Bezwaar KNMG jongensbesnijdenis

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Bezwaar KNMG jongensbesnijdenis

Bericht door Jinny »

Laten we het daar maar op houden, in de basis zijn we het eens, alleen ben ik even korter voor de kop dan jij. :mrgreen:

LD, ook bij jongetjes wordt er wel degelijk iets weggehaald.
De voorhuid.
Resultaat, droge ongevoeligere eikel.
Plus het risico op complicaties...

Ik kan hem niet genoeg laten zien, http://www.circumstitions.com/Restric/Botched7ex.html kijk vooral de laatste 5 foto's even......
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

LordDragon schreef: feno, het is helemaal niet met elkaar te vergelijken.
Dat deed ik dan ook niet.
Er worden geen eikels of ballen weggesneden.
Geloof mij maar, van dit onderwerp heb ik enorm veel verstand, eikels en ballen interesseren mij namelijk mateloos. :angel4:
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 31 mei 2010 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Jinny

Bericht door Jinny »

LordDragon schreef:
De vergelijking met vrouwenbesnijdenis maak ik niet.
feno, het is helemaal niet met elkaar te vergelijken. Bij de man wordt er wat vel weggesneden om de eikel een deftige opening te geven, om makkelijk te plassen zonder vuil tussen dat vel. Er worden geen eikels of ballen weggesneden. De vrouw daarentegen verliest clitoris en schaamlippen. Zie ook niet echt overeenkomst :D

MVG, LD.
Bij beide is het een onnodige operatie, verminking zo je wilt, op wilsonbekwame leeftijd.

Die zijn voorhuid wil laten weghalen of haar clitorus en schaamlippen perse wil missen doet dat maar na het 21ste levensjaar.

Ik heb weinig waardering voor dit soort practijken.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Het is mogelijk dat ouders het stiekem gaan doen, maar let wel, het zou geen totaalverbod betekenen, hè? Vanaf iemands achttiende jaar is hij volwassen, en staat het hem vrij ervoor te kiezen om zich te laten besnijden.
Jinny

Bericht door Jinny »

Klopt, maar dan zijn ze niet meer wilsonbekwaam.

Heb ik er verder geen moeite meer mee.
Domheid is nu eenmaal geen misdrijf....... :mrgreen:
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

jim
LD, ook bij jongetjes wordt er wel degelijk iets weggehaald.
De voorhuid.
Resultaat, droge ongevoeligere eikel.
Plus het risico op complicaties...
Hela mijn eikel niet beledigen he :wink: Ik kan alleen maar zeggen dat er totaal niks mis mee is en dat ik het handig vind. (ook tijdens sexuele betrekkingen, de eikel is niet ongevoelig, hij kan alleen tegen wat meer stimulatie :) )

Ik ben niet voor besnijdenis, ik ga er niet voor ijveren ofzo, ik ben wel van mening dat een besnijdenis bij jongens nog iets helemaal anders is dan een bij meisjes. De clitoris wegsnijden is eigenlijk gelijk aan de eikel wegsnijden.
Ik kan hem niet genoeg laten zien,
ola :D

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

Als een slachtoffer jaren later zijn ouders en de "arts" aanklaagt wegens mishandeling,
en er zou een veroordeling uit komen, dan komt er misschien schot in de zaak.

Met een beetje geluk is er wel ergens een puber te vinden die even voldoende de pest heeft
aan zijn ouders om aangifte tegen hen te doen.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
Jinny

Bericht door Jinny »

Als je zo een slachtoffer vind, heb je de foto's uit mijn link bekeken?
En nu nog aanklagen.
Het gaat nu domweg met enige regelmaat mis.
En dat bij een onnodige operatie.
Overigens, LD, om de stimulans wat of te zwakken is denken aan de kont van je vader voldoende hoor, daar hoeft de voorhuid niet voor weg.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Inmiddels een tweede hoofstuk in de kwestie. Hier wat linkjes:

KNMG standpunt

KNMG Dossier

Artikel in Trouw

En een discussie op Nieuwemoskee.nl over deze kwestie, misschien dat enkele Freethinkers nog wat redelijkheid in de discussie daar kunnen invoeren, want de auteur van het stuk (Daphne Meijer) houdt nogal van een leugentje en verdraaiinkje om bestwil.

Klik hier voor het opiniestuk
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Afbeelding

(Bron: Medisch Contact)
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Celstraf.
BRUSSEL (ANP/BELGA) – Een 23-jarige Marokkaan moet de cel in voor het zelf uitvoeren van een besnijdenis bij zijn 2-jarige zoon. De man kreeg maandag 2 jaar celstraf, waarvan 1 jaar voorwaardelijk, opgelegd door de rechtbank in het Belgische Tongeren, vlakbij Maastricht. Ook moet de man zijn zoon en moeder samen een schadevergoeding van bijna 7500 euro betalen

De man voerde de besnijdenis uit omdat hij het niet kon verkroppen dat zijn zoon niet volgens de Marokkaanse waarden zou worden opgevoed. De moeder, een Vlaamse, hield de zwangerschap voor de man verborgen omdat zij niet wilde dat het kind volgens islamitische gewoonten werd opgevoed.

Na de besnijdenis werd het jongetje in een ziekenhuis met succes geopereerd. Er is geen blijvende schade.

Volgende keer zelf even doen Cluny.
Jim
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie