Mensenrechten ...
Moderator: Moderators
- Ongeloveloos
- Banned
Nou het klinkt misschien new age-achtig, maar als de mensen beginnen om elkaar als gelijkwaardig te zien, vervolgens de rest van de dieren, dan zou de aardkloot heel wat prettiger zijn.
Als iemand niet bang hoeft te zijn voor marokkanen(bijv.) zal ie ook niet op Wilders stemmen, die partij zou dan zoiezo geen bestaansrecht meer hebben.
Als iemand niet bang hoeft te zijn voor marokkanen(bijv.) zal ie ook niet op Wilders stemmen, die partij zou dan zoiezo geen bestaansrecht meer hebben.
Tja, als alle mensen alleen nog maar het goede zouden doen, zou de wereld er inderdaad heel wat beter uit zien. Maar dat is wel een wensgedachte natuurlijk, zouden we dat ooit bereiken?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Ongeloveloos
- Banned
-
- Banned
neen, er zal nog wel leven zijn maar wat is de relevantie mbt mensenrechten?Raven schreef:
Ik heb het nu even niet over ufonauten die momenteel hier zouden zijn maar...
Denk je nu werkelijk dat in dat hele universum er alleen op aarde (intelligent) leven voorkomt ???
![]()
Dat is bezopen ...
van mij mag je zoveel fantaseren asl je wil maar dat is gewoon oninteressant
-
- Banned
Primaat schreef:Daar komt nogal vaak wat weerstand bij kijken, weerstand van zij die LANG misbruik hebben mogen maken van zij die zonder rechten zijn.
klopt, maar mensen of kinderrechten dienen net om die weerstand te breken.
in Europa lukt dat vrij aardig dus ik snap niet wat er mis is met mensenrechten laat staan dat het een farce zou zijn.
En hoe wil je dat besef creëren? Toch niet door op een forum te posten?Ongeloveloos schreef:Nou begin je over "al het goede", laten we eerst maar eens proberen het besef te creeren.
Overigens zijn mensenrechten een farce, maar dat heeft primaat al eerder toegelicht.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
-
- Banned
je hebt nog zoiets als andere rechten en bepaalde verhoudingen die je moet respecteren.Primaat schreef: Het probleem is niet zo zeer dat er rechten verzonnen worden om bepaalde groepen te beschermen, maar het onvermijdelijke probleem dat zich daardoor aandoet, namelijk, dat er altijd andere groepen zijn met geen of minder rechten.
als je het Aidsvirus en ebolavirus vrije loop laat dan is het snel met de mens gedaan.
gaat je respect voor andere levensvormen echt zo ver dat we niets tegend it soort virussen mogen doen?
moet die boer insectenplagen tolereren ook al heeft hij dan op het einde vd dag geen eten meer?
dit gebeurt dus ik snap je probleem niet goedPrimaat schreef: Men moet strijden voor erkenning van de intrinsieke waarde en gelijkwaardigheid en het uitbannen van willekeur als het gaat om behandeling van mens en ander dier.
Gebeurt dit niet, dan zie ik niet in hoe men kan opkomen voor zijn eigen rechten.
kinderrechten worden nageleefd en overtreders actief vervolgd om maar iets te zeggen.
Hooghartigheid ten overstaan van wat? Malaria, knokkelkoorts, AIDS?Ongeloveloos schreef:Nou er zijn talloze voorbeelden van voordeel.
Om te beginnen verdwijnt de hooghartigheid.
Angst voor wat verdwijnt dan?Daarnaast zal angst voor 90% verdwijnen(behalve binnen de religie dan).
Deze is me ook niet duidelijk, maar ligt misschien aan mij?En de vele machtposities zullen overgaan in een meer "democratische" vorm

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Ongeloveloos
- Banned
Fishhook schreef:Ongeloveloos schreef:Als in, het superieur voelen t.o.v. andere dieren, rassen etc.Hooghartigheid ten overstaan van wat? Malaria, knokkelkoorts, AIDS?
Angst voor de buurman, vijand, dictator, marokkaan etc.Angst voor wat verdwijnt dan?
Deze is me ook niet duidelijk, maar ligt misschien aan mij?
Gaat me nu iets teveel tijd kosten, kom ik graag op terug
Nou dit is filosofie dus men kan het hiewr hebben over "denkbeeldige" wezens die geen mensen, maar ook geen dieren zijn..appelfflap schreef: neen, er zal nog wel leven zijn maar wat is de relevantie mbt mensenrechten?
van mij mag je zoveel fantaseren asl je wil maar dat is gewoon oninteressant
Stel we vinden ooit ( intelligent ? ) leven... en ... wat is intelligent .. waar trek je de grens tussen mens en dier .. Was homo habillis een mens ? of een dier ? en australopithecus ?
begrijp je de vraag ?
Toch interessant ..appelfflap schreef: je hebt nog zoiets als andere rechten en bepaalde verhoudingen die je moet respecteren.
als je het Aidsvirus en ebolavirus vrije loop laat dan is het snel met de mens gedaan.
gaat je respect voor andere levensvormen echt zo ver dat we niets tegend it soort virussen mogen doen?
moet die boer insectenplagen tolereren ook al heeft hij dan op het einde vd dag geen eten meer?
Ik kan me een aflevering van startrek herinneren waarin ze een oppermachtig wezen tegen komen.
Dat wezen had vriendschap gesloten met de mensachtige bewonders van een planeet en was daar ook gaan wonen. een en al geluk voor beide partijen.
Tot die planeet werd aangevallen door een soort roofzuchtige wezens.. vrijwel de hele planeet werd uitgemoord.
Als reactie vernietigde dit oppermachtige wezens deze roofzuchtige soort.. niet alleen die wezens die deze planeet bedreigden , maar ALLE wezens van deze soort.. zelfs allen die ooit bestaan hadden...
zijn vraag aan picard... maakt dit mij kwaadaardig ?
-
- Banned
ja maar wat interesseert mij Star trek? leuke film maar dat is james bond ookRaven schreef: begrijp je de vraag ?
heb je iets te zeggen over mensenrechten, eventueel in correlatie met dierenrechten, ga ja gang en verbaas ons.
wil je zonodig uitwijden over de kabouter-, roofzuchtige wezens- of oppermachtige wezensrechten en heb je behoefte om de universele rechten vh literaire personage te bespreken open dan voor mijn part een topic in de babbelhoek hé
maak anders een essay van 3000 woorden over de misdaden tegen de rechten vh sprookjeswezen begaan door de boze wolf in het verhaal roodkapje.
.
Laatst gewijzigd door appelfflap op 17 apr 2009 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ongeloveloos schreef:
Als je je niet superieur wil opstellen moet je dezelfde normen aannemen, en aangezien een dier die niet heeft zit je met een probleem.
Een voorbeeld, een vos bijt alle kippen dood, ook al neemt hij er maar een mee.
Een koekoeksjong werkt zijn pleegbroertjes en zusjes uit het nest.
Een kat speelt met een muis.
Indianen jagen een kudde bisons over een klif, en gebruiken slechts een zeer klein deel van de gedoode dieren.
Uw buurvrouw heeft een hondje dat zich niet meer kan redden zonder haar hulp.
De indianen stellen zich niet superieur op Uw buurvrouw wel. Akoord?
Voor christenen staat dit in de bijbel, ze zijn door God boven de dieren gesteld.Als in, het superieur voelen t.o.v. andere dieren, rassen etc.
Als je je niet superieur wil opstellen moet je dezelfde normen aannemen, en aangezien een dier die niet heeft zit je met een probleem.
Een voorbeeld, een vos bijt alle kippen dood, ook al neemt hij er maar een mee.
Een koekoeksjong werkt zijn pleegbroertjes en zusjes uit het nest.
Een kat speelt met een muis.
Indianen jagen een kudde bisons over een klif, en gebruiken slechts een zeer klein deel van de gedoode dieren.
Uw buurvrouw heeft een hondje dat zich niet meer kan redden zonder haar hulp.
De indianen stellen zich niet superieur op Uw buurvrouw wel. Akoord?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Re: Mensenrechten ...
Ik vind dat alle organismen hetzelfde recht hebben. Dier, mens, bacterie, plant. Waarom zou het ene organisme minder rechten hebben dan het andere? Het hele rechtengoede is een door mensen verzonnen cultureel aspect, verder slaat het nergens op.Raven schreef:Wij vinden dat mensen bepaalde rechten hebben.
Waarom ?