CXT schreef:Het voorbeeld van Bush is al eerder aangehaald.
En dat je goede geesten herkent aan het feit dat ze Christus erkennen, haal je uit de Bijbel.
Iedereen heeft een andere overtuiging, en iedereen heeft daar 'goede' redenen voor. Dat jij gelooft dat iets juist is, maakt het nog niet waar, net zo als dat wat ik geloof niet per definitie waar is. Een overtuiging is ergens op gebaseerd, en het is aan iedere individueel om dat zelf te onderzoeken en te onderbouwen.
Dat zal wel, maar oorlog is niet de oplossing. Integendeel, het brengt veel andere problemen met zich mee, zeker Irak. Dat ze van WWII, Korea enz niets hebben geleerd is duidelijk. Aangezien mensen aan beide kanten vaak dezelfde God aanroepen laat God een aantal mensen leven, alleen om over de gruwels van de strijd te kunnen vertellen. Daar zijn op Liveleak genoeg bewijzen van. De instelling van mensen is niet naar God luisteren en dan krijgen ze deze reactie van God:
Dit heeft de HEER, mijn God, gezegd: ‘Weid de schapen die voor de slacht bestemd zijn. Hun kopers kunnen ze zonder wroeging slachten, de verkopers danken de HEER dat ze er rijk van worden, en de herders sparen het vee niet. Ik zal immers de bevolking van dit land niet langer sparen – spreekt de HEER. Ik lever de mensen aan elkaar en aan hun koningen uit; ze zullen het land vernielen zonder dat ik ingrijp.’ Dus weidde ik het slachtvee dat aan de veehandelaars toebehoorde.
Ik nam twee stokken – de ene noemde ik Vriendelijkheid en de andere Eenheid – en daarmee weidde ik het vee. In één maand ontdeed ik me van drie herders. Ik verloor mijn geduld met het vee, dat een afkeer van mij kreeg, en zei: ‘Ik weid jullie niet langer. Laat maar sterven wie sterven moet, laat maar verdwijnen wie verdwaalt, en laat de rest elkaar maar verslinden.’ Toen nam ik mijn staf Vriendelijkheid en sloeg hem aan stukken om het verbond te verbreken dat ik gesloten had met alle volken, en daarmee was het verbroken. De veehandelaars, die goed op mij letten, begrepen dat ik dit deed in opdracht van de HEER. Sach 11:4-11
Dit gaat niet specifiek over Bush maar Gods reactie is hetzelfde. Het vee is dan symbolisch voor mensen of het volk van een heerser, zoals Bush, the texas ranger...oh nee cowboy natuurlijk. Daarom zeggen christenen dat dit, wat in de bijbel staat, Gods woord is. God is namelijk niet verandert en mensen ook niet dus oordeelt God zo.
Goede geesten komen van God, en wat zij vertellen is dus waar. Beter kan ik het niet uitleggen. Slechte geesten proberen je andere dingen wijs te maken.
Daarom staan ook de wijze woorden van de apostelen in de bijbel, en een van hen zei: onderzoek alles en behoud wat geloofwaardig is. Ik voeg daar aan toe: verwerp iets wanneer het niet waar blijkt te zijn. Maar dat is voor heel veel mensen moeilijk, en blijven daarom fouten ontkennen. Alleen eerlijke mensen zullen altijd de waarheid spreken.