Wonderbaarlijke genezingen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

a.r. schreef:@Tjeerdo,

Ik dacht dat ik misschien onverstandig overkwam :lol: dus dat wilde even rechtzetten :D
Ik heb hier niets van gemerkt.

Groetjes,
Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor »

tjeerdo schreef: Zijn het de kreupelen die beter gaan lopen of de geamputeerden die hun lichaamsdeel terug kregen. Waar ligt het criterium "wonderbaarlijke" genezingen. Waar zijn de bewijzen?
De bewijzen zijn door God begraven in mijn achtertuin, onder een geologische formatie die ogenschijnlijk 23048 miljard jaar oud is.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Gralgrathor schreef: De bewijzen zijn door God begraven in mijn achtertuin, onder een geologische formatie die ogenschijnlijk 23048 miljard jaar oud is.
:lol:
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

fbs33 schreef:Mijn tante ging naar Lourdes met een pijnlijke pols in de hoop dat..........!
Ze gleed echter aldaar uit en brak een been, en ging in het gips + pijnlijke pols terug.
'God' zal er wel een bedoeling mee gehad hebben, misschien rekende ik teveel op genezing, en strafte hij mij daarvoor!
"Hmm", was mijn antwoord, en ...........doet het nog steeds pijn?
Ik ging zelf ook eens naar Lourdes, en hoopte vurig dat het niet zo enorm druk zou zijn (want daar heb ik een hekel aan).
Eenmaal in Lourdes aangekomen regende het pijpenstelen, en waren er maar weinig aanwezigen....

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Frodo schreef:
fbs33 schreef:Mijn tante ging naar Lourdes met een pijnlijke pols in de hoop dat..........!
Ze gleed echter aldaar uit en brak een been, en ging in het gips + pijnlijke pols terug.
'God' zal er wel een bedoeling mee gehad hebben, misschien rekende ik teveel op genezing, en strafte hij mij daarvoor!
"Hmm", was mijn antwoord, en ...........doet het nog steeds pijn?
Ik ging zelf ook eens naar Lourdes, en hoopte vurig dat het niet zo enorm druk zou zijn (want daar heb ik een hekel aan).
Eenmaal in Lourdes aangekomen regende het pijpenstelen, en waren er maar weinig aanwezigen....

doeidoei
Frodo
God heeft toen gedacht, "Die zullen we even flink in de zijk nemen"! :lol:
holandesa
Geregelde verschijning

Re: genezen van Down syndroom?

Bericht door holandesa »

a.r. schreef:
Het gebeurt niet vaak dat er iemand met down genezen wordt. Ik denk dat het vooral komt doordat mensen niet weten dat je er van kunt genezen. Bij Davi Silva is dat echter wel gebeurd op 7 jarige leeftijd. (...)
Helaas kon ik geen getuigenis vinden van hem, aangezien hij braziliaans is, en ik geen portugees spreek. Is er iemand die wel portugees spreekt, zoek op google onder "davi silva" en je krijgt talloze resultaten, en er zal vast ergens zijn getuigenis instaan.
Ik kan geen Portugees, maar met mijn Spaans kom ik een heel eind. Er staan inderdaad veel sites over Davi Silva op het internet, alleen zijn dat allemaal lyrics van zijn band Casa de Davi. Ook op de officiële bandsite (http://www.casadedavi.com.br/) stond geen getuigenis. Er was één iemand op een forum die het wel had over de genezing, maar dat was alleen van horen zeggen. In het Portugees is er dus niets bijzonders over te vinden.
Op http://www.sethdavis.net/?p=264 vertelt iemand dat hij/zij Davi Silva heeft ontmoet. Diegene heeft het heel even over de genezing, zonder details.
Gary Oates schreef in zijn boek Open my eyes, Lord ook over een ontmoeting met Silva (http://www.gloryministries.nl/boeken.html). Maar dit boek werd o.a. aanbevolen door Heidi Baker, met haar bizarre verhaal in het ziekenhuis waarover al eerder in dit topic werd verteld.
a.r.

Bericht door a.r. »

@ holandesa en andere geinteresseerden in deze, natuurlijk zijn deze verhalen en claims onzinnig en het is voor mij onbegrijpelijk dat mensen zo goedgelovig kunnen zijn en hierin trappen, toch gebeurt dat iedere dag en niet alleen in 3e wereldlanden maar ook hier in het westen, waar toch iedereen naar school is geweest en heeft leren nadenken. Wie kan mij nu eens uitleggen hoe het komt dat redelijk onderlegde mensen toch dit soort dingen geloven en zich volkomen overgeven aan zulk een sprookjeswereld? Wat is er met deze mensen aan de hand dat ze zover buiten de realiteit staan, kunnen ze het leven anders niet aan, zijn ze in hun ogen zo "zondig" (geweest) dat ze alleen op deze manier iets goed kunnen maken, of zijn ze om een andere reden zo volkomen "gehersenspoeld" dat zijzelf niet meer kunnen of willen denken?
http://www.fathersglory.com/insp/Roland ... _Baker.htm
Davi Silva
(voormalig) Berea
Zijlstra
Pastor Sunday uit Kiev
amerikaanse tv dominees
en vele andere
Verder vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat zulke charlatans door geen enkele autoriteit /journalist aangepakt worden of wellicht kunnen worden?
Tis toch allemaal te treurig voor woorden!
Geloof
Forum fan

Bericht door Geloof »

Genezingen zijn echt niet allemaal onzinnig. Ze zijn er om het evangelie te bevestigen en God te eren.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Geloof schreef:Genezingen zijn echt niet allemaal onzinnig. Ze zijn er om het evangelie te bevestigen en God te eren.
Topic bumpen is hier niet gewenst. Hier kom je voor discussie en niet voor evangelisatie, lees de regels a.u.b http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2511
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Kitty,
Vooral voor mezelf opgezocht wat "topic bumpen" inhoudt:
Wat is topicbumpen?
Topicbumpen houdt in dat je reageert in een topic waar al heel lang niets gezegd is, waardoor dit topic weer bovenin de lijst komt te staan, en andere leden denken dat dit een actief topic is. Een topic bumpen met een onzinnig bericht is niet toegestaan, maar ook een topic bumpen met een antwoord op een vraag die lang geleden is gesteld heeft weinig zin, aangezien de topicstarter hoogstwaarschijnlijk al antwoord op zijn vraag heeft gekregen.
Reageren op een oud topic omdat je echt iets interessants hebt te vertellen, of omdat je bijvoorbeeld ook antwoord wilt hebben op de vraag uit het topic is natuurlijk geen probleem.
Vaker dan me lief is loop ik echt achter,
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Gralgrathor schreef:
tjeerdo schreef: Zijn het de kreupelen die beter gaan lopen of de geamputeerden die hun lichaamsdeel terug kregen. Waar ligt het criterium "wonderbaarlijke" genezingen. Waar zijn de bewijzen?
De bewijzen zijn door God begraven in mijn achtertuin, onder een geologische formatie die ogenschijnlijk 23048 miljard jaar oud is.
Boren, en dan dynamiet erin.....boemm :lol:
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Wat is topicbumpen?
Reageren op een oud topic omdat je echt iets interessants hebt te vertellen, of omdat je bijvoorbeeld ook antwoord wilt hebben op de vraag uit het topic is natuurlijk geen probleem.
Geloof schreef:Genezingen zijn echt niet allemaal onzinnig. Ze zijn er om het evangelie te bevestigen en god te eren
Dit is m.i niet interressant ook geen antwoord het is m.i wel propaganda.
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Plons schreef:
Wat is topicbumpen?
Geloof schreef:Genezingen zijn echt niet allemaal onzinnig. Ze zijn er om het evangelie te bevestigen en god te eren
Dit is m.i niet interressant ook geen antwoord het is m.i wel propaganda.
Vandaar dat ik daar dus ook op reageerde, dat zulke reacties op oude topics hier niet gewenst zijn. Dit voegt niets toe, brengt ook niets interessants in. Is derhalve onzinnig.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

a.r. schreef:@ holandesa en andere geinteresseerden in deze, natuurlijk zijn deze verhalen en claims onzinnig en het is voor mij onbegrijpelijk dat mensen zo goedgelovig kunnen zijn en hierin trappen, toch gebeurt dat iedere dag en niet alleen in 3e wereldlanden maar ook hier in het westen, waar toch iedereen naar school is geweest en heeft leren nadenken. Wie kan mij nu eens uitleggen hoe het komt dat redelijk onderlegde mensen toch dit soort dingen geloven en zich volkomen overgeven aan zulk een sprookjeswereld? Wat is er met deze mensen aan de hand dat ze zover buiten de realiteit staan, kunnen ze het leven anders niet aan, zijn ze in hun ogen zo "zondig" (geweest) dat ze alleen op deze manier iets goed kunnen maken, of zijn ze om een andere reden zo volkomen "gehersenspoeld" dat zijzelf niet meer kunnen of willen denken?
http://www.fathersglory.com/insp/Roland ... _Baker.htm
Davi Silva
(voormalig) Berea
Zijlstra
Pastor Sunday uit Kiev
amerikaanse tv dominees
en vele andere
Verder vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat zulke charlatans door geen enkele autoriteit /journalist aangepakt worden of wellicht kunnen worden?
Tis toch allemaal te treurig voor woorden!
Dit soort verhalen onderbouwen de twijfelachtige mogelijkheid van het bestaan van een god.
En een god appelleert aan de dierlijke instincten (o.a "Gaat heen en vermenigvuldigt U)
En dát is goed voor de commersie en houdt dus de producenten in stand alsmede hun werknemers (oftewel koelies en consumenten)
En dát houdt Staten in leven en bezorgt ze bestaansrecht!
Gefundeerd tegenspreken van religie en andere vormen van goedgelovigheid zou wel eens (op den duur) tot omwentelingen in de bestaande machtsverhoudingen kunnen betekenen. (denk in deze aan het te vuur en te zwaard bevechten van het communisme [als vorm van MENSELIJK denkwerk/ideologie] )
Waarom bezoekt Bush de paus (en andere leiders evenzo?).........alsmede waarom steunt Bush de moslims in Kosovo etc. etc.
Waarom worden hier ten lande kerken/scholen etc. gesubsidieerd? (en is men als de dood voor secularisatie?)
"Houd jij ze dom, dan houd ik ze arm", was (vroeger) de riedel die werd toegedicht aan de werkgever, dat zeggende tegen de bisschop.
En nou de kerken een beetje leeglopen zijn jomanda en consorten goede vervangers die op de media (bij tijd en wijle) de twijfel aan het gezonde verstand levendig houden!
En de moslims natuurlijk (want die moeten een paar eeuwen achterstand nog inlopen haha)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Geloof schreef:Genezingen zijn echt niet allemaal onzinnig. Ze zijn er om het evangelie te bevestigen en God te eren.
Doodgaan is echt ook niet onzinnig. Men gaat dood om Genesis 3 te bevestigen en de christenen de gelegenheid te geven met sterrenoogjes te zeggen zie je wel, we hebben alweer gelijk, het stond voorspeld. En ziekzijn is ook niet onzinnig. Het vertelt ons dat we op onwaardige wijze aan het avondmaal meededen.
En dorst is er om ons eraan te herinneren dat men niet van brood alleen leeft, maar vooral van het levendmakende water dat de goede herder je schenkt. En "het is barmhartigheid, rijke barmhartigheid, dat alle verdrukkingen nog geen terechtstellingen zijn, dat alle kastijding nog geen verdoemenis is. Hoe hoger de wateren stegen, des te hoger Noachs ark ten hemel werd opgeheven. Hoe meer uw verdrukkingen toenemen, des te meer uw hart naar de hemel zal neigen. " (ouyde christelijke wijsheid)
Dus al gaat men dood of geneest men, of zelfs wanneer men zich gelovig wanende geestesziek is, of plassen moet, God zij geloofd, halleluja. Zijn we nu klaar?

Volgens mij is er ook nog een mogelijkheid dat genezingen er zijn voor God om de gelovige mens te eren, en zijn onschatbare waarde in het universum te bevestigen. Want hij weet maar al te goed dat hij doodgaat wanneer er geen gelovigen meer zijn en moet ze dus af en toe paaien.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 11 jun 2007 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie