De varkensgriep; kanshebber voor een pandemie?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Theoloog schreef:
Primaat schreef:Onze soort heeft er wel degelijk voordeel bij. Of zullen we ontkennen dat immuniteit voor AIDS en Malaria ontstaan is doordat de sterksten overleefden en hun sterkere genen zo op de volgende generatie konden doorgeven? Ben ik nou zo dom? :lol:
Ja, je bent zo dom. Er is namelijk helemaal geen sprake van sterk of zwak. Juist hele gezonde, dus lichamelijk sterke, mensen blijken vatbaar voor deze variant van het griepvirus.
Volgens mij ben jij een hoopje zelfoverschattende arrogantie. Houdt je Ad Hominem eens lekker voor je, vriend!
Volgens mij ben jij niet goed thuis in de evolutie theorie en the survival of the fittest.
Zij die dit virus overleven omdat ze WEL een immuunsysteem hebben die tegen dit virus opgewassen is zullen hun genen verspreiden met als gevolg een beter aangepaste soort mens. Het doet er niet toe of er een ANDER virus ontstaat dat die aangepaste mensen alsnog dood.
Deze wapenwedloop is sinds het ontstaan van soorten al aan de gang en nu ga JIJ mij vertellen dat er in dit geval een uitzondering is op dit feit? Knappe jongen.:roll:
Overdenk zelf nou eerst maar eens wat de ' sterksten' inhoud op dit gebied voordat je een ander voor dom uitmaakt.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

CNN-hype of global killer?

De actualiteitenrubrieken op de Nederlandse tv zitten er in ieder geval weer vol mee, alternatief is de Belgische tv; atheïst Richard Dawkins ontvangt eredoctoraat in Antwerpen, Terzake vanavond 20:00 op Canvas.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

appelfflap schreef:
Primaat schreef: Onze soort heeft er wel degelijk voordeel bij. Of zullen we ontkennen dat immuniteit voor AIDS en Malaria ontstaan is doordat de sterksten overleefden en hun sterkere genen zo op de volgende generatie konden doorgeven? Ben ik nou zo dom? :lol:
ja

om 1 of andere bizarre reden is er voor elk virus of bacterie altijd een bepaald percentage mensen immuun.
heeft niets met sterk of zwak te maken. gewoon geluk hebben
Nee appelflappert, je begrijpt natuurlijke selectie niet. Als je een ziekte overleefd dan ontwikkeld je lichaam geen beter immuunsysteem, je HAD dat 'betere' immuunsysteem al en DAAROM ga je die doorgeven aan de volgende generatie. Je bent niet met geluk immuun voor een bepaalde ziekte die je voorouders nog nooit hebben gehad. Begrijp eerst evolutie maar eens.

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... _overleven

Lees maar eens. Mijn vrouw heeft Thalassemie en is immuun voor Malaria omdat haar voorouders uitgeselecteerd waren DOORDAT zij malaria overleefden en dus de eigenschappen om malaria NIET te kunnen krijgen genetisch hadden doorgegeven.
Iets van selectie begrijpen is toch wel een must als je aan zo'n discussie meedoet.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Primaat schreef:Nee appelflappert,
zou je in het vervolg origineler uit de hoek kunnen komen aub
bedankt

natuurlijke selectie verklaart helemaal niet waarom x aantal percentage mensen per definitie altijd totaal immuum is tegen nieuwe of gemuteerde virussen.
zo simpel maak je je er niet vanaf.
try again zou ik zeggen
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kitty schreef:Toch ben ik er niet blij mee aangezien zoon en vriendin in de zomer, dus vrij binnenkort, naar Los Angeles gaan. Ik vind het allemaal niet erg geruststellend.
Uhm zoals het er nu uitziet verwacht ik het eerste geval binnen een week in NL. Meer precies hoogstwss binnen 36 uur oid. De kans dat het geen pandemie word acht ik 10% of zo. Maw tegen de tijd dat je zoon naar de VS gaat doet het er wss niet meer toe.

Overigens lijkt het een stuk minder dodelijk dan aanvankelijk aangenomen en verlopen veel gevallen als een zware verkoudheid. Verder lijkt de medicatie ook goed aan te slaan....
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

zoals ik al zei is het 10X minder dodelijk dan SARS, overigens is er nog geen vaccin !
Alleen remmers, die alleen werken zolang men ze gebruikt, een vaccin laat nog minimaal 6 maanden op zich wachten.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ongeloveloos schreef:zoals ik al zei is het 10X minder dodelijk dan SARS, overigens is er nog geen vaccin !
Alleen remmers, die alleen werken zolang men ze gebruikt, een vaccin laat nog minimaal 6 maanden op zich wachten.

Je verwart SARS hier met de vogelgriep. Sars was dodelijk in een paar procent van de gevallen en bepaalde typen vogelgriep in ongeveer 2/3e van de gevallen. Alleen droeg die vogelgriep niet over van mens tot mens en deze griep wel.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Klopt helemaal ! ik bedoelde de vogelgriep.

Alhoewel sars in 15% dodelijk is, is dat beduidend meer dan deze mexicaanse griep
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Primaat schreef:Overdenk zelf nou eerst maar eens wat de ' sterksten' inhoud op dit gebied voordat je een ander voor dom uitmaakt.
Oh, Theoloog heeft wel degelijk gelijk. Vaak is de reden van het overleven van een epidemie een afwijkende eigenschap die onder andere omstandigheden een nadeel is. Uit een vroeger topic herinner ik me dat je nogal neerkijkt op mensen met het Downsyndroom. Welnu, laten we eens zeggen dat er in de toekomst een virus ontstaat dat extreem besmettelijk is en dat ieder besmet mens doodt. En stel je nu vervolgens voor dat alleen mensen met Downsyndroom niet ziek worden. Dan sterft de hele mensheid uit, behalve deze groep. Ook dat is 'survival of the fittest'.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Primaat, even dimmen. Het toontje wat je uitslaat getuigt van een zelfoverschattende arrogantie. Gewoon op zoek naar de juiste argumenten en geen onnodige gevolgtrekkingen maken die de dialoog geen goed doen. Dus geen appelflapje of andere kretologie. En dat geldt natuurlijk ook voor de rest van de deelnemers. Iemand minder slim noemen is een uitnodiging tot verbaal geweld.

Groeten,

Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ongeloveloos schreef:Klopt helemaal ! ik bedoelde de vogelgriep.

Alhoewel sars in 15% dodelijk is, is dat beduidend meer dan deze mexicaanse griep
Alleen ging SARS dan weer met een slakkengang vergeleken met dit...
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Primaat schreef:
Theoloog schreef:
Primaat schreef:Onze soort heeft er wel degelijk voordeel bij. Of zullen we ontkennen dat immuniteit voor AIDS en Malaria ontstaan is doordat de sterksten overleefden en hun sterkere genen zo op de volgende generatie konden doorgeven? Ben ik nou zo dom? :lol:
Ja, je bent zo dom. Er is namelijk helemaal geen sprake van sterk of zwak. Juist hele gezonde, dus lichamelijk sterke, mensen blijken vatbaar voor deze variant van het griepvirus.
Volgens mij ben jij een hoopje zelfoverschattende arrogantie. Houdt je Ad Hominem eens lekker voor je, vriend!
Hoor wie het zegt! Iemand die voortdurend gebruik maakt van denigrerende aanduidingen als 'appelflappert' en andere ad hominems, moet niet klagen als hij zelf eens een koekje van eigen deeg krijgt geserveerd.

Ik doe niet meer dan je 'Van Gaaltje' omkeren. Je geeft zelf de óf-óf. Ófwel wat je zegt is evident waar, ófwel je bent 'zo dom'. Welnu, wat je zegt is evident onjuist voor iedereen die begrijpt wat de survival of the fittest inhoudt . Dus, uit je eigen opzet volgt daaruit ... ?
Primaat schreef:Volgens mij ben jij niet goed thuis in de evolutie theorie en the survival of the fittest. Zij die dit virus overleven omdat ze WEL een immuunsysteem hebben die tegen dit virus opgewassen is zullen hun genen verspreiden met als gevolg een beter aangepaste soort mens. Het doet er niet toe of er een ANDER virus ontstaat dat die aangepaste mensen alsnog dood.
Het is juist andersom. Jij bent degene die de evolutietheorie en de overleving van de meest aangepaste aan de omstandigheden niet goed hebt begrepen. Het gaat daarbij niet om een veredeld soort mens of ander organisme . Slechts om een organisme dat het best in elkaar zit om te gedijen in de huidige omstandigheden.In dit geval: dit type griepvirus. Maar als dit type virus er niet zou zijn geweest, zou die aanpassing helemaal niet nodig zijn om te overleven. Het virus is dus geen middel tot veredeling van het menselijk ras, maar een kwaal waar mogelijk vele gezonde mensen aan zullen sterven, behalve degenen die toevallig een DNA-combinatie hebben die hen tegen dit type bestand maakt. Dat levert echter niet een beter of sterker menstype op, aangezien dezelfde mensen niet noodzakelijk immuun zijn tegen een volgende mutatie van het virus of welk ander micro-organisme dan ook.

Je weet toch dat malaria mensen mensen met sikkelcelanemie (een ziekte die het leven aanzienlijk bekort) mensen minder vatbaar maakt voor malaria? In gebieden waar malaria heerst zijn dragers van deze ziekte dus degenen die overblijven. Echt een 'veredeling'.
primaat schreef:Deze wapenwedloop is sinds het ontstaan van soorten al aan de gang en nu ga JIJ mij vertellen dat er in dit geval een uitzondering is op dit feit? Knappe jongen.:roll: Overdenk zelf nou eerst maar eens wat de ' sterksten' inhoud op dit gebied voordat je een ander voor dom uitmaakt.
In plaats van zo hoog van de toren te blazen zou je er beter aan doen je eigen raad op te volgen. Want je hebt dit onderdeel van de evolutietheorie maar slecht begrepen.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Primaat schreef:[Volgens mij ben jij niet goed thuis in de evolutie theorie en the survival of the fittest.
Euh, eerder jij. Het gaat om de flitste genen combinaties. En dat sluit samenwerking zeker niet uit. Kijk maar naar de mens, we helpen elkaar en dat heeft er voor gezorgd dat de mensheid de dominante soort op deze aarde is geworden. Grote projecten kan je niet in je eentje doen. Denk aan het bouwen van ziekenhuizen, ruimtevaart, energiecentrales, en ga zo maar door.
]Deze wapenwedloop is sinds het ontstaan van soorten al aan de gang en nu ga JIJ mij vertellen dat er in dit geval een uitzondering is op dit feit? Knappe jongen.:roll:
Overdenk zelf nou eerst maar eens wat de ' sterksten' inhoud op dit gebied voordat je een ander voor dom uitmaakt.
Mensen hebben deze wapenwedloop oa gewonnen door samenwerking, elkaar tegen werken is een slechte strategie.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Maak je niet druk, als de nood aan de man komt fakkelen we gewoon een paar honderd homo's, abortusartsen, heksen en hindoe-afgodendienaren af op het Domplein en het Binnenhof. Dat zal Gods woede ongetwijfeld koelen en zijn plagen over dit land afwenden.

Afbeelding
Westboro Baptist Church schreef:THANK GOD FOR CURSING THE WORLD WITH SWINE FLU.

Yes. Same-sex marriage may be the last straw - the trigger of God's wrath - that will vomit mankind and his filthiness, en mass, straight from this earth into Hell - as God promised; to wit: "Defile not ye yourselves in any of these things (i.e. Lev. 18:1-23); for in all these the nations are defiled which I cast out before you; And the land is defiled; therefore I do visit the iniquity thereof upon it, and the land itself vomiteth out her inhabitants...For all these abominations have the men of the land done, and the land is defiled." Lev. 18:24-27.

Sins of the Damned: Incest, Profanity, Burning & Eating Babes, Adultery (Divorce & Remarriage), Sodomy, Bestiality. Lev, 18:1-23 .

WBC WILL PICKET THE GODCURSED, SWINE FLU DEAD!

Was getekend: de vrienden der mensheid de Westboro Baptist Church
Prijst God voor zijn rechtvaardige plagen omwille van de gruwelen van dit vals en weerspannig geslacht!
Plaats reactie