(25) Vragen over de evolutie theorie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Damn... Net een nieuwe discussie gestart -_-''''

Schaam.

Achja,
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Kevin schreef:
2) Als evolutie waar is, hoe kunnen we dan onderscheid maken tussen goed en kwaad?
Wat heeft het ene met het andere te maken?
Sararje, hier wil ik wel even op ingaan. Een christen geloofd dat schepping de reden is van het onstaan. Tijdens de schepping heeft God in Genesis de zondeval in scene gezet (als een hint die zegt 'volg mij niet op' Rudiger Safranski - Het Kwaad ). In de zondeval leerde de mens het verschil tussen goed en kwaad kennen. Ergo, als er geen schepping is geweest, weet de mens het verschil niet tussen goed en kwaad. (vanuit religieus standpunt gezien).
De vraag van *ben naam vergeten* kwam dus eigelijk neer op: "Hoe kan men onderscheid maken tussen goed en kwaad?" Christenen zijn zich vaak niet bewust van de werking van de geest op dit gebied... Misschien kan er een nieuw topic gestart worden "Kennen van goed en kwaad"?
Ja natuurlijk snap ik wel waar onze knakker naar toe wil, maar evolutie is een model van hoe soorten onstaan op aarde. Niet de vraag hoe leven ontstond en ook niet wat goed en kwaad is. Er worden, vergelijkbaar met de Big Bang theorie zaken bij de evolutietheorie gehaald door bepaalde groepen fundi's die niets met elkaar te maken hebben. Men maakt gewoonweg geen onderscheid en sommige fundi's lijken geïndoctrineerd dat "evolutie" het kwaad is op de wereld (en sommigen spreken dit zelfs openlijk uit) en dus wordt evolutie gebruikt als grote afvalberg van alles wat niet in overeenstemming is met de bijbel. Vandaar mijn vraag aan topicstarter om dit uit te leggen. Vaak praten ze zichzelf dan al vast.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Op het forum van Geloof, meldt Lichtone hetvolgende:
Lichtone schreef:edit, ik heb je vragen gebruikt om aan een paar evolutionisten te stellen
En Geloof antwoordt:
Alex aka Geloof schreef:Okey, prima. Ik zag trouwens dat er ook al aardig wat reacties waren. Binnenkort zal ik me ook even in de discussie daar gaan mengen.
Nou, ik ben benieuwd, of zou Geloof niet meer durven, omdat nu toch wel duidelijk is dat het bepaald geen 'intelligente' vragen waren? En zeker geen vragen over evolutie?

Ik zie ze beiden niet meer.

Waar blijven jullie nou? Met jullie goed onderbouwde argumenten, tegen de argumenten die hier geplaatst zijn????? Of is het 'licht' eindelijk doorgebroken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Kitty schreef:
Waar blijven jullie nou? Met jullie goed onderbouwde argumenten, tegen de argumenten die hier geplaatst zijn????? Of is het 'licht' eindelijk doorgebroken.
Misschien een lokale stroomuitval of een doorgebrande gloeidraad?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

doctorwho schreef:
Kitty schreef:
Misschien een lokale stroomuitval of een doorgebrande gloeidraad?
Nee dat kan niet. Jezus zegt ergens in een nieuwe vertaling:
Ik ben de spaarlamp der wereld; wie mij volgt, zal immer zonder stroomuitval wandelen, maar hij zal het milieuvriendelijke duurzame alternatief op de energiecrisis des levens hebben." Johannes 8:12.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 20 jun 2007 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

17) Als de aarde miljarden jaren oud is, waarom is deze dan nog niet plat?

Ik moest even lachen om deze opmerking maar waarschijnlijk bedoel je dat het
planeetoppervlak plat geërodeerd zou moeten zijn na miljarden jaren.
Dit is niet het geval, de aardkorst beweegt ( dit noemen we continentale drift)
bergmassieven worden her en der nog steeds gevormd. Zoals het himalaya gebergte.

Zolang er nog radioactief verval is binnenin de aarde zal de aardkorst in beweging blijven.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Vin schreef:
17) Als de aarde miljarden jaren oud is, waarom is deze dan nog niet plat?

Ik moest even lachen om deze opmerking maar waarschijnlijk bedoel je dat het
planeetoppervlak plat geërodeerd zou moeten zijn na miljarden jaren.
Dit is niet het geval, de aardkorst beweegt ( dit noemen we continentale drift)
bergmassieven worden her en der nog steeds gevormd. Zoals het himalaya gebergte.

Zolang er nog radioactief verval is binnenin de aarde zal de aardkorst in beweging blijven.
En daarom bestonden de alpen nog niet ten tijde van de dino's :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Lichtone
Geregelde verschijning

Bericht door Lichtone »

Kitty schreef:Op het forum van Geloof, meldt Lichtone hetvolgende:
Lichtone schreef:edit, ik heb je vragen gebruikt om aan een paar evolutionisten te stellen
En Geloof antwoordt:
Alex aka Geloof schreef:Okey, prima. Ik zag trouwens dat er ook al aardig wat reacties waren. Binnenkort zal ik me ook even in de discussie daar gaan mengen.
Nou, ik ben benieuwd, of zou Geloof niet meer durven, omdat nu toch wel duidelijk is dat het bepaald geen 'intelligente' vragen waren? En zeker geen vragen over evolutie?

Ik zie ze beiden niet meer.

Dit forum is alleen bestemt voor antwoorden, ik heb nog weinig goede antwoorden gezien, over elke vraag kan je wel een discussie beginnen, doe dat buiten dit topic.

ik heb zelf net een topic over vraag 25 gestart omdat er een aantal mensen niet goed op de hoogte blijken te zijn van de hersenen van de oermens. Kom op jongens, ga geen dingen roepen als je je er niet in verdiept hebt.
Wie God niet kent kan zelf een god maken.
------------------------------------------------------
Move out my way
Give up the mic
X to me is extremely Christ
Livin up in me
Like it or not
Put an X on my chest
Cause X marks the spot
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Lichtone schreef: Kom op jongens, ga geen dingen roepen als je je er niet in verdiept hebt.
Wat een humor.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Pardon?? Jij blaast wel heel hoog van de toren zeg, en totaal zonder reden ook nog.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Lichtone schreef:Dit forum is alleen bestemt voor antwoorden, ik heb nog weinig goede antwoorden gezien, over elke vraag kan je wel een discussie beginnen, doe dat buiten dit topic.
Hee NAR, zo je zo vriendelijk willen zijn aan te geven welke antwoorden incorrect zijn en waarom?!!

Er gaat helemaal NIETS buiten dit topic.
Er wordt HIER gediscussieerd.

Je staat in je hemd druif en je probeert dit nu te maskeren. :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Erik op 20 jun 2007 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Samante

Bericht door Samante »

Lichtone schreef: Dit forum is alleen bestemt voor antwoorden, ik heb nog weinig goede antwoorden gezien, over elke vraag kan je wel een discussie beginnen, doe dat buiten dit topic.
Daarom is dit ook een discussieforum! Lees de regels nog maar eens na.
Lichtone schreef: ik heb zelf net een topic over vraag 25 gestart omdat er een aantal mensen niet goed op de hoogte blijken te zijn van de hersenen van de oermens. Kom op jongens, ga geen dingen roepen als je je er niet in verdiept hebt.
Jij bent een held in het roepen van dingen waarin je je niet verdiept hebt en je verzuimt het te antwoorden c.q. onderbouwen.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Lichtone schreef:ik heb nog weinig goede antwoorden gezien,
Kan je ons dan eens verduidelijken welke antwoorden een goede verklaring geven en welke niet en vooral waarom dat antwoord goed/slecht is.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

Lichtone schreef:
Dit forum is alleen bestemt voor antwoorden, ik heb nog weinig goede antwoorden gezien.
Misschien kun je proberen de postings eens te lezen ?

:lol:

Mannetje ik pis zowat in m'n broek van je.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Lichtone schreef:Dit forum is alleen bestemt voor antwoorden, ik heb nog weinig goede antwoorden gezien, over elke vraag kan je wel een discussie beginnen, doe dat buiten dit topic.
:shock: Pardon??? Sinds wanneer bepaal jij hier de regels? Effe dimmen hè?
Kom op jongens, ga geen dingen roepen als je je er niet in verdiept hebt.
:lol: Grappig ben je wel Lichtone. Je gedraagt je hier als meneer de directeur. In plaats van het baasje uit te hangen zou je beter inhoudelijk op de antwoorden in kunnen gaan in plaats van deze belachelijk te maken.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie