Israel, godsdienst en kernwapens.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
siger

Re: Israel, godsdienst en kernwapens.

Bericht door siger »

Wie beweert moet onderbouwen toch?

BFA blaft hier onophoudelijk beweringen, en als hem naar een onderbouwing gevraagd wordt antwoordt hij met ad hominems en méér niet onderbouwde beweringen.

Wat is de relevantie van "ik hoor Mnb dit niet tegenspreken" dan?

edit: goeie post met feiten: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 32#p222332" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

siger schreef:Wie beweert moet onderbouwen toch?
Inderdaad, MNb beweert dat de bijdrage gekenmerkt kan worden als "geraaskal net zo erg als antisemitisch Holocaustontkennen". Ik zoek dus naar zijn onderbouwing.
Siger schreef:Wat is de relevantie van "ik hoor Mnb dit niet tegenspreken" dan?
Dat voor moderatoraktie waar hij om vraagt nodig is dat hij zijn beschuldiging onderbouwt en dit doet hij niet. Geraaskal dat net zo erg is als holocaustontkenning moet duidelijk vol zitten met ontkenningen van zaken die door historici unaniem bevestigd worden of volkomen uit de lucht gegrepen 'feiten' die door historici niet serieus worden genomen. Ik ben dus op zoek naar pertinente leugens.
Siger schreef:BFA blaft hier onophoudelijk beweringen, en als hem naar een onderbouwing gevraagd wordt antwoordt hij met ad hominems en méér niet onderbouwde beweringen.
Moet hij een boek of wikilink geven om de bron van zijn beweringen te laten zien? Wat mij betreft een goed idee. BFA, kun je wat links geven naar de bron voor je beweringen in gewraakte bijdrage?
Born OK the first time
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Hoewel ik zondagavond al verzocht heb mijn account hier op te heffen heeft Piet V dat nog niet gedaan. Heel inconsequent maak ik van de gelegenheid gebruik.
Rereformed schreef:zijn oproep dat hiervoor moderatorakties ondernomen zouden moeten worden imho volkomen ongegrond.
Ik riep niet op. Ik sprak de hoop uit dat de moderatoren hier islamofoob geraaskal op dezelfde wijze benaderen als Holocaust-ontkenning.

Hoewel ik een hekel heb aan herhaling:
MNb schreef:3. Al-Husseini kwam pas eind 1941 naar Duitsland. De ghetto's in Polen waren al gevestigd. De Einsatzgruppen in Rusland waren toen al druk aan het moorden. Het eerste vernietigingskamp was al in aanbouw.
Dit valt eenvoudig na te trekken.
BFA schreef:Hussin Imam Hoemeini, grootmufti van Jeruzalem en stichter van de MB, was sinds de jaren '30 de belangrijkste stem op de Duitse Radio om op te roepen voor de eliminatie van de Joden.
Tenzij Rere meent dat 1941 onder "sinds de jaren 30" valt en tenzij Rere meent dat Al-Husseini ondanks lijfelijke afwezigheid toch de belangrijkste stem etc. was is dit een klinkklare leugen.
Er zijn er nog een paar, maar dat kijkt iedereen zelf maar na.
BFA geeft geen onderbouwingen voor zijn beweringen. VInd ik ook best. Ik heb geprobeerd de ergste leugens er uit te pikken en die tegen te spreken door de feiten te geven. Geeft ook Rere toe:
Rereformed schreef:graag antwoorden zoals je dat in die laatste post deed,
Tot zover niets aan de hand.
Rereformed schreef:"Je kan de krokodil voeren. Denk er dan bij dat de islmaitische krokodil stelt: Eerst Israël, dan Andalusië en India (volgorde geeft niet) en dan de rest van de wereld."
Dit is de inschatting van desbetreffende forummer. Het heeft niets met waarheid of leugen te maken. Je kan het er mee eens zijn of niet.
Nu wordt het pas interessant. De "islamitische krokodil" is geen waarheid, geen leugen, het is een Totum pro Parte. Het zijn immers mensen - in dit geval moslims - die stellen "Eerst ......wereld". Een krokodil stelt niet, de islam stelt niet, laat staan dat ze veroveren, moslims veroveren.
Maw hier wordt op Göbbeliaanse wijze met behulp van een metafoor (eigenlijk een metonym, maar Allah) een hele bevolkingsgroep zwart gemaakt. Dat heeft Europa eerder meegemaakt.

Tot zover is het allemaal niet zo erg. Rere mag mijn reactie best ongegrond vinden en bovenstaande eveneens. Alleen wordt mij de mond vakkundig gesnoerd met:
Rereformed schreef:Gelieve hier niet op te reageren, maar gewoon doen wat ik je hier aanraad.
Let op de typerende tegenspraak in de laatste woorden. Ik krijg het bevel een advies op te volgen.
De vraag is dus: mag ik een stel leugens die een op Göbbeliaanse wijze tot laster leiden "geraaskal" noemen? Volgens Rere niet. Blijkbaar omdat Rere er op curieuze wijze tegenaankijkt:
Rereformed schreef:lange bijdragen doorspekt met argumentatie zien leveren. Als hij dus iets verdient dan is het wat mij betreft een compliment
Onderaan word ik op nog curieuzere wijze helemaal in een onmogelijke positie geplaatst:
Rereformed schreef:Ik merk op dat MNb dit niet tegenspreekt.
Dat moet als argument dienen dat het met de kwaliteit van een post wel goed zit. Alleen:
Rereformed schreef:Gelieve hier niet op te reageren
Dat bevel heb ik met bovenstaande vakkundig overtreden. Dat vind ik onprettig. Rere is hoger dan ik. De enige logische consequentie is dat ik vertrek van dit forum.
Ik herhaal daarom - nu publiekelijk, want zondagavond heb ik dat al middels een PM gedaan - mijn verzoek aan Piet V om mijn registratie hier op te heffen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

MNb schreef:Hoewel ik zondagavond al verzocht heb mijn account hier op te heffen heeft Piet V dat nog
Dat zou ik jammer vinden.
Kom, er is toch niets gebeurd wat niet uitgepraat kan worden, desnoods via pb's?
Laatst gewijzigd door Jagang op 12 jul 2011 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

MNb schreef: Ik herhaal daarom - nu publiekelijk, want zondagavond heb ik dat al middels een PM gedaan - mijn verzoek aan Piet V om mijn registratie hier op te heffen.
Via PM heb ik je gezegd dat ik het in behandeling neem. Met een tijdsbepaling erin.

Nb. Ik sluit me bij Jagang aan. Maar dat wist je al.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
a.r.

Bericht door a.r. »

Dit is een discussieforum MNB, het moet toch een kleine moeite voor je zijn om wat FBA schrijft onderuit te halen met argumenten en een paar linkjes.

Btw ...en wat is dit nu toch voor een rare opmerking: "Rere is hoger dan ik"??? Volgens mij kan zo ongeveer alles gezegd worden op dit forum en mag ieder "heilig huisje" gesloopt proberen te worden en is er geen enkele moderator die zich hoger acht dan een "gewoon" (niet verkeerd proberen te lezen, hoor) forumlid.
Doe niet zo flauw en blijf gewoon.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

a.r. schreef:Dit is een discussieforum MNB, het moet toch een kleine moeite voor je zijn om wat FBA schrijft onderuit te halen met argumenten en een paar linkjes.
Ik heb zo de indruk dat er nogal wat zaken bij zitten die ook zonder linkjes al vrij evident zijn.
(feitenkennis)

Ik sta niet aan de kant van de moderators, in dit geval, en vind dat de toon aan die kant wel wat gematigd zou mogen worden.

Tot zover mijn 20 cent.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jagang schreef:
Ik sta niet aan de kant van de moderators, in dit geval, en vind dat de toon aan die kant wel wat gematigd zou mogen worden.

Tot zover mijn 20 cent.
Je modereert een forum. En rereformed doet dat heus niet om er zelf beter van te worden of uit het gevoel dat hij meer is dan een deelnemer. Het enige wat hij doet is een discussie in goede banen te leiden. Dat is geven en nemen. En dat kun je van alle kanten gaan bekijken, maar je kan het ook ter kennisneming aannemen en verder gaan met het onderwerp. En na een half uur zijn we weer een bladzijde verder. En zit het je dan nog dwars dan stuur je een pbtje naar de moderator en kijk je of het verschil in inzicht bij kunt leggen. En een enkele keer is het gewoon even diep slikken.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

PietV. schreef:En rereformed doet dat heus niet om er zelf beter van te worden of uit het gevoel dat hij meer is dan een deelnemer.
Dat waren ook niet mijn woorden, piet.
Zo schat ik hem helemaal niet in, maar ik kan het wel ergens niet mee eens zijn, toch?

Enfin, ik laat de kwestie verder maar even voor wat het is.

Ps: Doorschuiven naar "klachten"? :wink:
Laatst gewijzigd door Jagang op 12 jul 2011 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Henry Ford
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Hinderlijke types zijn jullie; jullie nopen me tot inconsequent gedrag. :)
Natuurlijk kan dit uitgepraat worden. Alleen ben ik niet van plan om ook maar één cm van standpunt te veranderen. Dit is een principiële kwestie.
Mag ik een verzameling leugens gevolgd door zwartmakerij "geraaskal" noemen ja of nee?
Rere heeft me dat uitdrukkelijk verboden. Een overtreding van dat verbod leidt uiteindelijk tot een ban.

Laat ik de zaak nog scherper stellen. Betreffende post van BFA bevat een aantal leugens, die via Göbbeliaanse retoriek tot laster van een hele bevolkingsgroep leidt, precies zoals dat na 1933 met een andere bevolkingsgroep gebeurde. Heb ik er nog een Godwin bijgesleept ook. Daarom noem ik BFA's post islamofoob geraaskal.
Als Rere bij zijn zaak blijft geeft hij mij nu in het rood een officiële waarschuwing. Herhaal ik bovenstaande totdat ik een ban krijg. Kan ik net zo goed meteen vertrekken.

Je kunt dat flauw noemen, AR, maar ik vind het niet leuk om iedere keer dat ik islamofoob (of antisemitisch) geraaskal tegenkom dat niet als zodanig te mogen benoemen op straffe van .... Ja, in deze is Rere hoger dan ik, want ik kan me niet aan zijn officiële waarschuwingen en ban onttrekken.

Het helpt niet om om de zaak heen te draaien. De essentiële vraag is, ik herhaal:

Mag ik een verzameling leugens gevolgd door een lasterlijke metafoor "geraaskal" noemen ja of nee?

Er is geen tussenweg. Ik ga geen "nee" slikken.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

MNb schreef:
Mag ik een verzameling leugens gevolgd door een lasterlijke metafoor "geraaskal" noemen ja of nee?

Er is geen tussenweg. Ik ga geen "nee" slikken.
Je mag van mij bijna elk woord gebruiken. Maar het is van jouw kant een heel zwaar middel om op deze manier je gelijk te halen. Er is schijnbaar geen tussenweg. Het is de dood of de gladiolen. En volgens mij ben je uitstekend in staat om hier op een gegeven moment overheen te stappen. Als het niet nu is dan is het over een week.
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Jagang Tjonge, er wordt in dit geval dan ook aan niemand gevraagd om voor of tegen welke persoon te zijn. Ik ben net terug van vakantie en heb gezien dat er erg veel nieuwe namen zijn opgedoken en sommigen ook weer gegaan in die tijd en verder heb ik getracht oa deze discussie door te lopen de afgelopen dagen. Ik kon en kan er geen touw aan vastknopen. Ik lees nogal wat standpunten waar mijn linkserigwaaiende haren recht overeind van gaan staan, maar omdat ik te lang ben weggeweest én over te weinig echt grondige kennis van dit onderwerp beschik kan, wil en zal ik buiten deze discussie blijven. Ik kan mij echter goed voorstellen, gezien de toon waarop deze discussie gevoerd is geworden, dat er op enig moment een moderator heel even hard op de rem trapt en vraagt om duidelijke argumentatie, linkjes en bronnen, juist gezien door sommige gedane niet of slecht onderbouwde uitspraken.

edit: en MnB inmiddels
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

a.r. schreef: edit: en MnB inmiddels
Een lange dag en het wordt nu nog langer. Moderatie is niet altijd de leukste bezigheid. Een beetje begrip van alle partijen helpt daarbij. Ik ga afsluiten.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

PietV. schreef:Je mag van mij bijna elk woord gebruiken.
Als dat "ja" inhoudt trek ik onmiddellijk mijn verzoek in, ook als dat "ja" over een week komt. Een berichtje naar mijn email-adres is zelfs over een jaar genoeg.
PietV. schreef:Maar het is van jouw kant een heel zwaar middel om op deze manier je gelijk te halen.
Weet ik. Ik heb dan ook geen probleem met commentaar op mijn taalgebruik. Ik heb er een probleem mee monddood gemaakt te worden op de wijze die ik hierboven beschreef.
PietV. schreef:Er is schijnbaar geen tussenweg. Het is de dood of de gladiolen.
Klopt. Al zal ik met de gladiolen niet blij zijn en na ontvangst evengoed een rustpauze inlassen. Deze toestand is al veel te ver doorgedreven.
PietV. schreef:En volgens mij ben je uitstekend in staat om hier op een gegeven moment overheen te stappen. Als het niet nu is dan is het over een week.
Jim is een West-Fries. Al mijn voorouders waren dat ook. Vraag eens aan Jim hoe koppig West-Friezen zijn als het om dit soort zaken gaat.

Johan Cruijff
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jagang schreef:
MNb schreef:Hoewel ik zondagavond al verzocht heb mijn account hier op te heffen heeft Piet V dat nog
Dat zou ik jammer vinden.
Kom, er is toch niets gebeurd wat niet uitgepraat kan worden, desnoods via pb's?
Ik vind ook dat je niet de nooduitgang moet nemen, je bijdragen worden door mij altijd met interesse gelezen.

Verder vind ik ook dat BFA de waarheid nogal eens geweld aandoet.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Gesloten