Primaat schreef:Theoloog schreef:Primaat schreef:Onze soort heeft er wel degelijk voordeel bij. Of zullen we ontkennen dat immuniteit voor AIDS en Malaria ontstaan is doordat de sterksten overleefden en hun sterkere genen zo op de volgende generatie konden doorgeven? Ben ik nou zo dom?

Ja, je bent zo dom. Er is namelijk helemaal geen sprake van sterk of zwak. Juist hele gezonde, dus lichamelijk sterke, mensen blijken vatbaar voor deze variant van het griepvirus.
Volgens mij ben jij een hoopje zelfoverschattende arrogantie. Houdt je Ad Hominem eens lekker voor je, vriend!
Hoor wie het zegt! Iemand die voortdurend gebruik maakt van denigrerende aanduidingen als 'appelflappert' en andere ad hominems, moet niet klagen als hij zelf eens een koekje van eigen deeg krijgt geserveerd.
Ik doe niet meer dan je 'Van Gaaltje' omkeren. Je geeft zelf de óf-óf. Ófwel wat je zegt is evident waar, ófwel je bent 'zo dom'. Welnu, wat je zegt is evident onjuist voor iedereen die begrijpt wat de survival of the fittest inhoudt . Dus, uit je eigen opzet volgt daaruit ... ?
Primaat schreef:Volgens mij ben jij niet goed thuis in de evolutie theorie en the survival of the fittest. Zij die dit virus overleven omdat ze WEL een immuunsysteem hebben die tegen dit virus opgewassen is zullen hun genen verspreiden met als gevolg een beter aangepaste soort mens. Het doet er niet toe of er een ANDER virus ontstaat dat die aangepaste mensen alsnog dood.
Het is juist andersom. Jij bent degene die de evolutietheorie en de overleving van de meest aangepaste aan de omstandigheden niet goed hebt begrepen. Het gaat daarbij niet om een veredeld soort mens of ander organisme . Slechts om een organisme dat het best in elkaar zit om te gedijen in de huidige omstandigheden.In dit geval: dit type griepvirus. Maar als dit type virus er niet zou zijn geweest, zou die aanpassing helemaal niet nodig zijn om te overleven. Het virus is dus geen middel tot veredeling van het menselijk ras, maar een kwaal waar mogelijk vele gezonde mensen aan zullen sterven, behalve degenen die toevallig een DNA-combinatie hebben die hen tegen dit type bestand maakt. Dat levert echter niet een beter of sterker menstype op, aangezien dezelfde mensen niet noodzakelijk immuun zijn tegen een volgende mutatie van het virus of welk ander micro-organisme dan ook.
Je weet toch dat malaria mensen mensen met sikkelcelanemie (een ziekte die het leven aanzienlijk bekort) mensen minder vatbaar maakt voor malaria? In gebieden waar malaria heerst zijn dragers van deze ziekte dus degenen die overblijven. Echt een 'veredeling'.
primaat schreef:Deze wapenwedloop is sinds het ontstaan van soorten al aan de gang en nu ga JIJ mij vertellen dat er in dit geval een uitzondering is op dit feit? Knappe jongen.

Overdenk zelf nou eerst maar eens wat de ' sterksten' inhoud op dit gebied voordat je een ander voor dom uitmaakt.
In plaats van zo hoog van de toren te blazen zou je er beter aan doen je eigen raad op te volgen. Want je hebt dit onderdeel van de evolutietheorie maar slecht begrepen.