Ongeloveloos, je hebt een officiële waarschuwing te pakken. Mensen betitelen als gristenhonden is hier niet toegestaan. Ook de generalisatie over Islamieten die wat over moeten houden is een ongewenste schoffering. Hou je aan de regels a.u.b.Ongeloveloos schreef:Het moet toch niet gekker worden he ?
Gristenhonden die Gristenhonden afmaken ? Laten jullie wel wat over voor de islamieten
aub
(Opnieuw) Abortusarts doodgeschoten.
Moderator: Moderators
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Ongeloveloos
- Banned
Kitty schreef:Ongeloveloos, je hebt een officiële waarschuwing te pakken. Mensen betitelen als gristenhonden is hier niet toegestaan. Ook de generalisatie over Islamieten die wat over moeten houden is een ongewenste schoffering. Hou je aan de regels a.u.b.Ongeloveloos schreef:Het moet toch niet gekker worden he ?
Gristenhonden die Gristenhonden afmaken ? Laten jullie wel wat over voor de islamieten
aub
Goh, zelfs bij de EO doen ze niet moeilijk over die benaming !
En wat betreft de islamieten, als zij zich strict houden aan hun koran, zie ik geen generalisatie hoor !
- Ongeloveloos
- Banned
Zelfs Pedigree bezigt die term, boycotten dan maar ?
http://www.dumpert.nl/mediabase/19044/7 ... nhond.html
http://www.dumpert.nl/mediabase/19044/7 ... nhond.html
Betere inzichten, en op die basis verstrekken en propageren van voorbehoedsmiddelen zouden betere en humanere resultaten bewerkstelligen.Ongeloveloos schreef:Nou dat klinkt dan weer positief, vanuit de problematiek m.b.t. overbevolking gezien.p.vroon schreef:Het resultaat is een slachting onder vrouwen. Tienduizenden gaan elk jaar dood aan de complicaties van een illegale abortus.
Maar ja dan moet je zo'n verkondiger v.h. tegendeel en die zich baseert op een antieke ideologie (religisme) van duizenden jaren her óók niet de kans geven zoiets te doen.
(en al helemaal niet gefinancierd met belastinggeld uit óók de seculiere hoek!)
Er komt een moment dat je verantwoordelijkheid moet nemen. Als iemand onbeschermd vrijt en maandenlang wacht zodat het leven in de baarmoeder tot vergaande ontwikkeling gekomen is, kun je niet zomaar spreken van dwang, omdat de vrouw in kwestie zelf verantwoordelijk is. Om de lijn op de geboorte te leggen is misschien duidelijk, maar mijn inziens net zo willekeurig als eerder of later. Er zijn geen moreel objectieve criteria.Zo dwing je de vrouwen een kind op de wereld te brengen ook als ze dat niet willen.
Deze vrouwen zullen dan misschien op een ander manier trachten hun kind kwijt te raken. Dan heb je er nog meer ellende.
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd. Maar objectieve criteria zijn er wel degelijk. Als het leven van de vrouw in gevaar is. Het kind niet levensvatbaar is. Als er sprake is van psychische nood. Denk maar aan minderjarigheid en de verantwoording, die een kind moet dragen. En daarna kom je terecht bij een scala van subjectieve motivaties, die in bepaalde gevallen net zo zwaar wegen.arthas schreef:
Er komt een moment dat je verantwoordelijkheid moet nemen. Als iemand onbeschermd vrijt en maandenlang wacht zodat het leven in de baarmoeder tot vergaande ontwikkeling gekomen is, kun je niet zomaar spreken van dwang, omdat de vrouw in kwestie zelf verantwoordelijk is. Om de lijn op de geboorte te leggen is misschien duidelijk, maar mijn inziens net zo willekeurig als eerder of later. Er zijn geen moreel objectieve criteria.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Het ging er om vanaf wanneer het menselijk leven (beschermende) rechten geniet en de ouders een bepaalde verantwoordelijkheid hebben voor de foetus/kind, los van de omstandigheden die je aandroeg. Daar zijn mijns inziens geen duidelijk strepen te trekken. De conceptie of de geboorte als uitgangspunt nemen is misschien wel duidelijk, maar daarmee nog niet objectief.
De versmelting als beginpunt. Maar het is arbitrair. Hersenactiviteit kan ook een begin zijn. Of de levensvatbaarheid buiten de baarmoeder. Dit verschuift naar de technische mogelijkheden die er voorhanden zijn. De eerste echte bewegingen kun je ook een ijkpunt noemen. De geboorte zou ook kunnen. De innesteling in de baarmoeder ligt ook voor de hand. Kortom er is veel over te zeggen. Hersenactiviteit neem ik het meest serieus. Want tenslotte is dit ook een criteria om iemand dood te verklaren.arthas schreef:Het ging er om vanaf wanneer het menselijk leven (beschermende) rechten geniet en de ouders een bepaalde verantwoordelijkheid hebben voor de foetus/kind, los van de omstandigheden die je aandroeg. Daar zijn mijns inziens geen duidelijk strepen te trekken. De conceptie of de geboorte als uitgangspunt nemen is misschien wel duidelijk, maar daarmee nog niet objectief.
Het EEG kun je registreren met de CFM (Cerebral Function Monitor). Als meest bekende. Op basis van heamodynamische flow kun je ook registraties doen. Vermeersch heeft ook ook artikel geschreven, die dit onderwerp naar voren brengt. Waar leg je het criterium?arthas schreef: Interessant punt. Ik vraag me alleen af of dat te meten valt bij een foetus.
Om een wezen enigszins met een mens, of zelfs met een zoogdier te kunnen vergelijken, moet het beschikken over een functionerende neocortex - dit is een noodzakelijke, maar geen voldoende voorwaarde -. Welnu, de eerste synapsen tussen de neocorticale cellen worden ongeveer rond de 18de week gevormd (tweede trimester). Om in interactie met het lichaam te kunnen werken, moet de neocortex bovendien met de thalamus verbonden zijn. De eerste thalamocorticale connecties ontstaan echter slechts rond de 22ste week.
Men kan dus zeggen dat op het vlak van hersenactiviteit een tweede-trimesterfoetus principieel het niveau van een reptielenbrein niet te boven kan komen en daar in de praktijk nog onder blijft. ( ) Hieruit volgt tevens dat de pijngevoelens die karakteristiek zijn voor zoogdieren, niet vóór deze 22ste week kunnen ontstaan en waarschijnlijk slechts veel later enige betekenis kunnen hebben. Dan gaat het hier nog over zoogdierenpijn, nog niet over de typisch menselijke pijn!
http://www.etiennevermeersch.be/artikel ... de-foetus/
Wat ik me de hele tijd afvraag is wat de reden van een late abortus is. Is het onverschilligheid, en nonchalance? Ik kan me niet voorstellen dat als je op de normale tijd er achter komt dat je zwanger bent, dat je dan nog bijna een half jaar nodig hebt om te beslissen of je het kindje wil of niet. (medische redenen uitgezonderd)
Zijn het tienermeisjes die hun zwangerschap willen verbergen in de hoop dat het wel overzal gaan?
ik kan me er niets bij voorstellen, maar er zijn vrouwen die er pas heel laat achter komen dat ze zwanger zijn. Soms zelfs tot het moment dat er ineens een kindje uit hun floept. Vrouwen die gewoon de pil hebben geslikt en dus normaal menstrueren.
En dan sta je wel voor een ongelooflijk dilema! Laat je een kindje, wat in feite al een compleet mensje is, wat zelfs al duidelijk laat merken dat het er is, wat je voelt trappelen in je buik, weghalen,doodmaken en moet je je leven verder met de gedachte dat je (nog) een kind had kunnen hebben. Of laat je het geboren worden, sta je het ter adoptie af en moet je verder met de gedachte dat er nog ergens een kind van je rondloopt? En wat houdt het voor het kind in, dat zijn moeder nog ergens is, maar niet voor je kon zorgen?
Een abortus is altijd een emotionele zaak. Zélfs als het nog maar een klompje cellen is. Misschien dat je er als man iets nuchterder tegen aan kijkt, maar als vrouw zeker niet. En vooral bij een late abortus zal er heel veel leed en verdriet aan vast zitten. Het zal het kiezen tussen twee kwaden zijn. Maar ik denk dat het dan goed is dat er iemand is, die het op een veilige, legale manier kan uitvoeren om nog meer ellende te voorkomen. Dat er behoefte aan is is wel duidelijk.
Ongelofeloos: Een abortus met 8,5 maand was toch hoop ik een grapje? Sorry, maar ik ben een vrouw en weet hoe het voelt om een levend wezentje in je buik te voelen!
Groet Kristel
Zijn het tienermeisjes die hun zwangerschap willen verbergen in de hoop dat het wel overzal gaan?
ik kan me er niets bij voorstellen, maar er zijn vrouwen die er pas heel laat achter komen dat ze zwanger zijn. Soms zelfs tot het moment dat er ineens een kindje uit hun floept. Vrouwen die gewoon de pil hebben geslikt en dus normaal menstrueren.
En dan sta je wel voor een ongelooflijk dilema! Laat je een kindje, wat in feite al een compleet mensje is, wat zelfs al duidelijk laat merken dat het er is, wat je voelt trappelen in je buik, weghalen,doodmaken en moet je je leven verder met de gedachte dat je (nog) een kind had kunnen hebben. Of laat je het geboren worden, sta je het ter adoptie af en moet je verder met de gedachte dat er nog ergens een kind van je rondloopt? En wat houdt het voor het kind in, dat zijn moeder nog ergens is, maar niet voor je kon zorgen?
Een abortus is altijd een emotionele zaak. Zélfs als het nog maar een klompje cellen is. Misschien dat je er als man iets nuchterder tegen aan kijkt, maar als vrouw zeker niet. En vooral bij een late abortus zal er heel veel leed en verdriet aan vast zitten. Het zal het kiezen tussen twee kwaden zijn. Maar ik denk dat het dan goed is dat er iemand is, die het op een veilige, legale manier kan uitvoeren om nog meer ellende te voorkomen. Dat er behoefte aan is is wel duidelijk.
Ongelofeloos: Een abortus met 8,5 maand was toch hoop ik een grapje? Sorry, maar ik ben een vrouw en weet hoe het voelt om een levend wezentje in je buik te voelen!
Groet Kristel
Laatst gewijzigd door vuurdoorn op 02 jun 2009 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Op Wiki is hier eea over te vinden.vuurdoorn schreef:Wat ik me de hele tijd afvraag is wat de reden van een late abortus.
Zo'n vermoeden heb ik ook.Misschien dat je er als man iets nuchterder tegen aan kijkt, maar als vrouw zeker niet.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Besluiteloosheid is een menselijke eigenschap. Soms zitten hier andere redenen achter. Een relatie die op de klippen loopt. Of men wordt zich in de loop van de zwangerschap bewust van de verantwoording en ziet ineens nadelen.vuurdoorn schreef:Wat ik me de hele tijd afvraag is wat de reden van een late abortus is. Is het onverschilligheid, en nonchalance? Ik kan me niet voorstellen dat als je op de normale tijd er achter komt dat je zwanger bent, dat je dan nog bijna een half jaar nodig hebt om te beslissen of je het kindje wil of niet. (medische redenen uitgezonderd)
Het is eerder de schaamte. Behalve misschien in bepaalde sociale gezindten.Zijn het tienermeisjes die hun zwangerschap willen verbergen in de hoop dat het wel overzal gaan?
Waar het schering en inslag is. Maar de gemiddelde tiener moet over een drempel stappen. En dan zit je nog met een verdringingsscenario. Het zal toch niet? Onregelmatige cyclus etc. Hoe vertel ik het mijn vriendje. Voordat het meisje een pasklaar antwoord heeft, ben je zo een maand verder. En dan komt de huisarts in beeld. En de wettelijke bedenktijd na het bezoekje aan de gyneacoloog. Dus de snelheid is er echt uit. Mooi geregeld door de politiek. Maar uit oogpunt van degene die een abortus wil, een kwelling.
Het omgekeerde komt ook voor. De vrouw wil een abortus en de man absoluut niet. Zo zwart-wit is het meestal niet. Maar de beslissing ligt wel aan de kant van de vrouw. Althans dat is in onze contreien het geval. In China weet ik het niet.Een abortus is altijd een emotionele zaak. Zélfs als het nog maar een klompje cellen is. Misschien dat je er als man iets nuchterder tegen aan kijkt, maar als vrouw zeker niet.
- Ongeloveloos
- Banned
vuurdoorn schreef: Ongelofeloos: Een abortus met 8,5 maand was toch hoop ik een grapje? Sorry, maar ik ben een vrouw en weet hoe het voelt om een levend wezentje in je buik te voelen!
Groet Kristel
Je zal maar een dochter van ene Fritzl zijn (bijv), en na je bevrijding 8 maanden zwanger.
Je wilt het kind absoluut niet, en ook de gedachte dat een ander het kind opvoed maakt je misselijk.
Je zal maar in Soedan zijn verkracht, je benen gebroken zodat je niet kan weglopen, je staat op het punt van bevallen, gelukkig wordt je gered....
Een vrouw is baas over eigen buik !