Er klopt niks van!
Moderator: Moderators
Re: Er klopt niks van!
Ik stel me voor dat hij er zelf in gelooft... veel geschreeuw maar weinig wol zei de boer en hij schoor zijn varken.Jim schreef:Je vergeet 'botte leugenaar' bij Peter Scheele.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Johan,JohanT schreef:In het boek zegt David dat de micro- en macro-evolutie door elkaar worden gehaald door de evolutionisten.
Micro-evolutie: het veranderen van de genen, maar behoudt van de soort. (zit ook de quote van vorige post).
Ik gaf je een link naar de website van Berkeley.
Over micro-evolutie:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evo_36" onclick="window.open(this.href);return false;
Over macro-evolutie:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evo_47" onclick="window.open(this.href);return false;
En vergeet niet tussenbeide ook wat te lezen.
Daar vind je de huidige stand van de wetenschap en daar kan je zelf nazoeken hoe het zit met die macro- en de micro-evolutie.
Mocht je niet vatten wat je daar leest dan kan je hier best bijstand krijgen, maar ingaan op allerlei aan onwetenschappelijke reli-opinies is zinloos tijd verknoeien.
Zo een aandrang bij Peter Scheele en Peter Borger, alsof ze slimmer zijn dan alle evolutiebiologen bij elkaar, navolgen zou ik je niet aanbevelen.
De bijbel is geen wetenschappelijk werk en vertolkt in deze voornamelijk de onkunde van lang geleden.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Ik vraag mij af wat de waarde is van de uitspraken van een mormoonse bisschop over evolutie?JohanT schreef:Er wordt beweerd dat er geen nieuwe genen kunnen ontstaan, dit wordt gebruikt als argument tegen de evolutie.
Alle soorten hondachtigen zijn slechts een variatie binnen de grondsoort, maar geen evolutie.
Als je iets over het kweken van nieuwe bollen soorten wil weten vraag je toch ook niet aan hem?
En om niet achter te blijven een leestip.
'De Vis In Ons'
http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresu ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
siger
Dat kunnen ze.JohanT schreef:...maar ik zou graag willen weten of die genen inderdaad uit andere genen kunnen ontstaan
Wat bedoel je met opklimming? Ik denk niet dat dat een biologische term is.JohanT schreef:...dus de opklimming...
Ai. Over de "opklimming" heen gelezen.
Zie Berkeley-link:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrar ... faq.php#a3" onclick="window.open(this.href);return false;
R.
Zie Berkeley-link:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrar ... faq.php#a3" onclick="window.open(this.href);return false;
R.
Nu we toch met de boekentips bezig zijn... van dezelfde uitgeverij (Nieuw amsterdam) kan ik absoluut aanraden:
Koken - over de oorsprong van de mens
Richard Wrangham
Los van dat het enigszins relevant is voor de discussie over evolutie, een leuke opstap naar waar antropologie raakt met biologie. Plus je leert nog iets over wat je elke ochtend, middag en avond in je mond steekt
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Bedankt voor de reacties.
Met opklimming, inderdaad geen biologisch woord, word meer de evolutie bedoeld van eencellig naar meercellig bijvoorbeeld. De vooruitgang, zogezegd. Althans, dat denk ik.
Ik zal de links even op mijn gemak bestuderen wanneer ik er tijd voor heb
.
Met opklimming, inderdaad geen biologisch woord, word meer de evolutie bedoeld van eencellig naar meercellig bijvoorbeeld. De vooruitgang, zogezegd. Althans, dat denk ik.
Ik zal de links even op mijn gemak bestuderen wanneer ik er tijd voor heb
Dat is een ander verhaal, daarvoor moet je eerst kijken bij studies die gaan over die overgang (d'r zitten natuurlijk nog wat fases tussen..). Trefwoord uit mijn hoofd: volvoxJohanT schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik zal de links even op mijn gemak bestuderen wanneer ik er tijd voor heb.
- LordDragon
- Bevlogen
volvox? please explain
MVG, LD.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Volvox-soorten werden dacht ik gebruikt als soort 'modelorganisme' voor de transitie van een- naar meercellige organismen.. Het is een soort 'tussenvorm' als je wil, tussen eencellige organismen en meercellige organismen..
Daar houdt mijn kennis gelijk op, het is al zeker 2 jaar geleden dat dit langskwam bij mij en ik weet de huidige stand niet. Dus wikipedia:volvox kan je ws. meer leren.
Daar houdt mijn kennis gelijk op, het is al zeker 2 jaar geleden dat dit langskwam bij mij en ik weet de huidige stand niet. Dus wikipedia:volvox kan je ws. meer leren.
- LordDragon
- Bevlogen
aha ok, bedankt voor de link samsa
MVG, LD.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Evolutie heeft niets met vooruitgang te maken, het is een doelloos systeem. Datgene wat past blijft bestaan, wat niet past verdwijnt.JohanT schreef:Met opklimming, inderdaad geen biologisch woord, word meer de evolutie bedoeld van eencellig naar meercellig bijvoorbeeld. De vooruitgang, zogezegd.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- LordDragon
- Bevlogen
@ fishook
sorry, maar ik kan dit niet echt volgen
MVG, LD.
jouw uitspraak impliceert een "doel", namelijk "erin passen". NochtansDatgene wat past blijft bestaan, wat niet past verdwijnt.
hmz? geen vooruitgang? geen mensen die nieuwe technologie uitvinden? Er is niks verandert sinds de middeleeuwen?Evolutie heeft niets met vooruitgang te maken, het is een doelloos systeem.
sorry, maar ik kan dit niet echt volgen
MVG, LD.
LordD,
Doe even de hiervoor al aangehaalde test om je op het goede been te krijgen:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrar ... nostic.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeland
Doe even de hiervoor al aangehaalde test om je op het goede been te krijgen:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrar ... nostic.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeland