Ik heb hier niets van gemerkt.a.r. schreef:@Tjeerdo,
Ik dacht dat ik misschien onverstandig overkwamdus dat wilde even rechtzetten
Groetjes,
Moderator: Moderators
De bewijzen zijn door God begraven in mijn achtertuin, onder een geologische formatie die ogenschijnlijk 23048 miljard jaar oud is.tjeerdo schreef: Zijn het de kreupelen die beter gaan lopen of de geamputeerden die hun lichaamsdeel terug kregen. Waar ligt het criterium "wonderbaarlijke" genezingen. Waar zijn de bewijzen?
Ik ging zelf ook eens naar Lourdes, en hoopte vurig dat het niet zo enorm druk zou zijn (want daar heb ik een hekel aan).fbs33 schreef:Mijn tante ging naar Lourdes met een pijnlijke pols in de hoop dat..........!
Ze gleed echter aldaar uit en brak een been, en ging in het gips + pijnlijke pols terug.
'God' zal er wel een bedoeling mee gehad hebben, misschien rekende ik teveel op genezing, en strafte hij mij daarvoor!
"Hmm", was mijn antwoord, en ...........doet het nog steeds pijn?
God heeft toen gedacht, "Die zullen we even flink in de zijk nemen"!Frodo schreef:Ik ging zelf ook eens naar Lourdes, en hoopte vurig dat het niet zo enorm druk zou zijn (want daar heb ik een hekel aan).fbs33 schreef:Mijn tante ging naar Lourdes met een pijnlijke pols in de hoop dat..........!
Ze gleed echter aldaar uit en brak een been, en ging in het gips + pijnlijke pols terug.
'God' zal er wel een bedoeling mee gehad hebben, misschien rekende ik teveel op genezing, en strafte hij mij daarvoor!
"Hmm", was mijn antwoord, en ...........doet het nog steeds pijn?
Eenmaal in Lourdes aangekomen regende het pijpenstelen, en waren er maar weinig aanwezigen....
doeidoei
Frodo
Ik kan geen Portugees, maar met mijn Spaans kom ik een heel eind. Er staan inderdaad veel sites over Davi Silva op het internet, alleen zijn dat allemaal lyrics van zijn band Casa de Davi. Ook op de officiële bandsite (http://www.casadedavi.com.br/) stond geen getuigenis. Er was één iemand op een forum die het wel had over de genezing, maar dat was alleen van horen zeggen. In het Portugees is er dus niets bijzonders over te vinden.a.r. schreef:
Het gebeurt niet vaak dat er iemand met down genezen wordt. Ik denk dat het vooral komt doordat mensen niet weten dat je er van kunt genezen. Bij Davi Silva is dat echter wel gebeurd op 7 jarige leeftijd. (...)
Helaas kon ik geen getuigenis vinden van hem, aangezien hij braziliaans is, en ik geen portugees spreek. Is er iemand die wel portugees spreekt, zoek op google onder "davi silva" en je krijgt talloze resultaten, en er zal vast ergens zijn getuigenis instaan.
Topic bumpen is hier niet gewenst. Hier kom je voor discussie en niet voor evangelisatie, lees de regels a.u.b http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2511Geloof schreef:Genezingen zijn echt niet allemaal onzinnig. Ze zijn er om het evangelie te bevestigen en God te eren.
Vaker dan me lief is loop ik echt achter,Wat is topicbumpen?
Topicbumpen houdt in dat je reageert in een topic waar al heel lang niets gezegd is, waardoor dit topic weer bovenin de lijst komt te staan, en andere leden denken dat dit een actief topic is. Een topic bumpen met een onzinnig bericht is niet toegestaan, maar ook een topic bumpen met een antwoord op een vraag die lang geleden is gesteld heeft weinig zin, aangezien de topicstarter hoogstwaarschijnlijk al antwoord op zijn vraag heeft gekregen.
Reageren op een oud topic omdat je echt iets interessants hebt te vertellen, of omdat je bijvoorbeeld ook antwoord wilt hebben op de vraag uit het topic is natuurlijk geen probleem.
Boren, en dan dynamiet erin.....boemmGralgrathor schreef:De bewijzen zijn door God begraven in mijn achtertuin, onder een geologische formatie die ogenschijnlijk 23048 miljard jaar oud is.tjeerdo schreef: Zijn het de kreupelen die beter gaan lopen of de geamputeerden die hun lichaamsdeel terug kregen. Waar ligt het criterium "wonderbaarlijke" genezingen. Waar zijn de bewijzen?
Wat is topicbumpen?
Reageren op een oud topic omdat je echt iets interessants hebt te vertellen, of omdat je bijvoorbeeld ook antwoord wilt hebben op de vraag uit het topic is natuurlijk geen probleem.
Dit is m.i niet interressant ook geen antwoord het is m.i wel propaganda.Geloof schreef:Genezingen zijn echt niet allemaal onzinnig. Ze zijn er om het evangelie te bevestigen en god te eren
Vandaar dat ik daar dus ook op reageerde, dat zulke reacties op oude topics hier niet gewenst zijn. Dit voegt niets toe, brengt ook niets interessants in. Is derhalve onzinnig.Plons schreef:Wat is topicbumpen?
Reageren op een oud topic omdat je echt iets interessants hebt te vertellen, of omdat je bijvoorbeeld ook antwoord wilt hebben op de vraag uit het topic is natuurlijk geen probleem.Dit is m.i niet interressant ook geen antwoord het is m.i wel propaganda.Geloof schreef:Genezingen zijn echt niet allemaal onzinnig. Ze zijn er om het evangelie te bevestigen en god te eren
Dit soort verhalen onderbouwen de twijfelachtige mogelijkheid van het bestaan van een god.a.r. schreef:@ holandesa en andere geinteresseerden in deze, natuurlijk zijn deze verhalen en claims onzinnig en het is voor mij onbegrijpelijk dat mensen zo goedgelovig kunnen zijn en hierin trappen, toch gebeurt dat iedere dag en niet alleen in 3e wereldlanden maar ook hier in het westen, waar toch iedereen naar school is geweest en heeft leren nadenken. Wie kan mij nu eens uitleggen hoe het komt dat redelijk onderlegde mensen toch dit soort dingen geloven en zich volkomen overgeven aan zulk een sprookjeswereld? Wat is er met deze mensen aan de hand dat ze zover buiten de realiteit staan, kunnen ze het leven anders niet aan, zijn ze in hun ogen zo "zondig" (geweest) dat ze alleen op deze manier iets goed kunnen maken, of zijn ze om een andere reden zo volkomen "gehersenspoeld" dat zijzelf niet meer kunnen of willen denken?
http://www.fathersglory.com/insp/Roland ... _Baker.htm
Davi Silva
(voormalig) Berea
Zijlstra
Pastor Sunday uit Kiev
amerikaanse tv dominees
en vele andere
Verder vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat zulke charlatans door geen enkele autoriteit /journalist aangepakt worden of wellicht kunnen worden?
Tis toch allemaal te treurig voor woorden!
Doodgaan is echt ook niet onzinnig. Men gaat dood om Genesis 3 te bevestigen en de christenen de gelegenheid te geven met sterrenoogjes te zeggen zie je wel, we hebben alweer gelijk, het stond voorspeld. En ziekzijn is ook niet onzinnig. Het vertelt ons dat we op onwaardige wijze aan het avondmaal meededen.Geloof schreef:Genezingen zijn echt niet allemaal onzinnig. Ze zijn er om het evangelie te bevestigen en God te eren.