Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.
Moderator: Moderators
Re: Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.
wat er staat is dat er geen god is dan Allah en dat mohammed(vzmh) zijn profeet is.
ik heb het niet in het nederlands anders had ik die genomen.
ik heb het niet in het nederlands anders had ik die genomen.
-
Nietweten en Geweten
- Ervaren pen
Oem-imran:
Geloof in de goddelijke waarheid die in een heilig boek staat is voor god & mensen natuurlijk veel belangrijker en ongeloof veel verwerpelijker en bestraffenswaardiger, dan waar(he)den in het menselijke hart als mededogen en tolerantie tussen gelovige mensen en ongelovige mensen (in beide richtingen) in het hiernumaals of het bestraffen van meedogenloze hardheid en intolerantie.6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.
7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Dat is flauwekul. Het is helemaal niet verboden over de evolutieleer te leren of te praten. Alleen weten velen er te weinig van af (ik ook!) en wordt er vaak in de algemene termen gesproken of gekopieerd en geplakt.petals schreef:ik heb ook nog steeds de neiging maar ik kan niet meerik ben verbannen.
Het helpt geen donder. Die mensen hebben eerst een gigantische basiscursus wetenschap nodig, daarna evolutieleer, maar dat zullen ze nooit tot zich nemen want ze geloven dat ze daardoor naar de hel gaan.
Believe me, ik ook en mijn kinderen ook.Jim schreef:Dan hebben ze geen opvoeding gehad.Per schreef:"Het zijn vaak jonge mensen, die uiten zich soms een beetje ongelukkig" hoorde ik eens van een beheerder nadat ik hem vroeg hoe het toch mogelijk is dat mensen zo reageren.
Als ik me zo uitte vroeger dan had ik een stevig pak rammel van mijn vader te pakken.
Wat voor God is dat, hij/zij is almachtig, alwetend, algoed en wat nog meer.Oem-Imran schreef: Allah zegt ook ik heb de djinn en de mens geslechts geschapen voor aanbidding.
dus ga je daar van afwijken dan staat er wat tegen over.
Zo een God gaat op een dag mensjes scheppen om hem/haar te 'aanbidden'?
Wat een narcist.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ze hebben ook een obsessie ermee. Ik heb nooit een kritisch artikel over Maxwell's theorie van electromagnetisme zien langskomen. En dat terwijl dat ook maar 'een theorie' is*Hind* schreef:Dat is flauwekul. Het is helemaal niet verboden over de evolutieleer te leren of te praten. Alleen weten velen er te weinig van af (ik ook!) en wordt er vaak in de algemene termen gesproken of gekopieerd en geplakt.petals schreef:ik heb ook nog steeds de neiging maar ik kan niet meerik ben verbannen.
Het helpt geen donder. Die mensen hebben eerst een gigantische basiscursus wetenschap nodig, daarna evolutieleer, maar dat zullen ze nooit tot zich nemen want ze geloven dat ze daardoor naar de hel gaan.
Volgens mij is het gemiddelde opleidingsniveau ook net iets te laag om te verwachten dat mensen dat gaan vatten. Laten we eerlijk zijn, de meeste publicaties uit die vakgebieden zijn nog obscuur als je het 3 jaar gestudeerd hebt.
Niet om elitair te doen maar het lelijke feit is nou eenmaal dat het voor de meeste mensen volstrekt ONBEREIKBAAR is om ooit te begrijpen hoe die zaken echt werken. Je kan het simplificeren met tekeningetjes, plaatjes en vergelijkingen maar vroeger of later houdt dat op. En voor sommige mensen houdt het al heeeel snel op, eigenlijk al bij het eerste woord! Dat is geen schande, ik heb zelf ook niet de illusie dat ik nog eens een publicatie over stringtheorie ga vatten van A tot Z, maar ik kom dan ook geen kritiek leveren op die lui die dat wel begrijpen.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
-
Nietweten en Geweten
- Ervaren pen
Hind, ik hoop echt dat vele moslims zo 'modern' zijn als jij (om met Siger te spreken) en zo openminded staan tov de basistheorie van de biologie als jij zegt. Op jouw forum-thuishonk OI (hopelijk voel je je hier ook thuis) tonen de moslims zich lang niet allemaal zo oprecht geinteresseerd in die wetenschappelijke theorie en lijkt er toch wel sprake te zijn van enige evolutie-fobie.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
-
Jinny
Troost je, op christelijke fora is het niet anders.Nietweten en Geweten schreef:Hind, ik hoop echt dat vele moslims zo 'modern' zijn als jij (om met Siger te spreken) en zo openminded staan tov de basistheorie van de biologie als jij zegt. Op jouw forum-thuishonk OI (hopelijk voel je je hier ook thuis) tonen de moslims zich lang niet allemaal zo oprecht geinteresseerd in die wetenschappelijke theorie en lijkt er toch wel sprake te zijn van enige evolutie-fobie.
Ik kan hier wel aarden, denk ik. Ik was eigenlijk niet van plan lang te blijven, wilde alleen maar gedag zeggen.Nietweten en Geweten schreef:Hind, ik hoop echt dat vele moslims zo 'modern' zijn als jij (om met Siger te spreken) en zo openminded staan tov de basistheorie van de biologie als jij zegt. Op jouw forum-thuishonk OI (hopelijk voel je je hier ook thuis) tonen de moslims zich lang niet allemaal zo oprecht geinteresseerd in die wetenschappelijke theorie en lijkt er toch wel sprake te zijn van enige evolutie-fobie.
Overigens ben ik niet 'modern', maar 'behoudend' en religieus. Maar dan wel voor mezelf en in mijn gezin. Bij ons thuis is het echter wel heel belangrijk om te praten en vooral te luisteren naar de ander. Dat is zo ongeveer regel nummer 1.
-
Jinny
Nou, welkom dan maar in de wereld vd vrije meningen en gedachten....*Hind* schreef:Ik kan hier wel aarden, denk ik. Ik was eigenlijk niet van plan lang te blijven, wilde alleen maar gedag zeggen.Nietweten en Geweten schreef:Hind, ik hoop echt dat vele moslims zo 'modern' zijn als jij (om met Siger te spreken) en zo openminded staan tov de basistheorie van de biologie als jij zegt. Op jouw forum-thuishonk OI (hopelijk voel je je hier ook thuis) tonen de moslims zich lang niet allemaal zo oprecht geinteresseerd in die wetenschappelijke theorie en lijkt er toch wel sprake te zijn van enige evolutie-fobie.Maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
Overigens ben ik niet 'modern', maar 'behoudend' en religieus. Maar dan wel voor mezelf en in mijn gezin. Bij ons thuis is het echter wel heel belangrijk om te praten en vooral te luisteren naar de ander. Dat is zo ongeveer regel nummer 1.
Bedankt! En nu ga ik lekker de pc uitzetten. Tot een andere keer. 
Ik heb mijn woorden voorzichtig gekozen. Dus, nogmaals :Oem-Imran schreef:je moet de vraag anders stellen.Joe Hn schreef:Wat doet de islam voor niet-moslims ... ?
Wat heb ik (als atheïst) aan de islam ?!
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Joe Hn schreef:Ik heb mijn woorden voorzichtig gekozen. Dus, nogmaals :Oem-Imran schreef:je moet de vraag anders stellen.Joe Hn schreef:Wat doet de islam voor niet-moslims ... ?
eerst moet je van het gekke idee dat je van de apen afstamt kwijt zien te raken,maar dat je van Adam afstamt.
zet vervolgens je hart open naar het zin van het leven en de rest zal spoedig volgen.
-
Jinny
Lees, eerst stoppen met nadenken en beginnen met alles klakkeloos voor zoete koek aannemen....Oem-Imran schreef:Joe Hn schreef:Ik heb mijn woorden voorzichtig gekozen. Dus, nogmaals :
eerst moet je van het gekke idee dat je van de apen afstamt kwijt zien te raken,maar dat je van Adam afstamt.
zet vervolgens je hart open naar het zin van het leven en de rest zal spoedig volgen.
Lijkt mij nu niet direct een gegronde reden.
Heb je na AL die honderden keren dat dit ter sprake is gekomen nou NOG niet begrepen dat gemeenschappelijke afstamming iets anders is dan van apen afstammen??Oem-Imran schreef: eerst moet je van het gekke idee dat je van de apen afstamt kwijt zien te raken,maar dat je van Adam afstamt.
Er zijn nooit in de geschiedenis maximaal TWEE mensen op aarde geweest om de simpele reden dat geen enkele populatie van die omvang zou overleven!
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”