Ben ik het helemaal mee eens. Maar zou men hier dan zelfs nog denken, die man is daar niet veilig?Theoloog schreef:Wat ik niet begrijp is dat die man hier eerst acht jaar moet zitten. Dat kost ons alleen maar geld. Ze hadden hem per direct uit moeten leveren aan Saddam, dat had afgeschrikt.
We hoeven de islam niet belachelijk te maken ...
Moderator: Moderators
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik ben voorzichtig met het woord "begrijp" ... maar mag ik suggereren gewoon eens te kijken in de Nederlandse wet, om dat te begrijpen? Of in de verklaring van de rechten van de mens , Europese versie.Theoloog schreef:Wat ik niet begrijp is dat die man hier eerst acht jaar moet zitten. Dat kost ons alleen maar geld. Ze hadden hem per direct uit moeten leveren aan Saddam, dat had afgeschrikt.
-
Theoloog
Je mag van alles suggereren Willem B., maar denk je nu werkelijk dat ik daarvan niet op de hoogte ben?
'Nou, dan begrijp je het dus heel goed'.
Nee, ik begrijp het niet. Het is gewoonweg verkeerd en onrechtvaardig. Ik begrijp wel wat de redenen zijn dat het zo gaat zoals het gaat, maar ik verwerp die redenen. Ik ben van mening dat iemand die op zo'n brute wijze een vrouw om het leven brengt zijn mensenrechten verspeelt en gewoon linea recta terug dient te keren naar de hel waar hij vandaan komt, onder het adagium: wat gij niet wilde dat u geschiedde, had u ook een ander niet aan moeten doen.
Gewoon uit praktisch oogpunt: alleen draconische maatregelen zullen gezinnen waarin eerwraak deel uitmaakt van de cultuur, vrees inboezemen.
Er is mij in ieder geval één geval bekend, namelijk de moord op Hatun Sürücü, waarin een familie (vader, moeder, ooms, neven) een minderjarige aanwees om de moord uit te voeren op een geïntegreerde, verwesterde vrouw die haar vrijheid begon te ontdekken, omdat de dader dan minder straf zou krijgen. Koele, berekenende rituele moord dus.
En wat misschien nog wel zorgwekkender is, "Turkse leerlingen van een school in de buurt stelden tijdens een discussie in de klas onomwonden dat Sürücü haar dood aan zichzelf te danken had. Een leraar maakte de uitspraken publiek. Eén jongen (14) zei: „Ze kreeg haar verdiende loon. De hoer leefde als een Duitse.” (NRC)
Dan moet een rechter die familie gewoon terug kunnen sturen, om een duidelijk signaal af te geven. Dit pikken wij niet, en als het je niet bevalt hoe wij hier leven, dan ga je maar terug.
Ach, u jammert dat u dan wordt afgeslacht? Maar u had er toch ook geen probleem mee dat uw dochter/zus/nicht werd afgeslacht? Daar stemde u toch mee in? Wegwezen.
'Nou, dan begrijp je het dus heel goed'.
Nee, ik begrijp het niet. Het is gewoonweg verkeerd en onrechtvaardig. Ik begrijp wel wat de redenen zijn dat het zo gaat zoals het gaat, maar ik verwerp die redenen. Ik ben van mening dat iemand die op zo'n brute wijze een vrouw om het leven brengt zijn mensenrechten verspeelt en gewoon linea recta terug dient te keren naar de hel waar hij vandaan komt, onder het adagium: wat gij niet wilde dat u geschiedde, had u ook een ander niet aan moeten doen.
Gewoon uit praktisch oogpunt: alleen draconische maatregelen zullen gezinnen waarin eerwraak deel uitmaakt van de cultuur, vrees inboezemen.
Er is mij in ieder geval één geval bekend, namelijk de moord op Hatun Sürücü, waarin een familie (vader, moeder, ooms, neven) een minderjarige aanwees om de moord uit te voeren op een geïntegreerde, verwesterde vrouw die haar vrijheid begon te ontdekken, omdat de dader dan minder straf zou krijgen. Koele, berekenende rituele moord dus.
En wat misschien nog wel zorgwekkender is, "Turkse leerlingen van een school in de buurt stelden tijdens een discussie in de klas onomwonden dat Sürücü haar dood aan zichzelf te danken had. Een leraar maakte de uitspraken publiek. Eén jongen (14) zei: „Ze kreeg haar verdiende loon. De hoer leefde als een Duitse.” (NRC)
Dan moet een rechter die familie gewoon terug kunnen sturen, om een duidelijk signaal af te geven. Dit pikken wij niet, en als het je niet bevalt hoe wij hier leven, dan ga je maar terug.
Ach, u jammert dat u dan wordt afgeslacht? Maar u had er toch ook geen probleem mee dat uw dochter/zus/nicht werd afgeslacht? Daar stemde u toch mee in? Wegwezen.
Theoloog schreef:Dan moet een rechter die familie gewoon terug kunnen sturen, om een duidelijk signaal af te geven. Dit pikken wij niet, en als het je niet bevalt hoe wij hier leven, dan ga je maar terug.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/12 ... A8CBC.html02:38 05 December 2007
Moslimcomité tegen belediging islam
In Den Haag hebben 20 islamitische organisaties zich verenigd om respect voor de islam te eisen. Aanleiding zijn foto's van de Iraanse Sooreh Hera. Op de foto's zijn homo's te zien met maskers van de profeet Mohammed.
Het Gemeentemuseum in Den Haag heeft de foto's volgens het moslimcomité terecht teruggetrokken van een expositie, omdat ze beledigend en polariserend zijn.
Het comité "Respect voor u en mij" gaat ook bekijken of het uitspraken van PVV- leider Wilders over de islam juridisch kan aanvechten. Het wil ook uitspraken van anderen die beledigend voor moslims zouden zijn, bestrijden.
Wederom een 10+ voor de timing. Alsof de Islam nog beledigers nodig zou hebben.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Zo zou het inderdaad moeten zijn. Maar hier geldt het gelijkheidsbeginsel, iedereen wordt voor de wet gelijk behandeld. Dit gelijkheidsbeginsel zorgde er bijvoorbeeld ook voor dat de nabestaande van de vermoorde Joden in de holocaust successierechten moesten betalen over de erfenis van hun vermoorde familie, maar dit is een zijsprong die me toevallig te binnen schiet omdat ik daar recent over heb gelezen. Wat ik bedoel is, dat men ook hier van de regels had moeten afwijken, om rechtvaardigheid te laten zegevieren boven vastgeroeste regelgeving.Theoloog schreef:Ach, u jammert dat u dan wordt afgeslacht? Maar u had er toch ook geen probleem mee dat uw dochter/zus/nicht werd afgeslacht? Daar stemde u toch mee in? Wegwezen.
Waar Nederland ontzettend slecht in is, is in het afwijken van hun opgestelde regeltjes. Uitzonderingen maken op regeltjes in bepaalde gevallen zou een vooruitgang zijn in de rechtvaardiging van slachtoffers en het duidelijk benoemen van daders. Maar helaas, dat zie je hier toch niet gebeuren.
Het zou zo moeten zijn dat als onomwonden bewezen is dat je een misdaad hebt begaan zoals een meedogenloze moord, je je rechten op wat dan ook verliest.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
In dit geval had hij ook wettelijk uitgezet moeten worden, hij had geen verblijfsvergunning en naar zoals ik het begrijp heeft hij die nog steeds niet. Maar het feit dat het uitzetland 'niet veilig' was heeft dit tegengehouden, zelfs na het plegen van een gruwelijke moord. De bescherming van een persoon gaat hier dus wel heel erg ver, ongeacht wat die persoon op zijn kerfstok heeft.
Dat is dis-krie-mie-naa-sie, he Plons, snap dat nou.Plons schreef:Waarom zit zo'n dergelijke clausule niet in een verblijfsvergunning ?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Eigenlijk wil ik graag hier blijven, maar het moet niet al te veel gekker worden. Wat is er verdomme toch zo bijzonder aan die islamitische godsdienst dat ze zo wordt beschermd?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
sja...skeptic schreef:Eigenlijk wil ik graag hier blijven, maar het moet niet al te veel gekker worden. Wat is er verdomme toch zo bijzonder aan die islamitische godsdienst dat ze zo wordt beschermd?
daar vraag je me wat...
van mij mogen die extremisten een enkeltje maan met 1,5 dag O2 meekrijgen...
problem solved
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
precies, weg ermee, op deze manier wordt Wilders nog wel populair.biajas schreef:sja...skeptic schreef:Eigenlijk wil ik graag hier blijven, maar het moet niet al te veel gekker worden. Wat is er verdomme toch zo bijzonder aan die islamitische godsdienst dat ze zo wordt beschermd?
daar vraag je me wat...
van mij mogen die extremisten een enkeltje maan met 1,5 dag O2 meekrijgen...
problem solved
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
- Sebastiaan
- Bevlogen
Mensen denken dat de Islam een onschuldig soort Christendom geloof is met een kleine culturele achterstand dat na verloop van tijd vanzelf goed komt indien we het met rust laten....skeptic schreef:Eigenlijk wil ik graag hier blijven, maar het moet niet al te veel gekker worden. Wat is er verdomme toch zo bijzonder aan die islamitische godsdienst dat ze zo wordt beschermd?
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Nou, nogal simpel dunkt me: het is antiek. Wat mij kan de islam, aka de kermisreligie de typhus krijgen. Oh zeker er zijn goede moslims, maar ik kom ze zelden tegen eigenlijk. Dat volk loopt op een enkeling na minimaal 250 jaar achter, en dan op een verkeerde manier....skeptic schreef:Eigenlijk wil ik graag hier blijven, maar het moet niet al te veel gekker worden. Wat is er verdomme toch zo bijzonder aan die islamitische godsdienst dat ze zo wordt beschermd?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"