botjes schreef:Theoloog schreef:Omdat je als man makkelijker je verantwoordelijkheid als vader kunt ontduiken. Het gevolg hiervan, dat in de praktijk ook duidelijk blijkt, is dat mannen hun verantwoordelijkheid als potentiële verwekkers ook ontduiken.
Dit is hilarisch. Dus je stelt dat het je pragmatischer en praktischer is dat vrouwen aan de pil gaan, omdat anders je als man makkelijk de verantwoordelijkheid als verwekker kan ontduiken?
Nee. Wat je nu doet - misschien onbewust - is iemands positie onjuist weergeven, zodat het gemakkelijker is die positie omver te halen.
Ik stel niet dat vrouwen aan de pil moeten, omdat '
anders je als man makkelijk de verantwoordelijkheid als verwekker kan ontduiken'. Ik stel dat mannen hun verantwoordelijkheid als verwekkers vaak ontduiken, dus dat ze ook hun verantwoordelijkheid als vaders zullen ontduiken. Dat blijkt gewoon uit de praktijk. Mannen houden niet van condooms; zijn ook niet bereid pillen te slikken om hun zaad te doden, willen wel seks, en schuiven de verantwoordelijkheid naar de vrouw toe. Die blijft vervolgens ook met het kind zitten.
Ik stel dus dat je meer succes zult hebben in het tegengaan van tienerzwangerschappen of zwangerschap uit verkrachting, als je je op vrouwen richt.