Last Night.

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

The Omega Man (1971)

Robert Neville, a doctor,due to an experimental vaccine, is the only survivor of an apocalyptic war waged with biological weapons. The plague caused by the war has killed everyone else except for a few hundred deformed, nocturnal people calling themselves "The Family". The plague has caused them to become sensitive to light, as well as homicidally psychotic. They believe science and technology to be the cause of the war and their punishment, and Neville, as the last symbol of science, the old world, and a "user of the wheel", must die. Neville, using electricty, machinery, and science attempts to hold them at bay.
http://www.imdb.com/title/tt0067525/

Best aardig als je van het genre houdt, deze is erg sixties met negerinnen met van die discobollenkapsels en Charlton Heston rent al schietend wat in het rond.

Je vindt' m hier (geen torrentsite, helemaal legaal volgens de Nederlandse wet):
http://www.newzbin.com/browse/post/2810553/
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Overigens, dat downloaden via torrents is van belang in het kosmisch geheel.
U begrijpt er natuurlijk geen reet van, daarom ga ik het uitleggen maar dat gaat zo wazig worden dat zelfs Jessy hier een puntje aan kan zuigen:

Kijk het zit zo, als ik bv zou linken naar een documentaire van pastoor Hawkins (vzmh) en mijn medeforummers flink aanzet tot het gebruiken van torrents, maak ik niet alleen deze vrijdenkerts blij (zie Samaritaans gedrag), maar draagt dit tevens bij aan het op hoger peil brengen van het vrijdenkerige gedachtegoed, waardoor deze mensen nog betere vrijdenkerts worden wat zeker zijn positieve uitwerking zal hebben in de dagelijkse omgang met mensen, wat weer leidt tot een hoger trillingsgetal van Moeder Aarde en dat straalt de kosmos in.

Goeie wiet dit.

Persoonlijk vind ik het erg flauw om te gaan dreigen met mailtjes naar BREIN (ben je altijd zo of is dit iets tijdelijks?) of slechts informatief bezig zijnde moderators en andere forumleden schoolmeesterig de les te gaan lezen.
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Fenomeen schreef:The Omega Man (1971)
Speciaal voor Botjes!
Stuur maar gauw een mailtje naar BREIN dat google illegale activiteiten faciliteert!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

@botjes
Klikspaan, boterspaan
je moet niet door het straatje gaan
het hondje zal je bijten,
het katje zal je krabbelen
Dat komt van al je babbelen

stuur je mail. liefst aangetekend en officieel via een advocaat.
anders is de klans te klein dat ze zullen reageren op een linkje op 1 vd duizenden NEderlandstalige fora
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

@Fenomeen & Marinus: nog vele nachten in hogere sferen toegewenst!
Persoonlijk vind ik het erg flauw om te gaan dreigen met mailtjes naar BREIN (ben je altijd zo of is dit iets tijdelijks?) of slechts informatief bezig zijnde moderators en andere forumleden schoolmeesterig de les te gaan lezen.
Ik ben af en toe een beetje.....ehm.....botjes, ja. Ik hoop dat dit iets tijdelijks is. Het is erg vriendelijk van de FT moderatoren te assisteren bij het aan de gang krijgen van gedownloade films, maar in feite wordt er geholpen copyright geschonden materiaal te verkrijgen en aan de gang te krijgen. Ik maak hier bezwaar tegen; het is verder aan de moderatoren hier iets mee te doen (of niet).

@appelfflap: leuk dat je kan rijmen, Sinterklaas is echter al geweest :D
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Botjes?

"Die (s)zonder (s)zonde is werpt den eersten steen"

Nog nooit een kilometertje te hard gereden, door rood licht gelopen, zonder licht gefietst? Ik noem maar een paar zijstraten hoor......... :roll:
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Ik heb het hier over copyright geschonden materiaal en het moderatorbeleid van een publiek forum in deze. Als ik nu zelf een forum zou beheren of modereren waar niet wordt opgetreden tegen dit soort activiteiten en zelfs nog een handje zou helpen zou ik een groot pak boter op mijn hoofd hebben en zou mijn signature frase van toepassing zijn. Dit is niet het geval. Het is trouwens opmerkelijk dat het aankaarten van dit issue voor sommigen 'not done' is; de wereld op z'n kop.
a.r.

Bericht door a.r. »

botjes schreef:Ik heb het hier over copyright geschonden materiaal en het moderatorbeleid van een publiek forum in deze. Als ik nu zelf een forum zou beheren of modereren waar niet wordt opgetreden tegen dit soort activiteiten zou ik een pak boter op mijn hoofd hebben en zou mijn signature frase van toepassing zijn. Dit is niet het geval. Het is trouwens opmerkelijk dat het aankaarten van dit issue voor sommigen 'not done' is; de wereld op z'n kop.
Natuurlijk mag je het aankaarten, maar het is m.i. niet nodig om direct te gaan dreigen, je geeft je buurman toch niet direct aan als hij één keer het vuilnis een uur te vroeg buiten zet?
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

a.r. schreef:Natuurlijk mag je het aankaarten, maar het is m.i. niet nodig om direct te gaan dreigen, je geeft je buurman toch niet direct aan als hij één keer het vuilnis een uur te vroeg buiten zet?
Copyrightschending en vuilniszakken vroeger buiten zetten dan gewenst zijn heel verschillende zaken, maar goed, om het bij je vergelijking te houden: ik vertel de wijkagenten/buurtbeveiligers, die mijn buurman zelfs helpen om zijn vuilniszak veel te vroeg buiten te zetten, of ze buurman niet willen helpen maar er tegen op willen optreden (dus het ontmoedigen als het gebeurd en het niet-faciliteren ervan), zoals ze zouden moeten doen om de straat leefbaar te houden, en dat als het gewoon doorgaat, ik overweeg de gemeente in te lichten. Nu kan je vinden dat ik het laatste niet had hoeven te zeggen, of althans niet direct. Prima. Maar dat doet niets af aan de inhoud.
Laatst gewijzigd door botjes op 23 dec 2007 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Website BREIN schreef:Downloaden van muziek en films mag, mits dat uitsluitend voor eigen gebruik, op beperkte schaal en zonder direct of indirect commercieel oogmerk gebeurt.
Uploaden mag dan weer niet, en bij torrents is dat inderdaad wat lastig, al kun je wel instellen dat je nagenoeg niets upload en niets seed. Maar het downloaden van copyrighted materiaal van internet is dus NIET illegaal, Botjes.
a.r.

Bericht door a.r. »

Tja, ik zou de buurman er op aan spreken 8), zou hem vragen waarom hij dat doet. Ik had je overigens ook andere voorbeelden gegeven, waar je niet op ingaat.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

@Socrateles:

Uit dezelfde koker:
Mag ik op mijn website (hyper-)links naar auteursrechtelijk beschermde werken plaatsen?
Nee. Het aanleggen van een hyperlink is een vorm van openbaarmaking en in het algemeen is het niet toegestaan bestanden te verveelvoudigen en openbaar te maken zonder toestemming van de rechthebbenden. Dit betekent dat zowel het hosten van illegale bestanden als het aanleggen van links naar illegale bestanden niet is toegestaan.
@a.r.: zie mijn reactie van Zo Dec 23, 2007 0:07 pm. Dit heeft net zo goed ook betrekking op al je andere voorbeelden.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Socratoteles schreef: @Marinus
Inderdaad een uitstekende film :)
Nou, je wist on-topic te blijven iig :thumbleft: Ja goed is ie heh? Bij mij bleef die film echt tijden door mijn hoofd spoken. Vooral het einde blijft erg hangen.

@ Botjes;

Relax een beetje; ik zag de film; was erg onder de indruk en wilde de ervaring delen met anderen. Dat is alles. Ik zou zeggen ga naar de videotheek en huur het ding (bij jou kan dat blijkbaar) en kijk hem even. Dan kun je ook weer on topic meelullen :D
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hallo Botjes.

Om eerlijk te zijn schrok ik een beetje van jouw reactie. Ja, het downloaden van torrents is illegaal, zoals zoveel dingen illegaal zijn. De torrent wordt echter niet aangeboden op deze site. Er is alleen maar aangewezen waar de torrent te downloaden is, en hoe een digibeet dat moet doen. Daar is bij mijn weten niets illegaals aan. Zoals iemand reeds zei, verwijst google eveneens naar dergelijke sites.
Ten tweede kun je je afvragen hoe wereldschokkend deze 'misdaad' is. Het betreft een commercieel gezien oninteressant produkt; een low-budget cultfilm. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is, behalve jij dan, die er wakker van ligt, als iemand zo'n film download. Het betreft in ieder geval geen film die je zo even bij de videotheek haalt, of bij Freerecordshop. Ware dat het geval geweest, dan had Marinus in zijn hoedanigheid van digibeet (ik weet het want ik ben ook een onwetende klungel met computers) écht niet zoveel moeite gedaan, en was hij gewoon naar de winkel gegaan.
Vind je niet dat je een beetje overdrijft?

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

botjes schreef:Het is trouwens opmerkelijk dat het aankaarten van dit issue voor sommigen 'not done' is; de wereld op z'n kop.
Onzin, zedenpreker. Er gaan miljarden om in de entertainmentindustrie en ik zie niet in waarom ik die woekeraars nog meer zou moeten betalen dan ik al doe omdat ik zo af en toe een filmpje wil zien dat ik niet bijzonder genoeg vind om vijf euro voor te betalen.

Zie je, als mijn broer een film heeft mag hij mij die wel lenen. Waarom zou een PTP user mij dan geen inzage moge geven in zijn bestanden? Informatie zou vrij moeten zijn.

Alleen al om het feit, dat als ik iets écht goed vind, ik toch wel bereid ben ervoor te betalen om het in een mooi doosje te hebben. Zie die PTP-netwerken maar als gratis reclame.

Dezelfde entertainment industrie die zijn mond vol heeft over de schadelijke effecten van piraterij schroomt niet om films uit te brengen waarin piraten de helden zijn en het gezag corrupt of gevoelloos. (Pirates of the Caribbean, Alladin, Star Wars, A-Team, Robin Hood, Prince of Thieves, HItchhikers Guide to the Galaxy). De entertainmentindustrie verspreid dus zelf de piraterij-ideologie als het ze zo uitkomt.

Om op jouw laatste vraag in te gaan: Ik zie BREIN als een Gestapo-organisatie. Wat maakt dat jou, denk je?
Plaats reactie