Dus jij vind dat de geloofsvisie van Rereformed geen vaag, zelfbedacht evangelie is? Kun je dat beargumenteren? Of kom je niet verder als "welles" te roepen onder het motto Enigma mag geen kritiek hebben zolang ze niet àlle 350 paginas leest? Als mijn kritiek op die visie van Rereformed onjuist is kost het toch geen enkele moeite om daar wat goed onderbouwde argumenten tegenover te zetten dacht ik zo?! Ik ben benieuwd naar jouw mening over zijn invulling van God, geloof, geloven, religie en de religieusen en sta open voor discussie maar dan wel graag inhoudelijk ingaan op wat Rereformed verkondigd aub.Vincent schreef:En hoppa, alwéér een aanmatigend oordeel over een site waarvan je hoogstwaarschijnlijk de inleiding niet eens gelezen hebt, ik kan dat ook, ik lees twee of drie posts van je en het beeld is een gefrustreerde vrouw op leeftijd, die denkt dat ze wat te vertellen heeft, makkelijk hè? [graag inhoudelijk reageren, en niet mensen persoonlijk aanvallen. Dank U. Devious]Aangezien je niets weet van mijn kennis op het gebied van vage zelf bedachte geloofsvisies en mijn ervaring in deze lijkt mij niet dat jij in staat bent te beoordelen of op mijn mening hierover het predikaat aanmatigend past en of mijn conclusies bij voorbaat getrokken zijn.
Je hebt blijkbaar niet alleen exact hetzelfde probleem als Rereformd heeft met mijn kritiek op zijn visies maar ook nog precies dezelfde wijze van reageren, ook toevallig
Dat mag, wat heet dat moet dus kritisch bekeken worden zeker aangezien hij zijn best doet deze boodschap, dit evangelie van hem te verkondigen. Maar als de enige reactie op kritiek is dat "men" het dan niet begrijpt of niet goed leest maw als je het niet met Rereformed eens bent ligt dat niet aan zijn visie of zijn argumenten maar aan "de anderen", ipv met argumenten ter verduidelijking en verdediging van zijn visie te komen dan deugt er wat mij betreft weinig van die visie. Een persoonlijk geloof is niet meer dan dat echter zodra men zoals Rerefrmed het gaat gebruiken als kapstok voor een (in zijn ogen) universele waarheid moet men bereid zijn criticasters goed gefundeerd en beargumenteerd van repliek te dienen. Daar ontbreekt het in jouw reacties tot nu toe aan. Ben ben bieuwd of dat tot de mogelijkheden behoort. :P
Groet Enigma l