Godverdomme

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

jHenosch schreef:
distiple schreef:
Misschien is Satanverdomme een suggestie; het tegenovergestelde van Gvd. Want als Satan je verdoemt, dan is er maar één plek waar je heen kan, toch?
Die had zelf al 1 keer te vaak Godverredomme gezegd. Maarja, toen had GOD nog een gevoel voor humor.
voor de atheist zou homoverdomme misschien iets kunnen zijn,

vanwege de drakerige vondsten die de denkende mens (homosapiens) over zichzelf uitstort, soms.
Hmm, dit had je al verteld. Ik vind hem nu niks interessanter of leuker.

Maarja, Homo betekent natuurlijk ook een beetje 2 keer hetzelfde, He?
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

G-DV-RDP-LL-KK-S !
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

jHenosch schreef:G-DV-RDP-LL-KK-S !
Hmmm, en nou weer die stomme streepjes. Je valt in herhaling.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Jutter schreef:Ik ben meer het grafkankerpokketyfustakketeringkutkolere type.
Ik hoorde afgelopen zondag in OVT op de radio van de vloekdeskundige prof Sterkenburg dat Nederland redelijk uniek is in de wereld met het vloeken dmv ziektes (zie boven)

Kanker, pokken, tyfus, attaque, TBC, [...], Cholera, (AIDS zit er nog niet bij).

Het vrouwelijk sexueel orgaan hoort overigens niet in het rijtje thuis (wel vaak gebezigd), net als graf dat meer een algemene associatie met de dood heeft.

http://www.vpro.nl/geschiedenis/ovt/ind ... 0+21971292

Beluister het onderwerp hier

zie ook:
http://www.wodc.nl/images/JV3_Heesterma ... 1-5016.pdf
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

distiple schreef:
vind je ook niet dat er de laatste tijd een beetje vaak lacherig over de humor gedaan wordt, distiple ?
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

jHenosch schreef:
distiple schreef:
vind je ook niet dat er de laatste tijd een beetje vaak lacherig over de humor gedaan wordt, distiple ?
Ja, denk het ook, ja.

p.s. Hum-r
Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door Leuke Gast »

Waarom vervloekt u uw zelf dan? Ben u niet tevreden over uw capaciteiten?
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Leuke Gast schreef:Waarom vervloekt u uw zelf dan? Ben u niet tevreden over uw capaciteiten?
UW zelf?

verder wilde ik hier diep ingaan op uw steeds terugkerende aandacht vragerij, maar ik denk dat ik me vanaf nu verder de moeite bespaar.

GASTVERREDOMME.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

"Leuke Gast" schreef in een ander topic
Leuke Gast schreef:Als je niet geloofd, tegen welke 'God' vloek je dan?
Leuke Gast schreef:Waarom vervloekt u uw zelf dan? Ben u niet tevreden over uw capaciteiten?
Ik herhaal eerst mijn eerste opmerking.
Ik als atheïst heb echter wel problemen met die vloek omdat je daarmee je richt tot God. Ik als atheïst geloof niet in een God dus is dat een onzinnige uitroep.
Daarmee geef ik aan dat:
1) ik niet begrijp wat christenen er tegen hebben dat ik me als atheïst vervloeken laat.
2) Ik het zelf niet bezig omdat daarmee een god aanroep waarin ik niet geloof.

Om jouw vraag te beantwoorden:
1) nee ik vervloek mezelf niet, het is een aangeleerde lekkerbekkende kreet uit macht der gewoonte gebezigd. Toch gebruik ik het nauwelijks omdat het onzinnig is maar af en toe zondig ik me er wel eens aan. Maar het is zonder inhoudelijke bedoeling. Zowel ongelovigen als gelovigen hoeven zich daaraan echter niet te storen. Gelovigen zijn er niet door aangesproken, als ongelovigen het uitspreken gebeurd dat onbewust of uit gewoonte omdat ze nooit bewust een god zullen aanroepen. Je doet er dus geen vleig mee kwaad en niemand kan zich eraan storen.

Ik zag deze week een bilboard van de bond tegen vloeken. "Vloeken lucht niet echt op"
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens het lucht wel degelijk op. Dus laten we massaal het woordje "niet" op de billboards wegspuiten of doorhalen. :lol:
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door Leuke Gast »

GH schreef:"Leuke Gast" schreef in een ander topic
Leuke Gast schreef:Als je niet geloofd, tegen welke 'God' vloek je dan?
Ik herhaal eerst mijn eerste opmerking.
Ik als atheïst heb echter wel problemen met die vloek omdat je daarmee je richt tot God. Ik als atheïst geloof niet in een God dus is dat een onzinnige uitroep.
Daarmee geef ik aan dat:
1) ik niet begrijp wat christenen er tegen hebben dat ik me als atheïst vervloeken laat.
2) Ik het zelf niet bezig omdat daarmee een god aanroep waarin ik niet geloof.

Om jouw vraag te beantwoorden:
1) nee ik vervloek mezelf niet, het is een aangeleerde lekkerbekkende kreet uit macht der gewoonte gebezigd. Toch gebruik ik het nauwelijks omdat het onzinnig is maar af en toe zondig ik me er wel eens aan. Maar het is zonder inhoudelijke bedoeling. Zowel ongelovigen als gelovigen hoeven zich daaraan echter niet te storen. Gelovigen zijn er niet door aangesproken, als ongelovigen het uitspreken gebeurd dat onbewust of uit gewoonte omdat ze nooit bewust een god zullen aanroepen. Je doet er dus geen vleig mee kwaad en niemand kan zich eraan storen.
Ok, ik ben het met u eens dat u in-ongeloof verder kunt zeggen wat u wil.
U stelling is een beetje vergelijkbaar als bidden zonder echt hier geloof in te hebben of het te menen. Bijvoorbeeld, bidden omdat het moet.

Ik zal me niet storen als iemand vloekt, maar ik ben niet zo'n kudde dier, die alles zomaar van een ander overneemt.

Wat die opluchting betrefd, die kun je ook in andere acteiviteiten krijgen.
GH schreef:af en toe zondig ik me er wel eens aan
tegen wie zondigd u dan? uw zelf?
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Veel Marocs maken minder spellingsfoutn dan Leuke Gast.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

an3sdej schreef:Veel Marocs maken minder spellingsfoutn dan Leuke Gast.
Bij deze Foute Gast.:-)
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Leuke Gast schreef:tegen wie zondigd u dan? uw zelf?
Inderdaad omdat ik een god aanroep waarin ik niet geloof. Maar zondigen is natuurlijk een héél groot woord want zondig ik ook als ik roep "Kabouter Pollewop verdoem mij" ? Ik zondig alleen tegen mijn eigen voornemen geen onzin uit te kramen.!
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

GH schreef:
Leuke Gast schreef:tegen wie zondigd u dan? uw zelf?
Inderdaad omdat ik een god aanroep waarin ik niet geloof. Maar zondigen is natuurlijk een héél groot woord want zondig ik ook als ik roep "Kabouter Pollewop verdoem mij" ? Ik zondig alleen tegen mijn eigen voornemen geen onzin uit te kramen.!
Het is tante Pollewop!

Afbeelding

Of desnoods kabouter Plop.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Ik vond Pollewop zo'n lekkere kabouternaam. Maar het is voor mij één pot nat , nml. allemaal onzin.
Kabouter Pollewop verdoem mij
Tante Pollewop verdoem mij
Kabouter Plop verdoem mij.
God verdoem mij

In dit rijtje is echter één uitzondering.
Het is, hoe raar het ook mag klinken, werkelijk mogelijk dat ik een tante zou kunnen hebben die Pollewop heet. Of nog reëler door de familie dit als bijnaam heeft meegekregen en als zodanig door iedereen zo genoemd en herkend.
Friedrich Nietzsche
Plaats reactie