoeft te kopen. :wink:

Boeken....
Dus daar haal jij al je wijdheid vandaan...
Doen al die "enge" moslims en andere reli-fanaten dat ook niet?...
Neen, heel aardig van je,maar ik gebruik liever me eigen inzicht.
Als ex geluidsman en cameraman heb ik ook gewerkt voor de NMO en de Wereldomroep....
Ben het gehele midden oosten doorgegaan van Marokko Oman Saoedi Arabie tot Jordanie en Afghanistan..
Voor andere omroepen en bedrijven ben ik in tal van andere landen geweest. Tot zelf in de diepe binnenlanden van o.a Papua New Guinea.....en neen...ik heb geen peniskoker meegenomen :wink:
Maar dus ook India en Nepal en Pakistan..
Ik wil absoluut niet de indruk wekken dat ik dus een wijsneus ben.....zeker niet...
Maar dankzij dat vakgebied....door toch op plekken te komen waar je als toerist niet zo vaak komt of aan denkt, zie je veel....heel veel....
Jij bent verblind door de haat tegen de islam dat blijkt uit alles...
Ik ben een verklaard tegenstander van elke vorm van religieuze onderdrukking..
Daar heb ik geen boek voor nodig best Thor...
Jij kan beweren wat je wilt, maar er is geen enkel verschil tussen een Hindu of een moslim fanatic...
Of wat dacht je van al die maffe orthodoxe Joden?
Wat me opviel in Israel is dat al die mafkezen accentloos amerikaans spreken.....
Off-record bleek ook dat bijna 90 % van de gasten uit de VS komen....
Laat ze lekker in de "States" blijven met hun dwazen geloof, ga daar lekker een nederzetting bouwen, of met je hoofd tegen een muur aan staan....
Al die gelovige heethoofden zijn een groot gevaar voor de wereld...
En ja...dus ook de radicale moslim gasten.
Want daar moeten we ons inderdaad toch zorgen over maken, zeker een land als Indonesie is hard op weg om steeds meer te radicaliseren...Was daar eind vorig jaar en ik schrok van het feit dat binnen die 6 jaar dat ik er voor het laatst was het aantal moskeeen is verdrievoudigd....
Dat stemt mij anno 2010 toch wel bijzonder teleur...
Plaats reactie