Is Intelligent Design Natuurwetenschap?

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Zowiezo klopt dat al niet want ten tijde van WO2 is ongeveer de helft (en dus niet 2/3, maakt god een rekenfout?) van de Europese Joden omgekomen. Dan reken ik niet de Amerikaans-Joodse gemeenschap of de Joodse gemeenschappen in de Arabische landen of de rest van de wereld mee. Nogmaals jHenosh, je redeneert naar je toe.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Dan vergeet je voor het gemak de eeuwen onderdrukking, daarvoor en wat dacht je van de Sovjet Unie.

In die eeuwen en in dat rijk hebben ook heel wat joden het leven gelaten.

en 2/3 komt meer in de richting dan 1/2.

de vernietiging van de joden is maar een voobeeld,

wat dacht je van hun terugkeer naar Palestina ?
en het feit dat ze door alle omringende landen zijn en worden (Iran, nog slechts met de mond) aangevallen.

Lees Jesaja 29
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Prachtig, we zijn weer uitgekomen op de na regen komt zonneschijn voorspellingen. Wanneer men in de geschiedenis boekjes zou duiken dan ziet men al dat er lang voor het Israëlische volk het huidige Palestina een eeuwigdurend strijdtoneel was. Dat stukje grond is namelijk de doorvoer route van Noord naar Zuid en is altijd in ingeklemt geweest tussen destijdse supermachten. Vrede is altijd iets fragiels geweest in die contrijen. Niet alleen de Israërs zijn daar verdreven of vermoord, ook de volken die hun voorgingen.

De hele Jodenvervolging en de Holocaust in Europa is een self forfilling prophecy geweest geïnstigeerd door het christendom. Deze voorspelling werd niet alleen geven, maar ook uitgevoerd.

Laat me alstjeblieft niet lachen over al deze bijbelse "voorspellingen".... :cry:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

jHenosh: Mag ik alsjeblieft een statistiek van je zien waar je concreet op 2/3 uitkomt? Dat er Joden zijn vervolgd in die landen ontken ik niet, niet tijdens WO2 net zo min als ervoor en erna. Echter, vaak ging dat inderdaad zoals BR als zei dmv een selffulfilling prophesy. Bovendien, die terugkeer naar Palestina is ook weer een vorm van naar je toe redeneren. Immers, na 1948 woonden er op de hele wereld rond de 13 miljoen Joden (gut en dat moet zo´n wereldmacht zijn?!). Daarvan woonde ongeveer 5 miljoen in Israel. De rest woonde in de rest van de wereld. Die verhouding is alleen maar opgeschoven.
Op dit moment woont ongeveer 1/3 van de Joden in Israel en het is nogal wiedes dat na een massale vervolging als WO2, men geen plek op de wereld heeft waar men zich veilig voelt men dus ten gevolge hiervan naar de plek emigreert waar men zich misschien effectief niet veiliger voelt maar in ieder geval gevrijwaard is van vervolgingen door idioten. (Ik daag je uit om een bewoonbaar gebied op Aarde te noemen waar Joden reeds eerder hebben gewoond dat een veilig heenkomen biedt tussen 1945 en 1948)
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Henosch ben jij toevallig een Jezusvolgeling die eigenlijk wil beweren dat joden alle vervolgingen van andere Jezusvolgelingen aan zichzelf te danken hebben?
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

bad_religion schreef:Prachtig, we zijn weer uitgekomen op de na regen komt zonneschijn voorspellingen. Wanneer men in de geschiedenis boekjes zou duiken dan ziet men al dat er lang voor het Israëlische volk het huidige Palestina een eeuwigdurend strijdtoneel was. Dat stukje grond is namelijk de doorvoer route van Noord naar Zuid en is altijd in ingeklemt geweest tussen destijdse supermachten. Vrede is altijd iets fragiels geweest in die contrijen. Niet alleen de Israërs zijn daar verdreven of vermoord, ook de volken die hun voorgingen.

De hele Jodenvervolging en de Holocaust in Europa is een self forfilling prophecy geweest geïnstigeerd door het christendom. Deze voorspelling werd niet alleen geven, maar ook uitgevoerd.

Laat me alstjeblieft niet lachen over al deze bijbelse "voorspellingen".... :cry:
dat is nu het frappante, niets van die profetieën waar ik het over had staan in het NT, alles is joods oudtestamentisch.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

an3sdej schreef:Henosch ben jij toevallig een Jezusvolgeling die eigenlijk wil beweren dat joden alle vervolgingen van andere Jezusvolgelingen aan zichzelf te danken hebben?
Nee.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Sararje schreef:jHenosh: Mag ik alsjeblieft een statistiek van je zien waar je concreet op 2/3 uitkomt? Dat er Joden zijn vervolgd in die landen ontken ik niet, niet tijdens WO2 net zo min als ervoor en erna. Echter, vaak ging dat inderdaad zoals BR als zei dmv een selffulfilling prophesy. Bovendien, die terugkeer naar Palestina is ook weer een vorm van naar je toe redeneren. Immers, na 1948 woonden er op de hele wereld rond de 13 miljoen Joden (gut en dat moet zo´n wereldmacht zijn?!). Daarvan woonde ongeveer 5 miljoen in Israel. De rest woonde in de rest van de wereld. Die verhouding is alleen maar opgeschoven.
Op dit moment woont ongeveer 1/3 van de Joden in Israel en het is nogal wiedes dat na een massale vervolging als WO2, men geen plek op de wereld heeft waar men zich veilig voelt men dus ten gevolge hiervan naar de plek emigreert waar men zich misschien effectief niet veiliger voelt maar in ieder geval gevrijwaard is van vervolgingen door idioten. (Ik daag je uit om een bewoonbaar gebied op Aarde te noemen waar Joden reeds eerder hebben gewoond dat een veilig heenkomen biedt tussen 1945 en 1948)
door nu juist daar het joodse huis te plaatsen, veiliger????, terwijl de Islamiet door elke steen wordt gewaarschuwd voor het feit dat er zich daarachter de jood verschuilt, om hem te vermoorden ?

De gifbeker uit de woestijn waar alle koningen der aarde het mee hebben gedaan ?

om de klimaten te vergallen, de politieke, maar ook de natuurlijke.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Kan je je even niet uitdrukken in wat bijbelcitaten maar gewoon in het Algemeen beschaafd Nederlands uitdrukken? Aan beeldspraken hebben we hier niets, die zijn voor meerdere interpretaties vatbaar en dus niet duidelijk genoeg. Doe het eens zonder beeldspraken.
bad_religion

jHenosch schreef:
bad_religion schreef:Prachtig, we zijn weer uitgekomen op de na regen komt zonneschijn voorspellingen. Wanneer men in de geschiedenis boekjes zou duiken dan ziet men al dat er lang voor het Israëlische volk het huidige Palestina een eeuwigdurend strijdtoneel was. Dat stukje grond is namelijk de doorvoer route van Noord naar Zuid en is altijd in ingeklemt geweest tussen destijdse supermachten. Vrede is altijd iets fragiels geweest in die contrijen. Niet alleen de Israërs zijn daar verdreven of vermoord, ook de volken die hun voorgingen.

dat is nu het frappante, niets van die profetieën waar ik het over had staan in het NT, alles is joods oudtestamentisch.
Normaal quote ik niet zoveel, maar jhenosch, waar deze voorspellingen ook staan het blijven "na regen komt zonneschijn" voorspellinge., En het NT hoort bij de bijbel, en ik weet heus wel waar die voorspellingen staan. Is mijn citaat dan niet waar? Heb je het wel goed gelezen Jhenosch? Zelfs in de tijd voordat dat prachtige OT werd geschreven, en zelfs lang voor de tijd dat er een volk genaamd de Israeliërs woonde werden per regelmaat volken verdreven, en ook lang na de diaspora is Palestina inzet van conflict geweest. Net als de Eufraat en de Tigris, ook zo'n NT voorspelling...

Vraag aan jouw is; "Vind jij "na regen komt zonneschijn" ook een grote profetische / messiaanse waarde hebben?
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

jHenosch schreef:
De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op.
je kan er overal mee komen.
Maar het spoorboekje is al die jaren wel heel erg onbetrouwbaar gebleken.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

84.8% is geen 'toeval' meer.... Blijft de vraag...... Wat is het dan?????

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Een slechte bestuurder die niet dichter bij 100% betrouwbaarheid uitkomt.
Laatst gewijzigd door Sararje op 10 jan 2006 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Sararje schreef:Een slechte bestuurder die niet dichter bij 100% betrwoubaarheid uitkomt.
:lol:
bad_religion

GH schreef:
jHenosch schreef:
De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op.
je kan er overal mee komen.
Maar het spoorboekje is al die jaren wel heel erg onbetrouwbaar gebleken.
Herfstbladeren, ijzel en het gaat al helemaal fout. Als je niet te moeilijke vragen stelt dan is de bijbel fantastisch, maar ja, een mens wordt in het algemeen ook ouder dan 3 jaar, dan komen de "herfstbladeren". :wink:
Plaats reactie