Zesvoudig moordenaar op verlof.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Re: Zesvoudig moordenaar op verlof.

Bericht door Marinus »

Kitty schreef:Ze moeten ons rechtssysteem en de ordehandhaving daarbinnen eens wat minder overlaten aan grijze wollen sokken figuren die zich meer bezig houden met de psyche van de dader dan met zijn daden en zijn slachtoffers.
Dat denk ik ook. Gevangenisstraf heeft een paar functies.

Nu word veel te veel nadruk gelegt op rehabilitatie van de dader terwijl wat mij betreft het strafgedeelte en de bescherming van de maatschappij ondergeschikt zijn gemaakt.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Cluny schreef:Dat Turken heel snel en extreem diep beledigd zijn en daarbij ook snel extreem woedend en agressief worden.
Deze generalisering lijkt mij wat kort door de bocht. Het gaat er volgens mij om dat er onaangepasten zijn die er geen been in zien hetgeen hun niet aan staat uit de weg te ruimen. Om de maatschappij hier tegen te beschermen vind ik overigens een verlofregeling uit den boze. En al helemaal niet als de reden is dat iemand niet geschikt is voor detentie. Zesvoudig moorden lijkt mij namelijk een prima kwalificatie om wel voor detentie in aanmerking te komen. Ik begreep dat er in voorkomende gevallen waarbij tot TBS wordt overgegaan vanuit de TBS-instelling verlof als onderdeel van het programma kan gelden. Misschien is het handig om bij de TBS-instellingen waar men dit idee heeft de personele bezetting te wijzigen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

doctorwho schreef:
Cluny schreef:Dat Turken heel snel en extreem diep beledigd zijn en daarbij ook snel extreem woedend en agressief worden.
Deze generalisering lijkt mij wat kort door de bocht.
Ik kan me deze 'zaak' uit 1983 nog levendig herinneren.
Deze meneer is recordhouder nederlandse burgerlijke koelbloedige massamoordenaar van de hele 20-ste eeuw.
Opvallend vond ik dat dat dan ook uitgerekend een Turk was.
Later leerde ik hoe alle Turken denken over de armeense genocide.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Heb je dan alle Turken ondervraagd, Cluny? ;)
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Komt 'ie weer. Allemaal?
(op basis van deze recordhoudende killer)

Cluny, wat vind je van mijn voortplantverbod voor dat hele ras
(Turken, ... of moslims ? Is dat wel een ras?!)

En ze stinken ook zo, allemaal.
Even een douche laten nemen ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

CXT schreef:Heb je dan alle Turken ondervraagd, Cluny? ;)
Gaan de oortjes dicht als er turkenproblemen langs komen op het nieuws, CXT?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ik kijk geen nieuws, Cluny, daar heb ik niks aan. Ik bedoel maar dat je niet kan generaliseren. Zoals je niet zeker kunt weten dat elke steen naar beneden valt als je 'm loslaat, zo kun je ook niet weten hoe elke Turk denkt over de Armeense genocide. Nog minder zelfs.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

CXT schreef:Ik kijk geen nieuws, Cluny, daar heb ik niks aan. Ik bedoel maar dat je niet kan generaliseren. Zoals je niet zeker kunt weten dat elke steen naar beneden valt als je 'm loslaat, zo kun je ook niet weten hoe elke Turk denkt over de Armeense genocide. Nog minder zelfs.
Ik vind het geweldig voor je.
Een prachtige, leerzame en wijze parabel ook. Van die steen.
Dat van die steen zal ik zekere onthouden.
Back on topic maar weer?
Ik kan me die koelbloedige moordpartij in Delft in 1983 nog goed herinneren.
Deze man, deze Turk, had voorgoed achter tralies moeten blijven.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

CXT schreef:Ik kijk geen nieuws, Cluny, daar heb ik niks aan. Ik bedoel maar dat je niet kan generaliseren. Zoals je niet zeker kunt weten dat elke steen naar beneden valt als je 'm loslaat, zo kun je ook niet weten hoe elke Turk denkt over de Armeense genocide. Nog minder zelfs.
Als ik de serieuze media mag geloven die eerder berichtten over de algehele ontkenning van de Armeense genocide in de Turkse samenleving en door de Turkse staat, dan raad ik je ernstig af deze kwestie bij wijze van luchtig tijdverdrijf aan te kaarten op je gezellige vacantie in verder heel gastvrij Turkije.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik begrijp niet helemaal wat de Armeense kwestie in deze draad als doel heeft. Lijkt mij tamelijk off topic.
Verder denk ik dat de moordpartij in het Koetsiertje meer met gekte dan met volks-aard te maken heeft.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

doctorwho schreef:Ik begrijp niet helemaal wat de Armeense kwestie in deze draad als doel heeft. Lijkt mij tamelijk off topic.
Verder denk ik dat de moordpartij in het Koetsiertje meer met gekte dan met volks-aard te maken heeft.
Omdat de felle ontkenning in alle toonaarden van de Armeense genocide als illustratief opgevat kan worden voor een zekere licht geraaktheid wanneer de eigenwaarde en identiteit van de gemiddelde Turk in het geding is. Verschijnselen als b.v. eerwraak duiden daar mede op.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Het wordt nu erg off topic, maar ik zie in het dagelijks leven vrij veel medelanders van turkse komaf en vind ze over het algemeen niet agressief overkomen. Dat zal dan wel aan mijn kalmerende uitstraling liggen :) . Waar het mij hier inmiddels om gaat is dat er nogal ongefundeerde generalisatie van een hele bevolkingsgroep plaatsvindt. Dan zeg ik om het lek boven te krijgen maar 1 ding. En dat is een onderbouwing van deze generalisatie. Ontkenning van de Armeense kwestie lijkt mij geen goede onderbouwing in deze.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

doctorwho schreef:Het wordt nu erg off topic, maar ik zie in het dagelijks leven vrij veel medelanders van turkse komaf en vind ze over het algemeen niet agressief overkomen. Dat zal dan wel aan mijn kalmerende uitstraling liggen :) . Waar het mij hier inmiddels om gaat is dat er nogal ongefundeerde generalisatie van een hele bevolkingsgroep plaatsvindt. Dan zeg ik om het lek boven te krijgen maar 1 ding. En dat is een onderbouwing van deze generalisatie. Ontkenning van de Armeense kwestie lijkt mij geen goede onderbouwing in deze.
Maar waar beweer ik dan dat Turken agressief zijn?

Ik kom overigens weinig medelanders van Turkse komaf tegen. Bij een haringtent vroeg ik eens een broodje haring, maar de broodjes waren op. Vlakbij was een Turkse bakker zei de haringboer, die bakker gaf het vers gebakken broodje en wou er geen geld voor hebben. Neem maar mee zei die.

Turken zijn best tof.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

doctorwho schreef:Verder denk ik dat de moordpartij in het Koetsiertje meer met gekte dan met volks-aard te maken heeft.
Nou nee hoor, de turken die ik ken moorden er ook lustig op los. :^o
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is natuurlijk waanzin om te denken dat alle Turken zo zouden reageren als deze deed. Generaliseren is hoe dan ook waanzin. Als het een Nederlander was geweest, waren dan alle Nederlanders ook hetzelfde? De meeste hooligans zijn ook Nederlanders. Neo nazi's zijn zelfs doorgaans Nederlanders. Dus alle Nederlanders zijn neo nazi's?
Dit is een zesvoudige moordenaar, en ook Turk, en dat laatste heeft er niets mee te maken. Net zoals de nationaliteit van een Nederlander die uit moorden gaat, ook niets te maken heeft met het feit dat hij Nederlander is. Of zijn alle Nederlanders Turkenhaters? Nee, gelukkig niet, niet allemaal.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie